Norwegia - rejs wzdłuż południowo-zachodniego wybrzeża Nr: BRG-R/2020/10/25
Bergen - Stavanger - Kristiansand
- Data rozpoczęcia:
- 10.10.2020 sobota
- Data zakończenia:
- 18.10.2020 niedziela
- Ilość dni:
- 8 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Bergen - Stavanger - Kristiansand Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Norwegia to marzenie wielu polskich żeglarzy. A my w tym rejsie pomożemy Wam je zrealizować. Norwegia jest piękna, malownicza, monumentalna. Czeka tam na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.
Trzeba jednak liczyć się z tym, że żeglowanie po norweskich wodach w maju, czerwcu, wrześniu i październiku będzie wiązało się czasami z niskimi temperaturami i częstymi deszczami. Jednak to, co można zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu na postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.
Wybierzemy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia kolorowe wspomnienia na długie lata. Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia dorodnych dorszy, podziwiania przyrody i podglądania życia ludzi osiadłych tam na stałe.
Proponujemy w sezonie różne trasy. Czy to południe, czy północ Norwegii a może wyprawa na daleką północ do krainy niedźwiedzi polarnych. Spodziewać można się wodospadów spadających z pionowych ścian wysokich fiordów, malowniczych wysp i wysepek, cieszenia się żeglugą w głębokich norweskich fiordach, czasem spoglądania na jęzory lodowe i pływające kry.
Co ważne, nasz kapitan w Norwegii spędził ostatnich kilka sezonów i zna tutaj niemal każdy zakątek. Doskonale wie gdzie biorą ryby, gdzie warto zatrzymać się na nocleg, gdzie zorganizować pieszą wycieczkę.
Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.
Ten Rejs rozpoczynamy w Bergen, mieście nazywanym miastem siedmiu wzgórz. Malownicze położenie pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen.
Bryggen od setek lat było gwarnym nabrzeżem zajmowanym przez hanzeatyckich kupców i prawie nic się nie zmieniło. Nadal nabrzeże tętni życiem jest pełne sklepów, kawiarni i straganów – szczególnie wieczorem, jak i w weekendy.
O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus.
Warto też przy dobrej pogodzie wjechać kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie. Można Breggen nazwać stolicą krainy fiordów, z uwagi na lokalizację między najdłuższymi fiordami Norwegii: Sognefjordem i Hardangerfjordem.
Z Breggen popłyniemy na południe, a głównym celem będzie Lysefjord z półką skalną - Preikestolen. To cud natury i jedna z największych atrakcji w Norwegii. Klif o wysokości ponad 600 m z przepięknym widokiem na fiord. Warto tam się wybrać. Bezpośrednio na szczyt wiedzie pagórkowata droga o różnicy poziomu 350 m. Trekking zajmuje około 4 godziny w obie strony.
Dalej na kursie mamy Stavanger. To miasto, które może się poszczycić długą historią, ciekawymi muzeami i średniowieczną katedrą.
Warto zobaczyć:
- Katedrę św. Swituna - najstarsza z norweskich katedr wzniesiona została w stylu romańskim w około 1125 roku;
- "Gamle Stavanger" - stare miasto, w którego skład wchodzą niewielkie drewniane domy z początku XIX wieku. Na liście zabytków figuruje prawie dwieście drewnianych budowli;
- Norweskie Muzeum Ropy Naftowej (Norsk Oljemuseum) - miasto to w końcu norweskie centrum wydobycia ropy. Multimedialna ekspozycja pokazuje historię i współczesność przemysłu naftowego.
Zanim zakończymy rejs w Kristiansand - „zajrzymy” też do Flekkefjordu z klimatycznym miasteczkiem białych domków i księgarni.
Zaokrętowanie: | 10.10.2020 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 18.10.2020 nie, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Bergen | Port: | Kristiansand |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Bergen - Stavanger - Kristiansand |
Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.
Transport do góry
Dojazd i powrót z rejsu uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.
Jacht do góry
Roberts 44
(2003)
Bruceo
Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.
Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.
- Długość:
- 13,50 m
- Szerokość:
- 3,88 m
- Zanurzenie:
- 2,2 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 7 / 2
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 500 l
- Zbiornik paliwa:
- 400 l
- Silnik:
- 66 KM
Wyposażenie
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników.
Cena rejsu nie zawiera
- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- dojazdu i powrotu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL,
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- zwiedzania i biletów wstępu.
Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości równowartość 100 zł za osobę na dzień, w lokalnej walucie.
Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!