Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

MAJÓWKA NA WSCHODZIE >>> NA KURSIE KŁAJPEDA i LIPAWA Nr: NCH-R/2024/04/88

GDYNIA - KŁAJPEDA - LIPAWA - WŁADYSŁAWOWO - GDYNIA

Data rozpoczęcia:
27.04.2024 sobota
Data zakończenia:
04.05.2024 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
GDYNIA - KŁAJPEDA - LIPAWA - WŁADYSŁAWOWO - GDYNIA Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 46 Cruiser Więcej informacji

Cena: 1 900 zł

Brak wolnych

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

BAŁTYK WSCHODNI (GDYNIA - KŁAJPEDA - LIPAWA - WŁADYSŁAWOWO - GDYNIA)
27.04 - 04.05.2024 (7 dni)

Tym razem popłyniemy w mało popularnym ostatnio kierunku, pożeglujemy na Wschód. Naszym celem jest Kłajpeda, która jest miastem o najbogatszej przeszłości historycznej na Litwie, wciąż można tutaj poczuć historię i czasy, kiedy tym miastem władali niemieccy żołnierze. Od stolicy Wilna i drugiego co do wielkości Kowna różni się stylem architektonicznym i krętymi brukowanymi uliczkami. Jacht zacumujemy w samym centrum na rzece przepływającej przez miasto. Kłajpeda ożywa wieczorami po całym dniu wolnego i spokojnego życia...turyści przychodzą pobawić się na starówce, która przypomina nam nieco nasz polki Gdańsk. Chcesz zakosztować litewskiego przysmaku? Jeśli tylko potrafisz wyłączyć na chwilę myślenie, z pewnością dasz się namówić na świńskie uszy - tutejszy przysmak podawany w restauracjach i tawernach.

Dalej popłyniemy do Lipawy aby odwiedzić ten nadmorski kurort. Ciekawostką tego miejsca jest dzielnica Lipawy - Karosta. Jest ona największym historycznym garnizonem wojskowym w krajach bałtyckich i stanowi prawie jedną trzecią terytorium Lipawy. Z rozkazu cara Rosji Aleksandra III w 1890 r. rozpoczęto budowę rozległej twierdzy i miasta wojskowego. Pierwotnie nosił nazwę Port cesarza Aleksandra III. Nazwę Kara Osta (Port Wojenny), a później Karosta uzyskała dopiero w latach niepodległości Łotwy. Zaplanowano go jako całkowicie autonomiczny obszar z własną infrastrukturą, elektrownią, wodociągiem, kościołem i szkołami. W okresie sowieckiej okupacji był to teren zamknięty, niedostępny nawet dla miejscowej ludności cywilnej. Ostatni żołnierze armii radzieckiej opuścili Lipawę dopiero w 1994 roku. Nowoczesna Karosta to swoista mieszanka militarnej brutalności i ozdobnej architektury z końca XIX wieku, która jednocześnie nadaje się zarówno do nowoczesnego życia, jak i do biznesu.

Wracając do Gdyni mamy w planach wpłynąć jeszcze do Władysławowa na rybkę. Ten polski port zawsze chętnie wita żeglarzy szukających morskich przygód na żeglarskich szlakach. Opłynięcie półwyspu helskiego to ostania część naszego rejsu, którego koniec zaplanowaliśmy w Gdyni. Wieczorem przy szklaneczce rumu będziemy snuć morskie opowieści o odbytych i nadchodzących rejsach.

Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.

Zaokrętowanie: 27.04.2024 sob, godz. 17:00 Wyokrętowanie 04.05.2024 sob, godz. 09:00
Port: Marina Gdynia Port: Marina Gdynia
Liczba godzin stażu: 60-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Wschód: Litwa, Łotwa, Estonia
Trasa rejsu: GDYNIA - KŁAJPEDA - LIPAWA - WŁADYSŁAWOWO - GDYNIA

Przedstawiamy plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i/lub decyzji kapitana. Miejcie świadomość, że na morzu karty rozdają Neptun i Posejdon.

Gdynia - Kłajpeda - 125Mm
Kłajpeda - Lipawa - 50Mm
Lipawa - Władysławowo - 135Mm
Władysławowo - Gdynia - 30Mm
RAZEM - 340Mm

Miejsca, które możemy odwiedzić podczas tego rejsu:

KŁAJPEDA
Ulokowana na wybrzeżu Morza Bałtyckiego, nad Zalewem Kurońskim Kłajpeda jest jednym z portów, do których najchętniej ściągają żeglarze goszczący na naszym morzu. Jest to też idealny przykład tego, że piękna Litwa to nie tylko owiane historią Wilno. Stolica Litwy Zachodniej została okrzyknięta mianem miasta delfinów, dzięki znajdującemu się tutaj delfinarium, w którym główną rolę odgrywają foki i delfiny – doskonali aktorzy, wykonujący sztuki, o jakich publiczność nawet nie śniła. Jest to również miasto słynnego Hansa Klossa, który wywodzi się właśnie stąd. Oprócz aspektów zwierzęcych i historycznych, Kłajpeda to żywa muzyka. Odbywa się tu wiele festiwali, na których można wysłuchać wykonawców prawie każdego gatunku muzycznego, a także Festiwal Morza, który dostał już miano letniego Bożego Narodzenia. Prawdopodobnie nikogo nie zachwyci tutejsza starówka, ponieważ pod względem zabytków jest niezwykle uboga, jednak z pewnością nie można odebrać jej uroku małego, portowego miasteczka i rekordowej liczby sklepików z ludowymi wyrobami i wypiekami. Jednak bez obaw, Kłajpeda stanowi idealny punkt wypadowy na Mierzeję Kurońską, która przyciąga nieskazitelną przyrodą, czystym powietrzem i ogromnymi lasami. Pomiędzy wspaniałościami natury leżą malutkie osady rybackie, które urzekają drewnianymi domkami, często przekształconymi w restaurację z domową kuchnią i widokami na florę i faunę.

