Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

NORWEGIA >>> wrześniowy rejs z Bergen ku przepięknym fiordom - No.1 Nr: BRG-R/2024/08/130

Bergen – Sognefjord – Bergen

Data rozpoczęcia:
31.08.2024 sobota
Data zakończenia:
06.09.2024 piątek
Ilość dni:
6 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bergen – Sognefjord – Bergen Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 1 960 zł

Wolne miejsca: 5

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Norwegia, chcesz tam spędzić czas? Rezerwuj miejsce, pakuj torbę żeglarską i ogarnij samoloty! To marzenie wielu polskich żeglarzy i jest w zasięgu ręki.

Norwegia jest piękna, malownicza, monumentalna. Czeka tam na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.

Trzeba jednak liczyć się z tym, że żeglowanie po norweskich wodach w maju, czerwcu, wrześniu i październiku będzie wiązało się czasami z niskimi temperaturami i częstymi deszczami. Jednak to, co można zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu na postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.

Wybierzemy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia kolorowe wspomnienia na długie lata. Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia dorodnych dorszy, podziwiania przyrody i podglądania życia ludzi osiadłych tam na stałe.

Proponujemy w sezonie różne trasy. Czy to południe, czy północ Norwegii a może wyprawa na daleką północ do krainy niedźwiedzi polarnych. Spodziewać można się wodospadów spadających z pionowych ścian wysokich fiordów, malowniczych wysp i wysepek, cieszenia się żeglugą w głębokich norweskich fiordach, czasem spoglądania na jęzory lodowe i pływające kry.

Co ważne, nasz kapitan w Norwegii spędził ostatnich kilka sezonów i zna tutaj niemal każdy zakątek. Doskonale wie gdzie biorą ryby, gdzie warto zatrzymać się na nocleg, gdzie zorganizować pieszą wycieczkę.

Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.

Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro.

TEN REJS

Ten rejs przebiegał będzie po osłoniętych wodach, gdzie jest wszystko co cieszy: żagle i piękne widoki. Z Bergen popłyniemy do Sognefjordu - najdłuższego i najgłębszego z norweskich fiordów. Norweski gigant leży dwie i pół godziny jazdy od portu w Bergen i wcina się w ląd na długości 204 kilometrów, niemal przecinając Norwegię na pół.
... nie, nie dopłyniemy do jego końca, ale właściwie wszystko co po drodze też jest zachwycające.
Zacumujemy zapewne w miasteczku Mundal, z którego wybrać się można na wycieczkę do czoła lodowca.

Zaokrętowanie: 31.08.2024 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 06.09.2024 pia, godz. 09:00
Port: Bergen Port: Bergen
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 60-90
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Bergen – Sognefjord – Bergen

Realizacja planowanej trasy rejsu, odbędzie się z uwzględnieniem warunków meteorologicznych, sytuacji epidemicznej i kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie wyboru trasy, po konsultacji podejmuje kapitan.

Rejs rozpoczynamy w Bergen, mieście nazywanym miastem siedmiu wzgórz. Malownicze położenie pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen. Bryggen od kilkuset lat jest gwarnym nabrzeżem, dawniej zajmowanym przez hanzeatyckich kupców. Dziś nadal nabrzeże tętni życiem, jest pełne sklepów, kawiarni i straganów – szczególnie wieczorem, jak i w weekendy gdy do Bergen ściąga „kto żyw” z całej okolicy. Miejscowi zamiast przyjeżdżać samochodami - przypływają jachtami, a port pełen jest ruchu. O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus. To czego w Bergen pominąć nie można, to wjazd kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie. Można śmiało powiedzieć, że miasto jest kulturalnym centrum Norwegii. Można je również nazwać stolicą krainy fiordów, z uwagi na lokalizację między najdłuższymi fiordami Norwegii: Sognefjordem i Hardangerfjordem.

Popłyniemy do Sognefjord - najdłuższego i najgłębszego z norweskich fiordów. Wysokie zbocza porośnięte bujną zielenią łagodnie wchodzą w znajdującą się u ich podnóża krystalicznie czystą i przejrzystą wodę. Niezwykłą atmosferę tego miejsca tworzy piękna i dziewicza przyroda. Można by tu spędzić godziny na wędkowaniu czy spacerach po specjalnie wyznaczonych trasach wijących się pomiędzy małymi i uroczymi norweskimi miasteczkami. Kilka dni to za mało aby spenetrować cały fiord, jednak zobaczymy jego najciekawsze miejsca. Zacumujemy w odnodze fiordu (zwanej Fjærlandsfjord) w jednym z małych miasteczek: może będzie to Mundal, w którym królują atykwariaty, a może sąsiedni Fjærland. To miejsca z których można wybrać się na wycieczkę do jednej z odnóg lodowca Jostedalsbreen, największego lodowca kontynentalnej Europy. Pięknie jest! Zobaczenia większe i mniejsze jęzory lodowca. Generalnie ustanowiono tu Park Narodowy Jostedalsbreen, w którym natura w pełni ukazuje swoją potęgę i urodę. To ochroniona przestrzeń, w której unikalne środowisko lodowcowe stanowi niezwykłą atrakcję. Spacerując po malowniczych szlakach parku, będziecie mieli szansę odkryć różnorodność flory i fauny, a jednocześnie doświadczyć majestatycznej potęgi tego lodowca.

Transport do góry

Dojazd i powrót z rejsu uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników (następstwa nieszczęśliwych wypadków).

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- gaz do kuchenki,
- dojazdu i powrotu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL (koszty leczenia),
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- biletów wstępu do muzeów i innych atrakcji turystycznych.

Na pokrycie opłat portowych, gazu do kuchenki, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 25 EUR za osobę na dzień.

Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 960 zł

Wolne miejsca: 5

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
14.06.2024 pia
21.06.2024 pia
7 Bergen – Sognefjord – Bergen 1 960 zł Więcej o rejsie
22.06.2024 sob
28.06.2024 pia
6 Bergen – Sognefjord – Bergen 1 960 zł Więcej o rejsie
29.06.2024 sob
08.07.2024 pon
9 Bergen - Sognefjord – Geirangerfjord - Alesund 2 800 zł Więcej o rejsie
21.08.2024 śro
30.08.2024 pia
9 Alesund - Geirangerfjord – Sognefjord – Bergen 2 800 zł Więcej o rejsie
07.09.2024 sob
13.09.2024 pia
6 Bergen – Sognefjord – Bergen 1 960 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!