Rejs na Bałtyk Północny Nr: OFS-R/2021/07/6
Helsinki - Tornio - Sztokholm
- Data rozpoczęcia:
- 10.07.2021 sobota
- Data zakończenia:
- 24.07.2021 sobota
- Ilość dni:
- 14 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Helsinki - Tornio - Sztokholm Więcej informacji
- Jacht:
- Gib Sea 43 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs o charakterze przede wszystkim stażowym. Możliwe jest uzyskanie nawet 100h stażu na morzu.
Gwarantujemy dużo żeglowania, nocne przeloty, bieżące praktyczne szkolenie żeglarskie.
Zakres szkolenia obejmuje elementy:
- nawigacja elektroniczna (dwa różne systemy),
- elementy nawigacji klasycznej,
- prognozowanie pogody,
- planowanie trasy w zależności od warunków atmosferycznych,
- nawigacja pilotażowa,
- prace bosmańskie,
- praca na cumach i odbijaczach,
- Międzynarodowe Przepisy o zapobieganiu Zdarzeniom na Morzu.
To idealne rozwiązanie dla tych, którzy zbierają godziny na stopnie żeglarskie i chcą nabrać praktyki na jachcie morskim.
Po rejsie wystawiamy opinie honorowane przez PZŻ.
Na tym etapie rejsu:
Ten rejs to wyprawa na północne brzegi Zatoki Botnickiej. Perełka naszego żeglowania po Bałtyku!
Płyniemy tam gdzie się Morze Bałtyckie kończy, na północ, do Laponii.
Niektórzy powiedzą, że to rejs na koniec świata! My powiemy, że chcemy przeżyć coś niezwykłego.
Przy okazji rejs kapitalny dla tych, którzy w niewielkim czasie chcą zbudować
solidne żeglarskie doświadczenie. Na tym etapie czeka nas przecież naprawdę dużo żeglowania - ok. 1000NM.
Zaokrętowanie: | 10.07.2021 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 24.07.2021 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Helsinki | Port: | Sztokholm |
Liczba godzin stażu: | 220 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Helsinki - Tornio - Sztokholm |
Realizacja trasy rejsu odbędzie się z uwzględnieniem warunków meteorologicznych, sytuacji epidemicznej i kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie wyboru trasy, po konsultacji podejmuje kapitan.
Po wypłynięciu z Helsinek zaczepimy o porty i porciki Zatoki Botnickiej. Po drodze liczne Parki Narodowe i przepiękne scenerie bałtyckie. Płynąc na północ osiągniemy wreszcie Tornio. Punkt kulminacyjny rejsu leży na 62 równoleżniku, co odpowiada szerokości geograficznej Islandii. To oznacza też dla nas możliwość doświadczenia zjawiska białych nocy.
Ciekawostka: od tego miejsca, zaledwie półtorej godziny jazdy autobusem znajduje się Rovaniemi – wioski Świętego Mikołaja. Byliście grzeczni i macie jakieś życzenia? ;)
Powrotny kurs będzie równie ciekawym doznaniem, zakończonym na słynnych szwedzkich szkierach w Sztokholmie.
Transport do góry
Początek i koniec rejsu ma miejsce w Gdańsku.
Do portu/z portu transport uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Jacht do góry
Gib Sea 43
Jacht Gib Sea 43 został stworzony do wygodnych czarterów i temu celowi została podporządkowana cała konstrukcja. Cechuje go wiele wolnej powierzchni na pokładzie, dobrze oświetlone i wentylowane wnętrze. Jacht Gib Sea 43 jest szeroki i właściwość ta została wykorzystana w konstrukcji do maksimum. Szeroka rufa pozwala na obszerne kabiny rufowe i duży kokpit.
Dobrze rozplanowana, obszerna mesa jachtu pomieści wygodnie wszystkich członków załogi.
Układ dwóch kół sterowych, o niezależnym układzie sterociągów, pozwala na swobodne przejście na rufę i lepszą widzialność sternikowi.
Wielkość ożaglowania jest wystarczająca jak na czarterowy jacht.
Jacht dobrze reaguje na ster pod żaglami jak i silnikiem.
Parametry:
Model: Gib Sea 43, 2003
Flaga / rodzaj rejestracji: Polska, komercyjna
Długość: 12,87 m
Szerokość: 4,26 m
Zanurzenie: 1,70 m
Żagle: Genua, Grot (nowe 2020), Fok sztormowy
Powierzchnia ożaglowania: 82 m2
Kabiny: 4
Koje: 8
Łazienki: 2
Pojemność zbiorników na wodę: 500l
Pojemność zbiorników na paliwo: 240 l
Silnik: Yanmar 54 KM
Wyposażenie ratunkowe: EPIRB, tratwa oraz grab bag, kamizelki ratunkowe, apteczka, radio VHF, Navtex, pirotechnika, sprzęt gaśniczy (gaśnice i koce), kombinezony chroniące
przed hipotermią
Wyposażenie nawigacyjne: AIS dwukierunkowy, chartplotter (Navionics), mapy, locje, autopilot, wiatrowskaz, głębokościomierz, Garmin In - Reach
Wyposażenie hotelowe / rekreacyjne: Ponton z silnikiem zaburtowym, wyposażenie kuchenne (blender, slow cooker), piekarnik, łazienki z prysznicem i gorącą wodą, platforma
kąpielowa, radio, biblioteczka (locje, papierowe mapy i inne tytuły, żeglarskie oraz nieżeglarskie), ogrzewanie (Webasto), panel słoneczny, pościel, bimini.
Certyfikaty: Karta Bezpieczeństwa, kategoria pełnomorska, Kategoria konstrukcyjna A wg. Dyrektywy RCD
Zakwaterowanie: cztery podwójne kabiny (jedna z łóżkiem piętrowym). Dwie łazienki.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
1. Opiekę dwuosobowej załogi stałej;
2. Miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie;
3. Praktyczne szkolenie żeglarskie;
4, Ubezpieczenie „casco”, OC oraz NNW;
5. Pościel;
6. Dostęp do wszystkich udogodnień jachtowych;
7. Sprzątanie po rejsie;
8. Gaz do kuchenki.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej - zwykle 50 – 70 EUR / tydzień / osobę, przeznaczonej na:
- wyżywienie – na to składamy się wspólnie;
- paliwo;
- opłaty portowe.
Rozliczane składki wg. zużycia, Załoga Stała partycypuje w ww. kosztach.
2. Transportu na miejsce rozpoczęcia rejsu i z miejsca zakończenia;
3. Ubezpieczenia podróżnego;
4. Kosztów lokalnych atrakcji;
5. Wydatków własnych;
Harmonogram płatności:
- 10% – w dniu rezerwacji online
- 90% – 2 tygodnie od daty rezerwacji
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!