WYSPY OWCZE >>> Rejs długich przelotów Nr: NYC-R/2021/06/118
Górki Zachodnie - Skagerrak - Fair Isle - Wyspy Owcze
- Data rozpoczęcia:
- 26.06.2021 sobota
- Data zakończenia:
- 16.07.2021 piątek
- Ilość dni:
- 20 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Górki Zachodnie - Skagerrak - Fair Isle - Wyspy Owcze Więcej informacji
- Jacht:
- Stalowy, 18-metrowy kecz Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na unikalny rejs stażowo-szkoleniowy, którego celem są Wyspy Owcze.
Wyspy Owcze to archipelag, na który składa się 18 wulkanicznych wysp leżących na Morzu Norweskim.
Wyspy te to przede wszystkim zielone pustkowia i dziewicza natura - teren, na którym od stuleci nic się nie zmieniło, swoista relikwia dawnych czasów. Odnajdą się tu miłośnicy niczym nie skalanej natury i wielbiciele chłodniejszych, surowych klimatów.
Piękne widoki bazaltowych klifów, oceanu i zielonych stepów mogą odebrać dech w piersiach.
Wybrzeża wysp są na ogół skaliste i strome, tylko gdzieniegdzie mają charakter fiordów. Uwaga, znajdziecie tu najwyższe klify w Europie, jak znajdujący się na Viðoy klif przylądka Enniberg (745 m), zajmujący w Europie pierwsze miejsce.
Nie dojrzymy tu raczej drzew, gdyż jest tu niezwykle wietrznie (w tutejszym języku istnieje cała masa określeń na wietrzną pogodę).
Pogoda na wyspach jest niezwykle zmienna: w jednym momencie może padać rzęsisty rzecz, aby w ciągu następnych 5 minut zza chmury wyłoniło się słońce. Miejscowi mawiają: „Jeśli pogoda Ci nie odpowiada, poczekaj tylko następne 5 minut”.
Wpływ oceanu niesie też często nad wyspy mgły.
Średnia temperatura w lipcu (w dzień) to +12,6°C.
Mieszkańcy Wysp (Farerowie) są w zdecydowanej części potomkami osadników normańskich pochodzących z terenów obecnej Norwegii. Poza nimi na terenie Wysp zamieszkuje spora liczba Duńczyków (ok. 5%), a także niewielka liczba osób (w sumie około 1 tys.) pochodzących z innych krajów: głównie Islandii, Grenlandii, a także z Polski.
Ponad 1/4 całej populacji (w tym niemal wszyscy imigranci) mieszka w stolicy kraju – Thorshavn. Miasto to leży na wyspie Streymoy. W języku farerskim oznacza to nic innego jak "port Thora", czyli nordyckiego boga piorunów i burzy. Zostało ono założone około X wieku przed stacjonujących w tym czasie na tym terenie wikingów, posiada więc starą i bogatą historię.
Wyspy Owcze pomimo, że podlegają jurysdykcyjnie Danii, nie należą do Unii Europejskiej, więc aby do nich wjechać, nie wystarczy dowód osobisty. Należy koniecznie zabrać ze sobą paszport.
Oderwij się od szarej rzeczywistości Covid-19 i pożegluj z nami na daleką Północ!
Ciekawostki
- ze względu na silny wiatr jedyne drzewa na archipelagu to sztuczne nasadzenia w miastach,
- wiele domów tradycyjnych, jak również nowo budowanych, ma dachy porośnięte trawą,
- mieszkańców wyspy jest 1,75 razy mniej niż owiec,
- na wyspach nie ma ani jednego więzienia, a groźni przestępcy wysyłani są do cel w Danii,
__________________________________________________________________
UWAGA OSTATNIE MIEJSCA!
Przed rezerwacją proszę o telefoniczne potwierdzenie dostępności miejsca.
__________________________________________________________________
TEN REJS
Ten rejs, to dla każdego uczestnika gwarancja długich morskich przelotów, a co za tym idzie, ogromna ilość godzin stażowych do patentu jachtowego sternika morskiego oraz kapitana jachtowego
Na Wyspach owczych, szybki darmowy test na Covid-19 po wpłynięciu do Tórshavn i możliwość swobodnego przemieszczania się po Wyspach!
Dużo czasu na trekking i eksplorację Wysp Owczych pośród zielonych scenerii, skalistych wybrzeży, szumu wodospadów
Zaokrętowanie: | 26.06.2021 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 16.07.2021 pia, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Gdańsk, Górki Zachodnie | Port: | Wyspy Owcze, Thorshavn |
Liczba godzin stażu: | >150 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Dania, Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Górki Zachodnie - Skagerrak - Fair Isle - Wyspy Owcze |
Przebieg trasy będzie uzależniony od warunków lodowych i meteorologicznych.
Rejs rozpoczniemy w Górkach Zachodnich. Ewentualne postoje podczas przelotu przez Morze Bałtyckie planowane będą w Skagerraku, w portach szwedzkich i duńskich (Skagen, Thyboron).
