Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Daleka Norwegia - Rejs z Bodo przez Lofoty do Trondheim Nr: BRG-R/2020/05/28

Bodo – Lofoty (Reine, Henningsvaer) – Rørvik – Svaritsen (lodowiec) – Trondheim

Data rozpoczęcia:
05.09.2020 sobota
Data zakończenia:
18.09.2020 piątek
Ilość dni:
13 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bodo – Lofoty (Reine, Henningsvaer) – Rørvik – Svaritsen (lodowiec) – Trondheim Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 1 960 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Piękna, malownicza, monumentalna!!!

O którym państwie mówimy? Oczywiście o Norwegii.

Rejs po fiordach to marzenie wielu polskich żeglarzy, którzy po kilku bałtyckich rejsach pragną pływać po akwenie zdecydowanie odmiennym. A my w tym pomagamy.

Podczas rejsu, czeka na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.

Trzeba jednak liczyć się z tym, że żeglowanie po norweskich wodach w maju, czerwcu, wrześniu i październiku będzie wiązało się czasami z niskimi temperaturami i częstymi deszczami. Jednak to, co można zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu na postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.

Wybierzemy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia kolorowe wspomnienia na długie lata. Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu po norweskich wodach, nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia dorodnych dorszy, podziwiania przyrody i podglądania życia ludzi osiadłych tam na stałe.

Proponujemy w sezonie różne trasy. Czy to południe, czy północ Norwegii a może wyprawa na daleką północ do krainy niedźwiedzi polarnych. Spodziewać można się wodospadów spadających z pionowych ścian wysokich fiordów, malowniczych wysp i wysepek, cieszenia się żeglugą w głębokich norweskich fiordach, czasem spoglądania na jęzory lodowe i pływające kry.

Co ważne, nasz kapitan w Norwegii spędził ostatnich kilka sezonów i zna tutaj niemal każdy zakątek. Doskonale wie gdzie biorą ryby, gdzie warto zatrzymać się na nocleg, gdzie zorganizować pieszą wycieczkę.

Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.

Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro

Na rejs zbieramy się w Bodo największym mieście w okręgu Nordland. To będzie też nasz port końcowy.
Bodo daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki.
Kultura jest bardzo ceniona w życiu każdego Norwega, szczególnie w Nordland. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę. Na każdym kroku spotkacie tu rzeźby, statuły, malowidła i pomniki. W mieście wyznaczona jest trasa szlakiem lokalnych artystów.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na długie spacery w okresie letnim. Na krtórki trekking (lub komunikacją miejską dla leniwych), można wybrać się na Keiservarden (366 m ), najbliżej położony szczyt. Taka wycieczka to sposób na idealnie spędzony wieczór, skąd zobaczyć można spektakularny panoramiczny widok na całe miasto i okolicę, ukoronowany północnym słońcem.

