Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Bałtyk ONE-WAY >>> Kołobrzeg, Bornhom, Ustka Nr: TOB-R/2021/05/39

Kołobrzeg – Ronne – Hammerhavn – Allinge – Christianso – Ustka

Data rozpoczęcia:
08.10.2022 sobota
Data zakończenia:
15.10.2022 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg – Ronne – Hammerhavn – Allinge – Christianso – Ustka Więcej informacji
Jacht:
Norseman 40 Więcej informacji

Cena: 1 300 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów stażowo-szkoleniowych po wodach Bałtyku.

Każdy z rejsów, pozwoli wypływać godziny stażowe potrzebne do uzyskania stopni żeglarskich. W jednym z naszych tygodniowych rejsów - realnie można wypływać od 60 do 100 godzin stażowych. Faktyczna ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od woli Neptuna, warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

Na rejsy wyruszamy z Kołobrzegu lub z Gdyni i prowadzimy je w przeróżnych konfiguracjach.
Zaczynamy od Borholmu i dalej płyniemy, jedną z tras:
- do południowej Szwecji: Ystad, Åhus, Hanö, Karlshamn, Karlskorona;
- do cieśniny Kalmarskiej: Utklippan, Kalmar oraz Grönhögen i Borgholm (Olandia);
- do południowej Szwecji i na wyspy Mon, Rugię.
lub mieszamy wybierając miejsca z powyższych szlaków (szczegóły poniżej).


Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich! Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zasmakować morskiej przygody, dobrej zabawy i tradycyjnego żeglarstwa.

Na naszych rejsach, każdy uczestnik wchodzi w skład załogi jachtu, a co za tym idzie jest zobowiązany do czynnego uczestnictwa we wszystkich pracach na jachcie: pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych, uczestniczenia w manewrach, sprzątania jachtu w trakcie i po rejsie.

W czasie rejsu - dla zainteresowanych, omawiane są tematy z dziedziny nawigacji, teorii żeglowania, prac bosmańskich, meteorologii, ratownictwa i bezpieczeństwa na jachcie.
Rejs to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości oraz sprawdzenia posiadanej wiedzy i wykorzystania jej w praktyce.

Jacht posiada szereg elektronicznych przyrządów nawigacyjnych, niemniej nawigację prowadzimy również na tradycyjnych mapach papierowych.

Kapitan zawsze służy swoją wiedzą i doświadczeniem.

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu (akceptowaną przez PZŻ).


________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCA!!!
Zachęcamy przed rezerwacją, telefonicznie potwierdzić dostępność miejsca.

________________________________________________________________

TEN REJS

To będzie rejs typu ONE-WAY z Kołobrzegu do Ustki. Popłyniemy również na Bornholm i Christianso.

Sobota jest dniem organizacyjnym i zaopatrzeniowym. Kapitan przeprowadza szkolenie z zasad bezpieczeństwa i alarmów, obsługi jachtu, prac bosmańskich (w tym przewidziana jest nauka lub przypomnienie węzłów) oraz dokonuje podziału na wachty. Nowa załoga wychodzi w morze zazwyczaj w niedzielę o świcie.

Zapisz się, nie zwlekaj!

Zaokrętowanie: 08.10.2022 sob, godz. 12:00 Wyokrętowanie 15.10.2022 sob, godz. 09:00
Port: Kołobrzeg Port: Ustka
Liczba godzin stażu: 60-100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Kołobrzeg – Ronne – Hammerhavn – Allinge – Christianso – Ustka

Podana trasa rejsu jest orientacyjna.

Na jej realizację mają wpływ warunki pogodowe, epidemiczne i możliwości załogi.

Przed rejsem, na podstawie aktualnych prognoz, kapitan przedstawi możliwą do wykonania trasę. Jeśli względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Najważniejsze jest bowiem bezpieczeństwo załogi i jachtu.

Kilka słów o miejscach:

Rejs zaczynamy w Kołobrzegu. Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta, i po dziś dzień Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii. Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę).
Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża. Ciekawe są też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.

Na początek popłyniemy na Bornholm. Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.

