Bałtyk Zachodni - płyniemy do Kopenhagi przez Rugię Nr: MIM-R/2020/08/123
Świnoujście – Sassnitz – Kopenhaga – Stralsund – Świnoujście
- Data rozpoczęcia:
- 17.10.2020 sobota
- Data zakończenia:
- 24.10.2020 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Świnoujście – Sassnitz – Kopenhaga – Stralsund – Świnoujście Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 38 (3 cab.) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs po rodzimym Bałtyku.
W trakcie rejsu odwiedzimy kilku portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków tego morza. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.
Płynąc na ten rejs, zyskacie też sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.
.
.
____________________________________________________
.
UWAGA: Ostatnie miejsce!
Rezerwacja po telefonicznym potwierdzeniu dostępności miejsc.
.
____________________________________________________
.
.
Ten rejs
Będzie to interesujący rejs w którym płynąc po zachodnim Bałtyku odwiedzimy niemiecką Rugię, i jeżeli warunki epidemiczne pozwolą Kopenhagę i duńską wyspę Mon (jeżeli Dania pozostanie zamknięta, skierujemy się na szwedzkie wybrzeże).
Zapraszamy na rejs.
Zaokrętowanie: | 17.10.2020 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 24.10.2020 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Marina Świnoujście, Basen Północny | Port: | Marina Świnoujście, Basen Północny |
Liczba godzin stażu: | 70-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Zachód: Niemcy, Dania, Szwecja |
---|---|
Trasa rejsu: | Świnoujście – Sassnitz – Kopenhaga – Stralsund – Świnoujście |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Po wypłynięciu ze Świnoujścia, obierzemy kurs na Rugię. Po pokonaniu ponad 40Mm zawiniemy do Sassnitz - popularnego niemieckiego kurortu wypoczynkowego. Można udać się na wycieczkę w kierunku starożytnej Arkony lub do Parku Narodowego Jasmund. Żeglowanie wokół wyspy pozwoli na ćwiczenie umiejętności nawigacji terrestrycznej, a także osłania przed ewentualną niekorzystną aurą.
Dalej czeka nas skok po otwartym morzu na drugą stronę, do Danii w kursie na Kopenhagę.
W Kopenhadze spędzimy dzień na zwiedzaniu i oglądaniu duńskiej stolicy. W drodze powrotnej postaramy się popłynąć przez port Klintholm naWyspie Mon, ze słynnymi wapiennymi klifami. Dalej skierujemy się do Stralsundu. To stare hanzeatyckie miasto jest bardzo urokliwe i również warte odwiedzin. Ze Stralsundu ruszymy w dół w kierunku Zatoki Greiswaldzkiej, na akwen ciekawy nawigacyjnie, gdzie można ćwiczyć nawigację, manewrować i nabrać pewności w obsłudze jachtu.
Rugia to ciekawa zarówno geograficznie jak i historycznie, bałtycka wyspa.
Wszyscy miłośnicy historii Słowian powinni koniecznie udać się na wysunięty na północ, przylądek, gdzie na niedostępnej kiedyś skale, wznosiła się Arkona - potężny gród plemienia Ranów, z trzech stron otoczony skalistym klifem, a od lądu ogromnym wałem ziemnym. W środku, gród krył domostwa na ponad 1000 mieszkańców a także świątynię Światowida. Ranowie, świetni rybacy i żeglarze, rządzili tym rejonem przez kilkaset lat, dając się we znaki wszystkim sąsiadom z Książętami Piastowskimi włącznie. Gród ostatecznie zniszczyli w 1168 r. Duńczycy, którzy kilkukrotnie organizowali Wyprawy Krzyżowe w te rejony. Dziś po dawnym grodzie pozostały jedynie potężne wały. W okolicy znajduje się także latarnia morska oraz dawny bunkier, pełniący dziś funkcję muzeum.
