Na krańce Bałtyku - Etap III - z Turku do Sztokholmu Nr: NYC-R/2020/07/71
Turku - Naantali - Uto - Korpostrom - Kumlinge (Remmarhamn) - Sottunga - Mariehamn – Sztokholm
- Data rozpoczęcia:
- 12.05.2020 wtorek
- Data zakończenia:
- 13.05.2020 środa
- Ilość dni:
- 2 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Turku - Naantali - Uto - Korpostrom - Kumlinge (Remmarhamn) - Sottunga - Mariehamn – Sztokholm Więcej informacji
- Jacht:
- Gin Fizz Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs z Polskiego wybrzeża na północne krańce Bałtyku.
Podzieliliśmy go na 4 etapy. Dzięki temu można popłynąć w cały rejs, bądź wybrać tylko 1, 2 czy 3 spośród nich.
Podczas rejsu płynąć będziemy przecinając morze, jak i trzymając się bliżej brzegów. Czekają na nas przepiękne krajobrazy, tysiące skalistych wysepek z dziewiczym krajobrazem dookoła i nauka korzystania z dobrodziejstw natury i morza. Wędkarze będą wprost oszołomieni ilością ryb.
Na trasie będą też urocze porty i ciche przystanie, ładne miasteczka i rejony zupełnie bezludne.
Ten rejs, to również niezła gratka dla nawigatorów. Przecież szkiery i rozliczne wyspy wymagają od nich skupienia i wytężonej pracy.
Podczas rejsu gwarantujemy świetną żeglarską zabawę i solidną dawkę szkolenia.
Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.
Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.
Zaokrętowanie: | 12.05.2020 wto, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 13.05.2020 śro, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Turku | Port: | Sztokholm |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Turku - Naantali - Uto - Korpostrom - Kumlinge (Remmarhamn) - Sottunga - Mariehamn – Sztokholm |
Realizacja trasy będzie przebiegała na podstawie warunków pogodowych. O jej przebiegu decyduje kapitan.
Archipelag Turku jest częścią wielkiego szkierowego pasa ciągnącego się od wybrzeży Szwecji, poprzez słynne Alandy, aż po brzeg Finlandii. Stanowi kwintesencję fińskiej natury – morze, kamienisty brzeg, nienaruszone przez człowieka wyspy, cyple, a na lądzie setki jezior z rzadkimi gatunkami fauny i flory i oczywiście tysiące drzew. Urocze porty, ciasne przesmyki, bezludne zatoczki, obfite w rybę kotwicowiska…
Znajdziemy tu liczne rozległe zatoki, których brzegi porasta trzcina, cieśniny, półwyspy, skaliste rafy i podwodne łąki porośnięte gęstą roślinnością denną. Normą będą częste postoje na kotwicy rufowej i cumie na dziobie przywiązanej do drzewa lub skały. Cały obszar Archipelagu został objęty ochroną i uważany jest za jeden najważniejszych parków narodowych Finlandii.
Akwen jest też niezłą gratką dla nawigatorów jachtów żaglowych i motorowych, ale także dla wędkarzy, którzy znajdą rozliczne gatunki ryb, m.in. sandacze, łososie, szczupaki.
Po wypłynięciu z Archipelagu Turku, kolejnym etapem eksploracji wód Bałtyku Północnego, będą Alandy. Ze względu na swe strategiczne, pod względem militarnym i handlowym położenie w centrum Morza Bałtyckiego, Alandy były, już od czasów prehistorycznych, obiektem zainteresowania wielu ludów i państw. Najstarszymi zabytkami wysp są wioski z epoki kamiennej. Na Alandach zobaczyć można również spuściznę Wikingów, pozostałości osiedli i cmentarzyska.
Wyspy Alandzkie leżą na południowo-zachodnim wybrzeżu Finlandii u wejścia do Zatoki Botnickiej. Archipelag składa się z ponad 6 500 wysp, z których jedynie około 60 zamieszkują Alandczycy, a wiele spośród nich to szkiery, czyli groźne dla żeglarzy poszarpane skały, niekiedy ledwo wystające ponad powierzchnię morza. Chociaż w ukształtowaniu terenu dominują skaliste pagórki, krajobraz archipelagu jest wybitnie równinny – najwyższe wzniesienie liczy zaledwie 129 m n.p.m. Alandy są tak płaskie, że sami mieszkańcy śmieją się, że będą głównymi przeciwnikami globalnego ocieplenia w najbliższych wyborach.
Alandy stanowią dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To dobry akwen treningowy, by sprawdzić swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.
Transport do góry
Transport na miejsce zaokrętowania / powrót z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Jacht do góry
Gin Fizz
Jeanneau
Jacht typu Gin Fizz, zbudowany przez francuską stocznię jachtową Jeanneau.
Jest to jednostka 2-masztowa z ożaglowaniem typu kecz.
- Długość:
- 11,50 m
- Szerokość:
- 3,76 m
- Zanurzenie:
- 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 9
- Liczba koi/kabin:
- 9 / 2
Wyposażenie
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- Stacjonarny GPS z kompletem elektronicznych map całej Europy
- AIS (nadajnik i odbiornik)
- Radiotelefon UKF z DSC
- Echosonda
WYPOSAŻENIE RATUNKOWE:
- Tratwa ratunkowa (10 - osobowa)
- EPIRB
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- Ogrzewanie
- Lodówka 12V
- Ciepła woda (bojler 230V)
- WC (z ręczną pompką) i prysznic
WYPOSAŻENIE DODATKOWE:
- bezan - 10,5 m2
- spinaker
- silnik do pontonu
- telefon satelitarny Iridium
______________________________________________________
* - zdjęcia jachtu mają charakter poglądowy
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- kojowe,
- szkolenie żeglarskie,
- opieka kapitana,
- koszty przygotowania wyprawy,
- ubezpieczenie jachtu.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej*. Szacujemy ją na:
300 PLN od osoby na I, III, IV etap rejsu,
600 PLN od osoby, na II etap rejsu.
Składaka zostanie przeznaczona na paliwo, opłaty portowe, prowiant.
2. Dojazdu i powrotu do/z miejsca zaokrętowania,
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,
___
* - Kapitan nie partycypuje w składce jachtowej.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!