Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Bałtycki rejs wielka pętlą >>> na kursie Dania, Szwecja i Niemcy Nr: TOB-R/2022/10/49

Kołobrzeg - Ronne – Ystad – Sasnitz – Kołobrzeg

Data rozpoczęcia:
01.07.2023 sobota
Data zakończenia:
08.07.2023 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg - Ronne – Ystad – Sasnitz – Kołobrzeg Więcej informacji
Jacht:
Norseman 40 Więcej informacji

Cena: 1 300 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs stażowo-szkoleniowy po wodach Bałtyku.

Rejs pozwoli wypływać godziny stażowe potrzebne do uzyskania stopni żeglarskich. W tym tygodniowym rejsie - realnie można wypływać od 60 do nawet 100 godzin stażowych. Faktyczna ilość godzin stażowych
uzyskanych w rejsie jest uzależniona od woli Neptuna, warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

Na rejsy wyruszamy z Kołobrzegu/Świnoujścia i prowadzimy je w różnych kierunkach:

- do Kopenhagi i na Bornholm,
- Bornhlm, południowa Szwecja i na wyspę Mon, Rugię.

Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich! Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zasmakować morskiej przygody, dobrej zabawy i tradycyjnego żeglarstwa.

Na rejsie, każdy uczestnik wchodzi w skład załogi jachtu, a co za tym idzie jest zobowiązany do czynnego uczestnictwa we wszystkich pracach na jachcie: pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych, uczestniczenia w manewrach, sprzątania jachtu w trakcie i po rejsie.

W czasie rejsu - dla zainteresowanych, omawiane są tematy z dziedziny nawigacji, teorii żeglowania, prac bosmańskich, meteorologii, ratownictwa i bezpieczeństwa na jachcie.
Rejs to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości oraz sprawdzenia posiadanej wiedzy i wykorzystania jej w praktyce.

Jacht posiada szereg elektronicznych przyrządów nawigacyjnych, niemniej nawigację prowadzimy również na tradycyjnych mapach papierowych.

Kapitan zawsze służy swoją wiedzą i doświadczeniem.

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu (akceptowaną przez PZŻ).


________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCA!!!
Zachęcamy przed rezerwacją, telefonicznie potwierdzić dostępność miejsca.

________________________________________________________________

TEN REJS

To będzie ekscytująca pętla bałtycka. Spójrzcie na mapę!

- na początek obierzemy kurs na Bornholm,
- dalej popłyniemy do szwedzkiego Ystad,
- stamtąd popłyniemy na niemiecką Rugię,
- i na koniec powrót do Kołobrzegu.

Zatem na jednym rejsie Dania, Szwecja i Niemcy.

_ _ _

Sobota jest dniem organizacyjnym i zaopatrzeniowym. Zaokrętowanie możliwe od godziny 12.00, tak aby załoga schodząca z łódki mogła ze spokojem posprzątać jacht.

Kapitan przeprowadza szkolenie z zasad bezpieczeństwa i alarmów, obsługi jachtu, prac bosmańskich (w tym przewidziana jest nauka lub przypomnienie węzłów) oraz dokonuje podziału na wachty. Nowa załoga wychodzi w morze zazwyczaj w niedzielę o świcie.

Zaokrętowanie: 01.07.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 08.07.2023 sob, godz. 09:00
Port: Kołobrzeg Port: Kołobrzeg
Liczba godzin stażu: 60-100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Kołobrzeg - Ronne – Ystad – Sasnitz – Kołobrzeg

Podana trasa rejsu jest orientacyjna.

Na jej realizację mają wpływ warunki pogodowe i możliwości załogi.

Przed rejsem, na podstawie aktualnych prognoz, kapitan przedstawi możliwą do wykonania trasę. Jeśli względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Najważniejsze jest bowiem bezpieczeństwo załogi i jachtu.

KILKA SŁÓW O MIEJSCACH NA KURSIE

Rejs zaczynamy w Kołobrzegu. Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta, i po dziś dzień Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii. Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin.
Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią.
Ciekawe w Kołobrzegu są też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.

Na początek popłyniemy na Bornholm. Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.

Na Bornholmie jest kilka uroczych portów, a każdy z nich oraz ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną. 
My planujemy zatrzymać się w Ronne.
Rønne to miasteczko gdzie czas płynie wolniej, a kolorowe domki urzekają na tyle, że sielska atmosfera udziela się odwiedzającym. Życie miasteczka skupia się wokół rynku Store Torv. Znajdziecie tu też, nieopodal najmniejszego domu miasta (szukajcie niebieskich drzwi) najbardziej malowniczą uliczkę Vimmelskaftet, Będąc już tu, warto też zaplanować wizytę w Muzeum Bornholmu, które posiada w swoich zbiorach bardzo interesujące eksponaty. W pobliżu portu stoi stary budynek z charakterystycznymi kominami, który kiedyś służył jako kuźnia. Dziś, od czasu do czasu organizowane są tutaj pokazy rzemiosła – może trafimy na jeden z nich.
W Rønne znajduje się też największe na wyspie centrum informacji turystycznej - broszury informacyjne wydawane są też w języku polskim.

