Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

REJS ONE WAY Z GDYNI DO TURKU Nr: NAV-R/2023/05/64

REJS ONE WAY GDYNIA - TURKU (GDYNIA - WINDAWA - TALLIN - HELSINKI - UTO - TURKU)

Data rozpoczęcia:
27.05.2023 sobota
Data zakończenia:
03.06.2023 sobota
Ilość dni:
8 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
REJS ONE WAY GDYNIA - TURKU (GDYNIA - WINDAWA - TALLIN - HELSINKI - UTO - TURKU) Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 46 Cruiser Więcej informacji

Cena: 1 800 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

REJS ONE WAY GDYNIA - TURKU (GDYNIA - WINDAWA - TALLIN - HELSINKI - UTO - TURKU)
27.05-03.06.2023 (8 dni)

W POGONI ZA CZYSTOŚCIĄ I PIĘKNEM BAŁTYKU POPŁYNIEMY NA PÓŁNOC, NASZYM CELEM JEST ZATOKA FIŃSKA.

Rejs rozpoczniemy w Marinie Gdynia, gdzie po szybkim zaprowiantowaniu postaramy się jak najszybciej zacząć nasz rejs. O ile warunki na morzu pozwolą, w morze wyjdziemy jeszcze sobotniego popołudnia. Na początek rejsu zaplanowaliśmy długi "przelot" aby jak najszybciej znaleźć się jak najbardziej na północ. Dziób jachtu skierujemy ku uroczej łotewskiej miejscowości Windawa.

Dalej na północ będziemy przemieszczać się jachtem między zielonymi wysepkami, Saaremaa i Hiiumaa, które oddzielają Zatokę Ryską od Morza Bałtyckiego. Te nieskażone miejsca pokażą nam piękno wschodniego Bałtyku. Być może choć na chwilę uda nam się rzucić cumy w jednym z małych portów tego rejonu - Kureesaare. Po przejściu przez cieśniny między wyspami a stałym lądem skierujemy się ku stolicy Estonii - do Tallina. Podczas postoju zamierzamy zwiedzić tę piękną Estońską stolicę. Udamy się przede wszystkim do morskiego muzeum i portu hydroplanów z imponującą łodzią podwodną z lat 30 XX wieku oraz najpotężniejszym lodołamaczem parowym tamtych czasów.

Jeśli czas pozwoli choć na chwilę popłyniemy na drugi brzeg zatoki fińskiej aby zacumować w Helsinkach, kolejnej morskiej stolicy Morza Bałtyckiego aby skorzystać z sauny (każdy powód jest dobry)? :-) Naszym portem końcowym rejsu jest Turku, popłyniemy tam mijając po drodze niezliczone wysepki archipelagu, wiele z nich tylko wystaje z wody, ale są i takie na których znajdziemy malutki porcik rybacki z kilkoma domkami. Cumy rzucimy w jednym z takich porcików - Uto, gdzie przespacerujemy się po okolicy.

Podejście do Turku to bardzo dobre ćwiczenie nawigacyjne, trzeba bardzo uważać żeby nie nadziać się na jedną z tych pięknych, zielonych wysepek, bądź na inną schowaną tuż pod powierzchnią wody. Pod okiem kapitana będziecie mieli okazję zaplanować te trudniejsze nawigacyjnie przejścia. Cały czas będziemy mieli okazję do podnoszenia naszych żeglarskich umiejętności, nabieżniki, znaki nawigacyjne, to chleb powszedni w tej części Bałtyku.

Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski. Mamy prawie 7 pełnych dób, które spędzimy na jachcie, to nie jest standardowy rejs, podczas którego załogi mają jedynie tak naprawdę 6 dni.

Zaokrętowanie: 27.05.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 03.06.2023 sob, godz. 16:00
Port: Marina Gdynia Port: Turku - nabrzeże gościnne
Liczba godzin stażu: 80-120
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Wschód: Litwa, Łotwa, Estonia
Trasa rejsu: REJS ONE WAY GDYNIA - TURKU (GDYNIA - WINDAWA - TALLIN - HELSINKI - UTO - TURKU)

Odwiedzenie poszczególnych portów uzależnione jest od aktualnej pogodowej.

Gdynia - Visby - 200 Mm
Visby - Marienhamn (Alandy) - 160 Mm
Marienhamn (Alandy) - Uto - 50 Mm
Uto - Turku - 50 Mm
RAZEM - 460 Mm

Miejsca, które możemy odwiedzić podczas tego rejsu, mamy prawie 7 pełnych dób, które możemy spędzić na jachcie:

WINDAWA

Ten mały łotewski morski port przeładunkowy będzie naszym przystankiem w drodze do Zatoki Fińskiej. Nie oznacza jednak że nie ma tutaj czego zobaczyć. Windawa oferuje turystom kilka ciekawych miejsc, które możemy zwiedzić pieszo po rzuceniu cum w porcie. Wzdłuż brzegu Windawy znajduje się 14 boi i znaczników, które otrzymały drugie życie – aby opowiedzieć zainteresowanym o żegludze morskiej. Obok każdej boi umieszczona jest tabliczka informacyjna, która wyjaśnia przeznaczenie danego typu boi. Istnieje również możliwość spaceru promenadą Molo Południowego, która prowadzi aż do główki portu.

