Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Dania i Szwecja - rejs po 4 wyspach Nr: KBK-R/2021/10/630

Kołobrzeg – Bornholm – Christiansø – Hanö – Utklippan - Kołobrzeg

Data rozpoczęcia:
16.10.2021 sobota
Data zakończenia:
23.10.2021 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg – Bornholm – Christiansø – Hanö – Utklippan - Kołobrzeg Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 46 (KO-3) Więcej informacji

Cena: 1 750 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy Cię na tygodniowy rejs po "naszym" Bałtyku. Zapewniamy duży, dzielny jacht, dający wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoki komfort żeglugi.

Podczas rejsu gwarantujemy świetną żeglarską zabawę i solidną dawkę szkolenia.

Do tego dokładamy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.

Na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

Rejs organizujemy w formule All Inclusive - czyli wszystkie koszty wliczone są w cenę rejsu. Nie zaskoczymy Cię żadną składką, kaucją, kasą jachtową. W cenie rejsu wliczone jest pyszne wyżywienie, skipper prowadzący rejs, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków. Zatem o nic nie musisz się już martwić!

Ponadto ograniczyliśmy liczbę uczestników do 8 tak, aby każdy był zakwaterowany w dwuosobowej kabinie i mesa cały czas będzie dostępna dla wszystkich.

Co bardzo ważne - nie odwołujemy rejsów ze względu na małą liczbę uczestników. Wystarczy jedna osoba, a rejs odbędzie się zgodnie z planem.

Jeżeli interesuje Cię szkolenie żeglarskie, nasz rejs jest doskonałą okazją do podniesienia swoich umiejętności i zdobycia doświadczenia. Kapitan jest do dyspozycji załogi i zawsze chętnie wyjaśni, odpowie i rozwieje wątpliwości dotyczące żeglarstwa. Rejs nie jest jednak kursem na patent - w trakcie rejsu nie prowadzimy więc wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.

Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.

Na rejs zapraszamy osoby dorosłe (chyba, że młodsza osoba płynie pod opieką dorosłego).

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, doskonale wyposażony jacht,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu,
- załoga: maksymalnie 8 uczestników + kapitan.
- w przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.

Rejs na 4 wyspy, to idealna propozycja na wiosenną wyprawę morską.
Warunki na morzu w tym okresie, są jeszcze nieco bardziej wymagające. Jednak ta sytuacja pozwala uczestnikom na zebranie cennego doświadczenia.

Morscy weterani podczas tego rejsu, będą mieli okazję odwiedzić miejsca znane i lubiane. Kolejny raz spróbują duńskiej kanapki z wędzonym śledziem, upewniając się, że to jest właśnie to.

Podczas nocnych wacht poczujecie intensywniejszy smak kawy. A nad głową, na niebie miriady skrzących się gwiazd sprawią, że każdy będzie chciał być nocą na pokładzie. Każda wachta nawigacyjna, to dobry czas na naukę: praktycznej nawigacji, planowania trasy, rozpoznawania statków i znaków nawigacyjnych.

Pamiętajcie, zebrane godziny stażowe i umiejętności żeglarskie, zaprocentują w przyszłości!

ZAPRASZAMY

Zaokrętowanie: 16.10.2021 sob, godz. 17:00 Wyokrętowanie 23.10.2021 sob, godz. 09:00
Port: Kołobrzeg Port: Kołobrzeg
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 60-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Zachód: Niemcy, Dania, Szwecja
Trasa rejsu: Kołobrzeg – Bornholm – Christiansø – Hanö – Utklippan - Kołobrzeg

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

To jedna z naszych ulubionych tras. Daje szansę na dużą ilość godzin w morzu oraz odwiedzenie absolutnie wyjątkowych miejsc.

Wypłyniemy z Kołobrzegu, największego polskiego uzdrowiska, które szczyci się niepowtarzalnym mikroklimatem.
Płynąc w stronę duńskiej wyspy Bornholmu, będziecie mieć czas na wdrożenie się w rytm wacht. Spędzając na morzu pierwszą noc, odkryjecie niezwykłość takiej żeglugi. Wyostrzenie zmysłów, zmęczenie, walka z własnym słabościami, znajdą idealne połączenie z zachwytem i uczuciem szczęścia.

Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.

