Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Bałtycka stażowa październikówka Nr: NYC-R/2022/10/161

Górki Zachodnie - Kalmarsund / Gotlandia - Górki Zachodnie

Data rozpoczęcia:
14.10.2022 piątek
Data zakończenia:
22.10.2022 sobota
Ilość dni:
8 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Górki Zachodnie - Kalmarsund / Gotlandia - Górki Zachodnie Więcej informacji
Jacht:
Stalowy slup Więcej informacji

Cena: 2 400 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Bałtyk późną jesienią to akwen dla żeglarzy, którzy wiedzą, czego chcą. Żegluga w październiku i w listopadzie to na ogół niełatwa orka.

Ważna jest współpraca żeglarska, praca przy maszcie, zmiany sztaksli, refowanie grota... i inne żeglarskie aktywności.

Nasz rejs to żeglarstwo, a nie tylko „robienie godzin” stażowych i zabawa w porcie… Taki rejs to przede wszystkim współpraca kapitana i załogi – ze sobą, jachtem, pogodą – dużo adrenaliny na rozfalowanym morzu, długie godziny nocnych wacht....


__________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCA !!!
Zalecamy rezerwację po telefonicznym potwierdzeniu dostępności miejsca!

__________________________________________________________________

TEN REJS

Za cel naszego rejsu, stawiamy sobie poczuć adrenalinę na jesiennym Bałtyku i doświadczyć żeglugi w wymagających, jesiennych warunkach.

A kierunek? O ile Neptun pozwoli, będzie to Kalmarsund i może Gotlandia.

Zaokrętowanie: 14.10.2022 pia, godz. 16:00 Wyokrętowanie 22.10.2022 sob, godz. 09:00
Port: Górki Zachodnie Port: Górki Zachodnie
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Górki Zachodnie - Kalmarsund / Gotlandia - Górki Zachodnie

Realizacja trasy rejsu - w zależności od warunków meteorologicznych i kondycji załogi. Ostateczną decyzję odnośnie wyboru trasy, podejmuje kapitan.

Alternatywne trasy:

W wypadku niekorzystnych warunków pogodowych, możliwe jest obranie zmienionej trasy.

_____________________________

Możliwe do odwiedzenia miejsca:
_____________________________

Cieśnina Kalmarska to wody między wyspą Olandia a wybrzeżem Szwecji. Jest to wyjątkowo sympatyczne miejsce do pływania. Jest osłonięta od otwartego morza, z dużą liczbą portów i porcików i licznymi wyzwaniami nawigacyjnymi.
Taka trasa usatysfakcjonuje zarówno osoby nastawione na dużą dawkę żeglowania, jak i osoby lubiące odwiedzanie nowych miejsc i podboje lądowe.
W takim miejscu, na pewno nie zabraknie nauki nawigacji i locji.

Grönhögen to spokojna i malownicza miejscowość letniskowa z niewielką, ale licznie odwiedzaną w sezonie przez polskie jachty mariną, zlokalizowana na południu Olandii. Daje ukojenie po lub przed wielogodzinnym rejsem z/do Gdańska.
Kiedyś był to ważny port rybacki, w którym z kutrów i łodzi na ląd trafiał cały ładunek łososia złowionego w wodach południowego krańca Cieśniny Kalmarskiej.
Będąc już w wiosce, wybrać można się do oddalonej o ok. 9 km latarni morskiej „Długi Jan” - „Långe Jan”). Z jej galeryjki rozciąga się imponujący widok, na morze i tereny rezerwatu przyrody Ottenby.

Kalmar - miasto na wybrzeżu Szwecji, które ma bardzo bogatą historię. W czasach największej świetności miasta, kiedy to Kalmar był w Szwecji ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy, urzędowali tu nawet królowie. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji. Oprócz zwiedzania zamku, warto wybrać się na spacer po jego błoniach i do uroczego starego miasta. Są one jednymi z najchętniej wybieranych miejsc do spędzania wolnego czasu.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700. Stanowi ona jeden z najznakomitszych barokowych zabytków w całej Szwecji, a niemiecki architekt wzór do jej budowy zaczerpnął z samych Włoch. W bliskiej odległości od katedry usytuowany jest również ratusz miejski (Kalmarrådhus).

