Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Po prostu Bałtyk!!! >>> rejs stażowy i trening żeglarski w jednym Nr: NYC-R/2020/09/84

Gdańsk (Górki Zachodnie) - Bornholm / Szwedzkie wybrzeże Blekinge - Gdańsk (Górki Zachodnie)

Data rozpoczęcia:
10.09.2020 czwartek
Data zakończenia:
13.09.2020 niedziela
Ilość dni:
4 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdańsk (Górki Zachodnie) - Bornholm / Szwedzkie wybrzeże Blekinge - Gdańsk (Górki Zachodnie) Więcej informacji
Jacht:
Gin Fizz Więcej informacji

Cena: 950 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

.... czas płynie, a Ty nie możesz doczekać się rejsu? Czas się spakować i rozpocząć rejs.

W planie naszych stażowo-szkoleniowych rejsów po Bałtyku mamy Bornholm i Christianso, ewentualnie południowe wybrzeże Szwecji.

Na wypadek zaś trudniejszych warunków na morzu, mamy przygotowanych kilka tras alternatywnych.

Nasze rejsy po Bałtyku, to dobra okazja na zdobycie stażu!!! na trasie pełnomorskiej, ze stażem liczonym na stopień J.st.m. i Kpt. j.

Jeżeli zatem w przyszłości zamierzasz zostać skipperem czy kapitanem, a brakuje Ci doświadczenia morskiego w żegludze to zapraszamy.

Zapraszamy też żeglarzy posiadających doświadczenie, którzy dość mają siedzenia w domu i ponownie chcą spotkać się z Bałtykiem.

Jesienny Bałtyk przynosi trudniejsze warunki pogodowe co często wyzwala żeglarską adrenalinę. Zapewne więc będzie okazja nauki sterowania na fali, sprawdzenia reakcji organizmu na przechył, wiatr i chłód. To wszystko w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich – wzajemnej obstawy stanowisk manewrowych, wspólnych wyjść pod maszt czy do pracy przy sztakslach w razie niesprzyjającej aury.

!!! Jeżeli masz obawy, po prostu spróbuj swoich sił, aby je przełamać !!!

W programie rejsu:

W trakcie rejsu planujemy realizację programu treningowego:

Praca na mapie – praktyczna nawigacja klasyczna: dewiacja, deklinacja, dryf, poprawka na prąd…
Przed uczestnikami intensywna praca z mapami, locjami, pomocami nautycznymi i przyrządami nawigacyjnymi.
Użycie namiernika – wyznaczanie pozycji obserwowanej z dwóch namiarów.
Wprowadzenie do nawigacji meteorologicznej – analiza map synoptycznych i tras przemieszczania się frontów oraz niżów. Udowodnimy, że meteorologia to nie tylko ściągnięte z Internetu pliki GRIB, ale potężna i nieodłączna gałąź nautyki… czyli sztuka przewidywania i planowania.
Ćwiczenia z MPZZM - nauka bezpiecznego żeglowania.
Jak pływać bezpiecznie i nie doprowadzić do zderzenia.
Wokół założonych tras przebiegają liczne autostrady statków, TSS, popularnie zwane rutami. Rejs będzie więc okazją do przypomnienia prawideł wymijania MPZZM. Nigdy za wiele tej wiedzy, szczególnie, że pokutuje jeszcze nieprawdziwe stwierdzenie „że pod żaglami zawsze mamy pierwszeństwo…”
Rozpoznawanie świateł nawigacji terestrycznej.
Czy jako oficer wciąż nie czytasz świateł pław i świateł brzegowych?
Pokażemy prosty sposób na odróżnienie światła „long-flashing” od światła „occulting”.
Poznamy proste sposoby na określenie rodzaju, okresu, czyli charakterystyki światła, które chciałbyś zobaczyć na mapie.

