Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Kanał La Manche - No.2 >>> Rejs z Londynu do Amsterdamu Nr: KBK-R/2023/08/860

Londyn – Ramsgate – Dover – Boulogne-sur-Mer – Ostenda - Amsterdam

Data rozpoczęcia:
27.08.2023 niedziela
Data zakończenia:
03.09.2023 niedziela
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Londyn – Ramsgate – Dover – Boulogne-sur-Mer – Ostenda - Amsterdam Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 46 (MPn-II) Więcej informacji

Cena: 3 150 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Rejs stażowo-szkoleniowy po Morzu Północnym, na wodach Kanału La Manche, to okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.

Morze Północne w letnich miesiącach jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej drażni ludzki błędnik nie powodując tak silnych niedogodności ... jak Bałtyk.

To co wyróżnia rejsy po Morzu Północnym to pływy i prądy. Morze w 12-to godzinnych cyklach podnosi się i opada i to czasami o dobre kilka metrów. W związku z tym powstają też prądy pływowe, które mogą osiągać w tym rejonie znaczne prędkości i mają wpływ na kurs jachtu. Zjawiska tego nie da się na jachcie zignorować i nasz rejs jest doskonałą okazją do nauki żeglugi na pływach. Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Oczywiście rejs zalicza się do stażu pływowego na wyższe stopnie żeglarskie.

Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest pyszne wyżywienie (zapewniamy smaczne i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty), opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!

W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę. Załoga jachtu, pełni wachty (również te nocne) i odpowiada za prowadzenie jednostki, przygotowanie posiłków, utrzymanie klaru na jachcie.
Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- nowy, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2020 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- przejazd mikrobusem do portu rozpoczęcia (rejs z Amsterdamu)/z portu zakończenia rejsu (rejs do Amsterdamu),
- niezmienną cenę rejsu po dokonaniu rezerwacji miejsca,
- załoga: maksymalnie 8 uczestników + kapitan.


____________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE!

Przed rezerwacją prosimy telefonicznie potwierdzić bieżącą dostępność miejsca.
____________________________________________________________________

.

TRASA

Rejs zaczynamy w Londynie.

Londyn, miasto jest pełne historii, zabytków, muzeów i wielu innych atrakcji. Trzeba spędzić w nim kilka dni aby zobaczyć choćby najważniejsze miejsca. Część turystyczną, przed wejściem na jacht, pozostawiamy w Waszych rękach.
My zajmiemy się tym co najciekawsze - czyli wypłynięciem przez Tamizę na otwarte Morze Północne.
Już na Tamizie będziecie obserwować potężna oddziaływanie pływów – gdyż naszej drogi na Morze Północne, nie uda się pokonać "na raz". W połowie tej drogi, zaczyna się bowiem oddziaływanie niekorzystnego dla nas prądu pływowego. Jacht z silnikiem pracującym na dużych obrotach stałby w miejscu lub ledwie płynął z minimalną prędkością nad dnem do przodu. Aby przeczekać niekorzystny prą, planujemy 6-cio godzinny postój na boi. Dla Was zatem, rejs zacznie się od potężnej dawki informacji o pływach i prądach pływowych. Jak je liczyć, jak uwzględniać. Kapitan wprowadzi zainteresowanych w arkana nawigacji na pływach. To będzie naprawdę intensywny dzień.

Pod koniec naszej drogi po Tamizie, zrobi się szerzej i będzie można postawić żagle. Dziób skierujemy na południe, a pierwszymi planowanymi portami będzie żeglarskie Ramsgate i Dover. Oba porty są ciekawe zarówno turystycznie jak i żeglarsko. Ale nasze postoje w nich nie będą trwały długo. Ot, szybki odpoczynek, ciepły prysznic, coś na ząb, wycieczka po mieście i ruszamy dalej.
Ramsgate ma fenomenalnie ładny port, z imponującą przystanią wypełnioną pływającymi jachtami i wspartą architekturą, z kutymi balkonami i okazałymi kolumnadami. Jest tu szeroka i piaszczysta plaża miejska. Można także odwiedzić nawiedzone tunele Ramsgate, zbudowane w celu schronienia 60 000 ludzi w czasie II wojny światowej.
Dover to z kolei słynny port u wybrzeży południowej Anglii, który oddalony jest od portu Calais we Francji zaledwie o 34 kilometry. To tędy prowadzi najszybsza droga na kontynent – promem lub Eurotunelem. I pewnie większości z Was właśnie z tym kojarzy się to miasto.
Tuż przy porcie na szczycie jednego z klifów stoi Zamek. Jest on największą twierdzą w Wielkiej Brytanii. Ta średniowieczna budowla z początku XII wieku nadal robi ogromne wrażenie – sami zobaczycie. Płynąc dalej, już z morza zobaczycie słynne białe klify Dover, ciągnące się na przestrzeni 8 km.

I teraz zacznie się druga najciekawsza przeprawa tego rejsu. Czyli przepłynięcie przez Kanał Angielski i przecięcie jednej z najbardziej uczęszczanych dróg wodnych w Europie. Statki handlowe suną jeden za drugim – czy uda nam się znaleźć odpowiedni momentu na przecięcie toru wodnego? Niewątpliwie tak, jednak zobaczycie, że nie jest to takie proste gdyż nawet jako jacht żaglowy, nie będziemy mieli tu pierwszeństwa. To czas, kiedy zastosowanie mają przepisy MPDM.