Na Bornholmie jest kilka uroczych portów, gdzie podpływając musimy uważać na płycizny i wystające spod wody, grzbiety skalnych potworów. Oznakowania nawigacyjne są raczej słabo widoczne. Konieczne jest więc rzetelne zaznajomienie się z mapą podejściową. A to okazja do poprawienia lub uzupełnienia swoich umiejętności nawigacyjnych.
Okolice portów, zwykle obstawione są sieciami rybackimi. Co dodatkowo, zwłaszcza nocą, podnosi adrenalinę załodze i kapitanowi! Cumowanie w zatłoczonym basenie, na muringu lub często do burty stojącego już przy kei jachtu, wymaga od załogi zręczności i rozumienia manewrów portowych.

Na wyspie możemy zatrzymać się w:
Rønne, to małe miasteczko w którym czas zdaje się płynąć wolniej, a kolorowe domki urzekają na tyle, że sielska atmosfera od razu udziela się odwiedzającym. Życie miasteczka skupia się wokół rynku Store Torv. W miasteczku zlokalizowane jest Muzeum Bornholmu, które posiada w swoich zbiorach bardzo interesujące eksponaty dotyczące wyspy. W pobliżu portu stoi stary budynek z charakterystycznymi kominami, który kiedyś służył jako kuźnia. Dziś, od czasu do czasu organizowane są tutaj pokazy rzemiosła – może trafimy na jeden z nich.
Allinge to dawna osada rybacka i letnisko turystyczne ze 100-letnią tradycją (administracyjnie połączona z sąsiednim miasteczkiem w Allinge-Sandvig). Wybrzeże w tej części wyspy jest skaliste, z wieloma uroczymi zatoczkami. Port należy do najbardziej uroczych na wyspie a w jego sąsiedztwie jest wiele zabytkowych budynków o drewnianej konstrukcji (mur pruski).
Warto odwiedzić niewielki Park Danchells Løkke - założony w końcu XIX wieku - położony przy promenadzie nadmorskiej między Allinge i Sandvig.
Być może ktoś skusi się na tutejszy specjał i skosztuje wędzonego śledzia. Smakuje doskonale z kuflem zimnego piwa.

Z Bornholmu skierujemy jacht na Christiansø wyspę położoną 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu. Większość fortyfikacji na wyspie – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu. Warto zrobić sobie tu spacer oglądając zabytkową zabudowę wysp, wieże Store Tårn (od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej), królewski ogród.

... a na koniec obieramy powrotny kurs do portu w Ustce.
Ustka leży u ujścia Słupi do Bałtyku. Rzeka tworzyła niegdyś w tym miejscu małą naturalną zatokę, która sprzyjała założeniu tu portu, osłoniętego nieco przed falami od otwartego morza. To właśnie te walory naturalne zadecydowały, że zaczęła się tu rozwijać miejscowość. Właściwie najpierw był tu port, a dopiero potem wokół niego powstała osada, która z czasem rozrosła się do obecnych rozmiarów.
Dziś Ustka jest głównym kurortem środkowej części polskiego wybrzeża i uzdrowiskiem.
Tutejsze plaże uważane są za jedne z piękniejszych nad polskim Bałtykiem, a promenada ciągnąca się wzdłuż wybrzeża, poprzecinanego falochronami, to idealne miejsce na długie spacery.
W centrum miasta znajduje się odrestaurowana starówka z pięknymi i ciekawymi zabytkami, licznymi muzeami i dziesiątkami nastrojowych knajpek.
Zwiedzanie Ustki najlepiej zacząć od odwiedzenia portu. Najstarsze wzmianki o nim pochodzą już 1337 r. Port nabrał dzisiejszych kształtów dopiero z końcem XIX w., kiedy m.in. rozbudowano falochrony. W pobliżu wejścia na wschodni falochron stoi Pomnik Syrenki – niekoronowany symbol Ustki.
Obok portu wznosi się Latarnia Morska, z ciekawą ośmioboczną wieżą, wykonaną z czerwonej cegły w 1892 r. Ma ona ok. 20 metrów wysokości, a na jej szczycie usytuowany jest punkt widokowy, z którego można podziwiać panoramę miasta.
Warto też zobaczyć:
- neogotycki Kościół Najświętszego Zbawiciela, zbudowany z czerwonej cegły, powstały w latach 1885–1888.
- Bunkry Blüchera, kompleks niemieckich fortyfikacji, składający się z czterech baterii nadbrzeżnych, licznych schronów, połączonych ze sobą tunelami oraz bunkier na amunicję.
- kamienice i domy rybackie pochodzących z XIX i XX wieku, w tym Dom Kapitana Haase, typowy dla architektury Pomorza szachulcowy budynek z początku XIX w.

