Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Bałtycki, duży staż morski >>> rejs morski do Sztokholmu Nr: MIM-R/2020/07/117

Gdynia - Kalmar - Visby - Sandham - Sztokholm

Data rozpoczęcia:
18.07.2020 sobota
Data zakończenia:
28.07.2020 wtorek
Ilość dni:
10 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdynia - Kalmar - Visby - Sandham - Sztokholm Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 38 Cruiser (2008) Więcej informacji

Cena: 2 000 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs ONE WAY po rodzimym Bałtyku. W trakcie rejsu planujemy osiągnąć stolicę Szwecji Sztokholm. Po drodze przepłyniemy przez Cieśninę Kalmarską a także zawiniemy do Visby na Gotlandii.

Taka trasa gwarantuje zatem dużo czasu spędzonego na morzu (staż morski ponad 100 godzin!!!)

W trakcie rejsu, w zależności od pogody odwiedzimy kilku portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.

Dla żeglarzy jednak, najważniejszy będzie czas na morzu. O tej porze roku noc będzie krótka, ale jeżeli niebo będzie bezchmurne, miriady gwiazd nad naszymi głowami wskażą nam drogę.

Płynąc na ten rejs, oprócz godzin stażu zyskacie też sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego.

Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia, ale należy mieć świadomość, że jest to rejs z dużą ilością żeglowania i na morzu spędzimy dużo czasu.

Po rejsie skipper wystawi uczestnikom rejsu opinie.

Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!

Zaokrętowanie: 18.07.2020 sob, godz. 17:00 Wyokrętowanie 28.07.2020 wto, godz. 09:00
Port: Gdynia Port: Sztokholm
Liczba godzin stażu: 90-120
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Szkiery
Trasa rejsu: Gdynia - Kalmar - Visby - Sandham - Sztokholm

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

To jedna z ciekawszych i rzadszych tras. Daje szansę na dużą ilość godzin w morzu oraz odwiedzenie absolutnie wyjątkowych miejsc oraz stolicy Szwecji.

Wypłyniemy z Gdyni i popłyniemy do jednego z najstarszych i najciekawszych w południowej Szwecji miast, pokonując część Cieśniny Kalmarskiej. Im dalej na północ, tym cieśnina robi się coraz ciaśniejsza. W jej najwęższym miejscu kryje się właśnie Kalmar.

Kalmar ma bardzo bogatą historię. W czasach największej świetności miasta, kiedy to Kalmar był w Szwecji ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy, urzędowali tu nawet królowie. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji. Oprócz zwiedzania zamku, warto wybrać się na spacer po jego błoniach i do uroczego starego miasta. Są one jednymi z najchętniej wybieranych miejsc do spędzania wolnego czasu.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700. Stanowi ona jeden z najznakomitszych barokowych zabytków w całej Szwecji, a niemiecki architekt wzór do jej budowy zaczerpnął z samych Włoch. W bliskiej odległości od katedry usytuowany jest również ratusz miejski (Kalmarrådhus).

Z Kalmar udamy się na północ do kolejnego malowniczego miasteczka Visby na Gotlandii
Gotlandia – to majestatyczne klify, różnorodne formacje skalne i szmaragdowe zatoki tworzą niesamowity krajobraz.
Visby stolica wyspy i szwedzki hanzeatycki port, którego początki sięgają wczesnego średniowiecza. Przez kilka stuleci była handlową metropolią i ważnym miejscem pośrednictwa w kontaktach ze wschodem. Dzisiaj miasto urzeka monumentalnymi murami obronnymi, ruinami gotyckich kościołów i pięknymi ogrodami. Na początku sierpnia miasteczko zamienia się w średniowieczną osadę, gdzie odbywają się turnieje rycerskie, wąskimi uliczkami chodzą damy dworu, a w oberżach leje się miód. 
Na koniec popłyniemy do Sztokholmu. I tu zacznie się krajobrazowa bajka. Żegluga szkierami jest niesamowita….. trudno ją opisać, a zdjęcia nie oddają w pełni tego uroku.

Wisienką na torcie tego rejsu jest Sztokholm, wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach oraz otoczone archipelagiem sztokholmskim, składającym się z ponad 20 tysięcy wysp i wysepek!!!

W samym porcie urzekają setki małych statków i łódek zacumowanych przy długim nabrzeżu. Maszty wyrastają z wody jak drzewa w lesie.
Pomimo, iż to duże miasto, to zadziwi Was jak dużo znajdziecie tu zieleni lokowanej pośród harmonijnej zabudowy.

Co zobaczyć? Aby jako tako ogarnąć wszystkie atrakcje polecamy pozostać po rejsie, chociaż dzień dłużej. Pośród wielu możliwości, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści.

Niesposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie okazja aby tu powrócić.

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria 38 Cruiser (2008)

Rejs odbędzie się na naszym komfortowym, dobrze wyposażonym jachcie Bavaria 38 Cruiser z roku 2008.

Dane techniczne:
Długość całkowita: 11,76m
Długość kadłuba: 11,45m
Szerokość: 3,90m
Zanurzenie: 1,50m – krótki kil
Powierzchnia żagli: 69m2
Moc silnika: Volvo 40KM
Pojemność zbiorników na paliwo: 150l
Pojemność zbiorników na wodę: 360l
Układ wnętrza: 3 kabiny dwuosobowe, łazienka z toaletą i prysznicem, 2 pojedyncze koje w mesie

Wyposażenie żeglarskie, nawigacyjne, ratunkowe:
grot i fok (grot z listwami i lazy jackiem, fok rolowany), 6 kabestanów, chartplotter w kokpicie, chartplotter przy stoliku nawigacyjnym, radar, radio VHF z DSC, navtex, AIS, autopilot, tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne, EPIRB i wiele innych.

Wyposażenie komfortowo-hotelowe:
ogrzewanie, lodówka w kambuzie, kuchenka z piekarnikiem, nagłośnienie i telewizor w mesie, pościel i wiele innych.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- wybraną koję,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- końcowe sprzątanie,
- pościel i ręcznik.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle ok. 150-180 EUR/osobę/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;
_ _ _ _ _
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.

Harmonogram płatności:
  • 50% – w dniu rezerwacji online
  • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 2 000 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!