Zaokrętowanie: 10.09.2020 czw, godz. 12:00 Wyokrętowanie 13.09.2020 nie, godz. 16:00
Port: Gdańsk (Górki Zachodnie) Port: Gdańsk (Górki Zachodnie)
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 35-60
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bornholm, Christianso
Trasa rejsu: Gdańsk (Górki Zachodnie) - Bornholm / Szwedzkie wybrzeże Blekinge - Gdańsk (Górki Zachodnie)

Realizacja trasy rejsu - w zależności od warunków meteorologicznych, sytuacji epidemicznej i kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie wyboru trasy, podejmuje kapitan.

Planujemy popłynąć przez Bałtyk w kierunku duńskiego Bornholmu lub wybrzeża Szwecji.

Południowe wybrzeże Szwecji to kraina szkierów Blekinge (Karlskrona, Karlshamn).
Ewentualnie, jeżeli Dania otworzy granice odwiedzimy Bornholm.

Szkiery Blekinge malownicze wybrzeże na południu Szwecji, gdzie dziesiątki sterczących wysepek czynią spektakularne widoki!
!!!Jakże różne jest to wybrzeże od polskich monotonnych plaż i wydm!!!

Dla żeglarzy szkiery czynią żeglugę trudniejszą, wymagającą precyzji i dokładnych map - ale jakże jednocześnie ciekawszą!

Władze prowincji starają się na wiele sposobów uatrakcyjnić region. Na turystów czekają tu: piękne wybrzeże, słoneczny (jak na warunki szwedzkie) klimat, malowniczy krajobraz, lasy, jeziora, czarujące miasteczka, nieskażona przyroda. Dla żeglarzy Blekinge to osłonięty i urozmaicony akwen – wymarzony na spędzenie żeglarskiego urlopu. Jest tu wiele portów i porcików do których warto zajrzeć.
Największym miastem i portem regionu jest Karlskrona.

Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Na Bornholmie jest kilka uroczych portów i tak możemy zatrzymać się w Ronne czy w Allinge, delektując się sielankową atmosferą miasteczek.

Alternatywne trasy:
W wypadku niekorzystnych warunków pogodowych, możliwe jest obranie zmienionej trasy. Przykładowe kierunki poniżej:
- Górki Zachodnie - Kłajpeda - Górki Zachodnie.
- Górki Zachodnie - Łeba - Ustka - Górki Zachodnie
- Górki Zachodnie - Zatoka Gdańska - Hel - Władysławowo - Górki Zachodnie

Transport do góry

Transport do miejsca startu rejsu / z miejsca zakończenia rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Gin Fizz
Jeanneau

Jacht typu Gin Fizz, zbudowany przez francuską stocznię jachtową Jeanneau.
Jest to jednostka 2-masztowa z ożaglowaniem typu kecz.

Długość:
11,50 m
Szerokość:
3,76 m
Zanurzenie:
1,9 m
Liczba miejsc:
9
Liczba koi/kabin:
9 / 2
Wyposażenie

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- Stacjonarny GPS z kompletem elektronicznych map całej Europy
- AIS (nadajnik i odbiornik)
- Radiotelefon UKF z DSC
- Echosonda

WYPOSAŻENIE RATUNKOWE:
- Tratwa ratunkowa (10 - osobowa)
- EPIRB

WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- Ogrzewanie
- Lodówka 12V
- Ciepła woda (bojler 230V)
- WC (z ręczną pompką) i prysznic

WYPOSAŻENIE DODATKOWE:
- bezan - 10,5 m2
- spinaker
- silnik do pontonu
- telefon satelitarny Iridium

______________________________________________________
* - zdjęcia jachtu mają charakter poglądowy

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- szkolenie żeglarskie,
- opieka kapitana,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej*. Szacujemy ją na 150 zł od osoby. Składaka zostanie przeznaczona na paliwo, opłaty portowe, prowiant.

2. Dojazdu i powrotu do/z miejsca zaokrętowania,

3. Indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,

* - Kapitan nie partycypuje w składce jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 950 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!