Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs One-Way >>> Płyniemy z Kołobrzegu do Oslo Nr: TOB-R/2023/09/59

Kołobrzeg – Sassnitz – Kopenhaga – Helsingborg – Skagen – Oslo

Data rozpoczęcia:
02.09.2023 sobota
Data zakończenia:
11.09.2023 poniedziałek
Ilość dni:
9 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg – Sassnitz – Kopenhaga – Helsingborg – Skagen – Oslo Więcej informacji
Jacht:
Norseman 40 Więcej informacji

Cena: 1 660 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejsy stażowo-szkoleniowy po wodach Bałtyku i Cieśnin Duńskich. Płyniemy z Kołobrzegu do Oslo i wracamy.

Rejs pozwoli wypływać godziny stażowe potrzebne do uzyskania stopni żeglarskich. W tym tygodniowym rejsie - realnie można wypływać od 90 do nawet 140 godzin stażowych. Faktyczna ilość godzin stażowych
uzyskanych w rejsie jest uzależniona od woli Neptuna, warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

Na rejs wyruszamy z Kołobrzegu i popłyniemy przez Rugię, Danię do Oslo.

Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich! Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zasmakować morskiej przygody, dobrej zabawy i tradycyjnego żeglarstwa.

Na rejsie, każdy uczestnik wchodzi w skład załogi jachtu, a co za tym idzie jest zobowiązany do czynnego uczestnictwa we wszystkich pracach na jachcie: pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych, uczestniczenia w manewrach, sprzątania jachtu w trakcie i po rejsie.

W czasie rejsu - dla zainteresowanych, omawiane są tematy z dziedziny nawigacji, teorii żeglowania, prac bosmańskich, meteorologii, ratownictwa i bezpieczeństwa na jachcie.
Rejs to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości oraz sprawdzenia posiadanej wiedzy i wykorzystania jej w praktyce.

Jacht posiada szereg elektronicznych przyrządów nawigacyjnych, niemniej nawigację prowadzimy również na tradycyjnych mapach papierowych.

Kapitan zawsze służy swoją wiedzą i doświadczeniem.

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu (akceptowaną przez PZŻ).


________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE!!!
Przed rezerwacją proszę telefonicznie potwierdzić dostępność miejsca.

________________________________________________________________

TEN REJS

To będzie ekscytujący, wrześniowy rejs do Oslo.

Pierwszy kurs obierzemy na Rugię. Dalej udamy się do zachwycającej Kopenhagi.
Kiedy stolica Danii nas nacieszy, ruszamy dalej, aby popłynąć do szwedzkiego Helsingoborgu. Kolejnym punktem będzie kurs przez Kattegat i port Skagen, gdzie opuścimy wody Bałtyku i wpłyniemy na Morze Północne. Z Cieśniny Skagerrak wpłyniemy do Oslofjord, który zaprowadzi nas do stolicy Norwegii.

_ _ _

Sobota jest dniem organizacyjnym i zaopatrzeniowym. Zaokrętowanie możliwe od godziny 12.00, tak aby załoga schodząca z łódki mogła ze spokojem posprzątać jacht.

Kapitan przeprowadza szkolenie z zasad bezpieczeństwa i alarmów, obsługi jachtu, prac bosmańskich (w tym przewidziana jest nauka lub przypomnienie węzłów) oraz dokonuje podziału na wachty. Nowa załoga wychodzi w morze zazwyczaj w niedzielę o świcie.

Zaokrętowanie: 02.09.2023 sob, godz. 12:00 Wyokrętowanie 11.09.2023 pon, godz. 09:00
Port: Kołobrzeg Port: Oslo
Liczba godzin stażu: 90-110
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Cieśniny Duńskie
Trasa rejsu: Kołobrzeg – Sassnitz – Kopenhaga – Helsingborg – Skagen – Oslo

Podana trasa rejsu jest orientacyjna.

Na jej realizację mają wpływ warunki pogodowe i możliwości załogi.

Przed rejsem, na podstawie aktualnych prognoz, kapitan przedstawi możliwą do wykonania trasę. Jeśli względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Najważniejsze jest bowiem bezpieczeństwo załogi i jachtu.

KILKA SŁÓW O MIEJSCACH NA KURSIE

Rejs zaczynamy w Kołobrzegu.
Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta, i po dziś dzień Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii. Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę).
Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża. Ciekawe są też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.

Obieramy kurs na Rugię.
Sassnitz - to popularny niemiecki kurort wypoczynkowy na Rugii. Atrakcją miasta jest półtorakilometrowe molo, na którego końcu znajduje się wybudowana w 1903 roku latarnia morska.
W Sassnitz znajduje się także zoo (Tierpark Sassnitz) oraz kilka ciekawych muzeów:
- Muzeum Archeologii Podwodnej w którym zgromadzono bogate zbiory różnego rodzaju eksponatów jakie odnalezione zostały pod wodą w niemieckiej części Bałtyku,
- U-Boat Museum,
- Muzeum Rybołówstwa.
Będąc tu obowiązkowo należy odwiedzić Park Narodowy Jasmund, gdzie podziwiać można piękną przyrodę, dzikie plaże i białe klify zapierają dech w piersiach.