Z Bornholmu skierujemy jacht do Ystad.
Szwedzkie Ystad to miasto portowe, które na przestrzeni wieków rozwijało się dzięki handlowi za sprawa komunikacji morskiej z takimi miastami jak Stralsund, Gdańsk czy Szczecin. urzeka bajkowym klimatem, który tworzą wąskie brukowane uliczki, kolorowe domki i budynki z muru pruskiego. Pochodząca z przełomu XV i XVII zabudowa szachulcowa w najstarszej zachowanej części miasta, stanowi największy tego typu zespół urbanistyczny w całej Skandynawii. Ważne zabytki i atrakcje Ystad to m.in.: Sankt Petri kyrka (kościół św. Piotra), XIII wieczny Sankta Maria kyrka (kościół Mariacki), XV wieczny ratusz miejski oraz latarnia morska i założone w 1936 roku Konstmuseum (Muzeum Sztuki).

Kolejny nasz cel to dopłynięcie do niemieckiej wyspy Rugia.
Rugia to ciekwa zarówno geograficznie jak i historycznie, bałtycka wyspa.
Wszyscy miłośnicy historii Słowian powinni koniecznie udać się na wysunięty na północ, przylądek, gdzie na niedostępnej kiedyś skale, wznosiła się Arkona - potężny gród plemienia Ranów, świetnych rybaków i żeglarzy, rządzących tym rejonem przez kilkaset lat.
Zatrzymamy się w Sassnitz, popularnym niemieckim kurorcie wypoczynkowym. Atrakcją miasta jest półtorakilometrowe molo, na którego końcu znajduje się wybudowana w 1903 roku latarnia morska.
W Sassnitz znajduje się także zoo (Tierpark Sassnitz) oraz kilka ciekawych muzeów:
- Muzeum Archeologii Podwodnej w którym zgromadzono bogate zbiory różnego rodzaju eksponatów jakie odnalezione zostały pod wodą w niemieckiej części Bałtyku,
- U-Boat Museum,
- Muzeum Rybołówstwa.
Będąc tu obowiązkowo należy odwiedzić Park Narodowy Jasmund, gdzie podziwiać można piękną przyrodę, dzikie plaże i białe klify zapierają dech w piersiach.

...i na koniec ruszamy "do domu". Po kilkunastu(dziesięciu) godzinach rejsu, czeka na nas Marina Solna. Do Kołobrzegu przypłyniemy zapewne w piątek późnym popołudniem. To będzie dobra okazja aby w Tawernie wspólnie podsumować rejs i dać się ponieść planowaniu kolejnych wypraw.

Transport do góry

Dojazd i powrót z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Norseman 40 (1975)
Holandia

Dzielna, oceaniczna jednostka. Dwa maszty, obszerny centralny kokpit, sztywna owiewka, mocne relingi, świetna antypoślizgowa wykładzina na pokładzie... Wszystkie te elementy, nawet w najcięższych warunkach pogodowych, zapewniają żeglugę wygodną i bezpieczną!
Konstruktorzy jachtu kładli główny nacisk na możliwości nautyczne jachtu, na bezpieczeństwo żeglugi w sztormie, na odporność jednostki na silny wiatr i wysokie fale.

Długość:
12,60 m
Szerokość:
3,80 m
Liczba koi/kabin:
8 / 2
Zbiornik wody:
800 l
Zbiornik paliwa:
300 l
Silnik:
68 KM
Wyposażenie

Komputer nawigacyjny, radio UKF DSC, radio UKF ręczne, GPS – 3 szt, nadajnik/odbiornik sygnału AIS, komplet map bałtyckich, kompas elektroniczny i magnetyczny, sonda głębokości, wiatromierz elektroniczny,

kabina dziobowa, mesa i kabina rufowa,
2 łazienki - dziobowa i rufowa,
wodociąg z hydroforem,
kambuz: lodówka, gaz do kuchni – 2 butle po 11 kg + kuchenka indukcyjna,
ogrzewanie: 2 kaloryfery olejowe,

ekran radarowy, tratwa ratunkowa oraz komplet środków ratunkowych i pirotechnicznych, ostrzegawcze środki akustyczne, gaśnice, elektryczna winda kotwiczna, elektryczna i ręczna pompa zęzowa, trap rufowy, platforma kąpielowa, drabinka kąpielowa, roller genuły,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- prowadzenie rejsu przez doświadczonego kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu,

Cena rejsu nie zawiera

- składki uczestników do kasy jachtowej* - fundusze zbierane są przez załogę w kwocie około 50 zł/dzień, przeznaczone na zakup świeżej żywności, paliwa oraz na opłaty portowe. Jej rozliczenie odbywa się na koniec rejsu. Ewentualne nadwyżki - czyli niewykorzystane pieniądze, wracają do uczestników rejsu,
- kompletu pościeli ( UWAGA: każda koja na jachcie posiada swoją poduszkę ze świeżo praną poszewką na kolejny rejs. Należy zabrać śpiwór i dres do spania),
- dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania,
- indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,

________
* Kapitan jest wyłączony ze składki jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 40% – w dniu rezerwacji online
  • 60% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 300 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!