Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs stażowy >>> Na wodach Szkocji Nr: MIM-R/2022/04/269

Troon – Lochy Firth of Clyde – Kanał Crinan – Tobermory – Eigg – Mallaig

Data rozpoczęcia:
21.05.2022 sobota
Data zakończenia:
28.05.2022 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Atlantyk
Trasa rejsu:
Troon – Lochy Firth of Clyde – Kanał Crinan – Tobermory – Eigg – Mallaig Więcej informacji
Jacht:
Jeanneau Sun Odyssey 39i Więcej informacji

Cena: 1 780 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów, których tematem przewodnim jest żegluga na szkockich wodach.

Rejsy będą miały zróżnicowany charakter w zależności od etapu. Generalnie w cyklu spodziewać się można: pełnomorskiej żeglugi, żeglugi po wodach przybrzeżnych, przeprawy kanałami i wód pływowych.

Na rejsach można się wiele nauczyć i uzyskać zróżnicowane doświadczenie żeglarskie.

W rejs wyruszamy sprawdzonym i dzielnym jachtem z bogatym wyposażeniem nawigacyjnym i ratunkowym.

Uczestnicy zostaną zaokrętowania w kabinach dwuosobowych i w mesie.

Dodatkowo dobór trasy i portów, zapewnia atrakcyjny przebieg rejsu zarówno pod względem żeglarskim jak i turystycznym.

Po każdym rejsie zostanie wystawiona opinia potwierdzająca staż na stopnie żeglarskie jachtowego sternika morskiego i (kapitana jachtowego - część rejsu wieść będzie po wodach pływowych).

.
________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE!!!

Zalecamy przed rezerwacją, telefonicznie potwierdzić dostępność miejsca.

________________________________________________________________

TEN REJS

Na tym rejsie ruszymy z Troon, i popłyniemy na północ. Miniemy górzystą wyspę Arran i wejdziemy w labirynt zatok zwanych w Szkocji lochami. Żegluga w lochach jest specyficzna - taka mieszanka żeglarstwa morskiego i śródlądowego. Skądinąd to fascynujące, kiedy będziemy płynąć wzdłuż otaczających nas wysokich wzgórz, często porośniętych lasami.

Dalej naszym celem będzie wyspa Mull, do której przedostaniemy się przez piękny kanał Crinian. Jeżeli pogoda pozwoli zacumujemy jeszcze przy którejś ze szkockich wysp, aby zakończyć rejs w Mallaig.

Pomiędzy wizytami w marinach, nocować będziemy na osłoniętych kotwicowiskach. Większość z nich to miejsca dzikie i odludne, oferujące spektakularne widoki północnej krainy i surowej, szkockiej przyrody. Planujemy na postojach robić piesze wycieczki w głąb wysp, na brzegi zatok i na pobliskie wzgórza. Widoki i kontakt z surową przyrodą uzasadniają taki plan.


______________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCA

Zalecamy kontakt w celu weryfikacji dostępności miejsc w tym terminie.
______________________________________________________________________

Zaokrętowanie: 21.05.2022 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 28.05.2022 sob, godz. 09:00
Port: Troon Port: Mallaig

Trasa rejsu do góry

Akwen: Atlantyk ‐ Irlandia, Szkocja, Kanał Kaledoński
Trasa rejsu: Troon – Lochy Firth of Clyde – Kanał Crinan – Tobermory – Eigg – Mallaig

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.

Rejs rozpoczniemy w Troon.
Troon to małe nadmorskie miasteczko w hrabstwie Ayrshire, położone zaledwie kilka kilometrów od międzynarodowego lotniska Prestwick, z widokiem na wyspę Arran.
Znajduje się tu wiodący ośrodek żeglarski w Clyde i kilka znanych pól golfowych.
Tętniący życiem port jest domem dla targu rybnego Ayrshire, zaopatrującego w lokalnie złowione ryby i owoce morza najlepsze restauracje. W mieście odnajdziecie urocze kawiarnie, a także szereg wyjątkowych butików i sklepów.

Kanał Crinan to widokowa uczta. Uważany jest on za najpiękniejszy skrót w Wielkiej Brytanii. Na dystansie 11 km przepłyniemy 15 śluz i 7 otwieranych mostów. Część z nich obsługiwać będziemy sami, siłą własnych mięśni. Urokliwa wiejska okolica z kilkoma atrakcjami archeologicznymi w pobliżu.

