Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs stażowy >>> 4 DNI na Bałtyku >>> kierunek RUGIA - No.1 Nr: TOB-R/2023/05/45

Kołobrzeg – Sassnitz – Glowe – Kołobrzeg

Data rozpoczęcia:
10.06.2023 sobota
Data zakończenia:
14.06.2023 środa
Ilość dni:
4 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg – Sassnitz – Glowe – Kołobrzeg Więcej informacji
Jacht:
Norseman 40 Więcej informacji

Cena: 1 000 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na 4-ro dniowy rejs po Bałtyku.

Rejs pozwoli wypływać godziny stażowe potrzebne do uzyskania stopni żeglarskich. W każdym z naszych rejsów - realnie można wypływać od 30 do 50 godzin stażowych. Faktyczna ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od woli Neptuna, warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

Na ten cykl krótkich rejsów wyruszamy z Kołobrzegu na zachód, aby dopłynąć do niemieckiej Rugii.

Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich! Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zasmakować morskiej przygody, dobrej zabawy i tradycyjnego żeglarstwa.

Na naszych rejsach, każdy uczestnik wchodzi w skład załogi jachtu, a co za tym idzie jest zobowiązany do czynnego uczestnictwa we wszystkich pracach na jachcie: pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych, uczestniczenia w manewrach, sprzątania jachtu w trakcie i po rejsie.

Każdy rejs to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości oraz sprawdzenia posiadanej wiedzy i wykorzystania jej w praktyce. W czasie rejsu - dla zainteresowanych, omawiane są tematy z dziedziny nawigacji, teorii żeglowania, prac bosmańskich, meteorologii, ratownictwa i bezpieczeństwa na jachcie.

Jacht posiada szereg elektronicznych przyrządów nawigacyjnych, niemniej nawigację prowadzimy również na tradycyjnych mapach papierowych.

Kapitan zawsze służy swoją wiedzą i doświadczeniem.

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu (akceptowaną przez PZŻ).

UWAGI
Warunkiem odbycia się rejsu jest uczestnictwo co najmniej 4 osób.


_____________________________________________________________________________________

NA TEN MOMENT MAMY JEDNĄ OSOBĘ ZAPISANĄ NA TEN REJS.

WARUNKIEM URUCHOMIENIA REJSU JEST ZAPISANIE SIĘ JESZCZE GRUPY CO NAJMNIEJ TRZECH OSÓB!!!

_____________________________________________________________________________________

TEN REJS

To świetna propozycja na majówkę. 4 dni spędzone na żegludze i zwiedzaniu Christianso oraz Bornholmu.

To również okazja do wizyty w dwóch polskich portach - wypływamy z Ustki, a kończymy w Kołobrzegu.

Zaokrętowanie
Na ten rejs zbieramy się na jachcie w Sobotę do godz. 12:00. Przecież zależy nam, aby na wodzie spędzić jak najwięcej czasu. Zatem po krótkim szkoleniu, wypływamy.

Zaokrętowanie: 10.06.2023 sob, godz. 12:00 Wyokrętowanie 14.06.2023 śro, godz. 16:00
Port: Kołobrzeg Port: Kołobrzeg
Liczba godzin stażu: 30-50
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk Zachodni
Trasa rejsu: Kołobrzeg – Sassnitz – Glowe – Kołobrzeg


Podana trasa rejsu jest orientacyjna.
Na jej realizację mają wpływ warunki pogodowe i możliwości załogi.

Przed rejsem, na podstawie aktualnych prognoz, kapitan przedstawi możliwą do wykonania trasę. Jeśli względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Najważniejsze jest bowiem bezpieczeństwo załogi i jachtu.

Startujemy z Kołobrzegu, miasta które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta (przełomem okazała się likwidacja twierdzy w roku 1872). I tak jest po dziś dzień, bowiem Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii.
Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę), w oparciu o (sic!) koncesję górniczą. Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża. Oprócz walorów klimatycznych i krajobrazowych Kołobrzeg dysponuje doskonałą bazą zabiegową, hotelową i gastronomiczną
Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.

Sassnitz - to popularny niemiecki kurort wypoczynkowy na Rugii. Atrakcją miasta jest półtorakilometrowe molo, na którego końcu znajduje się wybudowana w 1903 roku latarnia morska.
W Sassnitz znajduje się także zoo (Tierpark Sassnitz) oraz kilka ciekawych muzeów:
- Muzeum Archeologii Podwodnej w którym zgromadzono bogate zbiory różnego rodzaju eksponatów jakie odnalezione zostały pod wodą w niemieckiej części Bałtyku,
- U-Boat Museum,
- Muzeum Rybołówstwa.