LIPAWA
Po bliskim kontakcie z piękną naturą, żegnamy Litwę i przepływamy w kierunku brzegów Łotwy. Niegdyś mała osada rybacka, dzisiaj ogromny kurort turystyczny, który rozwinął się dzięki budowie portu. Chodząc uliczkami tego miasteczka, możemy spotkać się z dużym wymieszaniem styli architektonicznych, od XIX kamienic, przez socrealistyczne budowle, aż po architekturę współczesną, na którą składają się głównie siedziby różnych firm handlowych. To, co trzeba tutaj zrobić to spacer po promenadzie, przy której znajduje się perełka tego miasta- Bursztynowy Zegar. Pod tą zagadkową nazwą nie kryje się nic innego, jak ogromna klepsydra wypełniona bursztynami. Jednak najciekawsza część miasta zaczyna się od placu Róży. Niegdyś Stary Rynek, dzisiaj wyłożony 500 krzewami róż wstęp do życia kulturowego miasta – Alei Sław Muzyki Łotewskiej, przy której znajduje się kawiarnia w której w czasach ZSRR grano rockową muzykę. Liepaja w nocy zmienia swoje oblicze, z cichego i turystycznego miasteczka w roztańczony w dźwięki przeróżnej muzyki tłum.

WŁADYSŁAWOWO
Żegnamy się z zagranicznymi kulturami i zabytkami i powracamy na nasze wybrzeże, zaczynając od jednego ze sławniejszych miast jakim jest Władysławowo. Będzie to idealny port, aby wypocząć trochę po długim morskim przelocie i nacieszyć się powrotem do kraju. Na spacerowiczów oczywiście czeka plaża, w zależności od sezonu mniej lub bardziej zatłoczona. Jeżeli wśród załogi, są miłośnicy widoków polecam wybrać się na wieżę widokową w Domu Rybaka, z której rozciąga się niezwykły widok na Mierzeje Helską.

GDYNIA
Niestety, nasza przygoda dobiega końca i trzeba pożegnać morze oraz komfort odpoczynku jaki zapewnia. Rejs zakończymy w marinie Gdynia snując morskie opowieści i planując kolejny morski rejs.

Transport do góry

Transport po Polsce we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria 46 Cruiser (2014)
Bavaria Yachtbau

Jacht Bavaria 46 Cruiser jest udaną konstrukcją w serii Cruiser i w grupie „class” jest aktualnie na czołowym miejscu wśród czterokabinowych jachtów. Nie bez przyczyny - ma bowiem naprawdę dużo zalet. Obsługa rolowanych żagli jest prosta, manewrowanie pod żaglami i na silniku w portach łatwe. Dwa koła sterowe ułatwiają manewrowanie, osiągi nautyczne jachtu są zadowalające, na deku i pod pokładem jest bardzo dużo miejsca dla załogi. W takielunku zastosowano wyroby najbardziej znanych i renomowanych producentów: Selden, Lewmar, Furlex.

Długość:
14,27 m
Szerokość:
4,35 m
Zanurzenie:
2,1 m
Liczba miejsc:
10
Liczba koi/kabin:
10 / 4
Liczba WC:
3
Zbiornik wody:
560 l
Zbiornik paliwa:
210 l
Silnik:
55 KM
Wyposażenie

- Plotter map GPS Garmin,
- AIS klasy B,
- Radar,
- Kompas,
- Log,
- Echosonda,
- Wiatromierz,
- Autopilot,
- Ster strumieniowy.

- Rozkładany stół w messie,
- Wyposażenie kambuza,
- 2 lodówki,
- Kuchenka gazowa,
- Piekarnik,
- Radio CD+MP3

Bezpieczeństwo:
- Tratwa ratunkowa 10 os.,
- EPIRB z GPS,
- SART,
- NAVTEX,
- Kamizelki pneumatyczne,
- Zapasowy rumpel,

Pozostałe:
- Ogrzewanie WEBASTO,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

Cena rejsu obejmuje:

koszty przygotowania jachtu do rejsu
koszty organizacji rejsu
koszty pobytu na jachcie
opiekę doświadczonego kapitana
szkolenie żeglarskie dla chętnych

Cena rejsu nie zawiera

Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.

Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (kapitan pozostaje na utrzymaniu załogi). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.

Na jachcie nie ma pościeli, prosimy o zabranie śpiworów.

Harmonogram płatności:
  • 50% – 1 tydzień od daty rezerwacji
  • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 1 900 zł

Brak wolnych

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!