Tobermory to najładniejszy port na wyspie Mull. Budynki, urzekające kolorowymi fasadami, ułożone w rządku w porcie odbijają się radośnie w żywej wodzie.
Wśród jego XIX wiecznych zabudowań znajdują się: hotele, restauracje, puby, małe muzeum wyspy Mull i oryginalna wieża zegarowa z kurantami.
Warto będąc tu wybrać się do lokalnego szkockiego pubu, spróbować świeżych owoców morza i odwiedzić małą galerię sztuki.
W miasteczku znajduje się również mała, jedna z najstarszych destylarni w Szkocji, „Tobermory”. Jeśli planujecie wycieczkę do niej – zarezerwujcie miejsce z wyprzedzeniem.

Rejs zakończymy w Mallaig.
Mallaig ma kilka restauracji, w których można skosztować owoców morza pochodzących z tutejszych łowisk oraz pubów, gdzie przy szkockiej muzyce można napić się piwa i whisky.
W przeszłości wyładowywano tu miliony śledzi, ale dziś są to krewetki - największe połowy w Europie (kiedy łodzie rybackie przypływają ze swoimi połowami, w porcie można zobaczyć foki).
Jest to też końcowa stacja szkockiej kolei, malowniczej linii (Fort William-Mallaig) którą podróżują osoby udające się dalej na Wyspę Skye. Obok dworca kolejowego znajduje się Mallaig Heritage Centre, w którym odnajdziecie historie lokalnego przemysłu rybnego i budowy linii kolejowej West Highland.

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Jeanneau Sun Odyssey 39i

Jeanneau Sun Odyssey 39i to wygodny jacht z dużą przestrzenią w kokpicie oraz w salonie, co zapewnia załodze komfort przebywania na pokładzie. Jacht posiada krótki kil, a zanurzenie 155 cm pozwala planować rejsy w najodleglejsze zakamarki Bałtyku. W okresach kiedy są niskie temperatury, komfort zapewnia zainstalowane ogrzewanie.

Jacht jest zarejestrowany na 9 osób. Posiada 3 kabiny dwuosobowe (koje w kabinie lewej rufowej, prawej rufowej, dziobowej to koje dwuosobowe) oraz łazienkę z prysznicem. Wszystkie kabiny są z podwójnymi kojami płaskimi. Trzy miejsca przewidziane są w mesie. Na rejsach żeglujemy w max. 7 osób plus skipper.

Jacht posiada stosowne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa dla 9 osób (tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne).

DANE TECHNICZNE:
Długość całkowita: 11,86m
Długość kadłuba: 11,62m
Szerokość: 3,88m
Zanurzenie: 1,55m – krótki kil
Powierzchnia żagli: 67m2
Moc silnika: Yanmar 40KM
Pojemność zbiorników na paliwo: 130l
Pojemność zbiorników na wodę: 355l

WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE I NAWIGACYJNE:
- grot i genua rolowane
- 4 duże kabestany Lewmar
- sprayhood (szprycbuda)
- chartplotter Raymarine w kokpicie
- radar
- navtex do odbioru prognoz pogody i ostrzeżeń nawigacyjnych
AIS
- radio VHF z DSC
- kompas
- wiatromierz, log, echosonda
- winda kotwiczna, kotwica Delta, łańcuch 50m
- dodatkowe akumulatory (łącznie 330Ah)
- brak autopilota (sterujemy ręcznie – najlepsze dla szkolenia)

WYPOSAŻENIE HOTELOWE – KOMFORTOWE:
- ogrzewanie
- lodówka w kambuzie
- 2-palnikowa kuchenka z piekarnikiem
- pełne oświetlenie wnętrza LED
- odtwarzacz muzyki
- 2 głośniki w mesie
- platforma na rufie
- pościel i ręcznik dla każdego uczestnika
- pełne wyposażenie kuchenne
- literatura żeglarska, gry

WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jachty są kompletnie wyposażone w tym zakresie. Należy tu wymienić:
- oceaniczne tratwy ratunkowe dla 8 osób
- radiopławy EPIRB
- ratunkowe kamizelki pneumatyczne z szelkami
- 2 koła ratunkowe (jedno z linką, drugie z pławką świetlną)
- pirotechnika (rakiety spadochronowe i pławka dymna)
- apteczka wyposażona przez lekarza we wszystko co potrzebne

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- wybraną koję,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- końcowe sprzątanie,
- pościel i ręcznik,
- ubezpieczenie od rezygnacji z powodu Covid-19.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle ok. 150-170 EUR/osobę/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;

Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.

__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.

** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.

Harmonogram płatności:
  • 50% – w dniu rezerwacji online
  • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 1 780 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!