Wracając do Kołobrzegu zawiniemy jeszcze do Glowe leżącego na północy niemieckiej Rugii.

Rugia to ciekwa zarówno geograficznie jak i historycznie, bałtycka wyspa.
Wszyscy miłośnicy historii Słowian powinni koniecznie udać się na wysunięty na północ, przylądek, gdzie na niedostępnej kiedyś skale, wznosiła się Arkona - potężny gród plemienia Ranów, z trzech stron otoczony skalistym klifem, a od lądu ogromnym wałem ziemnym. W środku, gród krył domostwa na ponad 1000 mieszkańców a także świątynię Światowida. Ranowie, świetni rybacy i żeglarze, rządzili tym rejonem przez kilkaset lat, dając się we znaki wszystkim sąsiadom z Książętami Piastowskimi włącznie. Gród ostatecznie zniszczyli w 1168 r. Duńczycy, którzy kilkukrotnie organizowali Wyprawy Krzyżowe w te rejony. Dziś po dawnym grodzie pozostały jedynie potężne wały. W okolicy znajduje się także latarnia morska oraz dawny bunkier, pełniący dziś funkcję muzeum.
Również w północnej części Rugii znajduje się Park Narodowy Jamsund obejmujący kompleks lasów bukowych oraz przepiękne kredowe klify. Przez kompleks leśny prowadzą liczne szlaki piesze i rowerowe. Można tu również zwiedzić nowoczesne centrum edukacyjne, w którym poznamy wszystkie procesy, jakie towarzyszyły powstawaniu tego cudu natury. 

Transport do góry

Transport do portu zaokrętowania i powrót, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Norseman 40 (1975)
Holandia

Dzielna, oceaniczna jednostka. Dwa maszty, obszerny centralny kokpit, sztywna owiewka, mocne relingi, świetna antypoślizgowa wykładzina na pokładzie... Wszystkie te elementy, nawet w najcięższych warunkach pogodowych, zapewniają żeglugę wygodną i bezpieczną!
Konstruktorzy jachtu kładli główny nacisk na możliwości nautyczne jachtu, na bezpieczeństwo żeglugi w sztormie, na odporność jednostki na silny wiatr i wysokie fale.

Długość:
12,60 m
Szerokość:
3,80 m
Liczba koi/kabin:
8 / 2
Zbiornik wody:
800 l
Zbiornik paliwa:
300 l
Silnik:
68 KM
Wyposażenie

Komputer nawigacyjny, radio UKF DSC, radio UKF ręczne, GPS – 3 szt, nadajnik/odbiornik sygnału AIS, komplet map bałtyckich, kompas elektroniczny i magnetyczny, sonda głębokości, wiatromierz elektroniczny,

kabina dziobowa, mesa i kabina rufowa,
2 łazienki - dziobowa i rufowa,
wodociąg z hydroforem,
kambuz: lodówka, gaz do kuchni – 2 butle po 11 kg + kuchenka indukcyjna,
ogrzewanie: 2 kaloryfery olejowe,

ekran radarowy, tratwa ratunkowa oraz komplet środków ratunkowych i pirotechnicznych, ostrzegawcze środki akustyczne, gaśnice, elektryczna winda kotwiczna, elektryczna i ręczna pompa zęzowa, trap rufowy, platforma kąpielowa, drabinka kąpielowa, roller genuły,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- prowadzenie rejsu przez doświadczonego kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu,

Cena rejsu nie zawiera

- składki uczestników do kasy jachtowej* - fundusze zbierane są przez załogę w kwocie około 50 zł/dzień, przeznaczone na zakup świeżej żywności, paliwa oraz na opłaty portowe. Jej rozliczenie odbywa się na koniec rejsu. Ewentualne nadwyżki - czyli niewykorzystane pieniądze, wracają do uczestników rejsu,
- kompletu pościeli ( UWAGA: każda koja na jachcie posiada swoją poduszkę ze świeżo praną poszewką na kolejny rejs. Należy zabrać śpiwór i dres do spania),
- dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania,
- indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,

________
* Kapitan jest wyłączony ze składki jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 40% – w dniu rezerwacji online
  • 60% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 000 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!