Zatoka Gdańska - 4-dniowy rejs z elementami ratownictwa Nr: NYC-R/2021/03/111
Górki Zachodnie - Zatoka Gdańska - Hel - Władysławowo - Górki Zachodnie
- Data rozpoczęcia:
- 25.03.2021 czwartek
- Data zakończenia:
- 28.03.2021 niedziela
- Ilość dni:
- 3 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Górki Zachodnie - Zatoka Gdańska - Hel - Władysławowo - Górki Zachodnie Więcej informacji
- Jacht:
- Kecz - stalowy jacht pełnomorski Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs połączony z treningiem ratownictwa jachtowego.
Rejs będzie trwał 4 dni i odbędzie się głównie na wodach Zatoki Gdańskiej.
Będzie to dobra okazja na zdobycie stażu przez przyszłych kapitanów, czy skipperów, którym brakuje doświadczenia w żegludze w trudnych i wymagających warunkach pogodowych. To również okazja nauki sterowania na fali, sprawdzenia reakcji organizmu na przechyły i zimno oraz nauki ratownictwa jachtowego.
A wszystko to w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich – wzajemnej obstawy stanowisk manewrowych, wspólnych wyjść pod maszt czy na bukszpryt…
Masz obawy!?, po prostu spróbuj swoich sił.
Program treningu podczas rejsu:
- Manewr „Człowiek za burtą” metodą manewrową.
- Manewr „Człowiek za burtą” jednoosobowo, metodami w dryfie.
- Realne działania w wodzie w kombinezonach SOLAS
- Techniki podjęcia człowieka z wody kołyską Jasona oraz innymi metodami.
- Uruchomienie tratwy ratunkowej. Procedura ewakuacji.
- Wejście do tratwy. Sygnały wzywania pomocy. EPIRB. SART. VHF. Pirotechnika.
- Przywracanie tratwy ratunkowej do pozycji właściwej. Trening wejścia do tratwy z wody.
Część teoretyczna:
– Choroba morska.
– Hipotermia.
– Utonięcia i podtopienia.
- Rodzaje tratw ratunkowych i ich wyposażenie
- Sposoby uruchamiania tratwy ratunkowej
- Procedura ewakuacji – wejście do tratwy ratunkowej
- Transponder AIS i Transponder SART. Sposób działania
- Radiopława EPIRB i PLB – rodzaje radiopław i sposób działania
- Rodzaje kamizelek ratunkowych, uruchomienie kamizelki
- Komunikat Mayday – procedura nadawania. Scenariusze nadawania różnych typów komunikatów
- Omówienie współpracy ze śmigłowcem (współpraca z Shetland Coastguard 01.06.2016)
- Co zapakować do Grab Bagu?
Zaokrętowanie: | 25.03.2021 czw, godz. 12:00 | Wyokrętowanie | 28.03.2021 nie, godz. 17:00 |
---|---|---|---|
Port: | Gdańsk - Górki Zachodnie | Port: | Gdańsk - Górki Zachodnie |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 25-40 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Zatoka Gdańska |
---|---|
Trasa rejsu: | Górki Zachodnie - Zatoka Gdańska - Hel - Władysławowo - Górki Zachodnie |
Startujemy w Górkach Zachodnich i tam również kończymy.
O ostatecznej trasie zdecydują warunki wiatrowe.
Trening podczas rejsu odbędzie się na Zatoce Gdańskiej.
Transport do góry
Transport do miejsca / z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Jacht do góry
Kecz - stalowy jacht pełnomorski
Jacht pełnomorski
Jacht na którym odbędzie się rejs to stalowy kecz, o długości 18m. Już od etapu projektowania, jacht miał być zdolny do pływania po zimnych wodach arktycznych. Dlatego kadłub jednostki ma celowo wzmocniony dziób (gródź zderzeniowa) i gęsto ulokowane wręgi.
Posiada również gródź oddzielającą dziobowy przedział hotelowy od mesy i szczelną maszynownię, gdzie znajduje się wysokoprężny silnik.
Maszynownia jachtu to również miejsce olejowego kotła co., z którego ciepło rozprowadzane jest po przestrzeni mieszkalnej za pomocą nagrzewnic nadmuchowych. To utrzymuje wnętrze bez wilgoci nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.
Jacht posiada 11 wygodnych koi (w tym jedna podwójna), co pozwala na komfortowe żeglowanie przez długi okres czasu. Koje wyposażone są w podwójne pasy z lotniczą klamrą chroniące przed wypadnięciem podczas znacznych przechyłów. Wielkie zbiorniki wody (2000 L) i paliwa (1250L) dają długą autonomię żeglugi.
Środki ratunkowe:
tratwa SOLAS PACK A – 12 osób; kamizelki pneumatyczne 290N SOLAS; Epirb; Jonbouy; Rzutka;
Pirotechnika zgodna z SOLAS;
Dane techniczne:
- Długość: 18 m
- Szerokość: 4,7 m
- Zanurzenie: 2,4 m
- Masa całkowita: 31 000 kg
- Kokpit częściowo zamknięty
- Ożaglowanie 140 m2.
- Silnik Ford Sabre 120 HP
- Zbiorniki wody użytkowej 2000 L
- Zbiorniki paliwa 1250 L
Wyposażenie:
Ploter Garmin, mapy bluechart, echosonda, wiatromierz, log, radar Garmin 18 cali xHD, AIS klasy B, autopilot, ponton, VHF, panele fotowoltaiczne, turbina wiatrowa, generator prądu zmiennego, pompa zęzowa
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie;
- podstawy szkolenia żeglarskiego;
- opieka doświadczonego kapitana;
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki jachtowej: na paliwo, opłaty portowe, prowiant - koszty szacujemy na:
- ok. 200 zł od każdej osoby - rejs 4-ro dniowy,
- ok. 300 zł od każdej osoby - rejs tygodniowy.
Składka rozliczana pod koniec rejsu;
2. Ubezpieczenia KL i NNW (około 50 zł);
3. Wydatków własnych;
4. Kosztów dojazdu/powrotu.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – w dniu rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!