Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs ze Spitsbergenu do północnej Norwegii Nr: BRG-R/2021/08/58

Longyearbyen - Piramiden - Barentsburg - Horsund (Polska Stacja Polarna) - Wyspa Niedźwiedzia - Tromsø

Data rozpoczęcia:
21.08.2021 sobota
Data zakończenia:
03.09.2021 piątek
Ilość dni:
13 dni
Akwen:
Ekstremalnie
Trasa rejsu:
Longyearbyen - Piramiden - Barentsburg - Horsund (Polska Stacja Polarna) - Wyspa Niedźwiedzia - Tromsø Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 3 500 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Północna Norwegia i Spitsbergen to marzenie żeglarzy, którzy chcą zakosztować czegoś odmiennego.

Oczywiście pomożemy Wam zrealizować, te dziwne dla większość ludzi marzenia o wyprawie tam gdzie króluje lód .

Spitsbergen to pokryta lodowcami górzysta wyspa w północnej Norwegii, położona w rejonie Arktyki około 800 km od brzegu kontynentu i 1100 km od bieguna północnego. Stanowi ona największy kawałek lądu w archipelagu wysp Savalbard. Jest więc Spitsbergen krainą lodowców, niedźwiedzi polarnych (których żyje tam więcej niż ludzi), reniferów, morsów, fok.
W lecie kiedy tam płyniemy panuje dzień polarny a temperatury wahają się zwykle między +2 °C a +18 °C. Najwyższa średnia dobowa temperatura wynosi +4,4 °C i występuje w lipcu.
To jedno z niewielu już miejsc na świecie, w którym ciągle rządzi przyroda i to jest najbardziej niesamowite. Schodząc na ląd cały czas musimy czuć respekt do mieszkańców tego lądu i mieć się na baczności. Wychodzenie poza osady ludzkie jest zabronione bez broni.
Niekończący się dzień, to też jest atrakcja, bo czasem naprawdę można zapomnieć czy jest południe czy północ.
Przygotowując się do rejsu, trzeba brać pod uwagę to, że żeglowanie po wodach północy, nawet w czerwcu, lipcu i sierpniu, wiąże się z niskimi temperaturami i zmiennymi warunkami atmosferycznymi.
To, co można jednak zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu w bliskiej okolicy postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.

Wybierzemy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia wspomnienia na długie lata. Czekają tu na Was malownicze góry, przepiękne lodowe fiordy, dzika arktyczna przyroda.
Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia ryb, podziwiania przyrody i podglądania życia twardych ludzi osiadłych za kołem podbiegunowym.

Co ważne, nasz kapitan do tych miejsc pływa przez ostatnich kilka sezonów i zna tutaj niemal każdy zakątek. Doskonale wie gdzie biorą ryby, gdzie warto i można zatrzymać się na nocleg, gdzie zorganizować pieszą wycieczkę.

Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękno północy z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.

Ten rejs rozpoczynamy z Longyearbyen, największej miejscowość na Spitsbergenie. Zamieszkuje ją około 2000 osób. To też miejsce gdzie dotarła już globalizacja pod postacią supermarketu, poczty, banków i sklepów z pamiątkami. Jednak na poszukiwanie cudów natury i ciekawostek Spitsbergenu wyruszamy w rejs.

Na początek – a w całym rejsie do pokonania mamy 600 Mm - skierujemy się do Pyramiden. Pyramiden to opuszczona rosyjska osada, gdzie poczuć można „widmo komunizmu”gdyż na środku dzielnie trzyma się pomnik Lenina. Są tu kino, basen, sala gimnastyczna, przedszkole i plac zabaw… tylko mieszkańców brakuje. To niesamowte, chodzić z bronią na ramieniu po chodniku gdzieś na końcu świata pomiędzy zupełnie opuszczonymi

Jest jeszcze jedna osada rosyjska na wyspie i w dodatku nadal zamieszkana przez społeczność liczącą ok. 500 osób. Barentsburg w Isfjordzie – jest tu nadal drugą co do wielkości osadą, powstałą przy rosyjskiej kopalni, która zapewne w najbliższej przyszłości zapewne podzieli losy innych już zamkniętych.

Zanim opuścimy na dobre Spitsbergen zaplanowaliśmy jeszcze podpłynięcie pod lodowiec i odwiedzenie fiordu Horsund. W tym dużym fiordzie znajdującym się w południowo-zachodniej części wyspy Spitsbergen zlokalizowana jest Polska Stacja Polarna. W stacji od 1978 roku nieprzerwanie prowadzone są całoroczne prace badawcze. Planujemy odwiedzić stację.

Dalej czekają nas 3-4 doby na morzu, zanim na drodze do stałego lądu dopłyniemy do Wyspy Niedźwiedziej. Jeśli pogoda będzie łaskawa będzie można zejść na ląd… niestety nie można tu liczyć na ciepły prysznic, ani nawet na zimne piwko… wyspa właściwie jest pusta.
Zatem aby skorzystać ze zdobyczy cywilizacji czekają nas kolejne godziny na morzu, a do przepłynięcia mamy ok. 200 Mm, bez oglądania lądu.

Rejs kończymy w Tromso, gdzie po takim rejsie przyjemnie będzie wybrać się na basen z termami.
Tromsø to tętniące życiem miasto położone 350 kilometrów na północ od koła podbiegunowego. Jest największym ośrodkiem w Norwegii Północnej. Natura i kultura idą tu ze sobą w parze. W Tromsø na brak atrakcji w mieście nie będą narzekać miłośnicy historii, przyrody, nauki, kultury i pięknych widoków. Warto wybrać się do oceanarium, odwiedzić tutejsze muzea lub najbardziej wysunięty na północ ogród botaniczny na świecie. Tromsø to także doskonałe miejsce na obserwację zorzy polarnej, niestety w okresie od września do marca.

Zaokrętowanie: 21.08.2021 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 03.09.2021 pia, godz. 09:00
Port: Longyearbyen Port: Tromsø
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski

Trasa rejsu do góry

Akwen: Ekstremalnie ‐ Na północ: Svarbald, Spitsbergen
Trasa rejsu: Longyearbyen - Piramiden - Barentsburg - Horsund (Polska Stacja Polarna) - Wyspa Niedźwiedzia - Tromsø

Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i epidemicznych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Transport do góry

Dojazd i powrót z rejsu uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Jedyny sensowny sposób aby dostać się na rejs na Svalbard/powrócić ze Svalbardu po rejsie - to połączenia lotnicze do/z Longyearbyen.
Możliwe loty z Gdańska/Warszawy do Oslo i po przesiadce dolot do Longyearbyen.
Koszt przelotów od ok. 1300 zł.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana
- gaz do kuchenki
- ubezpieczenie jachtu
- ubezpieczenie od NNW uczestników

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia
- opłat portowych
- paliwa
- dojazdu i powrotu
- indywidualnego ubezpieczenia KL
- korzystania z płatnych natrysków w marinach
- zwiedzania i biletów wstępu

Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia - w dniu zaokrętowania na burcie jachtu zbierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 25 EUR na dzień na osobę w lokalnej walucie. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 3 500 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!