Dalej skierujemy się w kierunku Kopenhagi.
Kopenhaga stolica Danii, to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Punktem obowiązkowym podczas odwiedzin Kopenhagi są m.in.:
- pomnik małej syrenki – symbol miasta znany na całym świecie. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
- zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej – Amalienborg,
– katedra luterańska Marii Panny, największy duński kościół; znajduje się tam rzeźba Chrystusa wykonana przez Bertela Thorvaldsena.
Podczas pobytu w Kopenhadze warto spróbować tradycyjnych duńskich kanapek smørrebrød, czyli kanapek z ciemnego żytniego pieczywa (rugbrød) posmarowanego masłem i podawanego z dodatkami: sałatką, tuńczykiem, kurczakiem lub wołowiną i pomidorem. Charakterystyczne dla Danii są też śledzie, które dostać można wszędzie, a przyrządzane są na niezliczone sposoby.

Wypływamy z Kopenhagi aby płynąc dalej, do do szwedzkiego Helsingborgu.
Dalej, kolejnym punktem będzie kurs przez Kattegat i port Skagen, gdzie opuścimy wody Bałtyku i wpłyniemy na Morze Północne.

Skagen – to zjawiskowa miejscowość położona na północnym cyplu Jutlandii. Jest tu duży port rybacki, promowy i jachtowy. To tutaj stykają się szare wody cieśniny Skagerrak z zieloną wodą Kattegatu (z wieży starej latarni morskiej widać jednoczesnie i Bałtyk i Morze Północne). Warto samemu wybrać się na przylądek Green (najbardziej na północ wysunięty punkt Jutlandii), gdzie fale Morza Północnego mieszają się z falami Bałtyku, a na plaży można spotkać baraszkujące foki.

Z Cieśniny Skagerrak wpływamy do Oslofjordu.
Linia brzegowa Oslofjordu to wybrzeże porozcinane szeregiem długich, wąskich, rozgałęziających się zatok, na przedpolu lądu występują liczne wyspy i wysepki.

Rejs zakończymy w Oslo, stolicy Norwegii. Miasto rozlokowało się na końcu fiordu.
Oslo, miasto zachwycające dynamicznym życiem towarzyskim i kuszącym jedyną w swoim rodzaju możliwością połączenia kontaktu natury z życiem miejskim. Linia brzegowa Oslo to wybrzeże fiordowe. Porozcinane jest ono szeregiem długich, wąskich, rozgałęziających się zatok, na przedpolu lądu występują liczne wyspy i wysepki.
Tutaj, na półwyspie Bygdøy rozlokowane są muzea, których żeglarze nie mogą ominąć:
Muzeum Kon-Tiki, upamiętniające podróż Thora Heyerdahla na tratwie Kon-Tiki przez Ocean Spokojny w 1947 roku oraz Muzeum Statku Fram, poświęcone jednostce zbudowanej w 1892 roku na zamówienie podróżnika Fridtjofa Nansena na poczet wypraw polarnych.

Transport do góry

Dojazd i powrót z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Norseman 40 (1975)
Holandia

Dzielna, oceaniczna jednostka. Dwa maszty, obszerny centralny kokpit, sztywna owiewka, mocne relingi, świetna antypoślizgowa wykładzina na pokładzie... Wszystkie te elementy, nawet w najcięższych warunkach pogodowych, zapewniają żeglugę wygodną i bezpieczną!
Konstruktorzy jachtu kładli główny nacisk na możliwości nautyczne jachtu, na bezpieczeństwo żeglugi w sztormie, na odporność jednostki na silny wiatr i wysokie fale.

Długość:
12,60 m
Szerokość:
3,80 m
Liczba koi/kabin:
8 / 2
Zbiornik wody:
800 l
Zbiornik paliwa:
300 l
Silnik:
68 KM
Wyposażenie

Komputer nawigacyjny, radio UKF DSC, radio UKF ręczne, GPS – 3 szt, nadajnik/odbiornik sygnału AIS, komplet map bałtyckich, kompas elektroniczny i magnetyczny, sonda głębokości, wiatromierz elektroniczny,

kabina dziobowa, mesa i kabina rufowa,
2 łazienki - dziobowa i rufowa,
wodociąg z hydroforem,
kambuz: lodówka, gaz do kuchni – 2 butle po 11 kg + kuchenka indukcyjna,
ogrzewanie: 2 kaloryfery olejowe,

ekran radarowy, tratwa ratunkowa oraz komplet środków ratunkowych i pirotechnicznych, ostrzegawcze środki akustyczne, gaśnice, elektryczna winda kotwiczna, elektryczna i ręczna pompa zęzowa, trap rufowy, platforma kąpielowa, drabinka kąpielowa, roller genuły,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- prowadzenie rejsu przez doświadczonego kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu,

Cena rejsu nie zawiera

- składki uczestników do kasy jachtowej* - fundusze zbierane są przez załogę w kwocie około 50 zł/dzień, przeznaczone na zakup świeżej żywności, paliwa oraz na opłaty portowe. Jej rozliczenie odbywa się na koniec rejsu. Ewentualne nadwyżki - czyli niewykorzystane pieniądze, wracają do uczestników rejsu,
- kompletu pościeli ( UWAGA: każda koja na jachcie posiada swoją poduszkę ze świeżo praną poszewką na kolejny rejs. Należy zabrać śpiwór i dres do spania),
- dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania,
- indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,

________
* Kapitan jest wyłączony ze składki jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 40% – w dniu rezerwacji online
  • 60% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 1 660 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!