Pożeglujemy przez Fair Isle, wyspę samotników, leżącą w archipelagu Szetlandów. Fair Isle to najbardziej odosobniona zamieszkana wyspa Wielkiej Brytanii. Surowość miejsca podkreśla wiejący tu zawsze porywisty wiatr, gęsta mgła, bezludne wrzosowiska i wraki licznych statków, zepchniętych na skały przez sztormy i silne prądy pływowe.
Na wyspie Streymoy, zacumujemy w Tórshavn (Porcie Thora – boga burzy i piorunów) będącym największym miastem archipelagu. W porównaniu do licznych wiosek, stolica wydaje się być metropolią, ale taką bez wieżowców, z tylko czterema znakami sygnalizacji świetlnej, i którą można całą zwiedzić piechotą. Ta kameralna stolica Wysp Owczych zaskakuje wyjątkową bramą ze szkieletu grindwala oraz wartą uwagi starówką.
Dodatkowo wyspa zachwyci klifami Vestmannabjørgini, niezwykłymi szpiczastymi formacjami, wokół których jest dostatecznie głęboko, żebyśmy mogli podpłynąć blisko jachtem. Pionowe ściany, kamienne łuki i sterczące granie zazielenione na szczytach to surowy, ale zapierający dech obraz tego wulkanicznego archipelagu. Na Streymoy znajdziemy także mnóstwo urokliwych, farerskich wiosek.
Transport do góry
Uczestnicy wyprawy transport organizują we własnym zakresie.
Start rejsu: Wyspy Owcze (Tórshavn)
Koniec rejsu: Gdańsk, Górki Zachodnie
Lot na Wyspy Owcze samolotem: SAS, Atlantic Airways, KLM.
Loty najczęściej z przesiadką w Kopenhadze.
Jacht do góry
Stalowy, 18-metrowy kecz
Jacht to talowy kecz, który już od etapu projektowania miał być zdolny do pływania po zimnych wodach arktycznych. Dlatego kadłub jednostki ma celowo wzmocniony dziób (gródź zderzeniowa) i gęsto ulokowane wręgi.
Posiada również gródź oddzielającą dziobowy przedział hotelowy od mesy i szczelną maszynownię, gdzie znajduje się wysokoprężny silnik FORD SABRE 2715E o mocy 120 HP i trójfazowy generator prądu zmiennego 400 V o mocy 11 kW.
Maszynownia jachtu to również miejsce olejowego kotła centralnego ogrzewania, z którego ciepło rozprowadzane jest po przestrzeni mieszkalnej za pomocą nagrzewnic nadmuchowych. To utrzymuje wnętrze bez wilgoci nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.
Jacht posiada 11 wygodnych koi (w tym jedna podwójna), co pozwala na komfortowe żeglowanie przez długi okres czasu. Koje wyposażone są w podwójne pasy z lotniczą klamrą chroniące przed wypadnięciem podczas znacznych przechyłów. Wielkie zbiorniki wody (2000 L) i paliwa (1250L) dają długą autonomię żeglugi.
Środki ratunkowe:
- tratwa SOLAS PACK A – 12 osób
- Kamizelki pneumatyczne 290N SOLAS
- Epirb
- Jonbouy
- Rzutka
- Pirotechnika zgodna z SOLAS
Dane techniczne:
- LOA 18 m
- BEAM 4,7 m
- DRAUGHT 2,4 m
- Masa całkowita 31 000 kg
- Kokpit częściowo zamknięty
- Ożaglowanie 140 m2.
- Silnik Ford Sabre 120 HP
- Zbiorniki wody użytkowej 2000 L
- Zbiorniki paliwa 1250 L
Wyposażenie:
- ploter Garmin gpsmap 1222 touch 12 cali – 2 sztuki
- Mapy bluechart
- Echosonda
- Wiatromierz
- Log
- Radar Garmin 18 cali xHD
- AIS klasy B
- Autopilot
- Ponton desantowy RIB - twarde dno 3,8 m z silnikiem
- VHF
- Laptop z OPEN CPN
- Satelitarna łączność Garmin Inreach
- Kompresor do napełniania butli nurkowych
- Butle nurkowe
- Panele fotowoltaiczne 450 W
- Turbina wiatrowa 260 W
- Generator prądu zmiennego 400 V 11 kW
- Elektryczna pompa zęzowa
- Ręczna pompa zęzowa
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- czarter jachtu,
- przygotowanie jednostki do wyprawy,
- szkolenie żeglarskie,
- opieka kapitana,
- ubezpieczenie jachtu.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtu* na paliwo, opłaty portowe, prowiant – ok. 25 euro /dzień /osobę. Składka zbierana jest na burcie jachtu, rozliczana na koniec rejsu. Reszta z kasy zostanie rozdzielona pomiędzy członków załogi.
2. Ubezpieczenia KL i NNW oraz ubezpieczenia od kosztów ratownictwa SAR. Wysokość składki zależna jest od wieku i stanu zdrowia uczestnika.
3. Dojazdu na start rejsu i powrotu.
________
* - Kapitan jest wyłączony z wpłaty do kasy jachtu.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!