Na Bornholmie jest wiele pięknych portów. W zależności od wiatru skierujemy się jednego z nich. Może będzie to Allinge, gdzie można odpocząć delektując się jego sielankową atmosferą.
Allinge to dawna osada rybacka i letnisko turystyczne ze 100-letnią tradycją (administracyjnie połączona z sąsiednim miasteczkiem w Allinge-Sandvig). Wybrzeże w tej części wyspy jest skaliste, z wieloma uroczymi zatoczkami. Port należy do najbardziej uroczych na wyspie a w jego sąsiedztwie jest wiele zabytkowych budynków o drewnianej konstrukcji (mur pruski).
Na początku XIX wieku w pobliżu Allinge zaczęto wydobywać kamień na dużą skalę, co nadało miastu przemysłowy charakter. Zobaczycie tu stary Ratusz i Sąd z 1881 roku oraz późnogotycki kościół w Allinge z 15-tego stulecia. Prawdopodobnie ołtarz w kościele pochodzi z zamku Hammershus.
Warto wybrać się na wycieczkę do największej atrakcji Bornholmu – ruin zamku obronnego Hammershus (ok. 3 km na zachód od Allinge). Po drodze warto przejść przez niewielki Park Danchells Løkke - założony w końcu XIX wieku - położony przy promenadzie nadmorskiej między Allinge i Sandvig.
Być może ktoś skusi się na tutejszy specjał i skosztuje wędzonego śledzia. Smakuje doskonale z kuflem zimnego piwa.

Z Bornholmu skierujemy jacht na Christiansø (wyspa archipelagu Ertholmene), położoną 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu. Większość fortyfikacji na wyspie – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu. Warto zrobić sobie tu spacer oglądając zabytkową zabudowę wysp, wieże Store Tårn (od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej), królewski ogród.

Z Christianso popłyniemy do południowej Szwecji. Zatrzymamy się na wyspie Hanö, od której nazwę wzięła cała zatoka. Wyspa ma jedynie 2,14 km² powieżchni i jest najbardziej wietrznym miejscem w Szwecji. Z morza, z odległości 21 Mm można dostrzec już latarnię morską zlokalizowaną na wyspie.

Kiedy nacieszymy się tą wysepką, skierujemy się do kolejnej, czwartej już podczas tego rejsu. Czas pomiędzy odwiedzaniem wysp wypełnimy tym, co najlepsze - żeglowaniem. Rytm wacht, bujający się pokład, morze – to ważnym elementem życia pokładowego. Tak po prostu.

Utklippan bo na nią płyniemy, to miejsce naprawdę wyjątkowe, trzeba je zobaczyć gdyż trudno je opisać słowami. Całość wyspy jest rezerwatem przyrody, więc tu możecie spotkać foki wygrzewające się w słońcu, tu jest na to największa szansa.
Na wyspie znajduje się latarnia morska i niewielkie schronisko. Brak jest natomiast udogodnień cywilizacyjnych, co jest największą zaletą tego miejsca.

Na koniec czeka nas powrót do Kołobrzegu. Zajmie nam około doby. To czas kiedy niejedno z Was zrozumie, że tydzień na jachcie to zdecydowanie za mało. Do Kołobrzegu przypłyniemy w piątek późnym popołudniem. To będzie dobra okazja aby w Tawernie wspólnie podsumować rejs i dać się ponieść planowaniu kolejnych wypraw.

Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta (przełomem okazała się likwidacja twierdzy w roku 1872). I tak jest po dziś dzień, bowiem Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii.
Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę), w oparciu o (sic!) koncesję górniczą. Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża. Oprócz walorów klimatycznych i krajobrazowych Kołobrzeg dysponuje doskonałą bazą zabiegową, hotelową i gastronomiczną
Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.
Kołobrzeg jest także prężnym ośrodkiem kulturalnym. Funkcjonuje tu dynamiczna Galeria Sztuki Współczesnej, odbywają się Międzynarodowe Spotkania z Folklorem Interfolk.
Ciekawostaka:
Między innymi z ówczesnego portu w Kołobrzegu, wypłynęły okręty na odwetową wyprawę przeciw bazie Wikingów – Konungaheli. Wyprawą dowodził książę pomorski Racibor I – lennik Bolesława Krzywoustego. Flota liczyła 650 okrętów, na pokładzie każdego było 44 wojowników i dwa konie. 9 sierpnia 1136 r. Konungahela została zdobyta, splądrowana i zniszczona.

Transport do góry

Transport do portu rozpoczęcia rejsu / z portu zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria 46 (KO-3)

Jacht którym pływamy w tym sezonie po Bałtyku, to Bavaria Cruiser 46. Jacht ten zwodowany został w roku 2020 i jest w idealnym stanie.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

Dane techniczne:
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Wyposażenie

Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC

Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy

Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

* - Możliwe również wykupienie pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- kosztów dojazdu i powrotu z rejsu
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych
- korzystania z pryszniców (w niektórych portach)
- wydatków własnych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 750 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!