Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs z północnej Norwegii na Spitsbergen Nr: BRG-R/2022/07/98

Tromsø - Wyspa Niedźwiedzia - Horsund (polska stacja polarna) - Barentsburg - Piramiden - Longyearbyen

Data rozpoczęcia:
09.07.2022 sobota
Data zakończenia:
22.07.2022 piątek
Ilość dni:
13 dni
Akwen:
Ekstremalnie
Trasa rejsu:
Tromsø - Wyspa Niedźwiedzia - Horsund (polska stacja polarna) - Barentsburg - Piramiden - Longyearbyen Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 4 200 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Północna Norwegia i Spitsbergen to marzenie żeglarzy, którzy chcą zakosztować czegoś odmiennego.

Oczywiście pomożemy Wam zrealizować, te dziwne dla większość ludzi marzenia o wyprawie tam gdzie króluje lód .

Spitsbergen to pokryta lodowcami górzysta wyspa w północnej Norwegii, położona w rejonie Arktyki około 800 km od brzegu kontynentu i 1100 km od bieguna północnego. Stanowi ona największy kawałek lądu w archipelagu wysp Savalbard. Jest więc Spitsbergen krainą lodowców, niedźwiedzi polarnych (których żyje tam więcej niż ludzi), reniferów, morsów, fok.
W lecie kiedy tam płyniemy panuje dzień polarny a temperatury wahają się zwykle między +2 °C a +18 °C. Najwyższa średnia dobowa temperatura wynosi +4,4 °C i występuje w lipcu.
To jedno z niewielu już miejsc na świecie, w którym ciągle rządzi przyroda i to jest najbardziej niesamowite. Schodząc na ląd cały czas musimy czuć respekt do mieszkańców tego lądu i mieć się na baczności. Wychodzenie poza osady ludzkie jest zabronione bez broni.
Niekończący się dzień, to też jest atrakcja, bo czasem naprawdę można zapomnieć czy jest południe czy północ.
Przygotowując się do rejsu, trzeba brać pod uwagę to, że żeglowanie po wodach północy, nawet w czerwcu, lipcu i sierpniu, wiąże się z niskimi temperaturami i zmiennymi warunkami atmosferycznymi.
To, co można jednak zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu w bliskiej okolicy postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.

Wybierzemy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia wspomnienia na długie lata. Czekają tu na Was malownicze góry, przepiękne lodowe fiordy, dzika arktyczna przyroda.
Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia ryb, podziwiania przyrody i podglądania życia twardych ludzi osiadłych za kołem podbiegunowym.

Co ważne, nasz kapitan do tych miejsc pływa przez ostatnich kilka sezonów i zna tutaj niemal każdy zakątek. Doskonale wie gdzie biorą ryby, gdzie warto i można zatrzymać się na nocleg, gdzie zorganizować pieszą wycieczkę.

Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękno północy z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.

__________________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE!!!

Przed rezerwacją zachęcamy do telefonicznego potwierdzenie dostępności miejsca.

__________________________________________________________________________

TEN REJS

Jest to jeden z zimniejszych i bardziej wymagających rejsów. Na pełnym morzu spędzimy około tygodnia w mniej przyjaznych warunkach. Daje jednak ogromne doświadczenie żeglarskie mogące zaprocentować w przyszłości.

Zbieramy się w Tromso – gdzie atrakcji typowych i nietypowych nie brakuje.
Tromsø to tętniące życiem miasto położone 350 kilometrów na północ od koła podbiegunowego. Jest największym ośrodkiem w Norwegii Północnej. Natura i kultura idą tu ze sobą w parze. W Tromsø na brak atrakcji w mieście nie będą narzekać miłośnicy historii, przyrody, nauki, kultury i pięknych widoków. Warto wybrać się do oceanarium, odwiedzić tutejsze muzea lub najbardziej wysunięty na północ ogród botaniczny na świecie. Tromsø to także doskonałe miejsce na obserwację zorzy polarnej, niestety w okresie od września do marca.

Płynąc z Tromso na Spitsbergen mamy do pokonania 600 Mm. Początkowo obierzemy kurs na Wyspę Niedźwiedzią, którą od Tromso dzieli około 200 Mm. Pewnie będziecie już lekko przemarznięci. Jeśli morze będzie łaskawe będzie można zejść na ląd… niestety nie można tu liczyć na ciepły prysznic, ani nawet na zimne piwko… wyspa właściwie jest pusta. Zatem szybko wracamy na jacht i płyniemy dalej, kolejne 200 Mm bez oglądania lądu.

Na tym rejsie morza nie zabraknie, i napatrzeć można na nie się do woli - tym bardziej, że dzień polarny, właściwie się nie kończy.

Planowanym pierwszym „portem” na trasie jest Horsund. W tym dużym fiordzie znajdującym się w południowo-zachodniej części wyspy Spitsbergen zlokalizowana jest Polska Stacja Polarna. W stacji od 1978 roku nieprzerwanie prowadzone są całoroczne prace badawcze. Jeżeli nie będzie lodu w fiordzie, odwiedzimy stację.

Następnie mamy Barentsburg w Isfjordzie – rosyjską, drugą co do wielkości osadę na wyspie. Osada powstała przy rosyjskiej kopalni, którą zapewne w najbliższym czasie czeka likwidacja. Osadę zamieszkuje jeszcze ok. 500 osób.

Popłyniemy też do osady Pyramiden, gdzie poczuć można „widmo komunizmu”…
To opuszczona rosyjska osada, gdzie na środku dzielnie trzyma się pomnik Lenina. Są tu kino, basen, sala gimnastyczna, przedszkole i plac zabaw… tylko mieszkańców brakuje.

Rejs zakończymy w Longyearbyen, największej miejscowość na Spitsbergenie. Zamieszkuje ją około 2000 osób. Tu niestety dotarła już globalizacja pod postacią supermarketu, poczty, banków i sklepów z pamiątkami. Nie tu będziemy szukać natury, jednak po wielu dniach rejsu i można wybrać się do restauracji oraz nabyć pamiątki.

Zaokrętowanie: 09.07.2022 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 22.07.2022 pia, godz. 09:00
Port: Tromsø Port: Longyearbyen
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski

Trasa rejsu do góry

Akwen: Ekstremalnie ‐ Na północ: Svarbald, Spitsbergen
Trasa rejsu: Tromsø - Wyspa Niedźwiedzia - Horsund (polska stacja polarna) - Barentsburg - Piramiden - Longyearbyen

Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i epidemicznych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Transport do góry

Dojazd i powrót z rejsu uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Jedyny sensowny sposób aby dostać się na rejs na Svalbard/powrócić ze Svalbardu po rejsie - to połączenia lotnicze do/z Longyearbyen.
Możliwe loty z Gdańska/Warszawy do Oslo i po przesiadce dolot do Longyearbyen.
Koszt przelotów od ok. 1300 zł.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana
- gaz do kuchenki
- ubezpieczenie jachtu
- ubezpieczenie od NNW uczestników

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia
- opłat portowych
- paliwa
- dojazdu i powrotu
- indywidualnego ubezpieczenia KL
- korzystania z płatnych natrysków w marinach
- zwiedzania i biletów wstępu

Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia - w dniu zaokrętowania na burcie jachtu zbierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 25 EUR na dzień na osobę w lokalnej walucie. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 4 200 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!