Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Sylwester 2022 na Bałtyku Nr: NYC-R/2021/12/130

Górki Zachodnie – Gotlandia - Cieśnina Kalmaru - Olandia - Bornholm - Hel - Górki Zachodnie

Data rozpoczęcia:
29.12.2021 środa
Data zakończenia:
08.01.2022 sobota
Ilość dni:
10 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Górki Zachodnie – Gotlandia - Cieśnina Kalmaru - Olandia - Bornholm - Hel - Górki Zachodnie Więcej informacji
Jacht:
Kecz - stalowy jacht pełnomorski Więcej informacji

Cena: 2 700 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na zimowy rejs - REJS SYLWESTROWY.

W Europie najwyższe stężenie jodu w powietrzu występuje na wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Jest tak podczas dni wietrznych i sztormowych, a więc późną jesienią, zimą. To dlatego po powrocie znad morza wracamy wypoczęci, zwiększa się nasza sprawność myślenia, koncentracja, witalność…

Zimowe żeglarstwo hartuje ciało i ducha. Rejsy po Morzu Bałtyckim w okresie śniegu i lodu to wymagające przedsięwzięcie dla żeglarzy, którzy od wypraw oczekują adrenaliny i akcji…

Pożeglujemy w kierunku południowej Szwecji, i kilku wysp. To, który z portów uda się odwiedzić zależy od Neptuna.

Plan jest jednak taki, aby powitać Nowy Rok 2022 w VISBY na Gotlandii!!!


__________________________________________________________________

UWAGA - ZOSTAŁO KILKA OSTATNICH MIEJSC !!!
Zalecamy telefonicznie upewnić się o dostępności miejsca.

__________________________________________________________________

TEN REJS

Ten rejs sylwestrowy to połączenie żeglowania po zimnym Bałtyku na trasie pomiędzy Gdańskiem a trzema wyspami (Gotlandia, Olandia, Bornholm), a powitaniem Nowego Roku 2022.

Dziesięć dni rejsu i długość trasy, to gwarancja dużej ilość godzin stażowych.
Dodatkowo pewny silny wiatr i rozfalowany Bałtyk, zapewni szlifowanie umiejętności żeglugi w trudnych warunkach.
Ogrzewany jacht z ciepłą wodą, zapewnia zaś komfort żeglugi nawet w trudnych warunkach zimowych.

Zaokrętowanie: 29.12.2021 śro, godz. 16:00 Wyokrętowanie 08.01.2022 sob, godz. 09:00
Port: Górki Zachodnie Port: Górki Zachodnie
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 80-110
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Górki Zachodnie – Gotlandia - Cieśnina Kalmaru - Olandia - Bornholm - Hel - Górki Zachodnie

Startujemy w Górkach Zachodnich i tam również kończymy nasz rejs.

Pierwszy kurs obierzemy na Gotlandię. Wapienne skały i malownicze klify, zróżnicowana linia brzegowa i dość łagodny klimat sprawiają, że chętnych na lepsze poznanie tego miejsca wciąż przybywa.
Visby to stolica Gotlandii, największej ze szwedzkich wysp. Miasto rozwinęło się z handlowej osady założonej przez Wikingów. W okresie średniowiecza było jednym z ważniejszych miast hanzy, dzięki położeniu na głównych szlakach handlowych prowadzących przez Bałtyk. Zostało wtedy otoczone murami obronnymi z kilkudziesięcioma basztami i bramami. To tutaj planujemy powitać Nowy Rok.

Cieśnina Kalmaru i wyspa Olandia.
Kalmarsund to cieśnina na Morzu Bałtyckim położona między szwedzką wyspą Olandia, a wschodnim brzegiem tego kraju. Nazwa pochodzi od miasta Kalmar. Cieśnina ma w różnych miejscach, od 5 do 25 km szerokości. Jej długość wynosi 130 km. Nad cieśniną przebiega most łączący Olandię i stały ląd. Jak na większości środkowych wysp bałtyckich, także na Olandii odnotowuje się silne wiatry, których występowanie sprawia, że nieodłączną cechą krajobrazu stały się wiatraki i otaczające ją farmy wiatrowe.
Sprawdzimy, dlaczego Olandię nazywa się „wyspą słońca i wiatru” i zobaczymy Sandvik – największy wiatrak w Skandynawii. W niedalekim Byxelkrok zwiedzimy miasto i mały port. Pożeglujemy do Kalmaru. To położone nad Cieśniną Kalmarską miasto zamieszkane było już w czasach prehistorycznych, a najstarsze ślady działalności człowieka pochodzą z epoki kamienia. Pierwsze pisane wzmianki o mieście Kalmar w Szwecji datowane są na XI wiek. W czasach średniowiecza Kalmar w Szwecji był ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy.
 
