Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Nowy Rok na Wyspach Kanaryjskich Nr: MOS-R/2022/12/101

Teneryfa - La Gomera/La Palma - Teneryfa

Data rozpoczęcia:
30.12.2022 piątek
Data zakończenia:
07.01.2023 sobota
Ilość dni:
8 dni
Akwen:
Atlantyk
Trasa rejsu:
Teneryfa - La Gomera/La Palma - Teneryfa Więcej informacji
Jacht:
Cyklades 50.5 Więcej informacji

Cena: 2 000 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów żeglarsko-turystycznych po Wyspach Kanaryjskich.

Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, i w każdym wieku. Gwarantujemy aktywny wypoczynek, nie tylko na wodzie.

Wyspy Kanaryjskie co roku przyciągają turystów, spragnionych słońca, ciepła i wiatru. Zwiedzanie z pokładu jachtu to szansa na odwiedzenie miejsc, których turyści przebywający tylko na lądzie nie będą mieli szansy poznać.

Każda wyspa archipelagu jest niepowtarzalna, ma swój klimat, będący mieszanką kultur europejsko-afrykańskich. Na każdej z nich będzie okazja do różnych aktywności, albo nieskrępowanego lenistwa.

Wszystkie noce spędzać będziemy w portach, gdzie będzie możliwość wyskoczyć na lokalne smakołyki i dobre trunki.

Wszyscy uczestnicy rejsu są zakwaterowani w dwuosobowych, wygodnych kabinach.

Warto wiedzieć, że kiedy w Polsce panuje mróz czy plucha na Wyspach Kanaryjskich ( w okresie grudzień - marzec ) temperatura powietrza wynosi od 20 do 28 stopni, a temperatura wody 21 stopni.

Po rejsie kapitan wystawia opinię z rejsu istotną przy ubieganiu się o wyższe stopnie PZŻ.


________________________________________________________________________________

UWAGA - ostatnie miejsca!!!

Przed rezerwacją zalecamy kontakt w sprawie weryfikacji dostępności miejsc.

________________________________________________________________________________

TEN REJS

Podczas tego rejsu być może popłyniemy z Teneryfy na La Gomerę i dalej na La Palmę lub El Hierro.
Wszystko w rękach Neptuna i aktualnej pogody.

Każda z wysp archipelagu jest niepowtarzalna, ma swój klimat i urok. Na każdej jest co robić i każdy może znaleźć coś dla siebie od plażowania po długie spacery, od czytania książek po górskie "hajki". Jedno jest pewne, w tydzień wszystkiego nie zobaczycie!

Dla osób chcących zgłębiać tajniki sztuki żeglarskiej, prowadzić będziemy szkolenia: z obsługi radia i plotera, pracy na mapach, pracy z żaglami, fałami i szotami.

Zaokrętowanie: 30.12.2022 pia, godz. 16:00 Wyokrętowanie 07.01.2023 sob, godz. 09:00
Port: Teneryfa, San Miguell - Amarilla Marina Port: Teneryfa, San Miguell - Amarilla Marina
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 40-60
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Atlantyk ‐ Wyspy Kanaryjskie
Trasa rejsu: Teneryfa - La Gomera/La Palma - Teneryfa

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.

Reja zaczynamy i kończymy na Teneryfie.

Teneryfa jest największą wyspą archipelagu Wysp Kanaryjskich i jest najgęściej zaludnioną wyspą Hiszpanii. Również na wyspie znajduje się najwyższa góra Hiszpanii – Teide (wygasły wulkan o wysokości 3718 m n.p.m.).
Łańcuch górski dzieli Teneryfę na dwie części zarówno pod względem krajobrazowym, jak i klimatycznym. Południe jest bardziej suche, cieplejsze i piaszczyste, a północ bardziej deszczowa, chłodniejsza, ze skalistym wybrzeżem i niezwykłą tropikalną roślinnością.
Na wyspie panuje przyjazny klimat z dużą liczbą słonecznych dni (na południu wyspy ponad 300) i ze średnią temperaturą 20° - 22°C zimą i 26° - 28°C latem. Wiatry niosą nad wyspę wilgoć i chłodne prądy oceanu wpływają łagodząco na temperaturę, ale także generują czasami chmury, głównie po północnej i północno-wschodniej stronie wyspy.

