Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Bałtyk One-Way >>> Gdynia - Sztokholm >>> Etap I Nr: MIM-R/2021/06/364

Gdynia - Kalmar – Visby – Fårö – Sandhamn – Sztokholm

Data rozpoczęcia:
06.07.2024 sobota
Data zakończenia:
13.07.2024 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdynia - Kalmar – Visby – Fårö – Sandhamn – Sztokholm Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 38 (3 cab.) Więcej informacji

Cena: 1 800 zł

Wolne miejsca: 4

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na ciekawy rejs z Gdyni na środkowy Bałtyk.

Cały rejs ma początek w Gdyni i pierwszy jego etap wiedzie przez Visby do Sztokholmu. Dalej dwa etapy ze Sztokholmu, będą skoncentrowane na eksploracji szwedzkich i alandzkich szkierów. Ostatni etap, to powrót ze Sztokholmu przez Visby do Gdyni.

Podział wyprawy na etapy, pozwala wam zdecydować w której części rejsu chcecie wziąć udział (a może zdecydujecie się na dwa jego etapy?).

W trakcie rejsu odwiedzimy wiele przepięknych zakątków tej części Bałtyku. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.

Płynąc na ten rejs, zyskacie też dużą dawkę doświadczenia żeglarskiego.

Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać ponad 100 godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.

Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!

Ten etap

To jedna z ciekawszych i rzadszych tras. Odległość z polskiego wybrzeża do Sztokholmu powoduje, że ponad tygodniowy rejs na tej trasie, przybiera formułę „one-way”. Daje jednak szansę na dużą ilość godzin w morzu oraz odwiedzenie absolutnie wyjątkowych miejsc, w tym stolicy Szwecji.

Startujemy w Gdyni i pierwszy kurs bierzemy na Gotlandię, największą wyspę na Bałtyku. Do przepłynięcia ponad 200 mil. To wspaniała przygoda dla wytrawnych żeglarzy i możliwość sprawdzenia siebie podczas długich mil żeglugi, w których czas upływa w rytm wyznaczonych wacht.

Przy bardzo sprzyjających warunkach pogodowych, przed zawitaniem na Gotlandię możliwe przepłynięcie Cieśnina kalmarską i zatrzymanie się w Kalmarze.

Na Gotlandii spędzimy trochę czasu, a po relaksie ruszymy w stronę pięknych sztokholmskich szkierów, które zaprowadzą nas do stolicy Szwecji.

W Sztokholmie czeka na nas masa atrakcji. Ostrzegamy jednak, że nie sposób zobaczyć wszystkiego w kilka godzin (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie więc okazja aby tu powrócić albo zostać 2-3 dni dłużej po rejsie.

Podczas rejsu czeka Was:
- dużo żeglowania,
- długie przeloty,
- klify na Gotlandii,
- fantastyczne dzieła natury,
- magiczne, średniowieczne Visby,
- szwedzkie szkiery,
- zwiedzanie Sztokholmu,
- muzeum Vasa,
- potrawy ze śledzia w każdej postaci.

Zaokrętowanie: 06.07.2024 sob, godz. 17:00 Wyokrętowanie 13.07.2024 sob, godz. 09:00
Port: Gdynia Port: Sztokholm
Rodzaj rejsu: Rejs stażowy
Liczba godzin stażu: 90-110
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja - Alandy
Trasa rejsu: Gdynia - Kalmar – Visby – Fårö – Sandhamn – Sztokholm

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.

Kalmar to miasto z z bogatą historią. W czasach największej świetności miasto było ważnym portem i twierdzą broniącą południowej granicy Szwecji (urzędowali tu nawet królowie). Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który jest dziś jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji. Oprócz zwiedzania zamku, warto wybrać się na spacer po jego błoniach i do uroczego starego miasta. Nie można tez przeoczyć głównego placu miasta (w dzielnicy Kvarnholmen), nad którym góruje monumentalna, barokowa katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700.

Gotlandia największa wyspa Bałtyku. Majestatyczne klify, różnorodne formacje skalne i szmaragdowe zatoki. To wszystko tworzy niesamowity krajobraz wyspy.

Visby, stolica wyspy przez kilka stuleci była handlową metropolią i ważnym miejscem pośrednictwa w kontaktach ze wschodem. Dzisiaj miasto urzeka murami obronnymi, wyniosłymi ruinami gotyckich kościołów i pięknymi ogrodami.

