Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Nr: NYC-R/2018/12/28

Świnoujście – Ronne – Kopenhaga – Świnoujście

Data rozpoczęcia:
29.12.2018 sobota
Data zakończenia:
05.01.2019 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Świnoujście – Ronne – Kopenhaga – Świnoujście Więcej informacji
Jacht:
Gin Fizz Więcej informacji

Cena: 1 100 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zwolniły nam się miejsc a na REJSIE SYLWESTROWYM

W Europie najwyższe stężenie jodu w powietrzu występuje na wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Jest tak podczas dni wietrznych i sztormowych, a więc późną jesienią, zimą. To dlatego po powrocie znad morza wracamy wypoczęci, zwiększa się nasza sprawność myślenia, koncentracja, witalność…

Zimowe żeglarstwo hartuje ciało i ducha. Rejsy po Morzu Bałtyckim w okresie śniegu i lodu to wymagające przedsięwzięcie dla żeglarzy, którzy od wypraw oczekują adrenaliny i akcji…

Pożeglujemy w kierunku południowej Szwecji. To, który z portów uda się odwiedzić zależy od Neptuna.

Powitaj z nami Nowy Rok 2021 w Cieśninie Kalmaru!!!

Zaokrętowanie: 29.12.2018 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 05.01.2019 sob, godz. 09:00
Port: Świnoujście Port: Świnoujście
Liczba godzin stażu: 60-100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Świnoujście – Ronne – Kopenhaga – Świnoujście

To, gdzie ostatecznie popłyniemy zależy od Neptuna!!!

W planie mamy następujące trasy:
Grönhögen to spokojna i malownicza miejscowość letniskowa z niewielką, ale licznie odwiedzaną w sezonie przez polskie jachty mariną. Daje ukojenie po wielogodzinnym rejsie.
Kiedyś był to ważny port rybacki, w którym z kutrów i łodzi na ląd trafiał cały ładunek łososia złowionego w wodach południowego krańca Cieśniny Kalmarskiej.
Będąc już w wiosce, wybrać można się do oddalonej o ok. 9 km latarni morskiej „Długi Jan” - „Långe Jan”). Dla osób dla których na pieszo do latarni jest za daleko, przy marinie istnieje możliwość wypożyczenia roweru. Zbudowana w 1785 roku latarnia, na określenie „długi”, 42-metrowa budowla zasłużyła w pełni (jest to druga pod względem wysokości latarnia w Szwecji). Z jej galeryjki rozciąga się imponujący widok, na morze i tereny rezerwatu przyrody Ottenby, którego główną atrakcją są migrujące ptaki – południowa Olandia jest dla nich przystankiem w drodze na południe i północ, jesienią i wiosną. Tuż przy latarni jest też kolejne „naturum” czyli interaktywne muzeum przyrodnicze, w którym można poznać ekosystem tego terenu.

Dalej popłyniemy do jednego z najstarszych i najciekawszych w południowej Szwecji miast, pokonując część Cieśniny Kalmarskiej. Im dalej na północ, tym cieśnina robi się coraz ciaśniejsza. W jej najwęższym miejscu kryje się właśnie Kalmar.

Kalmar ma bardzo bogatą historię. W czasach największej świetności miasta, kiedy to Kalmar był w Szwecji ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy, urzędowali tu nawet królowie. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji. Oprócz zwiedzania zamku, warto wybrać się na spacer po jego błoniach i do uroczego starego miasta. Są one jednymi z najchętniej wybieranych miejsc do spędzania wolnego czasu.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700. Stanowi ona jeden z najznakomitszych barokowych zabytków w całej Szwecji, a niemiecki architekt wzór do jej budowy zaczerpnął z samych Włoch. W bliskiej odległości od katedry usytuowany jest również ratusz miejski (Kalmarrådhus).

Transport do góry

We własnym zakresie.

Jacht do góry

Gin Fizz
Jeanneau

Jacht typu Gin Fizz, zbudowany przez francuską stocznię jachtową Jeanneau.
Jest to jednostka 2-masztowa z ożaglowaniem typu kecz.

Długość:
11,50 m
Szerokość:
3,76 m
Zanurzenie:
1,9 m
Liczba miejsc:
9
Liczba koi/kabin:
9 / 2
Wyposażenie

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- Stacjonarny GPS z kompletem elektronicznych map całej Europy
- AIS (nadajnik i odbiornik)
- Radiotelefon UKF z DSC
- Echosonda

WYPOSAŻENIE RATUNKOWE:
- Tratwa ratunkowa (10 - osobowa)
- EPIRB

WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- Ogrzewanie
- Lodówka 12V
- Ciepła woda (bojler 230V)
- WC (z ręczną pompką) i prysznic

WYPOSAŻENIE DODATKOWE:
- bezan - 10,5 m2
- spinaker
- silnik do pontonu
- telefon satelitarny Iridium

______________________________________________________
* - zdjęcia jachtu mają charakter poglądowy

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę kapitana,
- szkolenie żeglarskie,
- ubezpieczenie jachtu,
- gaz do kuchenki,

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki jachtowej: na paliwo, opłaty portowe, prowiant - koszty szacujemy na ok. 300 zł od każdej osoby. Składka rozliczana pod koniec rejsu;
2. Ubezpieczenia KL i NNW (około 50 zł);
3. Wydatków własnych;
4. Kosztów dojazdu/powrotu.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 100 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!