Teneryfa to plażowy raj i oferuje jedne z najlepszych plaż w Hiszpanii. Od Costa Adeje, gdzie dziesiątki plaż są oblegane przez tłumy turystów, po Anagę – ze znacznie mniejszą ilością, ale za to kameralnych plaż. Każdy znajdzie tu plażę dla siebie, od amatorów złotego piasku do lubiących wulkaniczne czarne plaże.

Panują tu też idealne warunki do uprawiania sportów wodnych: żeglarstwa, surfingu, windsurfingu, kitesurfingu i nurkowania, a masywy górskie zachęcają do dłuższych trekkingów i spacerów. Są też liczne trasy dobre do jazdy rowerem.

Polecane miejsca: Park Narodowy Canadas del Teide, Park Karaiobrazowy Teno, Góry Anaga.

Podczas rejsu możemy również odwiedzić:

La Gomera to druga z najmniejszych wysp archipelagu. Naszym zdaniem zaskakuje pozytywnie. Turystów tu mniej więc znaleźć tu można ciszę i spokój. Nad brzegiem morza mało jest miejsca, więc spokojne wioski rozpościerają się na tarasach i zboczach wąwozów. Zabudowane domami i kościołkami, otoczone zielenią palm cieszą oczy. Kolejną, niewątpliwą atrakcją wyspy, są lasy wawrzynowe tworzące Park Narodowy Garajonay (wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO). Lasy spowite są wieczną mgłą, paprocie osiągają gigantyczne rozmiary, a gałęzie drzew laurowych splatają się nad głowami, tworząc zielony dach. Powietrze jest tu zawsze wilgotne. Najciekawsze trasy trekkingowe znajdują się w El Cedro, najdzikszej i najbardziej wilgotnej części parku. Polecamy trasę prowadzącą do malowniczego wodospadu.
Główne miasto portowe na wyspie to San Sebastian. W odróżnieniu od innych miast wyspy tworzą setki kolorowych, a nie białych domów. Na większości z nich możemy odnaleźć ciekawe malowidła jaszczurek oraz morskich pejzaży.
W 1492 wyspę odwiedził Krzysztof Kolumb. Oczarowany wdziękami pewnej damy, nabierał energii przed swoją wyprawą do Indii zostając tu przez miesiąc. Przy Calle Real, głównej ulicy miasta San Sebastian, znajduje się Dom Kolumba (Casa de Colón). W domu obejrzeć można ekspozycję przedstawiającą sztukę Ameryki Łacińskiej.
Ciekawostką wyspy jest „El Silbo”. Pierwotni mieszkańcy wyspy – Guanczowie, stworzyli „El Silbo” czyli język gwizdów pozwalający porozumiewać się na większe odległości. Jest on wciąż w użyciu na La Gomerze i aby nie nie wymarł, uczy się go obowiązkowo dzieci w tutejszych szkołach.

El Hierro to najmłodsza, najmniejsza i najsłabiej znana wyspa kanaryjskiego archipelagu oraz najdalej wysunięta na zachód część Hiszpanii.
Dawniej nazywano ją wyspą Południka (Isla del Meridiano), ponieważ w II w. Ptolemeusz wyliczył, że przez jej zachodnią część przebiega południk zerowy. Przez stulecia położenie wyspy uznawano za punkt odniesienia do wykreślania map i dokonywania obliczeń geograficznych - a to dlatego, że do czasu aż Krzysztof Kolumb odkrył nowy kontynent, była ona najdalej wysuniętym na zachód skrawkiem lądu w niskich szerokościach geograficznych, który był znany Europejczykom.
Wyspa mierzy mniej niż 50 kilometrów i jest oazą spokoju na Oceanie Atlantyckim.
Już w latach 80. XX w., gdy na największych wyspach archipelagu miał miejsce boom turystyczny, samorząd El Hierro (Cabildo de El Hierro) wybrał odmienną drogę rozwoju. Postawiono na ekologię i zrównoważony rozwój i tą drogą wyspa podąża do dziś.
Jednym z najważniejszych projektów wdrażanych obecnie przez władze jest Gorona del Viento, czyli plan przekształcenia El Hierro w wyspę w całości wykorzystującą odnawialne źródła energii.
Największym skarbem wyspy jest jej dziewicza przyroda za co została uznana przez UNESCO jako Rezerwat Biosfery.
Krajobraz El Hierro jest bardzo zróżnicowany i można zobaczyć tu zarówno zielony pejzaż zatoki El Golfo na północy, lasy sosnowe i fragmenty laurisilva w centralnej części, a także pejzaż wulkaniczny na południu i zachodzie.
Linia brzegowa jest urozmaicona i usiana stromymi klifami, osiągającymi nawet 1 tys. m wysokości. Plaż jest niewiele i prawie wszystkie są wulkaniczne, jednak nie brakuje na wybrzeżu prześlicznych zatoczek tworzących się w zagłębieniach skalnych. Kąpiel w krystalicznie czystej wodzie w charco to obowiązkowy element pobytu na południkowej wyspie.
El Hierro ma najgęstszą z wszystkich Wysp Kanaryjskich koncentrację wulkanów - znajduje się ich na niej ponad tysiąc!!! . Aktywność wulkaniczna i sejsmiczna na wyspie, według hiszpańskiego National Geographic Institute nie jest niebezpieczna.

