BAŁTYK >>> KURS NA SZWECJĘ Nr: MIM-R/2021/05/187
Świnoujście – Malmo - Ystad - Helsingor – Świnoujście
- Data rozpoczęcia:
- 05.06.2021 sobota
- Data zakończenia:
- 12.06.2021 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Świnoujście – Malmo - Ystad - Helsingor – Świnoujście Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 38 Cruiser (SzW) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs po Bałtyku zachodnim.
W trakcie rejsu planujemy odwiedzimy kilka duńskich portów na Bornholmie oraz na szwedzkim wybrzeżu. Zobaczymy kilka przepięknych zakątków tej części morza. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne.
Płynąc na ten rejs, zyskacie też sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.
Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!
_______________________________________________
.
UWAGA - OSTATNIE MIEJSCA!!!
Proszę telefonicznie potwierdzić dostępność miejsca.
.
_______________________________________________
Ten rejs:
Będzie to rejs dla spragnionych dużej ilości żeglowania. Noce są krótkie, powoli robi się ciepło, a pogoda jest najlepsza w całym roku.
Czeka nas kilka nocnych przelotów, a po dotarciu do portu, będzie okazja do zwiedzenia jego sąsiedztwa. Wieczorem, będąc w porcie wybierzemy się do lokalnego pubu lub restauracji.
Mając na względzie walory szkoleniowe rejsu, dla chętnych skipper chętnie przeprowadzi mini wykład, podczas którego podzieli się wiedzą na przykład z zakresu locji, prawa drogi, nawigacji, czy też meteorologii.
Zaokrętowanie: | 05.06.2021 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 12.06.2021 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Świnoujście | Port: | Świnoujście |
Liczba godzin stażu: | 70-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Świnoujście – Malmo - Ystad - Helsingor – Świnoujście |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Po wypłynięciu ze Świnoujścia, obierzemy kurs na Bornholm. Postaramy się odwiedzić jak najwięcej portów na tej duńskiej wyspie.
Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Na Bornholmie jest kilka uroczych portów i tak możemy zatrzymać się w: Allinge, Gudhejm, Svaneke czy też w kilku innych.
Szwedzkie Ystad to miasto portowe, które na przestrzeni wieków rozwijało się dzięki handlowi za sprawa komunikacji morskiej z takimi miastami jak Stralsund, Gdańsk czy Szczecin. urzeka bajkowym klimatem, który tworzą wąskie brukowane uliczki, kolorowe domki i budynki z muru pruskiego. Pochodząca z przełomu XV i XVII zabudowa szachulcowa w najstarszej zachowanej części miasta, stanowi największy tego typu zespół urbanistyczny w całej Skandynawii. Ważne zabytki i atrakcje Ystad to m.in.: Sankt Petri kyrka (kościół św. Piotra), XIII wieczny Sankta Maria kyrka (kościół Mariacki), XV wieczny ratusz miejski oraz latarnia morska i założone w 1936 roku Konstmuseum (Muzeum Sztuki).
Malmö, stolica Skanii to trzecie co do wielkości miasto Szwecji. Zachwyca średniowiecznym śródmieściem i piaszczystymi plażami niemal w samym centrum. Poza licznymi muzeami, pomnikami, renesansowymi zamkami (Malmöhus) i parkami na uwagę zasługuje pomnik rewolweru z zawiązaną lufą, autorstwa Non Violence, symbolizujący niechęć do przemocy. W mieście warto też zwrócić uwagę na budynek mieszkalny zbudowany w 2005 roku przez architekta Santiago Calatravę - Turning Torso. Budynek ma aż 54 piętra mieszkalne i wyróżnia się unikatową architekturą – składa się z dziewięciobocznych brył, skręconych ku górze o 10 stopni każda, co znaczy, ze szczytowa bryła jest obrócona w stosunku do podstawy o 90 stopni.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Bavaria 38 Cruiser (SzW)
Rejs odbędzie się na naszym komfortowym, dobrze wyposażonym jachcie Bavaria 38 Cruiser z roku 2008.
Dane techniczne:
Długość całkowita: 11,76m
Długość kadłuba: 11,45m
Szerokość: 3,90m
Zanurzenie: 1,50m – krótki kil
Powierzchnia żagli: 69m2
Moc silnika: Volvo 40KM
Pojemność zbiorników na paliwo: 150l
Pojemność zbiorników na wodę: 360l
Układ wnętrza: 3 kabiny dwuosobowe, łazienka z toaletą i prysznicem, 2 pojedyncze koje w mesie
Wyposażenie żeglarskie, nawigacyjne, ratunkowe:
grot i fok (grot z listwami i lazy jackiem, fok rolowany), 6 kabestanów, chartplotter w kokpicie, chartplotter przy stoliku nawigacyjnym, radar, radio VHF z DSC, navtex, AIS, autopilot, tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne, EPIRB i wiele innych.
Wyposażenie komfortowo-hotelowe:
ogrzewanie, lodówka w kambuzie, kuchenka z piekarnikiem, nagłośnienie i telewizor w mesie, pościel i wiele innych.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- wybraną koję,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- końcowe sprzątanie,
- pościel i ręcznik,
- ubezpieczenie od rezygnacji z powodu Covid-19.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle ok. 450PLN (100 EUR)/osobę/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 2 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!