Duży staż morski >>> Rejs ze Szkocji do Norwegii Nr: MIM-R/2022/04/273
Inverness – Kirkwall – Lysefjord – Stavanger
- Data rozpoczęcia:
- 18.06.2022 sobota
- Data zakończenia:
- 02.07.2022 sobota
- Ilość dni:
- 14 dni
- Akwen:
- Atlantyk
- Trasa rejsu:
- Inverness – Kirkwall – Lysefjord – Stavanger Więcej informacji
- Jacht:
- Jeanneau Sun Odyssey 39i Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na cykl rejsów, których tematem przewodnim jest żegluga na szkockich wodach.
Rejsy będą miały zróżnicowany charakter w zależności od etapu. Generalnie w cyklu spodziewać się można: pełnomorskiej żeglugi, żeglugi po wodach przybrzeżnych, przeprawy kanałami i wód pływowych.
Na rejsach można się wiele nauczyć i uzyskać zróżnicowane doświadczenie żeglarskie.
W rejs wyruszamy sprawdzonym i dzielnym jachtem z bogatym wyposażeniem nawigacyjnym i ratunkowym.
Uczestnicy zostaną zaokrętowania w kabinach dwuosobowych i w mesie.
Dodatkowo dobór trasy i portów, zapewnia atrakcyjny przebieg rejsu zarówno pod względem żeglarskim jak i turystycznym.
Po każdym rejsie zostanie wystawiona opinia potwierdzająca staż na stopnie żeglarskie jachtowego sternika morskiego i (kapitana jachtowego - część rejsu wieść będzie po wodach pływowych).
.
________________________________________________________________
UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE!!!
Zalecamy przed rezerwacją, telefonicznie potwierdzić dostępność miejsca.
________________________________________________________________
TEN REJS
Ten rejs z długim przelotem przez Morze Północne dedykujemy wytrwałym żeglarzom, żądnym morskiej przygody. Będzie zatem dużo żeglowania, dużo stażu na opinii ale też i ciekawe miejsca.
Szkolenie
Osobom zainteresowanym proponujemy szkolenie z zakresu:
- praca na mapie,
- nawigacja terestryczna (pozycja zliczona i obserwowana, linie pozycyjne),
- identyfikacja świateł i znaków dziennych,
- żeglowania na wodach pływowych (wysokości pływów, prądy pływowe),
- zastosowanie prawideł MPZZM w żegludze jachtowej,
- odbiór i interpretacja prognoz pogody,
- planowanie trasy rejsu,
- dobór żagli w zależności od warunków hydro-meteorologicznych.
Zaokrętowanie: | 18.06.2022 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 02.07.2022 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Inverness | Port: | Stavanger |
Rodzaj rejsu: | Rejs stażowo - szkoleniowy |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 150-200 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Atlantyk ‐ Irlandia, Szkocja, Kanał Kaledoński |
---|---|
Trasa rejsu: | Inverness – Kirkwall – Lysefjord – Stavanger |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Rejs rozpoczniemy w Invernes.
To miasto w którym atrakcji starczyłoby na wiele dni zwiedzania. Polecamy spacer po okolicy - od razu zauważycie jak wiele jest tu mostów, kładek, kanałów i zieleni. Zwraca uwagę ciekawa architektura (warto zobaczyć chociaż z zewnątrz arcydzieło architektoniczne – budynek Filharmonii.) Dla osób lubiących zwiedzanie polecamy zobaczyć katedry Św. Mikołaja i Św. Michała. Z kolei w Muzeum Wunderland (Park Miniatur) znajdziecie najdłuższą makietę kolejową na świecie! Dla osób o typowo marynistycznych zainteresowaniach atrakcją będzie Międzynarodowe Muzeum Morskie.
...a dalej na trasie:
Na początek popłyniemy do Kirkwall stolicy i głównego ośrodka handlowo-usługowego Orkadów (malowniczego archipelagu u północnych wybrzeży Szkocji).
Oficjalnie miasto powstało w 1486 roku, a nazwa Kirkwall pochodzi od nordyckiego „Kirkjuvagr”, co oznacza „Kościół nad zatoką”. Do dziś zresztą w mieście znaleźć można ślady wikingów jak choćby w katedrze, Św. Magnusa (pod koniec pierwszego tysiąclecia było to serce kultury łączącej Skandynawię z Islandią, Szetlandami, Wyspami Zachodnimi).
Stavanger to miasto może się poszczycić długą historią, ciekawymi muzeami i średniowieczną katedrą.
