Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

MEGA STAŻ >>> Rejs z Kołobrzegu do Sztokholmu Nr: BRG-R/2023/05/114

Kołobrzeg - Bornholm – Visby – Sztokholm

Data rozpoczęcia:
27.05.2023 sobota
Data zakończenia:
09.06.2023 piątek
Ilość dni:
14 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg - Bornholm – Visby – Sztokholm Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 BC Więcej informacji

Cena: 2 940 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów stażowo-szkoleniowych po Bałtyku, na których z Polski popłyniemy do Sztokholmu, na Alandy, na Archipelag Turku, do Helsinek a wracając zahaczymy o kraje Bałtyckie.
Trasę podzieliliśmy na kilka ciekawych ETAPÓW, na które da się łatwo dotrzeć.

Na rejsie tnąc fale morskie, będziemy wyrabiać długie godziny stażowe. Kapitan zainteresowanym przybliży ważne z punktu widzenia rejsu zagadnienia żeglarskie.

Po rejsie kapitan wystawi uczestnikom „opinie z rejsu”, które ważne są dla osób chcących ubiegać się o stopnie żeglarskie.

TEN REJS

Na tym etapie rejs popłyniemy z Kołobrzegu, przez Bornholm, Gotlandię do Sztokholmu. To jedna z ciekawszych i rzadszych tras. Daje szansę na dużą ilość godzin w morzu oraz odwiedzenie stolicy Szwecji i absolutnie wyjątkowych miejsc na szwedzkim, wschodnim wybrzeżu. A w drodze do Sztokholmu wizyta na Bornholmie i w Visby na Gotlandii. Trasa warta wyboru, tym bardziej, że rejsów w te rejony jest organizowanych znacznie mniej, niż w te położone bliżej wybrzeża polskiego.

Na własne oczy zobaczysz, jak wygląda życie po drugiej stronie naszego Bałtyku, na szwedzkim wybrzeżu i w samej stolicy tego zamorskiego kraju.
Zmiany klimatu powodują, że Szwecja ma coraz gorętsze i suchsze lata. Temperatura wody w zatokach jest z reguły wyższa niż na naszym wybrzeżu, na którym dają się często we znaki lodowate prądy. Spodziewajcie się zatem kąpieli w dzikich zatoczkach, przy bezludnych kotwicowiskach.

Nieodłączną atrakcją na szkierach szwedzkich, jest także możliwość połowu śledzi, łososi, okoni i szczupaków, które ponoć „same łapią się na haczyk”.

Przy okazji, po prostu przepłyniesz morze, zdobędziesz dużą dawkę doświadczenia żeglarskiego i wypływasz dziesiątki godzin stażowych.

Rejs ten, to wręcz idealna propozycja dla osób które mają za sobą pierwsze rejsy morskie po polskim wybrzeżu i do bliskich portów w innych krajach leżących nad Bałtykiem, połknęły bakcyla i chcą czegoś więcej.

Długie przeloty to możliwość prowadzenia jachtu dniem i nocą. Dniem, rozkoszować będziecie się bezkresnym morzem a podczas nocnych wacht, skrzące się nad głowami miriady gwiazd sprawią, że każdy będzie chciał być na pokładzie.

Każda wachta nawigacyjna, to dobry czas na naukę: praktycznej nawigacji, planowania trasy, rozpoznawania statków i znaków nawigacyjnych.

Dla chętnych podczas rejsu przybliżymy różne zagadnienia żeglarskie, :
- światła nawigacyjne w praktyce,
- planowanie trasy rejsu,
- czytanie prognoz pogody,
- praktyka pływania na samosterze wiatrowym.

TRANSPORT

Transport do miejsca rozpoczęcia / zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Etap rejsu zakończymy w Sztokholmie. Do Polski, najprościej powrócić bezpośrednim lotem do Gdańska, Warszawy i Krakowa.

