Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Dookoła Spitsbergenu >>> Rejs Arktyczny Nr: BRG-R/2022/08/100

Longyaerbyen – Barentsburg - Ny-Alesund - Magdalenafjord - Virgohamna - Cieśnina Hinlopen – Sorkapp – Horsund – Longyaerbyen

Data rozpoczęcia:
06.08.2022 sobota
Data zakończenia:
26.08.2022 piątek
Ilość dni:
20 dni
Akwen:
Ekstremalnie
Trasa rejsu:
Longyaerbyen – Barentsburg - Ny-Alesund - Magdalenafjord - Virgohamna - Cieśnina Hinlopen – Sorkapp – Horsund – Longyaerbyen Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 7 350 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Północna Norwegia i Spitsbergen to marzenie żeglarzy, którzy chcą zakosztować czegoś odmiennego.

Oczywiście pomożemy Wam zrealizować, te dziwne dla większość ludzi marzenia o wyprawie tam gdzie króluje lód .

Spitsbergen to pokryta lodowcami górzysta wyspa w północnej Norwegii, położona w rejonie Arktyki około 800 km od brzegu kontynentu i 1100 km od bieguna północnego. Stanowi ona największy kawałek lądu w archipelagu wysp Savalbard. Jest więc Spitsbergen krainą lodowców, niedźwiedzi polarnych (których żyje tam więcej niż ludzi), reniferów, morsów, fok.
W lecie kiedy tam płyniemy panuje dzień polarny a temperatury wahają się zwykle między +2 °C a +18 °C. Najwyższa średnia dobowa temperatura wynosi +4,4 °C i występuje w lipcu.
To jedno z niewielu już miejsc na świecie, w którym ciągle rządzi przyroda i to jest najbardziej niesamowite. Schodząc na ląd cały czas musimy czuć respekt do mieszkańców tego lądu i mieć się na baczności. Wychodzenie poza osady ludzkie jest zabronione bez broni.
Niekończący się dzień, to też jest atrakcja, bo czasem naprawdę można zapomnieć czy jest południe czy północ.
Przygotowując się do rejsu, trzeba brać pod uwagę to, że żeglowanie po wodach północy, nawet w czerwcu, lipcu i sierpniu, wiąże się z niskimi temperaturami i zmiennymi warunkami atmosferycznymi.
To, co można jednak zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu w bliskiej okolicy postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.

Wybierzemy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia wspomnienia na długie lata. Czekają tu na Was malownicze góry, przepiękne lodowe fiordy, dzika arktyczna przyroda.
Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia ryb, podziwiania przyrody i podglądania życia twardych ludzi osiadłych za kołem podbiegunowym.

Co ważne, nasz kapitan do tych miejsc pływa przez ostatnich kilka sezonów i zna tutaj niemal każdy zakątek. Doskonale wie gdzie biorą ryby, gdzie warto i można zatrzymać się na nocleg, gdzie zorganizować pieszą wycieczkę.

Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękno północy z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.


________________________________________________________________________

UWAGA - Na tym rejsie, zostało ostatnie miejsce!!!

W przypadku zainteresowania udziałem w rejsie, zalecamy telefonicznie potwierdzić bieżącą dostępność miejsc.
________________________________________________________________________

TEN REJS

... to duże wyzwanie. Aby opłynąć Spitsbergen trzeba pokonać 900 Mm, podczas arktycznej żeglugi. Warto mieć doświadczenie żeglarskie zdobyte w trudnych warunkach.

Nasz rejs rozpoczniemy i zakończymy w Longyearbyen, największej miejscowość na Spitsbergenie. Miasteczko zamieszkuje ok. 2.000 osób. Ciekawostką jest to, że jedynie tu spotkać można drogi.
Do stolicy Svalbardu dotarła już globalizacja pod postacią supermarketu, więc to nie tu będziemy szukać natury i tradycji, niemniej jest gdzie zrobić zaopatrzenie na nasz rejs i można wybrać się do restauracji oraz nabyć pamiątki. A zaopatrzenie musimy zrobić niemałe, na całe 21 dni naszego rejsu.