Również w północnej części Rugii znajduje się Park Narodowy Jamsund obejmujący kompleks lasów bukowych oraz przepiękne kredowe klify. Przez kompleks leśny prowadzą liczne szlaki piesze i rowerowe. Można tu również zwiedzić nowoczesne centrum edukacyjne, w którym poznamy wszystkie procesy, jakie towarzyszyły powstawaniu tego cudu natury.
Kopenhaga stolica Danii, to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Punktem obowiązkowym podczas odwiedzin Kopenhagi są m.in.:
- pomnik małej syrenki – symbol miasta znany na całym świecie. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
- zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej – Amalienborg,
– katedra luterańska Marii Panny, największy duński kościół; znajduje się tam rzeźba Chrystusa wykonana przez Bertela Thorvaldsena.
Podczas pobytu w Kopenhadze warto spróbować tradycyjnych duńskich kanapek smørrebrød, czyli kanapek z ciemnego żytniego pieczywa (rugbrød) posmarowanego masłem i podawanego z dodatkami: sałatką, tuńczykiem, kurczakiem lub wołowiną i pomidorem. Charakterystyczne dla Danii są też śledzie, które dostać można wszędzie, a przyrządzane są na niezliczone sposoby.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Z naszego doświadczenia, do Świnoujścia najłatwiej jest dostać się pociągiem lub samochodem.
Jacht do góry
Bavaria 38 (3 cab.)
(2008)
Bavaria Yachts
Jacht posiada 3 kabiny dwuosobowe oraz łazienkę z prysznicem. Wszystkie kabiny są z podwójnymi kojami płaskimi. Na rejsach żeglujemy w 7 osób plus skipper.
Jachty są zarejestrowane na 8 osób każdy oraz posiadają stosowne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa dla 8 osób (tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne).
Jacht jest utrzymany w bardzo dobrym stanie technicznym i hotelowym, dzięki regularnemu, profesjonalnemu i kompleksowemu corocznemu serwisowi.
Na tym jachcie organizujemy rejsy po Morzu Bałtyckim, Północnym i Norweskim.
- Długość:
- 11,72 m
- Szerokość:
- 3,90 m
- Zanurzenie:
- 1,6 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 6 / 3
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 360 l
- Zbiornik paliwa:
- 150 l
- Silnik:
- 40 KM
Wyposażenie
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- 2 chartplottery Raymarine (jeden dotykowy w kokpicie, jeden w nawigacyjnej)
- radar
- autopilot
- navtex do odbioru prognoz pogody i ostrzeżeń nawigacyjnych
- AIS
- radio VHF z DSC
- kompas
- wiatromierz, log, echosonda
WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE:
- grot z listwami stawiany tradycyjnie, genua rolowana
- 6 dużych kabestanów Lewmar
- szprycbuda
- winda kotwiczna, kotwica Delta, łańcuch 50m
- dodatkowe akumulatory (łącznie 330Ah)
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- ogrzewanie
- lodówka w kambuzie
- 2-palnikowa kuchenka z piekarnikiem
- pełne oświetlenie wnętrza LED
- odtwarzacz muzyki
- 2 głośniki w mesie
- telewizor
- platforma na rufie
- pościel i ręcznik dla każdego uczestnika
- pełne wyposażenie kuchenne
- literatura żeglarska, gry
WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jacht został kompletnie wyposażony w tym zakresie.
Należy tu wymienić:
- oceaniczne tratwy ratunkowe dla 8 osób
- radiopławy EPIRB
- ratunkowe kamizelki pneumatyczne z szelkami
- 2 koła ratunkowe (jedno z linką, drugie z pławką świetlną)
- pirotechnika (rakiety spadochronowe i pławka dymna)
- apteczka wyposażona przez lekarza we wszystko co potrzebne
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- wybraną koję,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- końcowe sprzątanie,
- pościel i ręcznik,
- ubezpieczenie od rezygnacji z powodu Covid-19.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle ok. 550PLN (120 EUR)/osobę/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Wydatków własnych;
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 2 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!