Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Duży STAŻ MORSKI na wodach Norwegii >>> Rejs z Bodo do Alesund Nr: BRG-R/2024/08/135

Bodo - Svartisen - Rorvik - Kristiansand - Bud - Alesund

Data rozpoczęcia:
10.08.2024 sobota
Data zakończenia:
20.08.2024 wtorek
Ilość dni:
10 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bodo - Svartisen - Rorvik - Kristiansand - Bud - Alesund Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 2 970 zł

Wolne miejsca: 3

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Piękna, malownicza, monumentalna!!!

O którym państwie mówimy? Oczywiście o Norwegii.

Rejs po fiordach to marzenie wielu polskich żeglarzy, którzy po kilku bałtyckich rejsach pragną pływać po akwenie zdecydowanie odmiennym. A my w tym pomagamy.

Podczas rejsu, czeka na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.

Trzeba jednak liczyć się z tym, że żeglowanie po norweskich wodach w maju, czerwcu, wrześniu i październiku będzie wiązało się czasami z niskimi temperaturami i częstymi deszczami. Jednak to, co można zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu na postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.

Wybierzemy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia kolorowe wspomnienia na długie lata. Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu po norweskich wodach, nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia dorodnych dorszy, podziwiania przyrody i podglądania życia ludzi osiadłych tam na stałe.

Proponujemy w sezonie różne trasy. Czy to południe, czy północ Norwegii a może wyprawa na daleką północ do krainy niedźwiedzi polarnych. Spodziewać można się wodospadów spadających z pionowych ścian wysokich fiordów, malowniczych wysp i wysepek, cieszenia się żeglugą w głębokich norweskich fiordach, czasem spoglądania na jęzory lodowe i pływające kry.

Co ważne, nasz kapitan w Norwegii spędził ostatnich kilka sezonów i zna tutaj niemal każdy zakątek. Doskonale wie gdzie biorą ryby, gdzie warto zatrzymać się na nocleg, gdzie zorganizować pieszą wycieczkę.

Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.

Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro

TEN REJS

Rejs zapowiada się mocno żeglarski jak i widokowy.

Do przepłynięcia około 400 Mm – będzie zarówno otwarte morze jak i spokojne pływanie w szkierach.

Będą nam towarzyszyć norweskie widoki skalistych wysepek i małych miejscowości z charakterystycznymi kolorowymi domkami.

Z pewnością uda się nałowić ryb, które urozmaicą jachtowe menu.

Dla ceniących trekking, będzie możliwość wybrania się na wycieczkę do lodowca

U celu podróży, w Alesund, koniecznie trzeba wejść na punkt widokowy na górze Aksla – widok na miasto i okoliczne wyspy jest niesamowity.

Zaokrętowanie: 10.08.2024 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 20.08.2024 wto, godz. 09:00
Port: Bodo Port: Bodo
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 100-150
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Bodo - Svartisen - Rorvik - Kristiansand - Bud - Alesund

Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i epidemiczny. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Na rejs zbieramy się w Bodo największym mieście w okręgu Nordland. To będzie też nasz port końcowy.
Bodo daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki.
Kultura jest bardzo ceniona w życiu każdego Norwega, szczególnie w Nordland. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę. Na każdym kroku spotkacie tu rzeźby, statuły, malowidła i pomniki. W mieście wyznaczona jest trasa szlakiem lokalnych artystów.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na długie spacery w okresie letnim. Na krtórki trekking (lub komunikacją miejską dla leniwych), można wybrać się na Keiservarden (366 m ), najbliżej położony szczyt. Taka wycieczka to sposób na idealnie spędzony wieczór, skąd zobaczyć można spektakularny panoramiczny widok na całe miasto i okolicę, ukoronowany północnym słońcem.

A słyszeliście o Saltstraumen. To największy pływ na świecie. Dokładnie co sześć godzin 400 milionów metrów sześciennych wody z szybkością 20 węzłów, przepływa pod mostem Saltstraumen przez cieśninę o szerokości 150 metrów i długości 3 kilometrów. Woda tworzy niesamowicie silne i spektakularne wiry o średnicy ponad 12 metrów i 5 metrów głębokich! Wiry można obserwować z samego mostu lub z brzegu.
Bodo, to również doskonałe miejsce z którego często rozpoczynają się wyprawy na Lofoty czy do Tromso lub na południe do Trondheim.

My z Bodo udamy się na południe, do Alesund. Zanim tam jednak dopłyniemy, przed nami szkiery, fiordy i lodowiec. Tak na początek obierzemy kurs na okolice lodowca Svartisen. To drugi co do wielkości norweski lodowiec. Będzie możliwość wybrania się na wycieczkę do lodowca – na lodowiec można wejść z przewodnikiem (około 600 NOK z zapewnieniem sprzętu) lub samodzielnie podejść do czoła lodowca.
Gdy dotrzecie do celu zachwytom nie będzie końca. Żadne zdjęcie tego nie pokaże, to trzeba po prostu zobaczyć na własne oczy. UWAGA! Z lodowcem nie ma żartów - trzeba być na prawdę ostrożnym, ponieważ w sezonie letnim on się rozpada na kawałki.

Kiedy nacieszymy się lodowcem, ruszamy dalej. Będą nam towarzyszyć norweskie widoki skalistych wysepek i małych miejscowości z charakterystycznymi kolorowymi domkami. Z pewnością uda się nałowić ryb, które urozmaicą nasze menu. Jednym z odwiedzanych miast będzie Rørvik.

Rørvik to portowa miejscowość, której mieszkańcy zajmują się przede wszystkim rybołówstwem. Nadzwyczajną funkcję miasteczka podkreśla obecność muzeum będącego Centrum Kultury Przybrzeżnej, w którym dowiemy się więcej o kulturze i historii wybrzeża. Okres prezentowany przez muzealne wystawy obejmuje aż 10 tysięcy lat. Równie ciekawy co ekspozycje, jest też budynek muzeum, który jest dziełem nowoczesnej sztuki.

Alesund urocze miasto leżące na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę. Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau.

Na szczególną uwagę zasługuje główna ulica – Kongens Gate, na której w pubach, tawernach i klubach toczy się nocne życie miasta.
W Alesund znajdziecie też jedno z największych w Europie Północnej słonowodnych akwariów – Atlanterhavsparken, w którym zgromadzono tysiące gatunków zwierząt.

Transport do góry

Dojazd do miejsca startu rejsu i powrót z miejsca jego zakończenia - uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników (następstwa nieszczęśliwych wypadków).

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- gaz do kuchenki,
- dojazdu i powrotu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL (koszty leczenia),
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- biletów wstępu do muzeów i innych atrakcji turystycznych.

Na pokrycie opłat portowych, gazu do kuchenki, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 25 EUR za osobę na dzień.

Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 970 zł

Wolne miejsca: 3

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
27.07.2024 sob
02.08.2024 pia
6 Bodo – Lofoty - Bodo 1 960 zł Więcej o rejsie
03.08.2024 sob
09.08.2024 pia
6 Bodo – Lofoty - Bodo 1 960 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!