7 DNIOWY REJS STAŻOWO-SZKOLENIOWY >>> WIOSENNY POWIEW BAŁTYKU Nr: KRS-R/2023/04/1
Gdynia - wody Bałtyku (jedna z 3 tras) - Gdynia
- Data rozpoczęcia:
- 23.04.2023 niedziela
- Data zakończenia:
- 29.04.2023 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Gdynia - wody Bałtyku (jedna z 3 tras) - Gdynia Więcej informacji
- Jacht:
- ELAN 50 IMPRESSION Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Bałtyk wiosną może zarówno dać w kość, jak i rozpieścić słoneczną, wiosenną pogodą, sprawiając dużo przyjemności i frajdy.
Dlatego ostateczną trasę rejsu wyznaczymy tuż przed nim. Popłyniemy, gdzie wiatr i warunki nam pozwolą.
Każdy uczestnik otrzyma opinie z rejsu. Liczba godzin stażowych uzależniona jest od trasy
oraz warunków pogodowych.
_____________________________________________________________________________
UWAGA
Zostało ostanie 1 miejsce - przed rezerwacją prosimy o kontakt w celu weryfikacji dostępności tego ostatniego miejsca.
_____________________________________________________________________________
TEN REJS
Zakładamy, że niezależnie od warunków atmosferycznych, wiosenny Bałtyk każdemu uczestnikowi, rejs da dużo przyjemności i frajdy. To, że ostatecznie trasę określimy przed rejsem, ma swoje plusy. Pozwoli maksymalnie wykorzystać pogodę do naszych celów, abyśmy jak najpełniej, żeglarsko wykorzystali rejs.
Propozycja tras to:
- kierunek na duński Bornholm,
- kurs na litewską Kłajpedę,
- kierunek Olandia i Cieśnina Kalmarska.
Bez względu na trasę, w trakcie rejsu odwiedzimy interesujące porty oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków Morza Bałtyckiego. Zawiniemy do jednego lub dwóch
portów, a więc możliwe jest nawet 100 godzin stażowych ale tego nie możemy zagwarantować i liczymy na przychylność Neptuna.
Na tym rejsie będziemy doskonalić umiejętności sterowania dużym jachtem w różnych warunkach.
Wszyscy uczestnicy rejsu, zostaną zaangażowani w pracach na jachcie, a kapitan przydzieli wachty nawigacyjne (każdy będzie miał możliwość sterowania dużym jachtem) i wachty kambuzowe.
W trakcie rejsu:
- będzie nocne pływanie,
- warsztaty nawigacyjne,
- warsztaty z bezpieczeństwa,
- oraz wiele innych ciekawych zajęć przygotowujących do samodzielnego prowadzenia jachtu morskiego.
Dlaczego warto popłynąć na ten rejs?
- 7 dni na rejsie (od niedzieli godz. 18:00, do soboty godz. 09:00),
- zawiniemy do jednego lub dwóch portów, a więc wypływamy kilkadziesiąt godzin stażu ... i kto wie, może będzie to nawet 100 godzin (tu jednak potrzeba odpowiednich warunków pogodowych i gotowości załogi do długiego żeglowania),
- na pierwszym miejscu stawiamy bezpieczeństwo załogi,
- pływamy dużym i bezpiecznym jachtem ELAN 50 IMPRESSION,
- w planach jest pływanie, pływanie i jeszcze raz pływanie,
- każdy uczestnik będzie miał możliwość sterowania dużym jachtem,
- na rejsie będziemy doskonalić umiejętności sterowania dużym jachtem w różnych warunkach
- na jachcie będzie maksymalnie 9 uczestników + 1 (kapitan),
- dbamy o dobrą, żeglarską atmosferę.
UWAGA
Jeśli chcesz zrobić patent*, potrzebujesz stażu, chcesz nabrać doświadczenia w sterowaniu dużym jachtem o długości 50 stóp (ELAN 50 IMPRESSION) lub po prostu chcesz popływać, to ten rejs jest dla Ciebie.