Transport do góry

Dojazd i powrót z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Norseman 40 (1975)
Holandia

Dzielna, oceaniczna jednostka. Dwa maszty, obszerny centralny kokpit, sztywna owiewka, mocne relingi, świetna antypoślizgowa wykładzina na pokładzie... Wszystkie te elementy, nawet w najcięższych warunkach pogodowych, zapewniają żeglugę wygodną i bezpieczną!
Konstruktorzy jachtu kładli główny nacisk na możliwości nautyczne jachtu, na bezpieczeństwo żeglugi w sztormie, na odporność jednostki na silny wiatr i wysokie fale.

Długość:
12,60 m
Szerokość:
3,80 m
Liczba koi/kabin:
8 / 2
Zbiornik wody:
800 l
Zbiornik paliwa:
300 l
Silnik:
68 KM
Wyposażenie

Komputer nawigacyjny, radio UKF DSC, radio UKF ręczne, GPS – 3 szt, nadajnik/odbiornik sygnału AIS, komplet map bałtyckich, kompas elektroniczny i magnetyczny, sonda głębokości, wiatromierz elektroniczny,

kabina dziobowa, mesa i kabina rufowa,
2 łazienki - dziobowa i rufowa,
wodociąg z hydroforem,
kambuz: lodówka, gaz do kuchni – 2 butle po 11 kg + kuchenka indukcyjna,
ogrzewanie: 2 kaloryfery olejowe,

ekran radarowy, tratwa ratunkowa oraz komplet środków ratunkowych i pirotechnicznych, ostrzegawcze środki akustyczne, gaśnice, elektryczna winda kotwiczna, elektryczna i ręczna pompa zęzowa, trap rufowy, platforma kąpielowa, drabinka kąpielowa, roller genuły,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- zryczałtowany koszt przygotowania jachtu do żeglugi z wyposażeniem bezpieczeństwa, kambuzowym, nawigacyjnym,
- prowadzenie rejsu przez uprawnionego kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu,

Cena rejsu nie zawiera

- składki uczestników do kasy jachtowej* - fundusze zbierane są przez załogę w kwocie około 50 zł/dzień, przeznaczone na zakup świeżej żywności, paliwa oraz na opłaty portowe. Jej rozliczenie odbywa się na koniec rejsu. Ewentualne nadwyżki - czyli niewykorzystane pieniądze, wracają do uczestników rejsu,
- kompletu pościeli ( UWAGA: każda koja na jachcie posiada swoją poduszkę ze świeżo praną poszewką na kolejny rejs. Należy zabrać śpiwór i dres do spania),
- dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania,
- indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,

________
* Kapitan jest wyłączony ze składki jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 40% – w dniu rezerwacji online
  • 60% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 300 zł

Zakończony

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
29.06.2024 sob
06.07.2024 sob
7 Kołobrzeg - Alinge – Hano – Utklippan – Nexo – Kołobrzeg 1 600 zł Więcej o rejsie
06.07.2024 sob
13.07.2024 sob
7 Kołobrzeg – Ystad – Simrishamn – Nexo – Kołobrzeg 1 600 zł Więcej o rejsie
20.07.2024 sob
27.07.2024 sob
7 Kołobrzeg - Ronne – Ystad – Sasnitz - Kołobrzeg 1 600 zł Więcej o rejsie
24.08.2024 sob
31.08.2024 sob
7 Kołobrzeg – Ystad – Simrishamn – Nexo – Kołobrzeg 1 600 zł Więcej o rejsie
07.09.2024 sob
11.09.2024 śro
4 Kołobrzeg – Ronne - Ystad – Kołobrzeg 1 300 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!