Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs na szkiery szwedzkie >>> Sztokholm Nr: NYC-R/2022/07/152

Sztokholm - Szkiery Sztokholmskie - Oxelosund - Kalmarsund – Górki Zachodnie

Data rozpoczęcia:
23.07.2022 sobota
Data zakończenia:
30.07.2022 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Sztokholm - Szkiery Sztokholmskie - Oxelosund - Kalmarsund – Górki Zachodnie Więcej informacji
Jacht:
Beneteau Oceanis 390 Więcej informacji

Cena: 1 900 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Północ, to kierunek w którym popłyniemy na początek. Wyruszymy z Polskiego wybrzeża aby przez szkiery dostać się do Sztokholmu, i następnie, rejsem powrotnym wrócimy do Polski.

Trasa zostanie podzielona na 2 etapy, dzięki temu można popłynąć w cały rejs, bądź wybrać tylko jeden etap.

Podczas rejsu czekają na nas przepiękne krajobrazy, tysiące skalistych wysepek z dziewiczym krajobrazem dookoła i nauka korzystania z dobrodziejstw natury i morza. Na trasie będą też urocze porty i ciche przystanie, ładne miasteczka i rejony zupełnie bezludne.

Ten rejs, to również niezła gratka dla nawigatorów. Przecież sztokholmskie szkiery to miejsce wymagające od nich skupienia i wytężonej pracy.

Podczas rejsu gwarantujemy świetną żeglarską zabawę i solidną dawkę praktyki.

Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.

Na tym rejsie

… pomożemy Ci zobaczyć na własne oczy, jak wygląda życie po drugiej stronie naszego Bałtyku, na szwedzkim wybrzeżu i w samej stolicy tego zamorskiego kraju.

Zmiany klimatu powodują, że Szwecja ma coraz gorętsze i suchsze lata. Temperatura wody w zatokach jest z reguły wyższa niż na naszym wybrzeżu, na którym dają się często we znaki lodowate prądy. Spodziewajcie się zatem kąpieli w dzikich zatoczkach, przy bezludnych kotwicowiskach.

Nieodłączną atrakcją na szkierach szwedzkich, jest także możliwość połowu śledzi, łososi, okoni i szczupaków, które ponoć „same łapią się na haczyk”.

Przy okazji, po prostu przepłyniesz morze, zdobędziesz dużą dawkę doświadczenia żeglarskiego i wypływasz dziesiątki godzin stażowych..

Rejs ten, to wręcz idealna propozycja dla osób które mają za sobą pierwsze rejsy morskie po polskim wybrzeżu i do bliskich portów w innych krajach leżących nad Bałtykiem, połknęły bakcyla i chcą czegoś więcej.

Długie przeloty to możliwość prowadzenia jachtu dniem i nocą. Dniem, rozkoszować będziecie się bezkresnym morzem a podczas nocnych wacht, skrzące się nad głowami miriady gwiazd sprawią, że każdy będzie chciał być na pokładzie.

Każda wachta nawigacyjna, to dobry czas na naukę: praktycznej nawigacji, planowania trasy, rozpoznawania statków i znaków nawigacyjnych.

Zaokrętowanie: 23.07.2022 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 30.07.2022 sob, godz. 09:00
Port: Sztokholm Port: Górki Zachodnie
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 80-100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Szkiery
Trasa rejsu: Sztokholm - Szkiery Sztokholmskie - Oxelosund - Kalmarsund – Górki Zachodnie

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

To jedna z ciekawszych i rzadszych tras. Daje szansę na dużą ilość godzin w morzu oraz odwiedzenie stolicy Szwecji i absolutnie wyjątkowych miejsc na szwedzkim, wschodnim wybrzeżu
Wypłyniemy ze Sztokholmu, stolicy Szwecji i absolutnie wyjątkowego miasta, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach oraz otoczone archipelagiem sztokholmskim, składającym się z ponad 20 tysięcy wysp i wysepek!!!

W samym porcie urzekają setki małych statków i łódek zacumowanych przy długim nabrzeżu.

Pomimo, iż to duże miasto, to zadziwi Was jak dużo znajdziecie tu zieleni lokowanej pośród harmonijnej zabudowy.

Co zobaczyć? Aby jako tako ogarnąć wszystkie atrakcje, najlepiej byłoby przylecieć do Sztokholmu choć dzień lub dwa wcześniej. Pośród wielu możliwości jakie daje turystom to miasto, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści,
… i wiele innych. Nie sposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie okazja aby tu powrócić.

Wypływamy w rejs i zaczyna się krajobrazowa bajka. Żegluga szkierami jest niesamowita….. trudno ją opisać, a zdjęcia nie oddają w pełni tego uroku. Będziecie pod wrażeniem.

Po pokonaniu szkierów, obieramy kurs na południe wzdłuż wschodniego wybrzeża. Postól planujemy w Oxelosund.

Oxelösund to mały port z widokiem na pobliski, archipelag. Może się tu pomieścić nawet 100 łodzi.
Po szwedzkiej stolicy, tu będziemy mogli trochę odpocząć, korzystając z ciszy i spokoju miasteczka.
W mieście znajduje się kilka interesujących muzeów poświęconych lokalnej historii, życiu miejscowych ludzi związanych z morzem i archipelagiem oraz z historią wojskowości. Można podziwiać jak radzą i radzili sobie ludzie na prowincji, z dala od królewskiego przepychu.