Za dodatkową opłatą możliwość odbycia szkolenia z SRC
_____________
*
W czasie rejsu dla chętnych spełniających kryteria możliwy jest kurs i egzamin na patent jachtowego sternika morskiego.
Zaokrętowanie: | 23.04.2023 nie, godz. 18:00 | Wyokrętowanie | 29.04.2023 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Gdynia - Yacht Park Marina | Port: | Gdynia - Yacht Park Marina |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 60-100 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Gdynia - wody Bałtyku (jedna z 3 tras) - Gdynia |
Powyższa trasa jest trasą planowaną. Ostateczny jej wybór, uzależniony jest od warunków atmosferycznych i od kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie kursu, podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
W zależności od ostatecznego wyboru trasy, możemy odwiedzić:
Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Na Bornholmie jest kilka uroczych portów i tak możemy zatrzymać się w Ronne czy w Allinge, delektując się sielankową atmosferą miasteczek.
Rønne, to małe miasteczko w którym czas zdaje się płynąć wolniej, a kolorowe domki urzekają na tyle, że sielska atmosfera od razu udziela się odwiedzającym. Życie miasteczka skupia się wokół rynku Store Torv. W miasteczku zlokalizowane jest Muzeum Bornholmu, które posiada w swoich zbiorach bardzo interesujące eksponaty dotyczące wyspy. W pobliżu portu stoi stary budynek z charakterystycznymi kominami, który kiedyś służył jako kuźnia. Dziś, od czasu do czasu organizowane są tutaj pokazy rzemiosła – może trafimy na jeden z nich.
Allinge to dawna osada rybacka i letnisko turystyczne ze 100-letnią tradycją (administracyjnie połączona z sąsiednim miasteczkiem w Allinge-Sandvig). Wybrzeże w tej części wyspy jest skaliste, z wieloma uroczymi zatoczkami. Port należy do najbardziej uroczych na wyspie a w jego sąsiedztwie jest wiele zabytkowych budynków o drewnianej konstrukcji (mur pruski).
Z Allinge warto wybrać się na wycieczkę do największej atrakcji Bornholmu – ruin zamku obronnego Hammershus (ok. 3 km na zachód od Allinge). Po drodze warto przejść przez niewielki Park Danchells Løkke - założony w końcu XIX wieku - położony przy promenadzie nadmorskiej między Allinge i Sandvig.
Być może ktoś skusi się na tutejszy specjał i skosztuje wędzonego śledzia. Smakuje doskonale z kuflem zimnego piwa.
Kłajpeda, znajdujące się w południowo-wschodniej Litwie nad zalewem Kurońskim Jest miastem o długiej historii sięgającej średniowiecza. W XIII wieku miasto było ważnym ośrodkiem handlowym i rybackim. W czasie I wojny światowej Kłajpeda została zajęta przez Niemców, a po II wojnie światowej przeszła pod panowanie radzieckie.
Z racji położenia, miasto ma długą tradycję rybołówstwa i przemysłu morskiego, a turyści mogą zwiedzić port i Muzeum Morskie (w dwudziestu czterech akwariach muzeum występują cztery ekosystemy: słodkowodny, bałtycki, północny i tropikalny).
W Kłajpedzie znajduje się kilka ciekawych zabytków, w tym Katedra św. Piotra i Pawła, Kościół św. Trójcy, Zamek Kłajpedy i Stary Ratusz. Turyści mogą również odwiedzić Muzeum Litewskiej Kultury Morskiej i Park Historyczny.
Nieopodal portu jachtowego, warto zobaczyć legendarnego Czarnego Ducha (Juodasis Vaiduoklis), czyli mroczną statuę umocowaną do nadbrzeża (przedstawia ona legendarną postać, która w XVI wieku miała ukazać się przerażonemu strażnikowi portu i ostrzec go, że miastu kończą się zapasy).
