Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

MEGA STAŻ NA SZKIERACH >>> Rejs ze Sztokholmu do Talina Nr: BRG-R/2023/07/117

Sztokholm (Nynäshamn) – Alandy – Turku – Helsinki – Talin

Data rozpoczęcia:
08.07.2023 sobota
Data zakończenia:
21.07.2023 piątek
Ilość dni:
14 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Sztokholm (Nynäshamn) – Alandy – Turku – Helsinki – Talin Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 BC Więcej informacji

Cena: 2 940 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów stażowo-szkoleniowych po Bałtyku, na których z Polski popłyniemy do Sztokholmu, na Alandy, na Archipelag Turku, do Helsinek a wracając zahaczymy o kraje Bałtyckie.
Trasę podzieliliśmy na kilka ciekawych ETAPÓW, na które da się łatwo dotrzeć.

Na rejsie tnąc fale morskie, będziemy wyrabiać długie godziny stażowe. Kapitan zainteresowanym przybliży ważne z punktu widzenia rejsu zagadnienia żeglarskie.

Po rejsie kapitan wystawi uczestnikom „opinie z rejsu”, które ważne są dla osób chcących ubiegać się o stopnie żeglarskie.

TEN REJS

Na tym etapie rejs popłyniemy ze Sztokholmu przez Helsinki do Talina.
Po drodze przepłyniemy przez Sztokholmskie Szkiery, Alandy i Archipelag Turku.
Trasa ta stanowi dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To naprawdę doskonały akwen treningowy! fińskie Turku oraz Helsinki.

Dla chętnych podczas rejsu przybliżymy różne zagadnienia żeglarskie, :
- światła nawigacyjne w praktyce,
- planowanie trasy rejsu,
- czytanie prognoz pogody,
- praktyka pływania na samosterze wiatrowym.

TRANSPORT

Transport do miejsca rozpoczęcia / zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Ten etap rejsu rozpoczniemy w Sztokholmie. Z Polski, najprościej dostać się tam bezpośrednim lotem z Wrocławia, Krakowa, Warszawy czy Gdańska.

Etap zakończymy w Estonii w Talinie.
Z Talina można dostać się lotem bezpośrednim do Warszawy.

Zaokrętowanie: 08.07.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 21.07.2023 pia, godz. 09:00
Port: Sztokholm (Nynäshamn) Port: Talin
Rodzaj rejsu: Rejs stażowo - szkoleniowy
Liczba godzin stażu: >100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Finlandia, Alandy
Trasa rejsu: Sztokholm (Nynäshamn) – Alandy – Turku – Helsinki – Talin

Trasa rejsu ma charakter wariantowy i może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Rejs zaczynamy w Nyneshamn – port zaokrętowania. Fajna mała marina. Stąd szybką kolejką dojedziemy do Sztokholmu.

Sztokholm wyjątkowe miasto ulokowane na 14 wyspach, jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych.
W samym porcie urzekają setki małych statków i łódek zacumowanych przy długim nabrzeżu. Maszty wyrastają z wody jak drzewa w lesie.
Pomimo, iż to duże miasto, to zadziwi Was jak dużo znajdziecie tu zieleni lokowanej pośród harmonijnej zabudowy.
Co zobaczyć? Aby jako tako ogarnąć wszystkie atrakcje polecamy pozostać po rejsie, chociaż dzień dłużej. Pośród wielu możliwości, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty.
Nie sposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie więc okazja aby tu powrócić.

Początek naszej trasy to niesamowita żegluga szkierami. Trudno ją opisać, a zdjęcia nie oddają w pełni tego uroku. Archipelag Sztokholmski składa się w większości z tysięcy granitowych szkierów, które wypiętrzyły się po ustąpieniu lodowca. Zwany jest z tego powodu przez Szwedów ogrodem szkierów, a w przewodnikach określany jako jeden z najlepszych na świecie terenów żeglarskich, wodniackich i widokowych. Latem trudno o lepsze miejsce z piękniejszymi krajobrazami i przede wszystkim ze słońcem świecącym o tej porze roku prawie na okrągło. W białe noce, od maja aż po wrzesień, jeśli nieba nie przykrywają akurat deszczowe chmury, nawet o północy można dostrzec z wody przybrzeżne skały.

Dalej przed nami:

Wyspy Alandzkie leżą na południowo-zachodnim wybrzeżu Finlandii u wejścia do Zatoki Botnickiej. Archipelag składa się z ponad 6 500 wysp, z których jedynie około 60 zamieszkują Alandczycy, a wiele spośród nich to tzw. „szkiery”, czyli groźne dla żeglarzy poszarpane skały, niekiedy ledwo wystające ponad powierzchnię morza. Chociaż w ukształtowaniu terenu dominują skaliste pagórki, krajobraz archipelagu jest wybitnie równinny – najwyższe wzniesienie liczy zaledwie 129 m n.p.m. Alandy są tak płaskie, że sami mieszkańcy śmieją się, że będą głównymi przeciwnikami globalnego ocieplenia w najbliższych wyborach. Alandy stanowią dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To dobry akwen treningowy, by sprawdzić swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.