Kolejnym ciekawym "zjawiskiem" są wszechobecne w mieście posągi krów...dlaczego krowa? Krowa jest powszechnie kochanym zwierzęciem. Krowa reprezentuje różne rzeczy dla różnych ludzi na całym świecie – jest święta, historyczna, łączy nas z naszą przeszłością, ale wspólnym uczuciem jest przywiązanie. Krowa jest czymś magicznym, co wykracza poza świat. Po prostu sprawia, że wszyscy się uśmiechają. Miasto bierze udział "Cow Parade", to międzynarodowa publiczna wystawa sztuki, która została pokazana w największych miastach na całym świecie. Krowy występują w różnych rozmiarach i kształtach; historia CowParade rozpoczęła się w Zurychu.

Co ciekawe miasto posiada własną walutę „Venti” , którą Windawa oficjalnie uruchomiła 12 października 2011 r., którą może zdobyć każdy mieszkaniec miasta oraz goście. 100 „Venti” to równowartość 1,00 LVL (obecnie 1,00 EUR). Początki „Venti” sięgają 1990 roku, kiedy to miasto obchodziło 700-lecie swojego istnienia.

TALLIN

Największą atrakcją Tallina jest niewątpliwie Stare Miasto wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, ze średniowieczną atmosferą i wyjątkowo dobrze zachowaną siecią ulic i murami miejskimi. Nie spiesz się i przespaceruj się wąskimi, brukowanymi uliczkami, podziwiaj wielowiekową architekturę, wespnij się na wieżę i zaglądnij do tajemniczych dziedzińców – z których niektóre skrywają romantyczne kawiarnie, urocze sklepy lub tajemnicze ogrody.

Na naszą uwagę zasługuje również wieża telewizyjna w Tallinie z najwyższą otwartą platformą widokową w Europie Północnej. Ten 314-metrowy budynek, ukończony na potrzeby regat żeglarskich Igrzysk Olimpijskich w Moskwie w 1980 roku, jest najwyższym budynkiem w Estonii.

Jako żeglarze nie możemy nie odwiedzić najbardziej ekscytującego muzeum morskiego w Europie, które znajduje się znajduje się w porcie hydroplanów! W historycznym hangarze wodnosamolotów wystawionych jest około 200 autentycznych przedmiotów: łódź podwodna Lembit, stuletni lodołamacz Suur Toll, wodnosamolot Short 184, pozostałości najstarszego statku znalezionego w Estonii i wiele wiele innych ciekawych artefaktów. Zrobimy sobie zdjęcie w mundurze marynarki wojennej?

HELSINKI

Dlaczego nie zaliczyć jeszcze jednej bałtyckiej stolicy, skorzystamy z sauny w Helsinkach jeśli czas pozwoli?

UTO

Fińska wioska na maleńkiej wyspie zachwyci nas swoim urokiem. Właściwie nic tu nie ma, mała zatoczka z kilkoma pomostami, niewiele domów, baza wojskowa z radiostacją. Pustkowie...a jednak zawsze wpływamy tam aby zobaczyć ciszę i spokój tego miejsca.

TURKU

Witamy w Finlandii! Turku jest jednym z najstarszych fińskich miast i jednocześnie pierwszą stolicą tego kraju. Czas po zakończeniu rejsu będziemy mogli spędzić na zwiedzaniu najważniejszej atrakcji miasta - średniowiecznego zamku lub po prostu usiądziemy nad brzegiem morza i patrząc w dal będziemy planować nasze kolejne rejsy.

Transport do góry

Transport po kraju we własnym zakresie.

Przykłady lotów powrotnych:
Turku - Gdańsk (03.06.2023 loty bezpośrednie WIZZAIR)

Jacht do góry

Bavaria 46 Cruiser (2014)
Bavaria Yachtbau

Jacht Bavaria 46 Cruiser jest udaną konstrukcją w serii Cruiser i w grupie „class” jest aktualnie na czołowym miejscu wśród czterokabinowych jachtów. Nie bez przyczyny - ma bowiem naprawdę dużo zalet. Obsługa rolowanych żagli jest prosta, manewrowanie pod żaglami i na silniku w portach łatwe. Dwa koła sterowe ułatwiają manewrowanie, osiągi nautyczne jachtu są zadowalające, na deku i pod pokładem jest bardzo dużo miejsca dla załogi. W takielunku zastosowano wyroby najbardziej znanych i renomowanych producentów: Selden, Lewmar, Furlex.

Długość:
14,27 m
Szerokość:
4,35 m
Zanurzenie:
2,1 m
Liczba miejsc:
10
Liczba koi/kabin:
10 / 4
Liczba WC:
3
Zbiornik wody:
560 l
Zbiornik paliwa:
210 l
Silnik:
55 KM
Wyposażenie

- Plotter map GPS Garmin,
- AIS klasy B,
- Radar,
- Kompas,
- Log,
- Echosonda,
- Wiatromierz,
- Autopilot,
- Ster strumieniowy.

- Rozkładany stół w messie,
- Wyposażenie kambuza,
- 2 lodówki,
- Kuchenka gazowa,
- Piekarnik,
- Radio CD+MP3

Bezpieczeństwo:
- Tratwa ratunkowa 10 os.,
- EPIRB z GPS,
- SART,
- NAVTEX,
- Kamizelki pneumatyczne,
- Zapasowy rumpel,

Pozostałe:
- Ogrzewanie WEBASTO,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

Cena rejsu obejmuje:

koszty przygotowania jachtu do rejsu
koszty organizacji rejsu
koszty pobytu na jachcie
opiekę doświadczonego kapitana
szkolenie żeglarskie dla chętnych

Cena rejsu nie zawiera

Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.

Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (załoga żywi kapitana na jachcie). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.

Na jachcie nie ma pościeli, prosimy o zabranie śpiworów.

Harmonogram płatności:
  • 50% – w dniu rezerwacji online
  • 50% – w dniu rozpoczęcia

Cena: 1 800 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!