Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs One-Way >>> Płyniemy z Oslo do Gdyni Nr: TOB-R/2023/09/60

Oslo – Moss – Skagen – Goteborg – Kopenhaga – Bornholm – Gdynia

Data rozpoczęcia:
11.09.2023 poniedziałek
Data zakończenia:
23.09.2023 sobota
Ilość dni:
12 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Oslo – Moss – Skagen – Goteborg – Kopenhaga – Bornholm – Gdynia Więcej informacji
Jacht:
Norseman 40 Więcej informacji

Cena: 2 230 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejsy stażowo-szkoleniowy po wodach Bałtyku i Cieśnin Duńskich. Płyniemy z Kołobrzegu do Oslo i wracamy.

Rejs pozwoli wypływać godziny stażowe potrzebne do uzyskania stopni żeglarskich. W tym tygodniowym rejsie - realnie można wypływać od 90 do nawet 140 godzin stażowych. Faktyczna ilość godzin stażowych
uzyskanych w rejsie jest uzależniona od woli Neptuna, warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

Na rejs wyruszamy z Kołobrzegu i popłyniemy przez Rugię, Danię do Oslo.

Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich! Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zasmakować morskiej przygody, dobrej zabawy i tradycyjnego żeglarstwa.

Na rejsie, każdy uczestnik wchodzi w skład załogi jachtu, a co za tym idzie jest zobowiązany do czynnego uczestnictwa we wszystkich pracach na jachcie: pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych, uczestniczenia w manewrach, sprzątania jachtu w trakcie i po rejsie.

W czasie rejsu - dla zainteresowanych, omawiane są tematy z dziedziny nawigacji, teorii żeglowania, prac bosmańskich, meteorologii, ratownictwa i bezpieczeństwa na jachcie.
Rejs to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości oraz sprawdzenia posiadanej wiedzy i wykorzystania jej w praktyce.

Jacht posiada szereg elektronicznych przyrządów nawigacyjnych, niemniej nawigację prowadzimy również na tradycyjnych mapach papierowych.

Kapitan zawsze służy swoją wiedzą i doświadczeniem.

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu (akceptowaną przez PZŻ).


________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE!!!
Przed rezerwacją proszę telefonicznie potwierdzić dostępność miejsca.

________________________________________________________________

TEN REJS

To będzie ekscytujący rejs z Oslo do Gdyni.
Przepłyniemy Cieśniną Skagerrak aby zakotwiczyć w Skagen i Goteborgu (zobaczymy jak stykają się szare wody cieśniny Skagerrak z zieloną wodą Kattegatu).
Dalej przez Kattegat i Sund popłyniemy do Kopenhagi.
Kolejnym naszym celem będzie Bornholm. A na koniec wracamy do Gdyni, gdzie zakończymy nasz rejs.

_ _ _

Sobota jest dniem organizacyjnym i zaopatrzeniowym. Zaokrętowanie możliwe od godziny 12.00, tak aby załoga schodząca z łódki mogła ze spokojem posprzątać jacht.

Kapitan przeprowadza szkolenie z zasad bezpieczeństwa i alarmów, obsługi jachtu, prac bosmańskich (w tym przewidziana jest nauka lub przypomnienie węzłów) oraz dokonuje podziału na wachty. Nowa załoga wychodzi w morze zazwyczaj w niedzielę o świcie.

Zaokrętowanie: 11.09.2023 pon, godz. 12:00 Wyokrętowanie 23.09.2023 sob, godz. 09:00
Port: Oslo Port: Gdynia
Liczba godzin stażu: 90-110
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Cieśniny Duńskie
Trasa rejsu: Oslo – Moss – Skagen – Goteborg – Kopenhaga – Bornholm – Gdynia

Podana trasa rejsu jest orientacyjna.

Na jej realizację mają wpływ warunki pogodowe i możliwości załogi.

Przed rejsem, na podstawie aktualnych prognoz, kapitan przedstawi możliwą do wykonania trasę. Jeśli względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Najważniejsze jest bowiem bezpieczeństwo załogi i jachtu.