Archipelag Turku jest jednym z najpiękniejszych miejsc Finlandii. Choć to morze, to jednak ponad 20.000 niemal nie naruszonych przez człowieka wysp, cyple kamienisty brzeg, jeziora na lądzie, tysiące drzew i rzadkie gatunkami fauny i flory tworzą niepowtarzalne miejsce. Cały obszar Archipelagu został objęty ochroną i uważany jest za jeden najważniejszych parków narodowych Finlandii. To także ważny ośrodek kultury. Organizuje się tu wiele imprez i koncertów a w wielu miejscowych restauracjach znajdziecie tradycyjne fińskie potrawy.
Urocze porty, ciasne przesmyki, bezludne zatoczki, obfite w rybę kotwicowiska… cóż więcej powiedzieć!

Turku - miasto położone w południowo zachodniej części kraju, jest uznawane za najstarszy ośrodek miejski w Finlandii (ślady osadnictwa na tym terenie sięgają epoki brązu). To również miejsce z najstarszym uniwersytetem w kraju.
Obecnie ważny bałtycki port oraz duży ośrodek przemysłowy. Przybywając do Turku znajdziecie wiele interesujących i historycznych miejsc. Na pewno warto zobaczyć:
- średniowieczny warowny zamek zbudowany na przełomie XIII i XIV wieku;
- katedrę z XIII w., najważniejszy religijny budynek Finlandii;
- Muzeum Farmacji – połączone jest z Domem Qwensela. Ten drewniany kompleks mieszkalno apteczny jest najstarszym zachowanym domem mieszkalnym w Turku. Dom pochodzi z roku 1694 roku;
Na spacer koniecznie wybierzcie rejon przepływającej przez miasto rzeki Aurajoki. W ciszy nadbrzeżnych przystani zacumowane są liczne statki i stateczki, które już zakończyły swoją morską służbę, a dziś stanowią miejsce ulokowania licznych punktów gastronomicznych. Spacer można urozmaicić chwilą odpoczynku nad talerzem dobrej zupy rybnej lub przy filiżance kawy.

Helsinki to wyjątkowe miejsce. Miasto przez lata kształtowało się pod wpływem rosyjskim, więc Helsinki klimatem i architekturą bardziej przypominają Sankt Petersburg niż pozostałe skandynawskie stolice.
Stolica Finlandii leży na półwyspie z trzech stron oblanym wodami Bałtyku. Linia brzegowa miasta poprzecinana jest zatokami i tysiącem wysp szkierowych. Większość wysepek połączonych jest ze stałym lądem mostami tworząc niezwykle malowniczy, portowy krajobraz.
Największe fińskie miasto jest nieduże, kameralne i doskonale nadaje się do zwiedzania piechotą. Warto tu przyjechać, by spróbować słynnego steku z renifera i zobaczyć najciekawszy, współczesny kościół wbudowany w potężną granitową skałę.
Helsinki spodobają się wszystkim, którzy lubią północny klimat, portowe miasta i klasycystyczną architekturę.

I na zakończenie rejsu wpływamy do Talina.
Talin stolica Estonii, położona nad Zatoką Fińską, którego historia sięga średniowiecza, kiedy był on ważnym ośrodkiem handlu morskiego.
Dysponując czasem, warto zwiedzić Stare Miasto, które jest wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jedną z najpiękniejszych ulic na Starym Mieście, wartą spaceru jest ulica Rataskaevu. Jest to ulica pełna kolorowych kamienic i pięknych budynków z XVII i XVIII wieku. Można wstąpić do sklepików z pamiątkami i rękodziełem, a także do którejś z licznych restauracji czy kawiarni.
Na ulicy Rataskaevu znajduje się również kilka zabytków, takich jak Kościół św. Katarzyny, czy Dom Gubernatora, który jest jednym z najpiękniejszych budynków renesansowych w mieście (obecnie jest to muzeum poświęcone historii Talinu).
Warto też odwiedzić:
- Kościół św. Olafa,
- Wieżę Kohtu,
- Muzeum morskie.
Kulinarnie nie można sobie odmówić dań tradycyjnej estońskiej kuchni, jak choćby kalakukko (rybny pasztecik) lub pirukad (ciasta z różnymi nadzieniami). Do jedzenia pija się tu lokalne Pivo lub kompot z pigwy (który jest słodkim, napojem na bazie pigwy, często podawanym jako dodatek do dań).
Miejscowym specjałem produkowanym w Talinie od XIX w. jest Vana Tallinn - likier na bazie rumu z dodatkiem przypraw i kawy.

Transport do góry

Transport - zgodnie z powyższym opisem.

Jacht do góry

Roberts 44 BC

Roberts 44 (2003) to stalowy jacht przeznaczony do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsza niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht, od lat potwierdza swoją dzielność. Popłynął w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, na (i dookoła) Svalbardu, na Islandię i niejako w drodze na daleką Norwegię.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Parametry:

Długość całkowita: 13,50 m
Szerokość: 3,88 m
Zanurzenie max: 2,2 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Liczba kabin: 2
WC: 1
Liczba koi: 7
Zbiornik na wodę: 500l
Zbiornik na paliwo: 400l
Silnik: Krab 66 KM

Wyposażenie nawigacyjne:
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

Wyposażenie dodatkowe:
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- wsparcie kapitana,
- praktyka manewrowania jachtem na silniku,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- dojazdu i powrotu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL,
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- zwiedzania i biletów wstępu.

Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości:
- 25 EUR / osobę / dzień rejsu,
Składka jest rozliczana na koniec rejsu.
Kapitan jest zwolniony ze składki i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 940 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!