Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Bałtycki rejs z kursem na Kopenhagę i Rugię - No.1 Nr: KBK-R/2022/07/700

Kołobrzeg - Falsterbo - Kopenhaga - Klintholm - Glowe - Kołobrzeg

Data rozpoczęcia:
09.07.2022 sobota
Data zakończenia:
16.07.2022 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg - Falsterbo - Kopenhaga - Klintholm - Glowe - Kołobrzeg Więcej informacji
Jacht:
Bavaria C46 (KO-2) Więcej informacji

Cena: 2 250 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Dołącz do naszej załogi i popłyń na tygodniowy rejs po Bałtyku! Gwarantujemy niezapomnianą przygodę, odwiedziny wyjątkowych portów, interesujących ludzi w załodze i dużą dawkę żeglarskiego szkolenia.

Na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie. Jedyna uwaga to to, iż na rejs zapraszamy osoby dorosłe (chyba, że młodsza osoba płynie pod opieką dorosłego).

Rejs organizujemy w formule All Inclusive - czyli wszystkie koszty wliczone są w cenę rejsu. Nie zaskoczymy cię żadną składką, kaucją, kasą jachtową. W cenie rejsu wliczone jest pyszne wyżywienie, kapitan, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków. Zatem o nic nie musisz się już martwić!

Co bardzo ważne - nie odwołujemy rejsów ze względu na małą liczbę uczestników. Wystarczy jedna osoba, a rejs odbędzie się zgodnie z planem.

Rejs to najlepsza okazja do zdobycia doświadczenia, praktycznych umiejętności i stażu żeglarskiego. Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, doskonale wyposażony jacht,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu,
- brak składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji,
- załoga: maksymalnie 8 uczestników + kapitan.
- w przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.


__________________________________________________________________

Uwaga - ostatnie miejsce!!!

Przed rezerwacją wymagane telefonicznego potwierdzenie dostępności miejsca.

__________________________________________________________________

TEN REJS

Trasa tego rejsu wytyczona jest tak, aby uczestnicy mieli okazję zarówno rozwijać się pod względem umiejętności żeglarskich (system wachtowy, długie przeloty, żegluga po ruchliwym szlaku cieśnin duńskich i pomiędzy Danią a Niemcami) jak i mogli odwiedzić i poznać ciekawe miejsca (odwiedziny w mniejszych portach wyspy Mon i Rugii i w gwarnej i ruchliwej Kopenhadze).

Rejs zaczynamy w sobotę. Zapraszamy na jacht od 16:00. Pierwszy dzień to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki.
Zazwyczaj wypływamy w niedzielę rano (czasem, o ile wszyscy wcześnie dotrą na jacht i warunki meteo pozwolą - wyruszamy już w sobotę wieczorem).

Zaokrętowanie: 09.07.2022 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 16.07.2022 sob, godz. 09:00
Port: Kołobrzeg - Marina Solna Port: Kołobrzeg - Marina Solna
Liczba godzin stażu: 60-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Zachód: Niemcy, Dania, Szwecja
Trasa rejsu: Kołobrzeg - Falsterbo - Kopenhaga - Klintholm - Glowe - Kołobrzeg

Realizacja proponowanej trasy jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

Wypłyniemy z Kołobrzegu, największego polskiego uzdrowiska, które szczyci się niepowtarzalnym mikroklimatem i skierujemy się na północny-zachód w kierunku cieśniny Sund. Zajmie trochę czasu zanim tam dopłyniemy, jednak to będzie dobry czas połączenia przyjemności żeglowania i nauki.

Odbijemy od głównego szlaku i nasz kurs na Kopenhagę przebiegał będzie przez kanał Falsterbo. Może dziwić dlaczego obok żeglownej cieśniny istnieje kanał. Aby rozwiązać tą zagadkę, należy cofnąć się do czasów II Wojny Światowej, kiedy kanał Falsterbo został wybudowany. Stało się to w 1941 roku, po tym jak Niemcy odmówili uszanowania 4-milowych wód terytorialnych neutralnej Szwecji.

Dalej dopłyniemy do gwarnej Kopenhagi. Stolica Danii, to miasto, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Warto zwrócić uwagę na Port Nyhavn - najbardziej kolorową część stolicy. Punktem obowiązkowym jest symbol Kopenhagi - syrenka. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
Jedną z ciekawszych atrakcji jest Amalienborg - zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej. Ponadto warto odwiedzić Wolne Miasto Christiania, niezależną od miasta dzielnicę z własnym prawem, flagą i walutą.