KILKA SŁÓW O MIEJSCACH NA KURSIE

Rejs rozpoczniemy od Oslo, stolicy Norwegii. Miasto rozlokowało się na końcu fiordu Oslofjord.
Oslo, miasto zachwycające dynamicznym życiem towarzyskim i kuszącym jedyną w swoim rodzaju możliwością połączenia kontaktu natury z życiem miejskim. Linia brzegowa Oslo to wybrzeże fiordowe. Porozcinane jest ono szeregiem długich, wąskich, rozgałęziających się zatok, na przedpolu lądu występują liczne wyspy i wysepki.
Tutaj, na półwyspie Bygdøy rozlokowane są muzea, których żeglarze nie mogą ominąć:
Muzeum Kon-Tiki, upamiętniające podróż Thora Heyerdahla na tratwie Kon-Tiki przez Ocean Spokojny w 1947 roku oraz Muzeum Statku Fram, poświęcone jednostce zbudowanej w 1892 roku na zamówienie podróżnika Fridtjofa Nansena na poczet wypraw polarnych.

Linia brzegowa Oslofjordu to wybrzeże porozcinane szeregiem długich, wąskich, rozgałęziających się zatok, na przedpolu lądu występują liczne wyspy i wysepki.

Moss to niewielkie miasto w południowo-wschodniej Norwegii, leżące nad fiordem Oslofjord. Miasto zostało założone w XIII wieku i przez wieki było ważnym ośrodkiem handlowym i przemysłowym w regionie. Port w Moss jest jednym z największych portów promowych w Norwegii. Z portu można popłynąć promem na wiele wysp i miejscowości w regionie, w tym na popularną wyspę Hvaler.
W Moss warto zobaczyć Muzeum Moss oraz rekonstruowany zamek, który znajduje się w samym centrum miasta. Można również spacerować po urokliwej starówce i podziwiać zabytkowe domy z drewna. Jedną z ciekawszych ulic w Moss jest Jeløygata, która słynie z licznych sklepów i kawiarni. To również dobre miejsce na zakupy związane z rękodziełem i sztuką.
Oprócz rekonstruowanego zamku, warto zobaczyć kościół Kambo oraz stary cmentarz w Rygge.

Skagen – to zjawiskowa miejscowość położona na północnym cyplu Jutlandii. Jest tu duży port rybacki, promowy i jachtowy. To tutaj stykają się szare wody cieśniny Skagerrak z zieloną wodą Kattegatu (z wieży starej latarni morskiej widać jednoczesnie i Bałtyk i Morze Północne). Warto samemu wybrać się na przylądek Green (najbardziej na północ wysunięty punkt Jutlandii), gdzie fale Morza Północnego mieszają się z falami Bałtyku, a na plaży można spotkać baraszkujące foki.

Göteborg to drugie szwedzkie miasto pod względem wielkości i jednocześnie największy port. Miasto jest też największym centrum uniwersyteckim w całej Skandynawii.
Miasto fascynuje ciekawą architekturą i historią, ma też wiele muzeów.
Są też tu wspaniałe parki i ogrody botaniczne, które przyciągają zapalonych przyrodników. Z kolei olbrzymia ilość studentów sprawia, że Göteborg tętni życiem także nocą.
Za najważniejszą atrakcję turystyczną miasta uchodzi wielki park rozrywki Liseberg.

Kopenhaga stolica Danii, to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Punktem obowiązkowym podczas odwiedzin Kopenhagi są m.in.:
- pomnik małej syrenki – symbol miasta znany na całym świecie. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
- zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej – Amalienborg,
– katedra luterańska Marii Panny, największy duński kościół; znajduje się tam rzeźba Chrystusa wykonana przez Bertela Thorvaldsena.
Podczas pobytu w Kopenhadze warto spróbować tradycyjnych duńskich kanapek smørrebrød, czyli kanapek z ciemnego żytniego pieczywa (rugbrød) posmarowanego masłem i podawanego z dodatkami: sałatką, tuńczykiem, kurczakiem lub wołowiną i pomidorem. Charakterystyczne dla Danii są też śledzie, które dostać można wszędzie, a przyrządzane są na niezliczone sposoby.

Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Najczęściej odwiedzaną atrakcją wyspy Bornholm są największe w północnej Europie ruiny zamku Hammershuus. Gniazdo orła na szczycie 74 metrowego skalnego masywu zaprasza do ponad 800 lat fascynującej historii.
Należy również odwiedzić okolice starego Borg , który jest jednym z pierwszych budynków w Danii, ale przede wszystkim 4 piękne okrągłe kościoły.
Każdy port wyspy, każde ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną. W kilku portach możemy odwiedzić małe huty, w których wytwarzane są szklane cudeńka, zajrzeć do pracowni ceramicznych lub odwiedzić warsztat tkacki. W miasteczkach pełno też jest małych sklepów ze starociami, antykwariatów oraz niedużych galerii plastycznych. W sklepikach z pamiątkami, przeważają wyroby zakorzenione w tradycyjnym rękodziele.