La Palma Wyspę mieszkańcy nazywają La Isla Bonita (Piękna Wyspa). Główny jej walor to widoki i dzikie miejsca, które zapierają dech w piersiach. Jest górzysta i stroma co w połączeniu z utworzonym na całym jej terenie Rezerwatem Biosfery powoduje, że opiera się masowej turystyce. Za to jest wspaniałym miejscem dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku mając do zaoferowania wytyczone szlaki, których długość wynosi ok. 1000 km. Po kilkugodzinnych spacerach siły można regenerować na jednej z dzikich, czarnych plaż, których tutaj nie brakuje.
Zatem warto wybrać się do Los Tiles - fantastycznego rezerwatu przypominającego dżunglę lasu deszczowego czy do Położonego w samym centrum wyspy Parque Nacional de la Caldera de Taburiente, który obejmuje gęste lasy sosnowe, strumyki, źródełka i wiele ciekawych formacji skalnych
To co rzuca się w oczy to bananowce - aż 70% pól uprawnych na wyspie, stanowią plantacje bananowców. Widać je wszędzie - od północy, aż po południe wyspy. 
La Palma ma też do zaoferowania bogate życie kulturowe i historyczne. Pierwszym miejscem, którego grzech by było nie odwiedzić jest Balcones de la avenida Maritima, znana jako najpiękniejsza starówka Wysp Kanaryjskich. Podczas spaceru wąską uliczką, pośród domków z kolorowymi balkonami, nad głową zwisać będą kolorowe kwiaty.

Na wyspie założono jedno z najważniejszych centrów obserwacji kosmosu na świecie. Obserwacje nieba na La Palmie, to przeżycie niedostępne w miastach na kontynencie. Na wyspie obowiązują regulacje prawne dotyczących oświetlenia – zabronione jest ostre oświetlenie fluorescencyjne, a latarnie wyposażone są w specjalne źródło nieprzeszkadzającego światła żółtego. Obserwatorium można zwiedzać z przewodnikiem.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Na Teneryfę latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska. Autobus spod terminala jedzie do mariny 15 minut.

Ceny przelotu na Teneryfę kształtują się w granicach od 450 do 900 zł w dwie strony w zależności od terminu zakupu biletów lotniczych.

Jacht do góry

Cyklades 50.5

Cyklades 50.5 (2009) - sprawdzona, bardzo śmiała konstrukcja przygotowana do rejsów po Atlantyku - jacht klasy SOLAS A - klasa oceaniczna.

Wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne takie jak profesjonalny AIS, Ploter GARMIN, NAVTEX, zestawy radia VHS oraz radio średniego zasięgu.

Na jacht zabieramy 10-cioro uczestników (jacht przystosowany jest do rejsów z 12 osobową załogą).

Na jachcie znajdziecie:
> 4 kajuty dwu osobowe z podwójną koją (płaską),
> 1 kabina dwuosobowa pojedyncze spanie (koje piętrowe),
> mesa ze stołem rozkładanym do spania 2 osoby.
> oddzielna kabina skipperska 1 osobowa.

Jacht posiada 3 łazienki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.

Parametry techniczne:

- długość: 15.65 m
- szerokość: 4.90 m
- zanurzenie: 2.10 m
- silnik: 100 Hp
- powierzchnia żagli: 110 m2
- zbiornik paliwa: 400 l
- zbiornik wody: 980 l

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
- ręczniki kąpielowe

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki na kasę pokładową*:
- ok. 130 EUR / osoba

Składka pokładowa nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (np: po 10 EUR / osobę / dzień). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.

3. Kaucja zwrotna: po 50 EUR / osobę - zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
(zabezpiecza ona uszkodzenia i straty sprzętowe powstałe w czasie rejsu spowodowane nieumiejętnym oraz niedbałym jego używaniem. W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 000 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!