Nr: NCH-R/2026/05/125
GDYNIA – VӒSTERVIK – OSKARSHAMN – GRÖNHÖGEN – GDYNIA
- Data rozpoczęcia:
- 02.05.2026 sobota
- Data zakończenia:
- 09.05.2026 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- GDYNIA – VӒSTERVIK – OSKARSHAMN – GRÖNHÖGEN – GDYNIA Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 46 Cruiser Więcej informacji
Opis rejsu do góry
REJS MORSKI W SZKIERY WIOSENNĄ PORĄ
(GDYNIA – VӒSTERVIK – OSKARSHAMN – GRÖNHÖGEN – GDYNIA) 02.05-09.05.2026 (7 dni)
Na nasz kolejny rejs wyruszymy w majowy dzień z mariny Gdynia, która w kolejnym już sezonie gości nasz jacht. Rozpoczynamy nasz rejs bałtycki!
Założeniem dla tego rejsu jest przewaga żeglowania nad staniem w portach i rzetelnie wypływane godziny – rejs jest przeznaczony dla żeglarzy, którzy udają się na morze po to, aby czegoś się dowiedzieć i nabyć doświadczenia w konkretnych warunkach. O ile warunki na morzu pozwolą, tym razem planujemy odetchnąć od ośrodków miejskich zazwyczaj „odhaczanych” na rejsach i zawitać do mniej popularnych a jakże malowniczych miejscowości położonych w urokliwych szwedzkich szkierach.
Po wyjściu z Gdyni kurs obierzemy na Västervik, piękne szwedzkie miasteczko, do którego dotrzemy po przebyciu niemałego kawałku jesiennego Bałtyku, bo ok. 200 Mm. Przy takiej odległości ładnie zadziała nam na jachcie tryb wachtowy, każdy będzie mógł to poczuć...po postoju udamy się w kierunku Kalmarsundu.
Na wejściu do cieśniny znajduje się kolejna miejscowość, którą zamierzamy odwiedzić – Oskarhamn. Jeśli czas i pogoda na to pozwolą, planujemy postój jeszcze w jakiejś mniejszej miejscowości po drodze (tym razem może na Olandii). Rejs nastawiony jest zatem na żeglarstwo i zwiedzanie nieoczywistych miejsc na mapie Szwecji.
Tym razem doświadczymy szwedzkich szkierów w ich jesiennym, czerwono-żółtym wydaniu; gwarantujemy, że te obrazki zdobędą serce każdego! Kiedy już nasycimy się szwedzkimi klimatami pożeglujemy w kierunku polskiego wybrzeża, gdzie w Marinie Gdynia zakończymy nasz rejs. Godziny wypływane na jesiennym Bałtyku pozwolą sprawdzić się w trudniejszych warunkach oraz poczuć się pewniej w wymagającej żegludze, a to pod okiem doświadczonego kapitana, który przede wszystkim zadba o bezpieczeństwo rejsu.
Ten rejs morski ma charakter stażowo-szkoleniowy i jak inne rejsy morskie organizowane przez naszą firmę są znakomitym miejscem aby zyskać duże doświadczenie morskie, które wykorzystasz swoim żeglarskim życiu. Czy interesuje cię późniejszy samodzielny czarter jachtu czy też tylko budujesz swoje morskie doświadczenie, na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski która przyda się w dalszym żeglarskim rozwoju.
Zaokrętowanie: | 02.05.2026 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 09.05.2026 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Marina Gdynia | Port: | Marina Gdynia |
Liczba godzin stażu: | 80-120 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja: Blekinge, Olandia, Gotlandia |
---|---|
Trasa rejsu: | GDYNIA – VӒSTERVIK – OSKARSHAMN – GRÖNHÖGEN – GDYNIA |
Przedstawiamy plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych lub decyzji kapitana. Miejcie świadomość, że na morzu karty rozdają Neptun i Posejdon.
Gdynia - Västervik - 220 Mm
Västervik - Oskarshamn - 40 Mm
Oskarshamn - Grönhögen - 65 Mm
Grönhögen - Hel - 135 Mm
Hel - Gdynia - 10 Mm
RAZEM - 470 Mm
Transport do góry
Transport po Polsce we własnym zakresie
Jacht do góry
Bavaria 46 Cruiser
(2014)
Bavaria Yachtbau
Jacht Bavaria 46 Cruiser jest udaną konstrukcją w serii Cruiser i w grupie „class” jest aktualnie na czołowym miejscu wśród czterokabinowych jachtów. Nie bez przyczyny - ma bowiem naprawdę dużo zalet. Obsługa rolowanych żagli jest prosta, manewrowanie pod żaglami i na silniku w portach łatwe. Dwa koła sterowe ułatwiają manewrowanie, osiągi nautyczne jachtu są zadowalające, na deku i pod pokładem jest bardzo dużo miejsca dla załogi. W takielunku zastosowano wyroby najbardziej znanych i renomowanych producentów: Selden, Lewmar, Furlex.
Na jachcie nie ma pościeli, prosimy o zabranie śpiworów.
- Długość:
- 14,27 m
- Szerokość:
- 4,35 m
- Zanurzenie:
- 2,1 m
- Liczba miejsc:
- 10
- Liczba koi/kabin:
- 10 / 4
- Liczba WC:
- 3
- Zbiornik wody:
- 360 l
- Zbiornik paliwa:
- 210 l
- Silnik:
- 55 KM
Wyposażenie
- Plotter map GPS Garmin,
- AIS klasy B,
- Radar,
- Kompas,
- Log,
- Echosonda,
- Wiatromierz,
- Autopilot,
- Ster strumieniowy.
- Rozkładany stół w messie,
- Wyposażenie kambuza,
- 2 lodówki,
- Kuchenka gazowa,
- Piekarnik,
- Radio CD+MP3
Bezpieczeństwo:
- Tratwa ratunkowa 10 os.,
- EPIRB z GPS,
- NAVTEX,
- Kamizelki pneumatyczne,
- Zapasowy rumpel,
Pozostałe:
- Ogrzewanie WEBASTO,
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
Cena rejsu obejmuje:
koszty przygotowania jachtu do rejsu
pościel dla każdego członka załogi
koszty organizacji rejsu
koszty pobytu na jachcie
opiekę doświadczonego kapitana
szkolenie żeglarskie
Cena rejsu nie zawiera
Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.
Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (kapitan pozostaje na utrzymaniu załogi). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.
Harmonogram płatności:
- 50% – 1 tydzień od daty rezerwacji
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!