Borgholm - senne miasteczko na północy Olandii, w sezonie turystycznym zamienia się w gwarny kurort. Poza sezonem, Borgholm jest spokojnym miasteczkiem ze wspaniałą mariną. W cenie postoju można skorzystać z basenu i sauny. A tego właśnie trzeba strudzonym żeglarzom! 
Najciekawszą budowlą Borgholmu są usytuowane w południowej części miasta okazałe ruiny średniowiecznego zamku - w pełni zabezpieczone ruiny udostępnione są dla zwiedzających. Warowania ta wzniesiona została w XII wieku, a przez kolejne stulecia była konsekwentnie rozbudowywana. W czasach swej świetności był to jeden z najważniejszych i najpotężniejszych zamków Królestwa.
W mieście będzie gdzie spędzić trochę czasu, są tu bowiem liczne bary i restauracje, zatem pomimo pysznego jedzenia na jachcie można skosztować miejscowych specjałów.

Gotlandia to największa wyspa Bałtyku. Majestatyczne klify, różnorodne formacje skalne i szmaragdowe zatoki. To wszystko tworzy niesamowity krajobraz wyspy. Visby, stolica wyspy przez kilka stuleci była handlową metropolią i ważnym miejscem pośrednictwa w kontaktach ze wschodem. Dzisiaj miasto urzeka murami obronnymi, wyniosłymi ruinami gotyckich kościołów i pięknymi ogrodami.

W ostatniej fazie rejsu, wracać będziemy do Gdańska. Można to zrobić dwoma trasami. Pierwsza zakładająca opłynięcie Olandii od wschodu, możliwa jest przy sprzyjającej pogodzie oraz pełni sił i zapału u załogi. Jeżeli wariant wschodni odpadnie przez pogodę, wybierzemy klasyczną drogę na południe przez przez Kalmarsund.

Transport do góry

Transport we własnym zakresie.

Jacht do góry

Stalowy slup

Nasz jacht przygotowany jest do "zimnych" wypadów na morze. Obszary POLARNE to dla niego chleb powszedni.

PARAMETRY:

typ ożaglowania: slup
materiał: stal
długość kadłuba: 20,55 m
szerokość: 5 m
wyporność: 35 t
zanurzenie: 2,6 m
powierzchnia ożaglowania:
liczba koi: 17
silnik: Perkins 164 kW
zbiornik paliwa: 1700 l
zbiornik wody: 1800 l

bezpieczeństwo: 20-osobowa tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne 290 N, kombinezony wypornościowe, EPIRB, telefon satelitarny Iridium 9575 Extreme, AIS, radio UKF, radar, dodatkowy ploter, autopilot, sonar, pełna elektronika jachtowa, generator prądotwórczy: 10 kW, dodatkowe źródła energii: elektrownia wiatrowa, panele słoneczne

wygoda: 5 kabin 2-3 osobowych, 17 koi, 4 łazienki (prysznic + umywalka + wc elektryczne), pralka, duży w pełni wyposażony kambuz (kuchenka gazowa, 1 piekarnik, 1 lodówka, 5 zamrażarek, ekspres do kawy, grill gazowy, dużo tzw. małego sprzętu AGD), duża mesa, zabudowana obszerna sterówka, system ogrzewania: kocioł centralnego ogrzewania, w każdej kabinie i częściach wspólnych gniazdo USB

wyposażenie dodatkowe: ponton 8 os. z silnikiem, sprzęt wędkarski, raki, biblioteka, gry, karty, drukarka, apteczka z lekami i opatrunkami

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- szkolenie żeglarskie,
- opieka kapitana,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej*. Szacujemy ją na 300 zł od osoby. Składaka zostanie przeznaczona na paliwo, opłaty portowe, prowiant.

2. Dojazdu i powrotu do/z miejsca zaokrętowania,

3. Indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,

* - Kapitan nie partycypuje w składce jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 400 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!