Od razu skierujemy jacht na północ, aby zatrzymać się w Poolepynten aby odwiedzić morsy i następnie skierujemy się do Ny Alesundu  – najbardziej na północ wysuniętej zamieszkałej osady ludzkiej. W tym miejscu znajdują się tu siedziby wielu stacji naukowo-badawczych, narodowych i międzynarodowych, wchodzących w skład systemu Światowej Obserwacji Atmosfery.
W lecie przebywa tu 130 osób. To z tego miejsca startowało wiele wypraw które za cel miały osiągnąć Biegun Północny.

Dalej, podpłyniemy do lodowca w Krossfjordzie. Fotki z tego miejsca na lata ozdobia Wasze kolekcje.

Staniemy również przy Virgohamne, gdzie będzie można zejść na ląd i poczuć się jak dawni polarnicy. Z tego miejsca startowały z różnym skutkiem) wyprawy na biegun, a obecnie są tu pozostałości wyprawy balonowej Andréego.

Dalej, przez następne 600Mm skupimy się już głównie na żeglowaniu. Neptun i prognozy pogody zdecydują gdzie rzucimy kotwicę.

W drodze towarzyszyć nam będą morsy, foki… może pojawią się niedźwiedzie i trafi się wieloryb.

Żegluga w tym rejonie to gwarancja, iż będzie zimno i mokro.

Kluczowym miejscem w tym rejsie będzie wejście do Cieśniny Hynlopen. Jest dość ciasna i bardzo wskazany jest wiatr z północy. Potem „z górki” aż do zakrętu na południowym końcu wyspy – Sorkappie.

Przed nami – już na zachodniej stronie Spitsbergenu – Polska Stacja Polarna w Horsundzie. Tutaj na pewno zejdziemy na ląd.

Zanim zamkniemy koło w Longeyearbyen, możliwe, że chwilę wcześniej zatrzymamy się w Barentsburgu - drugiej co do wielkości osadzie na wyspie. Powstała przy rosyjskiej kopalni, która jest obecnie zamykana. Zamieszkują ją jeszcze ok. 500 osób.

Jeżeli czas pozwoli, popłyniemy jeszcze do Pyramiden, miejscowości widmo. To opuszczona rosyjska osada górnicza, z kinem, basenem, salą gimnastyczną, przedszkolem i placem zabaw ... tylko mieszkańców brakuje….
W mieście stoi pomnik Lenina, przypominając dość odległe dzieje.

Zaokrętowanie: 06.08.2022 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 26.08.2022 pia, godz. 09:00
Port: Longyearbyen Port: Longyearbyen
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski

Trasa rejsu do góry

Akwen: Ekstremalnie ‐ Na północ: Svarbald, Spitsbergen
Trasa rejsu: Longyaerbyen – Barentsburg - Ny-Alesund - Magdalenafjord - Virgohamna - Cieśnina Hinlopen – Sorkapp – Horsund – Longyaerbyen

Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i epidemicznych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Transport do góry

Dojazd i powrót z rejsu uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Jedyny sensowny sposób aby dostać się na rejs na Svalbard/powrócić ze Svalbardu po rejsie - to połączenia lotnicze do/z Longyearbyen.
Możliwe loty z Gdańska/Warszawy do Oslo i po przesiadce dolot do Longyearbyen.
Koszt przelotów od ok. 1300 zł.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana
- gaz do kuchenki
- ubezpieczenie jachtu
- ubezpieczenie od NNW uczestników

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia
- opłat portowych
- paliwa
- dojazdu i powrotu
- indywidualnego ubezpieczenia KL
- korzystania z płatnych natrysków w marinach
- zwiedzania i biletów wstępu

Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia - w dniu zaokrętowania na burcie jachtu zbierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 25 EUR na dzień na osobę w lokalnej walucie. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 7 350 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!