Gdynia to miasto założone w 1926 roku, w wyniku podziału Wolnego Miasta Gdańska i Polski. Początkowo było niewielką wsią rybacką, a obecnie jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce i stanowi kluczowy węzeł transportowy na trasie między Skandynawią, Europą Środkową i Wschodnią. W porcie można zobaczyć wiele interesujących statków i kontenerowców.
W Gdyni można zobaczyć wiele interesujących atrakcji turystycznych. Do najważniejszych z nich należą:
- Skwer Kościuszki - popularne miejsce spacerowe z widokiem na morze,
- Bulwar Nadmorski - popularne miejsce spacerowe,
- Molo Orłowskie - drewniane molo,
- Muzeum Marynarki Wojennej - muzeum poświęcone historii polskiej marynarki wojennej,
- Akwarium Gdyńskie - jedno z największych akwariów w Polsce,
- Dar Pomorza - żaglowiec szkolny z 1909 roku, obecnie pełniący rolę muzeum.
Miasto posiada kilka plaż, w tym popularną plażę miejską, na której letnie kąpiele są bardzo popularne.
W Gdyni można zobaczyć wiele zabytków, z których najważniejsze to:
- Kościół św. Michała Archanioła - zabytkowy kościół w centrum miasta,
- Dom Marynarza - zabytkowy budynek mieszczący obecnie Gdyńskie Centrum Filmowe,
- Kamienice z XIX wieku - zabytkowe kamienice zlokalizowane w centrum miasta,
- Muzeum Emigracji - muzeum poświęcone historii emigracji z Polski.

Transport do góry

Dojazd i powrót z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Norseman 40 (1975)
Holandia

Dzielna, oceaniczna jednostka. Dwa maszty, obszerny centralny kokpit, sztywna owiewka, mocne relingi, świetna antypoślizgowa wykładzina na pokładzie... Wszystkie te elementy, nawet w najcięższych warunkach pogodowych, zapewniają żeglugę wygodną i bezpieczną!
Konstruktorzy jachtu kładli główny nacisk na możliwości nautyczne jachtu, na bezpieczeństwo żeglugi w sztormie, na odporność jednostki na silny wiatr i wysokie fale.

Długość:
12,60 m
Szerokość:
3,80 m
Liczba koi/kabin:
8 / 2
Zbiornik wody:
800 l
Zbiornik paliwa:
300 l
Silnik:
68 KM
Wyposażenie

Komputer nawigacyjny, radio UKF DSC, radio UKF ręczne, GPS – 3 szt, nadajnik/odbiornik sygnału AIS, komplet map bałtyckich, kompas elektroniczny i magnetyczny, sonda głębokości, wiatromierz elektroniczny,

kabina dziobowa, mesa i kabina rufowa,
2 łazienki - dziobowa i rufowa,
wodociąg z hydroforem,
kambuz: lodówka, gaz do kuchni – 2 butle po 11 kg + kuchenka indukcyjna,
ogrzewanie: 2 kaloryfery olejowe,

ekran radarowy, tratwa ratunkowa oraz komplet środków ratunkowych i pirotechnicznych, ostrzegawcze środki akustyczne, gaśnice, elektryczna winda kotwiczna, elektryczna i ręczna pompa zęzowa, trap rufowy, platforma kąpielowa, drabinka kąpielowa, roller genuły,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- prowadzenie rejsu przez doświadczonego kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu,

Cena rejsu nie zawiera

- składki uczestników do kasy jachtowej* - fundusze zbierane są przez załogę w kwocie około 50 zł/dzień, przeznaczone na zakup świeżej żywności, paliwa oraz na opłaty portowe. Jej rozliczenie odbywa się na koniec rejsu. Ewentualne nadwyżki - czyli niewykorzystane pieniądze, wracają do uczestników rejsu,
- kompletu pościeli ( UWAGA: każda koja na jachcie posiada swoją poduszkę ze świeżo praną poszewką na kolejny rejs. Należy zabrać śpiwór i dres do spania),
- dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania,
- indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,

________
* Kapitan jest wyłączony ze składki jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 40% – w dniu rezerwacji online
  • 60% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 2 230 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!