Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Na krańce Bałtyku - Etap II - Sztokholm - Turku Nr: NYC-R/2020/07/72

Sztokholm – Ulvohamn – Umea – Kemi – Raahe – Vaasa – Kristiinankaupunki – Turku

Data rozpoczęcia:
11.05.2020 poniedziałek
Data zakończenia:
12.05.2020 wtorek
Ilość dni:
2 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Sztokholm – Ulvohamn – Umea – Kemi – Raahe – Vaasa – Kristiinankaupunki – Turku Więcej informacji
Jacht:
Gin Fizz Więcej informacji

Cena: 2 400 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs z Polskiego wybrzeża na północne krańce Bałtyku.
Podzieliliśmy go na 4 etapy. Dzięki temu można popłynąć w cały rejs, bądź wybrać tylko 1, 2 czy 3 spośród nich.

Podczas rejsu płynąć będziemy przecinając morze, jak i trzymając się bliżej brzegów. Czekają na nas przepiękne krajobrazy, tysiące skalistych wysepek z dziewiczym krajobrazem dookoła i nauka korzystania z dobrodziejstw natury i morza. Wędkarze będą wprost oszołomieni ilością ryb.

Na trasie będą też urocze porty i ciche przystanie, ładne miasteczka i rejony zupełnie bezludne.
Ten rejs, to również niezła gratka dla nawigatorów. Przecież szkiery i rozliczne wyspy wymagają od nich skupienia i wytężonej pracy.

Podczas rejsu gwarantujemy świetną żeglarską zabawę i solidną dawkę szkolenia.

Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.

Zaokrętowanie: 11.05.2020 pon, godz. 16:00 Wyokrętowanie 12.05.2020 wto, godz. 09:00
Port: Sztokholm Port: Turku
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Sztokholm – Ulvohamn – Umea – Kemi – Raahe – Vaasa – Kristiinankaupunki – Turku

Realizacja trasy będzie przebiegała na podstawie warunków pogodowych. O jej przebiegu decyduje kapitan.

Nasz rejs to wyprawa do krańców Bałtyku. Przez około 4 – 5 dni żegluga przebiegać będzie przez Zatokę Botnicką.

Morskim przelotom towarzyszyć będzie słońce (białe noce), niechowające się niemal za horyzont o tej porze roku, mimo że przemieszczać się będziemy po naszym rodzimym Bałtyku… (zbliżymy się wszak do koła podbiegunowego).

A po drodze samotne wysepki, niemal bezludne i ciche przystanie, liczne sauny, ładne miasteczka.
W drodze na północ przepłyniemy wybrzeżem szwedzkim nieco pagórkowatym i usianym wzniesieniami, najbardziej przy Höga Kusten, czyli Wysokim Wybrzeżu.

Powrót na południe odbędzie się po fińskiej stronie Zatoki Botnickiej, gdzie wody są nieco płytsze, a nawigatorzy muszą zachować większą czujność, zwłaszcza przy Archipelagu Kwarków….

Na trasie zdecydujemy czy zawinąć do większych portów celem aprowizacji i poznania miejscowych miasteczek, czy też wybierzemy wariant kotwicy w osłoniętych cieśninach i zatokach, gdzie cywilizacja nie zapuściła jeszcze swoich korzeni.

Symbolicznym celem naszego rejsu jest port Kemi, znajdujący się około jeden stopień poniżej szerokości koła podbiegunowego. W rejonie równika jest to 60 mil morskich. Do Rovaniemi, czyli stolicy Laponii mamy tylko 120 km. Dojedziemy tam pociągiem.

Bałtyk na północ od archipelagu Alandów prezentuje zupełnie odmienne oblicze – brak tu zatłoczonych i drogich portów jachtowych oraz gromad turystów.

Transport do góry

Transport na miejsce zaokrętowania / powrót z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Gin Fizz
Jeanneau

Jacht typu Gin Fizz, zbudowany przez francuską stocznię jachtową Jeanneau.
Jest to jednostka 2-masztowa z ożaglowaniem typu kecz.

Długość:
11,50 m
Szerokość:
3,76 m
Zanurzenie:
1,9 m
Liczba miejsc:
9
Liczba koi/kabin:
9 / 2
Wyposażenie

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- Stacjonarny GPS z kompletem elektronicznych map całej Europy
- AIS (nadajnik i odbiornik)
- Radiotelefon UKF z DSC
- Echosonda

WYPOSAŻENIE RATUNKOWE:
- Tratwa ratunkowa (10 - osobowa)
- EPIRB

WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- Ogrzewanie
- Lodówka 12V
- Ciepła woda (bojler 230V)
- WC (z ręczną pompką) i prysznic

WYPOSAŻENIE DODATKOWE:
- bezan - 10,5 m2
- spinaker
- silnik do pontonu
- telefon satelitarny Iridium

______________________________________________________
* - zdjęcia jachtu mają charakter poglądowy

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- szkolenie żeglarskie,
- opieka kapitana,
- koszty przygotowania wyprawy,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej*. Szacujemy ją na:
300 PLN od osoby na I, III, IV etap rejsu,
600 PLN od osoby, na II etap rejsu.
Składaka zostanie przeznaczona na paliwo, opłaty portowe, prowiant.
2. Dojazdu i powrotu do/z miejsca zaokrętowania,
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,
___
* - Kapitan nie partycypuje w składce jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 400 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!