Warto zobaczyć:
- Katedrę św. Swituna - najstarsza z norweskich katedr wzniesiona została w stylu romańskim w około 1125 roku;
- "Gamle Stavanger" - stare miasto, w którego skład wchodzą niewielkie drewniane domy z początku XIX wieku. Na liście zabytków figuruje prawie dwieście drewnianych budowli;
- Norweskie Muzeum Ropy Naftowej (Norsk Oljemuseum) - miasto to w końcu norweskie centrum wydobycia ropy. Multimedialna ekspozycja pokazuje historię i współczesność przemysłu naftowego.
Miasto miastem, ale wisienką na torcie może być wpłynięcie do Lysefjord.
Fiord ciągnie się na długości 42 kilometrów i jest otoczony jasnymi, stromymi górami. Stąd też jego nazwa – „lyse” po norwesku oznacza „jasny”. Strome zbocza fiordu są tak strome i surowe, że te okolice są prawie nie zamieszkane. To tu znajduje się półka skalna Prekestolen. To cud natury i jedna z największych atrakcji w tej części Norwegii. Klif o wysokości ponad 600 m z przepięknym widokiem na fiord. A w dole przepaść! Ech, warto tam się wybrać. Bezpośrednio na szczyt wiedzie pagórkowata droga o różnicy poziomu 350 m. Piesza wycieczka zajmuje około 4 godziny w obie strony i jest niesamowicie widokowa.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Jeanneau Sun Odyssey 39i
Jeanneau Sun Odyssey 39i to wygodny jacht z dużą przestrzenią w kokpicie oraz w salonie, co zapewnia załodze komfort przebywania na pokładzie. Jacht posiada krótki kil, a zanurzenie 155 cm pozwala planować rejsy w najodleglejsze zakamarki Bałtyku. W okresach kiedy są niskie temperatury, komfort zapewnia zainstalowane ogrzewanie.
Jacht jest zarejestrowany na 9 osób. Posiada 3 kabiny dwuosobowe (koje w kabinie lewej rufowej, prawej rufowej, dziobowej to koje dwuosobowe) oraz łazienkę z prysznicem. Wszystkie kabiny są z podwójnymi kojami płaskimi. Trzy miejsca przewidziane są w mesie. Na rejsach żeglujemy w max. 7 osób plus skipper.
Jacht posiada stosowne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa dla 9 osób (tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne).
DANE TECHNICZNE:
Długość całkowita: 11,86m
Długość kadłuba: 11,62m
Szerokość: 3,88m
Zanurzenie: 1,55m – krótki kil
Powierzchnia żagli: 67m2
Moc silnika: Yanmar 40KM
Pojemność zbiorników na paliwo: 130l
Pojemność zbiorników na wodę: 355l
WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE I NAWIGACYJNE:
- grot i genua rolowane
- 4 duże kabestany Lewmar
- sprayhood (szprycbuda)
- chartplotter Raymarine w kokpicie
- radar
- navtex do odbioru prognoz pogody i ostrzeżeń nawigacyjnych
AIS
- radio VHF z DSC
- kompas
- wiatromierz, log, echosonda
- winda kotwiczna, kotwica Delta, łańcuch 50m
- dodatkowe akumulatory (łącznie 330Ah)
- brak autopilota (sterujemy ręcznie – najlepsze dla szkolenia)
WYPOSAŻENIE HOTELOWE – KOMFORTOWE:
- ogrzewanie
- lodówka w kambuzie
- 2-palnikowa kuchenka z piekarnikiem
- pełne oświetlenie wnętrza LED
- odtwarzacz muzyki
- 2 głośniki w mesie
- platforma na rufie
- pościel i ręcznik dla każdego uczestnika
- pełne wyposażenie kuchenne
- literatura żeglarska, gry
WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jachty są kompletnie wyposażone w tym zakresie. Należy tu wymienić:
- oceaniczne tratwy ratunkowe dla 8 osób
- radiopławy EPIRB
- ratunkowe kamizelki pneumatyczne z szelkami
- 2 koła ratunkowe (jedno z linką, drugie z pławką świetlną)
- pirotechnika (rakiety spadochronowe i pławka dymna)
- apteczka wyposażona przez lekarza we wszystko co potrzebne
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- wybraną koję,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- końcowe sprzątanie,
- pościel i ręcznik,
- ubezpieczenie od rezygnacji z powodu Covid-19.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle ok. 150-170 EUR/osobę/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!