Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs stażowo-szkoleniowy po Bałtyku Nr: NYC-R/2020/08/89

Górki Zachodnie - (Bornholm, jeśli Dania otworzy granice / Gotlandia / Olandia) lub (Kłajpeda i Liepaja ) - Górki Zachodnie

Data rozpoczęcia:
22.08.2020 sobota
Data zakończenia:
29.08.2020 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Górki Zachodnie - (Bornholm, jeśli Dania otworzy granice / Gotlandia / Olandia) lub (Kłajpeda i Liepaja ) - Górki Zachodnie Więcej informacji
Jacht:
Jacht morski Opal III Więcej informacji

Cena: 1 600 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Nie możesz doczekać się rejsu? Pragniesz spoglądać w dal, na morze aż po horyzont? Potrzebujesz stażu i praktyki na jachcie?

Dobrze trafiłeś/trafiłaś bo właśnie ten rejs jest przeznaczony dla Ciebie.

Jeżeli zatem w przyszłości zamierzasz zostać skipperem czy kapitanem, a brakuje Ci doświadczenia morskiego w żegludze to zapraszamy.

Rejsy prowadzimy na założonym drewnianym jachcie, w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich.

Przy trudnych warunkach pogodowych kultywujemy wzajemną obstawę stanowisk manewrowych, wspólne wyjść pod maszt czy pracę przy sztakslach…

Spróbuj swoich sił.

To będzie coś więcej niż zbieranie godzin - cenny staż i praktyka dla tych, którzy myślą o wzięciu udziału w kursie na jachtowego sternika morskiego lub o prowadzeniu samodzielnych rejsów.

Na tym rejsie za cel stawiamy sobie zdobycie przez uczestników doświadczenia w klasycznej żegludze morskiej (planowanie trasy w oparciu o prognozy pogody, umiejętność odnalezienia się na akwenie z wykorzystaniem metod nawigacji terestrycznej, poznanie sposobu zaplanowania wejścia do portu).

Program treningu podczas rejsu:
→  Praca na mapie – nawigacja klasyczna w praktyce. Dewiacja, deklinacja, dryf, poprawka na prąd… Przed nami intensywna praca z mapami, locjami, pomocami nautycznymi i przyrządami nawigacyjnymi;
→  Użycie namiernika – wyznaczanie pozycji obserwowanej z dwóch namiarów;
→  Wprowadzenie do nawigacji meteorologicznej – analiza map synoptycznych i tras przemieszczania się frontów oraz niżów. Udowodnimy, że meteorologia to nie tylko ściągnięte z Internetu pliki GRIB, ale potężna i nieodłączna gałąź nautyki… czyli sztuka przewidywania i planowania;
→  Ćwiczenia z MPZZM, czyli jak żeglować bezpiecznie i nie do prowadzić do zderzenia. Wokół założonych tras przebiegają liczne autostrady statków, TSS, popularnie zwane rutami. Będzie to okazja do przypomnienia prawideł wymijania MPZZM. Nie jest bowiem prawdą, że pod żaglem zawsze mamy pierwszeństwo…;
→  Rozpoznawanie świateł nawigacji terestrycznej. Czy jako oficer wciąż nie czytasz świateł pław i świateł brzegowych? Pokażemy prosty sposób na odróżnienie światła long-flashing od światła occulting. Poznamy proste sposoby na określenie rodzaju, okresu, czyli charakterystyki światła, które chciałbyś zobaczyć na mapie.

Zaokrętowanie: 22.08.2020 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 29.08.2020 sob, godz. 09:00
Port: Górki Zachodnie Port: Górki Zachodnie
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 70-100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Górki Zachodnie - (Bornholm, jeśli Dania otworzy granice / Gotlandia / Olandia) lub (Kłajpeda i Liepaja ) - Górki Zachodnie

Realizacja trasy będzie zależna od warunków pogodowych na Bałtyku. O jej wyborze decyduje kapitan na podstawie oceny sytuacji pogodowej.

Przede wszystkim chcemy popłynąć w dalsze trasy do Szwecji czy na Litwę, a może i do Danii.
Startujemy w Górkach Zachodnich i tam również kończymy.

Decydujące będą warunki wiatrowe. Aby trasa była możliwie najdłuższa i najtresciwsza, popłyniemy tam, gdzie powieje.
Możliwości:
1. Bornholm (jeśli Dania otworzy granice) / Gotlandia / Olandia
2. Kłajpeda i Liepaja
3. Gdyby warunki pogodowe czy epidemiczne były niesprzyjające popłyniemy na polskie wybrzeże szlakiem latarni morskich.

Transport do góry

Transport do miejsca zaokrętowania / z miejsca wyokrętowania uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Jacht morski Opal III

Jacht pełnomorski

„Jagiellonia” jest jednym z niewielu istniejących drewnianych dwumasztowych konstrukcji typu Opal III. S/Y. Jagiellonia to klasyczny drewniany jacht o mahoniowym kadłubie i teakowym pokładzie. Takich jednostek jest w Polsce coraz mniej, w portach zachodniej Europy wzbudza niemałe zainteresowanie

DANE TECHNICZNE JACHTU
Długość: 14,20 m
Szerokość: 3,72 m
Zanurzenie: 2,14 m
Wyporność: 20 t
Typ ożaglowania: Jol
Powierzchnia ożaglowania: 80 m²
Kadłub: szkielet dębowy z elementami sosny, poszycie plankowe: mahoń, pokład: sklejka pokryta tekiem
Silnik: mercedes 240D
Moc silnika: 41 KM
Liczba koi: 10
Rok budowy: 1975

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- szkolenie żeglarskie,
- opieka kapitana,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej*. Szacujemy ją na 300 zł od osoby. Składaka zostanie przeznaczona na paliwo, opłaty portowe, prowiant.
2. Dojazdu i powrotu do/z miejsca zaokrętowania,
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,
______________
* - Kapitan nie partycypuje w składce jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 600 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!