Odpocząć też można na jednej z lokalnych plaż (do wyboru piaszczyste i skaliste) lub podczas pieszych wędrówek. Na wędrówkę powinniście udać się do rezerwatu przyrody Femöre, gdzie znajduje się kilka oznaczonych szlaków turystycznych (ok. 200 km tras, które biegną pośród zróżnicowanego krajobrazu: nad morzem z widokiem na archipelag, przez lasy, pośród jezior – ukazując miejscową tradycję i kulturę).

Jest też tu gratka dla fanów militariów. Femörefortet – to tajna przybrzeżna forteca artyleryjska z czasów zimnej wojny. W skale wykuto ogromny, bezpieczny bunkier przeciwatomowy, w którym 70 żołnierzy mogłoby bronić tej części Szwecji przed inwazją Związku Radzieckiego i Paktu Warszawskiego. Twierdza została zbudowana w 1966 roku i działała do 1998 roku, ostatecznie porzucona w 2003 roku. Ponad 450 metrów systemu tunelowego łączy różne części fortecy, która jest chroniona przez co najmniej 10-30 metrów granitu i betonu.
Podziwiać można działa zarówno nad ziemią, jak i ogromne zaplecze wybudowane pod jej powierzchnią.

Żegnamy Oxelosund i płyniemy do jednego z najstarszych i najciekawszych miast w południowej Szwecji, pokonując część Cieśniny Kalmarskiej. W jej najwęższym miejscu kryje się właśnie Kalmar.
Kalmar ma bardzo bogatą historię. W czasach największej świetności miasta, kiedy to Kalmar był w Szwecji ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy, urzędowali tu nawet królowie. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji. Oprócz zwiedzania zamku, warto wybrać się na spacer po jego błoniach i do pełnego uroku starego miasta. Są one jednymi z najchętniej wybieranych miejsc do spędzania wolnego czasu.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700. Stanowi ona jeden z najznakomitszych barokowych zabytków w całej Szwecji, a niemiecki architekt wzór do jej budowy zaczerpnął z samych Włoch. W bliskiej odległości od katedry usytuowany jest również ratusz miejski (Kalmarrådhus).

Z Kalmar pożeglujemy jeszcze na Olandię, gdzie pożegnamy się ze Szwecją.
Cieśnina ma w różnych miejscach, od 5 do 25 km szerokości. Jej długość wynosi 130 km. Nad cieśniną przebiega most łączący Olandię i stały ląd.
Olandię scharakteryzować można w czterech słowach: cisza, prostota, umiar i spokój. Jak na większości środkowych wysp bałtyckich, także na Olandii odnotowuje się silne wiatry, których występowanie sprawia, że nieodłączną cechą krajobrazu stały się wiatraki i otaczające ją farmy wiatrowe.

Na koniec przez Bałtyk kierujemy się do Górek Zachodnich. Po kilkunastu godzinach dotrzemy do kraju.

Transport do góry

Transport na miejsce zaokrętowania / powrót z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Ze Sztokholmu / do Sztokholmu dostępne są loty tanich linii lotniczych - połączenia realizowane z głównymi miastami Polski.

Jacht do góry

Beneteau Oceanis 390

Beneteau Oceanis 390

Sprawdzona konstrukcja (zaprojektowana przez Philippe Briand'a), jest klasycznym jachtem do żeglugi po morzach.
Dzięki dobremu rozplanowaniu pokładu obsługa żagli jest prosta i łatwa. Duże koło sterowe i zrównoważony ster pozwala na dokładne sterowanie pod żaglami i na silniku.
Jacht ma trzy duże kabiny oraz wygodne koje w obszernej mesie. Dwie łazienki, dobre oświetlenie i skuteczna wentylacja oraz obszerny kokpit zapewniają bezpieczną i wygodną żeglugę.
Jacht jest bardzo stateczny i pozwala się łatwo prowadzić, dobrze trzyma się kursu.

PARAMETRY TECHNICZNE:
- długość: 11,65 m
- szerokość: 3,9 m
- zanurzenie: 1,7 m
- żagle: grot rolowany do masztu 31 m2, fok na rolerze 47 m2
- silnik: PERKINS
- liczba kabin: 3
- liczba koi: 8+1
- liczba łazienek: 2
- zbiornik wody: 500
- zbiornik paliwa: 200

WYPOSAŻENIE:
- stacjonarny GPS z kompletem elektronicznych map Bałtyku
- radiotelefon UKF z DSC
- tratwa ratunkowa (10 - osobowa)
- EPIRB
- plany portów
- mapy papierowe
- echosonda
- kompas
- zegar, barometr
- lornetka
- kuchenka gazowa
- wyposażenie kuchenne dla 9 osób
- instalacja 12V
- morskie WC
- kotwica, liny, cumy...

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- szkolenie żeglarskie,
- opieka kapitana,
- koszty przygotowania wyprawy,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej*.
Składaka zostanie przeznaczona na paliwo, opłaty portowe, prowiant.
Szacujemy ją na 300 PLN od osoby.
2. Dojazdu i powrotu do/z miejsca zaokrętowania.
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.

. . . . . . .
* - Kapitan nie partycypuje w składce jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 900 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!