Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Piękna Norwegia >>> Płyniemy do Bergen Nr: MSZ-R/2024/06/187

Tønsberg - Flekkefjord - Egersund - Stavanger - Haugesund - Leirvik – Bergen

Data rozpoczęcia:
11.06.2024 wtorek
Data zakończenia:
21.06.2024 piątek
Ilość dni:
10 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Tønsberg - Flekkefjord - Egersund - Stavanger - Haugesund - Leirvik – Bergen Więcej informacji
Jacht:
Delphia 47 Więcej informacji

Cena: 3 000 zł

Ostatnie 2 wolne miejsca!

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Norwegia kusi żeglarzy niezwykłymi widokami, głębokimi fiordami, przyjaznymi żeglarzom marinkami. Wybrzeże południowej Norwegii jest bardzo urozmaicone, malownicze i ciekawe. Nie są to jeszcze te najgłębsze, ciągnące się dziesiątkami kilometrów, fiordy z północy. Ale dają i tak przedsmak tego co Norwegia ma do zaoferowania.

Zapraszamy na rejs dla aktywnych żeglarzy o gorącej krwi jak również osoby gotowe na wyzwania i przygody.

Oczywiście godziny spędzone na morzu, zliczają się na „staż morski” tak potrzebny pragnącym uzyskać wyższe stopnie żeglarskie.

TEN REJS

Przed nami niezwykle ciekawy odcinek! Rejs zaczynamy w Tønsbergu leżącym w odnodze Oslofjorden.

Na trasie czeka na nas wiele urokliwych miast portowych: Flekkefjord, Egersund, Stavanger, Haugesund, Leirvik i inne, mniejsze, zagubione pośród fiordów.

Za Stavanger na północ, zaczyna się kraina głębokich i majestatycznych fiordów, które częściowo planujemy zwiedzić!

Po dziewięciu dniach żeglugi, eksploracji, wspólnych posiłków, gorącej kawy o poranku, zacumujemy w Bergen – w samym sercu miasta. To doskonałe miejsce ze względów logistycznych. Tramwaj na lotnisko, bezpośrednie loty do Gdańska w dobrej cenie.


Rejs przeznaczony dla osób obytych żeglarsko, posiadających patenty żeglarskie lub osób inspirujących na stopnie żeglarskie.

W czasie trwania rejsu jest przewidziane kilku dobowe pływanie dzienne i nocne.

Załogę obowiązuje system wachtowy.

Zaokrętowanie: 11.06.2024 wto, godz. 16:00 Wyokrętowanie 21.06.2024 pia, godz. 09:00
Port: Tønsberg Port: Bergen
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Tønsberg - Flekkefjord - Egersund - Stavanger - Haugesund - Leirvik – Bergen

Realizacja podanej trasy zależna będzie od warunków atmosferycznych oraz od kondycji załogi. Ostateczną decyzję odnośnie przebiegu trasy rejsu, podejmuje kapitan.

Po wyjściu z malowniczego Tønsbergfjorden czeka na nas wiele urokliwych portów: Flekkefjord, Egersund, Stavanger, Haugesund, Leirvik i inne, mniejsze, zagubione pośród fiordów. To tutaj zaczynają się głębokie i majestatyczne fiordy, które oczywiście planujemy zwiedzić!

Flekkefjord to mała miejscowość na południowym wybrzeżu Norwegii. Charakteryzuje ją typowy dla tych okolic nadmorskich klimat. Krajobraz Flekkefjord to białe drewniane domy, marina, restauracje nad wodą. To bardzo przyjemne małe miasteczko, w którym można dobrze spędzić czas. Jest to również dobrze położona „baza wypadowa”, w okolicach znajduje się wiele ciekawych miejsc. 
Jednym z nich jest: Flekkefjordbanen - dawna trasa kolejowa pomiędzy miejscowościami pomiędzy Flekkefjord, a Egersund. Budowa trwała aż siedem lat, otwarta została w 1904 roku. Ostatni pociąg przejechał tą trasą  31.12.1990. Największą atrakcją poza sama jazdą drenzyną, są ciemne, wąskie, wydrążone w skale tunele. Jest ich całkiem sporo, bo aż 17. Najdłuższy z nich mierzy ponad 1200 metrów, jedzie się przez niego przez kilka minut. Totalna ciemność, huk drezyny jadącej po torach, chłód. Kiedy nie widać światełka świadczącego o wyjeździe ….

Egersund rozlokowało się wokół niewielkiej, usianej wysepkami zatoki, wsuniętej między niskie pagórki. Osadnictwo na tych terenach sięga epoki kamienia. W okolicy odkryto wiele śladów domów i osiedli z okresu norweskiej „wędrówki ludów” (600-400 p.n.e.).
Miasto posiada w centrum, świetnie zachowaną drewnianą zabudowę, gdzie warto wybrać się na spacer uroczymi uliczkami pełnymi sklepików i kawiarenek, takimi jak Strandgaten i Storgaten.
Dla osób ceniących muzea, polecamy Egersund Fayancemuseum (Muzeum Fajansu).

Stavanger to miasto które skutecznie łączy nowoczesność z historią.
Początek miasta wiąże się z wybudowaniem romańskiej Katedry św. Swithuna (najstarsza z norweskich katedr z 1125 roku).
Na Starym Stavanger (Gamle Stavanger) zachowano drewnianą zabudowę domów z XVIII i XIX wieku, które są chronione i uważane za część dziedzictwa kulturowego miasta (na liście zabytków figuruje prawie dwieście drewnianych budowli);
Stavanger jest obecnie stolicą norweskiego przemysłu naftowego. Najważniejsze światowe koncerny naftowe mają tam swoje biura, które nadzorują wydobycie ropy naftowej na Morzu Północnym.
Osobom zainteresowanym historią przemysłu naftowego polecamy Norweskie Muzeum Ropy Naftowej (Norsk Oljemuseum).