Po francuskiej stronie Kanału staniemy w małym miasteczku o dźwięcznej nazwie Boulogne-sur-Mer. Zostało ono bardzo mocno doświadczone przez bombardowania II Wojny Światowej, co widać do dziś w brakach zabudowy miejskiej. W palnie krótki postój na regenerację i płyniemy dalej do belgijskiej Ostendy.
Ostenda to miasto o burzliwej historii. Przez wieki mocarstwa rywalizowały o ten port przyczyniając się do jego wzlotów i upadków. Obecnie jest to popularne letnisko, chętn ie odwiedzane prze turystów. Ze średniowiecznej zabudowy Ostendy, do czasów obecnych przetrwało niewiele. Z późniejszych czasów warto zobaczyć wzniesiony w latach (1899-1905) monumentalny neogotycki kościół św. Piotra i Pawła. Będąc już tu - warto wybrać się na wycieczkę do Brugii, zwaną z uwagi na liczbę kanałów, flamandzką Wenecją. Jest tu tak ładnie, że każdy kto wrócił z Brugii na nasz jacht we wcześniejszych rejsach, potwierdzał, że warto było! Ale, ale - w trakcie postoju w belgijskiej Ostendzie, nie zapomnijcie zakupić pudełka znakomitych belgijskich czekoladek dla kogoś czekającego na lądzie.

Wsiadamy na jacht i wyruszamy na ostatni etap naszej morskiej przygody - kilkunastogodzinny rejs do Ijmuiden i dalej do Amsterdamu.
Amsterdam to miejsce, którego podobnie jak Londynu, nie trzeba opisywać. Przewodniki turystyczne robią to lepiej. Jednak wśród żeglarzy, miasto to budzi szczególne emocje.

„... do Amsterdamu zawinąć choć raz ...”

W Amsterdamie spędzimy wieczór, noc i przedpołudnie. Choć na tak duże miasto czasu mamy niewiele, to powinno go wystarczyć na wyczucie jego rytmu, zwiedzenie najważniejszych atrakcji, i skosztowanie tego i owego z bogatej oferty gastronomicznej. Bo Amsterdam oprócz oczu, ucieszy też Wasze podniebienia. To miasto niezwykłej różnorodności i wieloetniczności, tworzy kulturowy i kulinarny misz-masz. Zobaczycie sami czy to spacerując ulicami, jeżdżąc na rowerze czy pływając kanałami … zapewniamy, wrażeń nie zabraknie.

Taki jest Amsterdam.

Zapraszamy na rejs.

Zaokrętowanie: 27.08.2023 nie, godz. 16:00 Wyokrętowanie 03.09.2023 nie, godz. 09:00
Port: Londyn Port: Amsterdam
Liczba godzin stażu: 70-95(100)
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Kanał Kiloński, Kanał La Manche, Wyspy Fryzyjskie
Trasa rejsu: Londyn – Ramsgate – Dover – Boulogne-sur-Mer – Ostenda - Amsterdam

Wskazana trasa jest propozycją, którą chcemy w pełni zrealizować. Jednak przygoda na morzu zależna jest również od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję co do przebiegu trasy podejmuje doświadczony kapitan.

TRANSPORT

Początek rejsu

Rejs rozpoczynamy w Londynie, w marinie St. Katharine Docks tuż przy twierdzy Tower w niedzielę 27.08.2022 r.
Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach.
Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień.
Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.

Zakończenie rejsu

Do Amsterdamu planujemy wpłynąć w sobotę 09.09.2023 po południu. W niedzielę wcześnie rano z Polski przyjedzie mikrobus z nową załogą.
Wyjazd uczestników kończącego się właśnie rejsu w drogę do Polski planowany jest około godziny 13:00. Do Szczecina na dworzec PKP mikrobus dotrze około godziny 21:00.

Transport do góry

1. W przypadku rejsów rozpoczynających się w Londynie, organizacja przelotu/dojazdu na miejsce rozpoczęcia rejsu jest po stronie uczestnika. Powrót z Amsterdamu do Szczecina organizujemy w formie przejazu mikrobusem.

2. W przypadku rejsów rozpoczynających się w Amsterdamie, transport na miejsce rozpoczęcia rejsu organizujemy w formie przejazu mikrobusem spod dworca PKP Szczecin Główny.
Organizacja powtotu z Londynu, przelotu/dojazdu jest po stronie uczestnika.

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 46 (MPn-II)

Jacht którym pływamy w tym sezonie po Morzu Północnym, to Bavaria Cruiser 46. Jacht ten zwodowany został w roku 2020 i jest w idealnym stanie.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

Dane techniczne:
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Wyposażenie

Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC

Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy

Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- przejazd komfortowym mikrobusem ze Szczecina do Amsterdamu / z Amsterdamu do Szczecina,
- produkty na pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

** - Opcjonalnie istnieje możliwość wykupienia pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- dla rejsu rozpoczynającego się w Londynie: dojazdu/przelotu do miejsca rozpoczęcia rejsu,
- dla rejsu kończącego się w Londynie: dojazdu/przelotu z portu do miejsca zamieszkania,
- wydatków własnych,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 3 150 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!