A słyszeliście o Saltstraumen. To największy pływ na świecie. Dokładnie co sześć godzin 400 milionów metrów sześciennych wody z szybkością 20 węzłów, przepływa pod mostem Saltstraumen przez cieśninę o szerokości 150 metrów i długości 3 kilometrów. Woda tworzy niesamowicie silne i spektakularne wiry o średnicy ponad 12 metrów i 5 metrów głębokich! Wiry można obserwować z samego mostu lub z brzegu.
Bodo, to również doskonałe miejsce z którego często rozpoczynają się wyprawy na Lofoty czy do Tromso lub na południe do Trondheim.
My z Bodo najpierw udamy się właśnie na Lofoty. To norweski archipelag wysp, uznany przez National Geographic za trzeci najpiękniejszy na świecie. Sami zresztą po powrocie to potwierdzicie.
Lofoty to również miejsce, gdzie słońce latem nie zachodzi, krajobraz nieustanie się zmienia, a to co zobaczycie po drodze sprawi, że dech w piersiach ustanie.
Być może widzieliście już zdjęcia z czerwonymi domkami przeglądającymi się w morskiej toni otoczonych suszącymi się na stojakach rybami, na tle górskich poszarpanych szczytów? I jeśli też w duchu marzyliście o takich zdjęciach to koniecznie wybierzcie się na ten odcinek, nie zdejmiecie palca z przycisku migawki aparatu (albo dokupcie kartę pamięci do swojego telefonu).
Popłyniemy do chętnie odwiedzanej wioski Henningsvaer. Choć to tylko mała rybacka osada, to jednak tradycyjna architektura powoduje, że wpływając do niej wzdłuż domków portowych, człowiek czuje ekstazę. Wioska żyje głównie z połowu ryb i wszystko jest tu temu podporządkowane. Dodatkową atrakcją na miejscu jest możliwość wybrania się na trekking, a w okolicy jest sporo szlaków górskich o różnym poziomie trudności.
Kolejnet miasteczko do którego zawiniemy to Reine. To również miasteczko rybackie położone na wyspie Moskenesøya. Część zabudowań miasteczka rozrzucona jest na kilku wysepkach, które w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia połączone zostały mostami.
Reine uznać można za symbol archipelagu, pojawia się na setkach pocztówek i katalogów, a Moskenesøy stanowi jedną z najbardziej górzystych wysp Lofotów. Jeżeli wybierzecie się na spacer po okolicy – np. wybierając się na wycieczkę do ostatniej miejscowości na wyspie – Å (po norwesku znaczy to „tam, daleko”), wszędzie czekać będą na Was „widoki”: ze strzelistymi górami, z łatami śniegu, małymi kolorowymi domkami i stojakami z suszonym dorszem. Widoki z tego miejsca nie jeden żeglarz ustawił sobie jako tapetę w telefonie.
Z wysp obierzemy kurs na okolice lodowca Svarisen. To drugi co do wielkości norweski lodowiec. Będzie możliwość wybrania się na wycieczkę do lodowca – na lodowiec można wejść z przewodnikiem (około 600 NOK z zapewnieniem sprzętu) lub samodzielnie podejść do czoła lodowca.
Gdy dotrzecie do celu zachwytom nie będzie końca. Żadne zdjęcie tego nie pokaże, to trzeba po prostu zobaczyć na własne oczy. UWAGA! Z lodowcem nie ma żartów - trzeba być na prawdę ostrożnym, ponieważ w sezonie letnim on się rozpada na kawałki.
Na koniec naszej wyprawy obierzemy kurs na Trondheim . To trzecie co do wielkości miasto w Norwegii.
Znajdziecie tu kilka najpopularniejszych atrakcji turystycznych jak chociażby Katedrę Nidarosdomen (narodowa świątynia Norwegii, zbudowana nad grobem św. Olafa - najstarsze zachowane do dzisiaj fragmenty pochodzą z połowy XII w). Warto odwiedzić też Muzeum Sztuki i Pałac Arcybiskupi, albo współczesne i nietuzinkowe Muzeum Muzyki Popularnej.
W Trondheim można też zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.
Osobom poszukującym zbliżenia z naturą proponujemy odwiedziny w parku Bymarka, do którego z centrum dostać się można najbardziej oddaloną na północ linią tramwajową na świecie (Gråkallbanen).

Zaokrętowanie: 05.09.2020 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 18.09.2020 pia, godz. 09:00
Port: Bodo Port: Trondheim
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Bodo – Lofoty (Reine, Henningsvaer) – Rørvik – Svaritsen (lodowiec) – Trondheim

Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Transport do góry

Dojazd do miejsca startu rejsu i powrót z miejsca jego zakończenia - uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników (następstwa nieszczęśliwych wypadków).

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- gaz do kuchenki,
- dojazdu i powrotu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL (koszty leczenia),
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- biletów wstępu do muzeów i innych atrakcji turystycznych.

Na pokrycie opłat portowych, gazu do kuchenki, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 25 EUR za osobę na dzień.

Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 960 zł

Zakończony

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
27.07.2024 sob
02.08.2024 pia
6 Bodo – Lofoty - Bodo 1 960 zł Więcej o rejsie
03.08.2024 sob
09.08.2024 pia
6 Bodo – Lofoty - Bodo 1 960 zł Więcej o rejsie
10.08.2024 sob
20.08.2024 wto
10 Bodo - Svartisen - Rorvik - Kristiansand - Bud - Alesund 2 970 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!