Zaokrętowanie: 27.05.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 09.06.2023 pia, godz. 09:00
Port: Kołobrzeg Port: Sztokholm (Nynäshamn)
Rodzaj rejsu: Rejs stażowo - szkoleniowy
Liczba godzin stażu: >100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Finlandia, Alandy
Trasa rejsu: Kołobrzeg - Bornholm – Visby – Sztokholm

Trasa rejsu ma charakter wariantowy i może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Najczęściej odwiedzaną atrakcją wyspy Bornholm są największe w północnej Europie ruiny zamku Hammershuus. Gniazdo orła na szczycie 74 metrowego skalnego masywu zaprasza do ponad 800 lat fascynującej historii.
Należy również odwiedzić okolice starego Borg , który jest jednym z pierwszych budynków w Danii, ale przede wszystkim 4 piękne okrągłe kościoły.

...dalej skierujemy sie na Gotlandię.
Gotlandia największa wyspa Bałtyku. Majestatyczne klify, różnorodne formacje skalne i szmaragdowe zatoki. To wszystko tworzy niesamowity krajobraz wyspy.
Visby, stolica wyspy przez kilka stuleci była handlową metropolią i ważnym miejscem pośrednictwa w kontaktach ze wschodem. Dzisiaj miasto urzeka murami obronnymi, wyniosłymi ruinami gotyckich kościołów i pięknymi ogrodami.

Kolejny kurs obieramy już na Sztokholm. I tu zacznie się krajobrazowa bajka.

Żegluga szkierami jest niesamowita….. trudno ją opisać, a zdjęcia nie oddają w pełni tego uroku. Archipelag Sztokholmski składa się w większości z tysięcy granitowych szkierów, które wypiętrzyły się po ustąpieniu lodowca. Zwany jest z tego powodu przez Szwedów ogrodem szkierów, a w przewodnikach określany jako jeden z najlepszych na świecie terenów żeglarskich, wodniackich i widokowych. Latem trudno o lepsze miejsce z piękniejszymi krajobrazami i przede wszystkim ze słońcem świecącym o tej porze roku prawie na okrągło. W białe noce, od maja aż po wrzesień, jeśli nieba nie przykrywają akurat deszczowe chmury, nawet o północy można dostrzec z wody przybrzeżne skały.

Nyneshamn – port wyokrętowania. Fajna mała marina. Stąd szybką kolejką dojedziemy do Sztokholmu.

Wisienką na torcie tego rejsu jest Sztokholm, wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach.

W samym porcie urzekają setki małych statków i łódek zacumowanych przy długim nabrzeżu. Maszty wyrastają z wody jak drzewa w lesie.
Pomimo, iż to duże miasto, to zadziwi Was jak dużo znajdziecie tu zieleni lokowanej pośród harmonijnej zabudowy.

Co zobaczyć? Aby jako tako ogarnąć wszystkie atrakcje polecamy pozostać po rejsie, chociaż dzień dłużej. Pośród wielu możliwości, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści.

Niesposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie więc okazja aby tu powrócić.

Transport do góry

Transport - zgodnie z powyższym opisem.

Jacht do góry

Roberts 44 BC

Roberts 44 (2003) to stalowy jacht przeznaczony do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsza niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht, od lat potwierdza swoją dzielność. Popłynął w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, na (i dookoła) Svalbardu, na Islandię i niejako w drodze na daleką Norwegię.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Parametry:

Długość całkowita: 13,50 m
Szerokość: 3,88 m
Zanurzenie max: 2,2 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Liczba kabin: 2
WC: 1
Liczba koi: 7
Zbiornik na wodę: 500l
Zbiornik na paliwo: 400l
Silnik: Krab 66 KM

Wyposażenie nawigacyjne:
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

Wyposażenie dodatkowe:
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- wsparcie kapitana,
- praktyka manewrowania jachtem na silniku,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- dojazdu i powrotu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL,
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- zwiedzania i biletów wstępu.

Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości:
- 25 EUR / osobę / dzień rejsu,
Składka jest rozliczana na koniec rejsu.
Kapitan jest zwolniony ze składki i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 940 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!