Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

KOPENHAGA - DUŻY STAŻ >>> 14 DNI NA BAŁTYKU ZACHODNIM Nr: BRG-R/2023/08/120

Szczecin - Świnoujście – Kopenhaga – Wielki Bełt – Stralsund – Świnoujście - Szczecin

Data rozpoczęcia:
02.09.2023 sobota
Data zakończenia:
15.09.2023 piątek
Ilość dni:
14 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Szczecin - Świnoujście – Kopenhaga – Wielki Bełt – Stralsund – Świnoujście - Szczecin Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 BaZ Więcej informacji

Cena: 2 500 zł 2 940 zł MEGA LAST MINUTE!!!

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs po zachodnim Bałtyku. Ta trasa zaskoczy Cię pięknymi widokami, miejscami na wspaniałą żeglugę, ruchem statków oraz niesamowitymi miastami znanymi należącymi niegdyś do Ligi Hanzeatyckiej.
Główny cel naszego rejsu, to stolica Danii Kopenhaga.

Płynąc na ten rejs (albo z Gdyni, albo ze Świnoujścia) zyskacie też sporą dawkę doświadczenia w obsłudze i prowadzeniu jachtu morskiego.

Nasz stalowy jacht przeznaczony do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach.

W rejsie bierze udział maksymalnie 6 osób załogi + skipper. Zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia.

Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.

TEN REJS

Na tym etapie rejsu popłyniemy ze Szczecina do Kopenhagi a wracając do Polski na Rugię. Rejs zakończymy w Szczecinie.

Po drodze do Kopenhagi odwiedzimy jeszcze kilka portów w Szwecji i Dani - może zawiniemy na Bornholm, może do Klintholm, i dalej do Malmo.

Dla chętnych podczas rejsu przybliżymy różne zagadnienia żeglarskie, :
- światła nawigacyjne w praktyce,
- planowanie trasy rejsu,
- czytanie prognoz pogody,
- praktyka pływania na samosterze wiatrowym.

Rejs z uwagi na duży dystans do pokonania, będzie wymagał udziału co najmniej 2 osób.
W przypadku gdy na rejs zgłoszą się tylko 2 osoby to składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro/osoba/dzień.

Zaokrętowanie: 02.09.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 15.09.2023 pia, godz. 09:00
Port: Szczecin Port: Szczecin
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 100-150
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk Zachodni: Dania, Niemcy, Szwecja, Polska
Trasa rejsu: Szczecin - Świnoujście – Kopenhaga – Wielki Bełt – Stralsund – Świnoujście - Szczecin

Trasa rejsu ma charakter wariantowy i może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Zaczynamy i kończymy rejs w Świnoujściu.
Świnoujście – to jedyne polskie miasto położone na kilkudziesięciu (łącznie 44) wyspach i wysepkach. To też jeden z największych portów polskiego wybrzeża. Niezwykle szerokie wejście (ok. 260 m) zapewnia bezpieczną żeglugę w praktycznie każdych warunkach.

Świnoujście jest miastem o długiej i bogatej historii. Miasto zostało założone w XII wieku przez Brandenburczyków jako ważny ośrodek handlu rybami i solą. W ciągu kolejnych stuleci miasto rozwijało się, stając się ważnym portem handlowym i rybackim. W XVII wieku miasto zostało przebudowane przez Prusaków, co przyczyniło się do jego rozwoju jako ważnego ośrodka turystycznego. W XIX wieku Świnoujście stało się ważnym ośrodkiem kurortowym w Europie, co przyciągnęło wielu znanych artystów, pisarzy i polityków. Jego rola jako ważnego ośrodka turystycznego i kurortowego utrzymała się do dziś.
Obecnie trwa budowa tunelu pod Świną (pomiędzy wyspami Wolin i Uznam), która poprawi komunikację pomiędzy oddzielonymi rzeką częściami miasta.

Mając trochę wolnego czasu, dobrze wiedzieć, że na gości czeka sporo lądowych atrakcji.
Podczas pobytu można zwiedzić kilka atrakcji turystycznych, takich jak:
- latarnię morską, która oferuje panoramiczny widok na miasto i morze (z 1858 roku - najwyższa nad Bałtykiem, wys. 68 m),
- Park Zdrojowy z XIX w. (powstały wg. projektu architekta ogrodów królewskich m.in. w Berlinie i Poczdamie – Petera Josefa Lene), który jest popularnym miejscem relaksu i rekreacji,
- Muzeum Historii Świnoujścia, które prezentuje historię i kulturę regionu,
- historyczną dzielnicę uzdrowiskową, która charakteryzuje się piękną architekturą i różnorodnymi obiektami spa.

