Z GDYNI DO SZTOKHOLMU >>> Rejs stażowo-szkoleniowy Nr: NCH-R/2024/06/94
GDYNIA - KALMAR - VISBY - SZTOKHOLM
- Data rozpoczęcia:
- 08.06.2024 sobota
- Data zakończenia:
- 15.06.2024 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- GDYNIA - KALMAR - VISBY - SZTOKHOLM Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 46 Cruiser Więcej informacji
Opis rejsu do góry
REJS ONE WAY GDYNIA - SZTOKHOLM (GDYNIA - KALMAR - VISBY - SZTOKHOLM)
08.06-15.06.2024 (7 dni)
Z Mariny Gdynia wyruszymy w nasz kolejny rejs, jako że nie ma czasu do stracenia bo droga daleka, postaramy się możliwie szybko wyjść w morze. Jeśli masz ochotę na kawał dobrego żeglowania i sporo godzin w morzu to jest to rejs dla Ciebie. Płyniemy wygodnym i komfortowym jachtem Bavaria 46 S/Y VAIANA.
Po wyjściu za Półwysep Helski dziób jachtu skierujemy na północny-zachód w kierunku szwedzkiego miasteczka portowego Kalmar aby zbadać co ciekawego robią Szwedzi w swych miasteczkach. Średniowieczne centrum Kalmaru opowiada historię miasta jako jednego z najważniejszych ośrodków władzy w Szwecji gdzie jego rangę podkreśla imponujący zamek.
Po przejściu przez Kalmarsund udamy się na północny wschód w kierunku Gotlandii i dobrze znanej miejscowości Visby położonej na zachodnim wybrzeżu wyspy. Visby to stolica i najważniejsze miasto największej szwedzkiej wyspy, które przyciąga tak zagranicznych turystów, jak i samych Szwedów. Dlaczego tak chętnie tu zaglądają? Przede wszystkim dlatego, że Visby posiada unikatowy, średniowieczny charakter. Między innymi z tego powodu znalazło się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO.
Visby jest jednak tylko przystankiem przed najważniejszym punktem naszej wyprawy. Żeglujemy dalej na północny-zachód ku szwedzkim szkierom. podejście do Sztokholmu zapewni nam niesamowite widoki. Tutaj znajdziesz fantastyczny morski klimat, dobre jedzenie, a Twój aparat wypełni się niezliczoną liczbą zdjęć. To przejście pomiędzy wysepkami zapewni nam sporo wyzwań nawigacyjnych, nasza uwaga skupi się na prawidłowym prowadzeniu jachtu po szlaku żeglugowym. Każdy będzie mógł poćwiczyć rozpoznawanie światełek statków oraz znaków nawigacyjnych błyskających na lądzie. Sztokholm przywita nas urokliwym widokiem, na pewno warto zarezerwować sobie dzień lub dwa po rejsie aby poznać bardziej stolicę Szwecji. Na uwagę zasługuje Vasa Museum położone w centrum miasta, być może staniemy w marinie, która niemal sąsiaduje z tym unikatowym muzeum. Tam zakończymy nasz piękny rejs, oby do następnego!
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.
Zaokrętowanie: | 08.06.2024 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 15.06.2024 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Marina Gdynia | Port: | Marina w Sztokholmie |
Liczba godzin stażu: | 70-100 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja, Szkiery, Sztokholm |
---|---|
Trasa rejsu: | GDYNIA - KALMAR - VISBY - SZTOKHOLM |
Przedstawiamy plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych lub decyzji kapitana. Miejcie jednak świadomość, że na morzu karty rozdają Neptun i Posejdon.
Gdynia - Kalmar - 170 Mm
Kalmar - Visby - 95 Mm
Visby - Sztokholm - 120 Mm
RAZEM - 385 Mm
Transport do góry
Transport po Polsce we własnym zakresie. Tanie loty ze Sztokholmu do Polski, szczególnie do Gdańska - pomagamy w znalezieniu dogodnych połączeń lotniczych
Jacht do góry
Bavaria 46 Cruiser
(2014)
Bavaria Yachtbau
Jacht Bavaria 46 Cruiser jest udaną konstrukcją w serii Cruiser i w grupie „class” jest aktualnie na czołowym miejscu wśród czterokabinowych jachtów. Nie bez przyczyny - ma bowiem naprawdę dużo zalet. Obsługa rolowanych żagli jest prosta, manewrowanie pod żaglami i na silniku w portach łatwe. Dwa koła sterowe ułatwiają manewrowanie, osiągi nautyczne jachtu są zadowalające, na deku i pod pokładem jest bardzo dużo miejsca dla załogi. W takielunku zastosowano wyroby najbardziej znanych i renomowanych producentów: Selden, Lewmar, Furlex.
- Długość:
- 14,27 m
- Szerokość:
- 4,35 m
- Zanurzenie:
- 2,1 m
- Liczba miejsc:
- 10
- Liczba koi/kabin:
- 10 / 4
- Liczba WC:
- 3
- Zbiornik wody:
- 560 l
- Zbiornik paliwa:
- 210 l
- Silnik:
- 55 KM
Wyposażenie
- Plotter map GPS Garmin,
- AIS klasy B,
- Radar,
- Kompas,
- Log,
- Echosonda,
- Wiatromierz,
- Autopilot,
- Ster strumieniowy.
- Rozkładany stół w messie,
- Wyposażenie kambuza,
- 2 lodówki,
- Kuchenka gazowa,
- Piekarnik,
- Radio CD+MP3
Bezpieczeństwo:
- Tratwa ratunkowa 10 os.,
- EPIRB z GPS,
- SART,
- NAVTEX,
- Kamizelki pneumatyczne,
- Zapasowy rumpel,
Pozostałe:
- Ogrzewanie WEBASTO,
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
Cena rejsu obejmuje:
koszty przygotowania jachtu do rejsu
koszty organizacji rejsu
koszty pobytu na jachcie
opiekę doświadczonego kapitana
szkolenie żeglarskie dla chętnych
Cena rejsu nie zawiera
Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.
Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (kapitan pozostaje na utrzymaniu załogi). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!