Z Kalmaru ruszymy dalej, na Bornholm
Według jednej z miejscowych legend Bornholm stworzony został przez Thora – jednego z najważniejszych bogów w mitologii dawnych Wikingów. Głosi ona, że najpierw stworzył on Danię, a potem z tego, co mu pozostało – Bornholm.
Bornholm  to duńska wyspa w południowo-zachodniej części Morza Bałtyckiego. Usytuowany jest na styku dwóch płyt tektonicznych: europejskiej i skandynawskiej. Powoduje to, że południowa część wyspy jest równinna, natomiast północ, to tereny pagórkowate ze skalistym wybrzeżem.
Ze względu na łagodny, morski klimat, można spotkać tu niezwykle bujną roślinność – bambusy, owocujące figowce oraz palmy. Nie brakuje również szerokich plaży z drobnym, białym piaskiem. Fascynująca jest tu urokliwa rybacka architektura w małych miasteczkach. Bornholm zachwyca pięknem przyrody.

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia / zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Kecz - stalowy jacht pełnomorski

Jacht pełnomorski
Jacht na którym odbędzie się rejs to stalowy kecz, o długości 18m. Już od etapu projektowania, jacht miał być zdolny do pływania po zimnych wodach arktycznych. Dlatego kadłub jednostki ma celowo wzmocniony dziób (gródź zderzeniowa) i gęsto ulokowane wręgi.
Posiada również gródź oddzielającą dziobowy przedział hotelowy od mesy i szczelną maszynownię, gdzie znajduje się wysokoprężny silnik.
Maszynownia jachtu to również miejsce olejowego kotła co., z którego ciepło rozprowadzane jest po przestrzeni mieszkalnej za pomocą nagrzewnic nadmuchowych. To utrzymuje wnętrze bez wilgoci nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Jacht posiada 11 wygodnych koi (w tym jedna podwójna), co pozwala na komfortowe żeglowanie przez długi okres czasu. Koje wyposażone są w podwójne pasy z lotniczą klamrą chroniące przed wypadnięciem podczas znacznych przechyłów. Wielkie zbiorniki wody (2000 L) i paliwa (1250L) dają długą autonomię żeglugi.

Środki ratunkowe:
tratwa SOLAS PACK A – 12 osób; kamizelki pneumatyczne 290N SOLAS; Epirb; Jonbouy; Rzutka;
Pirotechnika zgodna z SOLAS;

Dane techniczne:
- Długość: 18 m
- Szerokość: 4,7 m
- Zanurzenie: 2,4 m
- Masa całkowita: 31 000 kg
- Kokpit częściowo zamknięty
- Ożaglowanie 140 m2.
- Silnik Ford Sabre 120 HP
- Zbiorniki wody użytkowej 2000 L
- Zbiorniki paliwa 1250 L

Wyposażenie:
Ploter Garmin, mapy bluechart, echosonda, wiatromierz, log, radar Garmin 18 cali xHD, AIS klasy B, autopilot, ponton, VHF, panele fotowoltaiczne, turbina wiatrowa, generator prądu zmiennego, pompa zęzowa

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- ubezpieczenie jachtu,
- gaz do kuchenki,

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki jachtowej: na paliwo, opłaty portowe, prowiant - koszty szacujemy na ok. 400 zł od każdej osoby. Składka rozliczana pod koniec rejsu;
2. Ubezpieczenia KL i NNW;
3. Wydatków własnych;
4. Kosztów dojazdu/powrotu z rejsu.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 700 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!