Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Zatoka Gdańska - 4-dniowy rejs z elementami ratownictwa Nr: NYC-R/2021/03/111

Górki Zachodnie - Zatoka Gdańska - Hel - Władysławowo - Górki Zachodnie

Data rozpoczęcia:
25.03.2021 czwartek
Data zakończenia:
28.03.2021 niedziela
Ilość dni:
3 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Górki Zachodnie - Zatoka Gdańska - Hel - Władysławowo - Górki Zachodnie Więcej informacji
Jacht:
Kecz - stalowy jacht pełnomorski Więcej informacji

Cena: 1 200 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs połączony z treningiem ratownictwa jachtowego.

Rejs będzie trwał 4 dni i odbędzie się głównie na wodach Zatoki Gdańskiej.

Będzie to dobra okazja na zdobycie stażu przez przyszłych kapitanów, czy skipperów, którym brakuje doświadczenia w żegludze w trudnych i wymagających warunkach pogodowych. To również okazja nauki sterowania na fali, sprawdzenia reakcji organizmu na przechyły i zimno oraz nauki ratownictwa jachtowego.

A wszystko to w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich – wzajemnej obstawy stanowisk manewrowych, wspólnych wyjść pod maszt czy na bukszpryt…

Masz obawy!?, po prostu spróbuj swoich sił.

Program treningu podczas rejsu:

- Manewr „Człowiek za burtą” metodą manewrową.
- Manewr „Człowiek za burtą” jednoosobowo, metodami w dryfie.
- Realne działania w wodzie w kombinezonach SOLAS
- Techniki podjęcia człowieka z wody kołyską Jasona oraz innymi metodami.
- Uruchomienie tratwy ratunkowej. Procedura ewakuacji.
- Wejście do tratwy. Sygnały wzywania pomocy. EPIRB. SART. VHF. Pirotechnika.
- Przywracanie tratwy ratunkowej do pozycji właściwej. Trening wejścia do tratwy z wody.

Część teoretyczna:

– Choroba morska.
– Hipotermia.
– Utonięcia i podtopienia.

- Rodzaje tratw ratunkowych i ich wyposażenie
- Sposoby uruchamiania tratwy ratunkowej
- Procedura ewakuacji – wejście do tratwy ratunkowej
- Transponder AIS i Transponder SART. Sposób działania
- Radiopława EPIRB i PLB – rodzaje radiopław i sposób działania
- Rodzaje kamizelek ratunkowych, uruchomienie kamizelki
- Komunikat Mayday – procedura nadawania. Scenariusze nadawania różnych typów komunikatów
- Omówienie współpracy ze śmigłowcem (współpraca z Shetland Coastguard 01.06.2016)
- Co zapakować do Grab Bagu?

Zaokrętowanie: 25.03.2021 czw, godz. 12:00 Wyokrętowanie 28.03.2021 nie, godz. 17:00
Port: Gdańsk - Górki Zachodnie Port: Gdańsk - Górki Zachodnie
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 25-40
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Zatoka Gdańska
Trasa rejsu: Górki Zachodnie - Zatoka Gdańska - Hel - Władysławowo - Górki Zachodnie

Startujemy w Górkach Zachodnich i tam również kończymy.

O ostatecznej trasie zdecydują warunki wiatrowe.

Trening podczas rejsu odbędzie się na Zatoce Gdańskiej.

Transport do góry

Transport do miejsca / z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Kecz - stalowy jacht pełnomorski

Jacht pełnomorski
Jacht na którym odbędzie się rejs to stalowy kecz, o długości 18m. Już od etapu projektowania, jacht miał być zdolny do pływania po zimnych wodach arktycznych. Dlatego kadłub jednostki ma celowo wzmocniony dziób (gródź zderzeniowa) i gęsto ulokowane wręgi.
Posiada również gródź oddzielającą dziobowy przedział hotelowy od mesy i szczelną maszynownię, gdzie znajduje się wysokoprężny silnik.
Maszynownia jachtu to również miejsce olejowego kotła co., z którego ciepło rozprowadzane jest po przestrzeni mieszkalnej za pomocą nagrzewnic nadmuchowych. To utrzymuje wnętrze bez wilgoci nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Jacht posiada 11 wygodnych koi (w tym jedna podwójna), co pozwala na komfortowe żeglowanie przez długi okres czasu. Koje wyposażone są w podwójne pasy z lotniczą klamrą chroniące przed wypadnięciem podczas znacznych przechyłów. Wielkie zbiorniki wody (2000 L) i paliwa (1250L) dają długą autonomię żeglugi.

Środki ratunkowe:
tratwa SOLAS PACK A – 12 osób; kamizelki pneumatyczne 290N SOLAS; Epirb; Jonbouy; Rzutka;
Pirotechnika zgodna z SOLAS;

Dane techniczne:
- Długość: 18 m
- Szerokość: 4,7 m
- Zanurzenie: 2,4 m
- Masa całkowita: 31 000 kg
- Kokpit częściowo zamknięty
- Ożaglowanie 140 m2.
- Silnik Ford Sabre 120 HP
- Zbiorniki wody użytkowej 2000 L
- Zbiorniki paliwa 1250 L

Wyposażenie:
Ploter Garmin, mapy bluechart, echosonda, wiatromierz, log, radar Garmin 18 cali xHD, AIS klasy B, autopilot, ponton, VHF, panele fotowoltaiczne, turbina wiatrowa, generator prądu zmiennego, pompa zęzowa

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie;
- podstawy szkolenia żeglarskiego;
- opieka doświadczonego kapitana;

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki jachtowej: na paliwo, opłaty portowe, prowiant - koszty szacujemy na:
- ok. 200 zł od każdej osoby - rejs 4-ro dniowy,
- ok. 300 zł od każdej osoby - rejs tygodniowy.
Składka rozliczana pod koniec rejsu;
2. Ubezpieczenia KL i NNW (około 50 zł);
3. Wydatków własnych;
4. Kosztów dojazdu/powrotu.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – w dniu rozpoczęcia

Cena: 1 200 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!