Na początek skujemy jacht na kurs do Kopenhagi.
Most na Sundzie – wielka konstrukcja inżynieryjna łącząca Danię i Szwecję. Przepłynięcie pod tym mostem, na którym znajduje się autostrada i kolej, zawsze robi wrażenie.
Kopenhaga stolica Danii, to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Punktem obowiązkowym podczas odwiedzin Kopenhagi są m.in.:
- pomnik małej syrenki – symbol miasta znany na całym świecie. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
- zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej – Amalienborg,
– katedra luterańska Marii Panny, największy duński kościół; znajduje się tam rzeźba Chrystusa wykonana przez Bertela Thorvaldsena.
Podczas pobytu w Kopenhadze warto spróbować tradycyjnych duńskich kanapek smørrebrød, czyli kanapek z ciemnego żytniego pieczywa (rugbrød) posmarowanego masłem i podawanego z dodatkami: sałatką, tuńczykiem, kurczakiem lub wołowiną i pomidorem. Charakterystyczne dla Danii są też śledzie, które dostać można wszędzie, a przyrządzane są na niezliczone sposoby.

Kurs powrotny obierzemy na Wielki Bełt. Popłyniemy na północ, na wody Kattegatu i opłyniemy Zelendię od Północy.
Wielki Bełt to cieśnina morska, która łączy Morze Bałtyckie z Morzem Północnym. Przepływa przez Danię i jest jednym z najważniejszych szlaków transportowych Europy. Jego długość wynosi około 60 km, a jego najszersze miejsce ma szerokość ponad 15 km.

Dalej skierujemy się w kierunku wybrzeża niemieckiego.
Zapewne odwiedzimy Straslund i może któryś z portów na Rugii.

Straslund jest miastem w północnych Niemczech, położonym nad rzeką Elbą. Jest stolicą kraju związkowego Schleswig-Holstein i jednym z najważniejszych portów morskich w Europie. Miasto jest znane z pięknych zabytków, takich jak:
- Katedra św. Piotra - jest to jeden z najważniejszych zabytków gotyku w Europie i jedna z najważniejszych budowli sakralnych w Niemczech.
- Zamek Holstentor - to jedna z najsłynniejszych budowli w mieście, zbudowany w stylu renesansowym.
- Rynek miejski - jest to serce miasta, gdzie znajduje się wiele zabytkowych budynków i kamienic.
- Kościół św. Jakuba - gotycki kościół zbudowany w XIV wieku z pięknym wnętrzem i witrażami.
- Dom Willy'ego Brandta - muzeum poświęcone byłemu kanclerzowi Niemiec Willy'emu Brandtowi, którego przyjazna polityka wobec komunizmu i Europy Wschodniej zmieniła historię Niemiec i Europy.
Straslund jest także ważnym ośrodkiem kulturalnym, z wieloma teatrami, muzeami i festiwalami.

Rugia to ciekawa zarówno geograficznie jak i historycznie, bałtycka wyspa.
Wszyscy miłośnicy historii Słowian powinni koniecznie udać się na wysunięty na północ, przylądek, gdzie na niedostępnej kiedyś skale, wznosiła się Arkona - potężny gród plemienia Ranów, z trzech stron otoczony skalistym klifem, a od lądu ogromnym wałem ziemnym. W środku, gród krył domostwa na ponad 1000 mieszkańców a także świątynię Światowida. Ranowie, świetni rybacy i żeglarze, rządzili tym rejonem przez kilkaset lat, dając się we znaki wszystkim sąsiadom z Książętami Piastowskimi włącznie. Gród ostatecznie zniszczyli w 1168 r. Duńczycy, którzy kilkukrotnie organizowali Wyprawy Krzyżowe w te rejony. Dziś po dawnym grodzie pozostały jedynie potężne wały. W okolicy znajduje się także latarnia morska oraz dawny bunkier, pełniący dziś funkcję muzeum.
Również w północnej części Rugii znajduje się Park Narodowy Jamsund obejmujący kompleks lasów bukowych oraz przepiękne kredowe klify. Przez kompleks leśny prowadzą liczne szlaki piesze i rowerowe. Można tu również zwiedzić nowoczesne centrum edukacyjne, w którym poznamy wszystkie procesy, jakie towarzyszyły powstawaniu tego cudu natury. 

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Z naszego doświadczenia, do Świnoujścia najłatwiej jest dostać się pociągiem lub samochodem.

W przypadku rejsu typu: ONE-WAY najlepiej dojechać pociągiem (brak konieczności dojazdu po samochód)

Jacht do góry

Roberts 44 BaZ

Roberts 44 (2003) to stalowy jacht przeznaczony do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsza niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht, od lat potwierdza swoją dzielność. Popłynął w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, na (i dookoła) Svalbardu, na Islandię i niejako w drodze na daleką Norwegię.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Parametry:

Długość całkowita: 13,50 m
Szerokość: 3,88 m
Zanurzenie max: 2,2 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Liczba kabin: 2
WC: 1
Liczba koi: 7
Zbiornik na wodę: 500l
Zbiornik na paliwo: 400l
Silnik: Krab 66 KM

Wyposażenie nawigacyjne:
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

Wyposażenie dodatkowe:
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- wsparcie kapitana,
- praktyka manewrowania jachtem na silniku,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- dojazdu i powrotu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL,
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- zwiedzania i biletów wstępu.

Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości:
- 25 EUR / osobę / dzień rejsu,
Składka jest rozliczana na koniec rejsu.
Kapitan jest zwolniony ze składki i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 500 zł 2 940 zł MEGA LAST MINUTE!!!

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!