Za Stavanger, wpłyniemy do któregoś z fiordów.
Być może spenetrujemy Lysefjord (ze słynną amboną skalna Preikestolen i górą Kjerag) czy leżący bliżej Bergen Hardangerfjord (znany z przepięknych wodospadów czy lodowych jęzorów lodowca Folgefonna).

Po dziewięciu dniach żeglugi, eksploracji, wspólnych posiłków, gorącej kawy o poranku, zacumujemy w Bergen – w samym sercu miasta.

Bergen nazywane jest miastem siedmiu wzgórz. Malownicze położenie pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen. Bryggen od setek lat było gwarnym nabrzeżem zajmowanym przez hanzeatyckich kupców i prawie nic się nie zmieniło. Nadal nabrzeże tętni życiem jest pełne sklepów, kawiarni i straganów, a wieczorem tętni życiem, a zwłaszcza w weekendy gdy do Bergen ściąga „kto żyw” z całej okolicy. Miejscowi zamiast przyjeżdżać samochodami - przypływają jachtami, a port tętni wtedy życiem. O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus. To czego w Bergen pominąć nie można, to wjazd kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie.

Transport do góry

Dojazd do miejsca startu i powrót z miejsca zakończenia rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Dojazd

Jak zaplanować podróż z Polski do portu Tønsberg w Norwegii? Oto kilka opcji:

Samolotem: Wybierz lot do Oslo, a stamtąd możesz kontynuować podróż środkami komunikacji publicznej jak pociąg, autobus.
Przewoźnicy: Wizz Air, Polskie Linie Lotnicze LOT, Norwegian Air.

Powrót
Jeżeli wracacie z Bergen - to najlepiej dolecieć samolotem do Polski.

Port jest w samym sercu miasta. To doskonałe miejsce ze względów logistycznych. Tramwajem można szybko dojechać na lotnisko, skąd są bezpośrednie loty do Gdańska w dobrej cenie.

Jacht do góry

Delphia 47

Jacht Delphia 47 to nowa jednostka flagowa stoczni Delphia.
Wnętrze: Jacht posiada wyrafinowane, nowoczesne wnętrze. W mesie znajduje się duży stół z wygodnymi kanapami, przestronny kambuz oraz stół nawigacyjny.Jacht przystosowany do rejsów daleko morskich. Posiada 4 kabiny dwuosobowe, jedną kabinę przejściową dwu osobową oraz rozkładany, przestronny stół w mesie dla dwóch członków załogi. zarejestrowana na 12 osób załogi.
W rejsach dalekomorskich zabieramy maksymalnie 10-11 członków całej załogi.

Wszystkie kabiny wyposażone są w grube koce oraz komplety dwóch prześcieradeł oraz poduszka z poszewką.

DANE TECHNICZNE:
- Powierzchnia żagli: 94,25 m²
- Długość: 1403 cm
- Szerokość: 448 cm
- Zanurzenie maksymalne: 230 cm
- Ilość koi: 12
- Maksymalna załoga: 12
- Masa balastu: 4450 kg
- Rodzaj silnika: stacjonarny
- Moc silnika: olvo Penta 75KW
- Zbiornik wody: 490 l.,
- Zbiornik paliwa: 210 l.

Strefa toalet:
Jacht posiada 2 kabiny łazienkowe z prysznicami. Jednostka posiada trzy zbiorniki z wodą słodką o łącznej pojemności 490 litrów.
W toaletach i kuchni jest dostępna woda gorąca podgrzewana napięciem 220 v. oraz systemem nagrzewnic z silnika.

Strefa kuchenna:
Do dyspozycji załogi dostępne są dwie lodówki, kuchenka gazowa z piekarnikiem, w pełni wyposażona kuchnia oraz zastawa dla 12 osób.

Wyposażenie jednostki:
Jacht posiada dwa koła sterowe podłączone do systemu autopilota. Do nawigacji jest zamontowany ploter GERMIN z zainstalowanymi mapami akwenów na których pływamy. Radio UK

Środki ratunkowe oraz pirotechnika:
Na jednostce zamontowane są live liny do swobodnego poruszania się w szelkach asekuracyjnych, 12 kompletów szelek asekuracyjnych,
12 kapoków pneumatycznych 300N.
Na jachcie zamontowana jest również tratwa ratunkowa pełnomorska dla 12 osobowej załogi.

Sterowanie:
Delphia 47 posiada dwa koła sterowe, a samohalsujący fok i rolowany grot umożliwiają obsługę jachtu przez jedną osobę.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki na kasę pokładową*:
- ok. 180 EUR / osoba / tydzień

Składka pokładowa nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.
Przeznacza się ją na: koszty paliwa, gazu, sprzątania po rejsie, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, pościel i ręczniki, wypożyczenia deski SUP (opcja), koszty restauracji dla skippera przy wyjściu z załogą.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.

3. Kaucja zwrotna: 50 euro od osoby na zabezpieczenie umyślnych uszkodzeń.
(zabezpiecza ona uszkodzenia i straty sprzętowe powstałe w czasie rejsu spowodowane nieumiejętnym oraz niedbałym jego używaniem. W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 3 000 zł

Ostatnie 2 wolne miejsca!

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
01.09.2024 nie
08.09.2024 nie
7 Bergen - Leirvik – Haugesund - Stavanger - Egersund - Flekkefjord - Tønsberg 2 500 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!