Laisvės Alėja jest jedną z najważniejszych ulic w mieście i jest pełna sklepów, restauracji i kawiarni. Można w nich zjeść i wypić tradycyjne litewskie potrawy, takie jak cepelinai (kulki ziemniaczane z mięsem lub twarogiem), kibinai (kulki z ciasta z mięsem lub kapustą) i šakotis (wieża ciasta). Napojami tradycyjnymi są miód pitny i miód pitny z ziołami oraz tradycyjnie ważone piwo...
Na Olandii można zatrzymać się w Grönhögen lub Borgholm.
Grönhögen to spokojna i malownicza miejscowość letniskowa z niewielką, ale licznie odwiedzaną w sezonie przez polskie jachty mariną. Daje ukojenie po wielogodzinnym rejsie.
Kiedyś był to ważny port rybacki, w którym z kutrów i łodzi na ląd trafiał cały ładunek łososia złowionego w wodach południowego krańca Cieśniny Kalmarskiej.
Będąc już w wiosce, wybrać można się do oddalonej o ok. 9 km latarni morskiej „Długi Jan” - „Långe Jan”). Dla osób dla których na pieszo do latarni jest za daleko, przy marinie istnieje możliwość wypożyczenia roweru. Zbudowana w 1785 roku latarnia, na określenie „długi”, 42-metrowa budowla zasłużyła w pełni (jest to druga pod względem wysokości latarnia w Szwecji). Z jej galeryjki rozciąga się imponujący widok, na morze i tereny rezerwatu przyrody Ottenby, którego główną atrakcją są migrujące ptaki – południowa Olandia jest dla nich przystankiem w drodze na południe i północ, jesienią i wiosną. Tuż przy latarni jest też kolejne „naturum” czyli interaktywne muzeum przyrodnicze, w którym można poznać ekosystem tego terenu.
Borgholm jest spokojnym miasteczkiem ze wspaniałą mariną. W cenie postoju można skorzystać z basenu i sauny. A tego właśnie trzeba strudzonym żeglarzom! Jednak w sezonie turystycznym, miasto to gwarny kurort.
Najciekawszą budowlą Borgholmu są usytuowane w południowej części miasta okazałe ruiny średniowiecznego zamku - w pełni zabezpieczone ruiny udostępnione są dla zwiedzających. Warowania ta wzniesiona została w XII wieku, a przez kolejne stulecia była konsekwentnie rozbudowywana. W czasach swej świetności był to jeden z najważniejszych i najpotężniejszych zamków Królestwa.
W mieście będzie gdzie spędzić trochę czasu, są tu bowiem liczne bary i restauracje, zatem pomimo pysznego jedzenia na jachcie można skosztować miejscowych specjałów.
Jest jeszcze inna możliwość. Płynąc Cieśniną Kalmarską, im dalej na północ, tym cieśnina robi się coraz ciaśniejsza. W jej najwęższym miejscu kryje się miasto Kalmar.
Kalmar to miasto z z bogatą historią. W czasach największej świetności miasto było ważnym portem i twierdzą broniącą południowej granicy Szwecji (urzędowali tu nawet królowie). Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który jest dziś jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji. Oprócz zwiedzania zamku, warto wybrać się na spacer po jego błoniach i do uroczego starego miasta. Nie można tez przeoczyć głównego placu miasta (w dzielnicy Kvarnholmen), nad którym góruje monumentalna, barokowa katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jeżeli ktoś z uczestników szuka transportu lub może zaoferować jedno, lub więcej miejsc w swoim
samochodzie, prosimy o kontakt z organizatorem.
Z naszego doświadczenia, do Gdyni najłatwiej jest dostać się pociągiem lub samochodem.
Jacht do góry
ELAN 50 IMPRESSION
Jacht produkt słoweńskiej stoczni ELAN YACHTS.
ELAN 50 IMPRESSION jest następcą doskonale znanej i cenionej jednostki ELAN 494.
50-siątka jest imponująco szybka, a na pokładzie wszystko bardzo dobrze przemyślane tak, aby zapewnić komfort zarówno pod żaglami, jak i w czasie postoju w marinie.