Sztokholmskie szkiery - to kraina wysp na Bałtyku, na wschód od Sztokholmu, składająca się z 24 tysięcy mniejszych i większych wysp. Archipelag rozciąga się na przestrzeni 150 km, od wyspy Archolma na północy do Landsort na południu.
Wyspy te różnią się nie tylko wielkością, ale też ukształtowaniem, szatą roślinną i urokiem. Scenerie takich wysp to lasy i skały, łąki i pastwiska, przystanie, plaże oraz oczywiście zabudowania (domy, domki, budynki gospodarcze). Na wielu wyspach są kawiarenki, butiki, restauracje. Archipelag to raj zarówno dla żeglarzy, jak i osób posiadających na którejś z wysp swój domek letniskowy.

Sztokholm - ta skandynawska metropolia zachwyca nie tylko nietypowym ukształtowaniem terenu, ale także wspaniałą architekturą, olbrzymią ilością zieleni i świeżym powietrzem, będąc jednocześnie ważnym ośrodkiem politycznym, naukowym oraz kulturalnym.
Dla wszystkich żeglarzy głównym punktem programu jest zwiedzanie morskiego muzeum Vasa, gdzie podziwiać można wydobyty w 1961 r. z dna morskiego siedemnastowieczny okręt. Zwodowany w 1628 roku galeon był największym statkiem wojennym swoich czasów. Jako duma i chluba królewskiej marynarki, miała wziąć udział w szwedzkim podboju Polski. Nie zdążył – w dziewiczym rejsie pokonał zaledwie milę, zanim uległ widowiskowemu zatonięciu.

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria 38 (3 cab.) (2008)
Bavaria Yachts

Jacht posiada 3 kabiny dwuosobowe oraz łazienkę z prysznicem. Wszystkie kabiny są z podwójnymi kojami płaskimi. Na rejsach żeglujemy w 7 osób plus skipper.
Jachty są zarejestrowane na 8 osób każdy oraz posiadają stosowne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa dla 8 osób (tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne).

Jacht jest utrzymany w bardzo dobrym stanie technicznym i hotelowym, dzięki regularnemu, profesjonalnemu i kompleksowemu corocznemu serwisowi.
Na tym jachcie organizujemy rejsy po Morzu Bałtyckim, Północnym i Norweskim.

Długość:
11,72 m
Szerokość:
3,90 m
Zanurzenie:
1,6 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
6 / 3
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
360 l
Zbiornik paliwa:
150 l
Silnik:
40 KM
Wyposażenie

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- 2 chartplottery Raymarine (jeden dotykowy w kokpicie, jeden w nawigacyjnej)
- radar
- autopilot
- navtex do odbioru prognoz pogody i ostrzeżeń nawigacyjnych
- AIS
- radio VHF z DSC
- kompas
- wiatromierz, log, echosonda

WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE:
- grot z listwami stawiany tradycyjnie, genua rolowana
- 6 dużych kabestanów Lewmar
- szprycbuda
- winda kotwiczna, kotwica Delta, łańcuch 50m
- dodatkowe akumulatory (łącznie 330Ah)

WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- ogrzewanie
- lodówka w kambuzie
- 2-palnikowa kuchenka z piekarnikiem
- pełne oświetlenie wnętrza LED
- odtwarzacz muzyki
- 2 głośniki w mesie
- telewizor
- platforma na rufie
- pościel i ręcznik dla każdego uczestnika
- pełne wyposażenie kuchenne
- literatura żeglarska, gry

WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jacht został kompletnie wyposażony w tym zakresie.

Należy tu wymienić:
- oceaniczne tratwy ratunkowe dla 8 osób
- radiopławy EPIRB
- ratunkowe kamizelki pneumatyczne z szelkami
- 2 koła ratunkowe (jedno z linką, drugie z pławką świetlną)
- pirotechnika (rakiety spadochronowe i pławka dymna)
- apteczka wyposażona przez lekarza we wszystko co potrzebne

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- koję na jachcie,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- sprzątanie końcowe jachtu,
- kołdrę, poduszkę, pościel i ręcznik,
- ubezpieczenie od rezygnacji z imprezy turystycznej.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**
Wysokość wpłaty do kasy jachtowej zależy od etapu rejsu:
- etap (Gdynia - Sztokholm) - wpłata ok. 800 PLN/osobę/tydzień,
- etap (Sztokholm - Alandy - Sztokholm) - wpłata ok. 250 EUR/osobę/tydzień;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Wydatków własnych;

Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.

__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.

** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.

Harmonogram płatności:
  • 50% – w dniu rezerwacji online
  • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 1 800 zł

Wolne miejsca: 4

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
13.07.2024 sob
20.07.2024 sob
7 Sztokholm- szkiery – Alandy – Mariehamn – Sztokholm 2 300 zł Więcej o rejsie
27.07.2024 sob
03.08.2024 sob
7 Sztokholm – Sandhamn – Fårö – Visby - Kalmar - Gdynia 1 800 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!