Z Kopenhagi rozpoczniemy powrót, na początek kierując się na duńską wyspę Mon, gdzie wpłyniemy do Klintholm.
Klintholm mały port rybacki na duńskiej Wyspie Mon. Znajdują się tu między innymi: galeria sztuki, kilka restauracji, w których serwują przepyszną świeżą rybę oraz u nas niespotykane a w powszechne w Danii galerie domowe i wyprzedaże podwórkowe różnych rupieci. Okolice słyną z majestatycznych wapiennych klifów.

Kiedy pożegnamy Danię, dalej popłyniemy na Rugię, gdzie zawiniemy do uroczego portu Glowe.
Rugia to ciekawa zarówno geograficznie jak i historycznie, bałtycka wyspa.
Wszyscy miłośnicy historii Słowian powinni koniecznie udać się na wysunięty na północ, przylądek, gdzie na niedostępnej kiedyś skale, wznosiła się Arkona - potężny gród plemienia Ranów, z trzech stron otoczony skalistym klifem, a od lądu ogromnym wałem ziemnym. W środku, gród krył domostwa na ponad 1000 mieszkańców a także świątynię Światowida. Ranowie, świetni rybacy i żeglarze, rządzili tym rejonem przez kilkaset lat, dając się we znaki wszystkim sąsiadom z Książętami Piastowskimi włącznie. Gród ostatecznie zniszczyli w 1168 r. Duńczycy, którzy kilkukrotnie organizowali Wyprawy Krzyżowe w te rejony. Dziś po dawnym grodzie pozostały jedynie potężne wały. W okolicy znajduje się także latarnia morska oraz dawny bunkier, pełniący dziś funkcję muzeum.
Również w północnej części Rugii znajduje się Park Narodowy Jamsund obejmujący kompleks lasów bukowych oraz przepiękne kredowe klify. Przez kompleks leśny prowadzą liczne szlaki piesze i rowerowe. Można tu również zwiedzić nowoczesne centrum edukacyjne, w którym poznamy wszystkie procesy, jakie towarzyszyły powstawaniu tego cudu natury. 

Do Kołobrzegu przypłyniemy w piątek późnym popołudniem. To będzie dobra okazja aby w Tawernie przy czarnym placku wspólnie podsumować rejs i dać się ponieść planowaniu kolejnych wypraw.
Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta, i tak jest po dziś dzień, bowiem Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią.
Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.
Kołobrzeg jest także prężnym ośrodkiem kulturalnym. Funkcjonuje tu dynamiczna Galeria Sztuki Współczesnej, odbywają się Międzynarodowe Spotkania z Folklorem Interfolk.

Transport do góry

Transport do portu rozpoczęcia rejsu / z portu zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Rejs rozpoczynamy w Kołobrzegu. Od godziny 16:00 czekamy na uczestników w Marinie Solnej przy ulicy Warzelniczej.

Kołobrzeg jest dobrze skomunikowany z resztą kraju. Można dojechać tu bezpośrednim pociągiem lub skorzystać np. z autokaru Flixbus.
Z dworca PKP to zaledwie 1 kilometr i 10-15 minut na piechotę.
Osoby przyjeżdzające na rejs samochodem, mogą zostawić go na parkingu w marinie.
Jeżeli wasz pociąg lub autobus przyjeżdża po 16:00, niczym się nie przejmujcie - będziemy czekać.

Zakończenie rejsu zaplanowane jest na sobotę, godz. 09:00.

Jacht do góry

Bavaria C46 (KO-2)

Jacht którym pływamy w tym sezonie po Bałtyku, to Bavaria Cruiser 46. Jacht ten zwodowany został w roku 2020 i jest w idealnym stanie.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

Dane techniczne:
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Wyposażenie

Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC

Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy

Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- koję na jachcie
- wyżywienie (posiłki przygotowuje załoga z dostarczonych produktów)
- opiekę doświadczonego skippera
- podstawowe szkolenie żeglarskie
- paliwo i gaz do jachtu
- opłaty portowe i administracyjne
- świeżą pościel
- możliwość wypożyczenia morskiego sztormiaka

Cena rejsu nie zawiera

- dojazdu na miejsce rozpoczęcia rejsu
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych
- ubezpieczenia KL i NNW
- korzystania z płatnych pryszniców (w niektórych portach)

Harmonogram płatności:
  • 50% – w dniu rezerwacji online
  • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 2 250 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!