Przestronny kokpit z dużymi chronionymi siedzeniami zapewniają załodze dużą wygodę. Dwa koła sterowe oraz układ wszystkich urządzeń w zasięgu ręki tworzą idealne miejsce dla pracy sternika.
OPIS JACHTU
Na pokładzie IMPRESSION 50 znajduje się pięć dwuosobowych kajut, a w każdej obszerne koje, szafki, moskitiery oraz rolety na luki. Wyposażenie to sprawia, że rejs jachtem jest bardzo komfortowy i wygodny. Dodatkowo na jachcie znajdują się dwie kabiny sanitarne z WC morskim (elektryczne), umywalką, prysznicem z ciepłą wodą. Dużą zaletą jachtu jest to, że mesa śmiało może być wykorzystywana jako sypialnia dla trzech osób, podczas gdy w ciągu dnia sprawdza się jako jadalnia i miejsce do wypoczynku. Jacht jest wyposażony w dobrej klasy sprzęt audio. Wewnątrz zainstalowano również system ogrzewania — niezwykle przydatny, gdy w chłodniejszym okresie temperatura w nocy wyraźnie spada. Z systemu można korzystać w każdym momencie, niezależnie od pory i warunków pogodowych.
Doskonale wyposażony jest także kambuz łodzi — ma dwupalnikową kuchenkę gazową, piekarnik, do użytku pozostaje również zlew z bieżącą zimną i ciepłą wodą. Oprócz tego w kambuzie znajduje się lodówka, dzięki której można w razie potrzeb samodzielnie przygotowywać posiłki. Do dyspozycji jest także zestaw naczyń dla 12 osób oraz garnki wraz z patelnią.
PRZYDZIAŁ KABIN
Przydział kabin na jachcie odbywa się na miejscu w Gdyni na zasadzie losowania lub uzgodnień załogi. W ostateczności miejsca wyznacza instruktor. Nie dotyczy to osób, które wykupiły opcję wcześniejszego wyboru kabiny.
DANE TECHNICZNE
Długość całkowita 15,20 m
Długość kadłuba 14,85 m
Długość linii wodnej (KLW) 13.76 m
Szerokość 4,68 m
Zanurzenie 2,23 m
Wyporność 14500 kg
Masa balastu: 4500 kg
Powierzchnia ożaglowania 115 m2
Wysokość masztu 22,90
Moc silnika 75 KM
Zbiornik paliwa (diesel) 295 L
Zbiornik wody 800 L
Ilość kabin 5
Ilość koi 10+2
Rok produkcji 2016
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
– czarter jachtu
– realizację programu rejsu, uzależnioną od warunków pogodowych
– ubezpieczenie na terenie RP: NWI (trwały uszczerbek) – 10 000 PLN, NWS (śmierć) – 5 000 PLN
– usługi szkoleniowe instruktora/skippera
– opłaty postojowe jachtu w Yacht Park Marina
– podatek VAT
Cena rejsu nie zawiera
Do podziału na załogę (kapitan nie partycypuje w kosztach) płatne na miejscu do instruktora w gotówce pierwszego dnia szkolenia i rozliczane na koniec szkolenia:
– zwrotna kaucja jachtu (o ile w trakcie szkolenia nie było strat lub zniszczeń na jachcie – odpowiedzialność solidarna uczestników): 6000 PLN/załoga,
– sprzątanie jachtu po szkoleniu + gaz kuchenny dla jachtu Elan 50: 500 PLN/załoga,
– opłaty postojowe w portach poza portem macierzystym około: 400 PLN/załoga,
– paliwo zużyte podczas rejsu około: 500 PLN/załoga (w przypadku zamkniętych stacji paliw
rozliczenie z motogodzin + webasto),
– wyżywienie na jachcie około: 300 PLN zł/osobę – kwota będzie ustalona i rozliczona przez załogę.
Opłaty indywidualne:
– transport do i z miejsca zaokrętowania
Opcje dopłat:
– możliwość wcześniejszego wyboru kabiny – 100 PLN
– szkolenie SRC – 300 PLN
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!