Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Wody Norwegii >>> Rejs z Alesund do Bergen Nr: MIM-R/2023/05/405

Trondheim – Kristiansund – Håholmen – Molde – Ålesund

Data rozpoczęcia:
31.08.2023 czwartek
Data zakończenia:
07.09.2023 czwartek
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Trondheim – Kristiansund – Håholmen – Molde – Ålesund Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 38 (3 cab.) Więcej informacji

Cena: 1 800 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów po Morzu Norweskim.

Podczas tego cyklu obędziemy szereg rejsów podczas których w zależności od etapu pływamy wzdłuż norweskiego wybrzeża, zagłębiamy się w norweskie fiordy czy też eksplorujemy norweskie wyspy.

W trakcie każdego rejsu odwiedzimy kilka interesujących portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków na tych morzach i w okolicach portów do których zawiniemy. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne, wyjątkowe i godne zobaczenia.

Płynąc na jeden z rejsów, zyskacie sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego, a w zależności od etapu:
- nawigować będziemy na wodach pływowych,
- żeglować będziemy nocą, dokonując dłuższych przelotów.

Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez Skippera opinia z rejsu.

Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!


__________________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE 2 MIEJSCA !!!

Mam na tym rejsie ostatnie 2 miejsca: 1-dno miejsce w kabinie rufowej z Panem i 1-dno miejsce w kabinie dziobowej z Panią.

Zalecamy przed rezerwacją telefonicznie potwierdzić bieżącą dostępność miejsca.

__________________________________________________________________________

TEN REJS

Kolejny etap rejsu rozpoczynamy w jednym z największych norweskich miast, w Trondheim.
Przez wieki, niezliczone rzesze pielgrzymów odwiedzały Katedrę Nidaros, największą budowlę średniowieczną w Skandynawii. Wspaniale odrestaurowana po zniszczeniach z okresu reformacji, cieszy się dzisiaj mianem jednego z największych zabytków Norwegii.

Dalej odwiedzimy Krystiansund i posłuchamy dobrego jazzu w Molde.

Zapewne zawiniemy też do małej rybackiej osady Håholmen, która oczarowuje wszystkich przybyłych spokojem i harmonią.

Jeżeli będzie sprzyjać nam pogoda, pogoda odwiedzimy również Geirangerfjord – jeden z najpiękniejszych fiordów świata.

Rejs zakończymy pośród białych, secesyjnych kamienic Ålesund.

TRANSPORT

Możliwe warianty podróży (stan na 14.03)

DOJAZD / PRZELOT
Przelot do Trondheim z Krakowa (bezpośrednio) w dniu 31.08 to koszt ok. 340 zł / os.
Przelot do Trondheim z Warszawy (z przesiadką w Oslo) w dniu 31.08 to koszt ok. 450 zł / os.
Możliwe inne przeloty z Krakowa, Poznania i Wrocławia do Trondheim z jedną przesiadką.

POWRÓT
Przelot z Alesund do Gdańska (bezpośrednio) w dniu 07.09 to koszt ok. 360 zł / os.
Przelot z Alesund do Warszawy ( z przesiadką w Oslo ) w dniu 07.09 to koszt ok. 540 zł / os.
Możliwe inne przeloty do Krakowa, Poznania i Wrocławia z jedną przesiadką.

Zaokrętowanie: 31.08.2023 czw, godz. 16:00 Wyokrętowanie 07.09.2023 czw, godz. 09:00
Port: Trondheim Port: Ålesund
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Trondheim – Kristiansund – Håholmen – Molde – Ålesund

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.

Rejs zaczynamy w Rejs zakończymy w barwnym Trondheim, trzecim co do wielkości mieście Norwegii. Założone w 997 r., długi czas było stolicą kraju, tutaj także zbierał się pierwszy norweski parlament. Przez wieki, niezliczone rzesze pielgrzymów odwiedzały Katedrę Nidaros, największą budowlę średniowieczną w Skandynawii.
Do dziś Katedra Nidarosdomen (narodowa świątynia zbudowana nad grobem św. Olafa) jest miejscem licznie odwiedzanym. Najstarsze jej zachowane fragmenty, pochodzą z połowy XII w.
Warto odwiedzić też Muzeum Sztuki i Pałac Arcybiskupi, albo współczesne i nietuzinkowe Muzeum Muzyki Popularnej.
W Trondheim można też zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.
Osobom poszukującym zbliżenia z naturą proponujemy odwiedziny w parku Bymarka, do którego z centrum dostać się można najbardziej oddaloną na północ linią tramwajową na świecie (Gråkallbanen).

Kolejnym punktem na naszej trasie jest Kristiansund, miasto założone w 1742 roku. Dziś warto tu zobaczyć historyczne dzielnice z drewnianymi domami, takie jak Kirkelandet i Innlandet. W centrum miasta znajduje się także muzeum sztuki, Muzeum Ole Bulla, poświęcone życiu i twórczości słynnego norweskiego skrzypka Ole Bulla. W porcie Kristiansund jest ciekawy, stary, drewniany budynek, który był dawniej magazynem soli. Obecnie jest to jeden z najważniejszych obiektów kulturowych w mieście i służy jako centrum kulturalne i turystyczne.
W restauracjach warto spróbować lokalnych specjałów, takich jak krewetki, łosoś i dorsz.
Ciekawostka: Mieszkańcy Kristiansund są znani z tradycyjnego tańca ludowego, który nosi nazwę "klompendans". Tańczony jest on w specjalnych drewnianych butach, które wydają charakterystyczny dźwięk.

Dalej mamy Håholmen – to urocza, mała, rybacka osada.

Kolejnym punktem na naszej trasie jest Molde – Miasto Róż i dobrego jazzu. Letni festiwal przyciąga gwiazdy i fanów z całego świata. Z pewnością wypijemy regionalne piwo i posłuchamy muzyki. Tutaj również rozpoczyna swój bieg Droga Atlantycka, łącząca Kristiansund i wysepki z położone na nich niewielkimi miejscowościami.

Wszystko zależy od pogody, jeżeli będzie korzystna popłyniemy nieco dalej na południe, aby zobaczyć Geirangerfiord nazywany królem fiordów i stanowiący prawdziwą wizytówkę Norwegii. Pojawia się w większości folderów reklamowych i w katalogach biur podróży. Ciągnie się na przestrzeni 15 km, i jest otoczony bardzo stromymi i trudnymi do zdobycia górami z których spływają przepiękne wodospady. Jedyną osadą nad nim jest miejscowość Geiranger mieszcząca się na końcu fiordu. Znajduje się tu kilka hoteli i lokai gastronomicznych. Miasteczko tętni życiem, ale wystarczy odejść nieco poza jego granice, aby być sam na sam z potężną naturą.

Rejs zakończymy w Alesund, mieście leżącym na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę. Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau. Latem, poza miastem można wędrować licznymi szlakami pieszymi i pooglądać maskonury na pobliskiej wyspie Runde.

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria 38 (3 cab.) (2008)
Bavaria Yachts

Jacht posiada 3 kabiny dwuosobowe oraz łazienkę z prysznicem. Wszystkie kabiny są z podwójnymi kojami płaskimi. Na rejsach żeglujemy w 7 osób plus skipper.
Jachty są zarejestrowane na 8 osób każdy oraz posiadają stosowne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa dla 8 osób (tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne).

Jacht jest utrzymany w bardzo dobrym stanie technicznym i hotelowym, dzięki regularnemu, profesjonalnemu i kompleksowemu corocznemu serwisowi.
Na tym jachcie organizujemy rejsy po Morzu Bałtyckim, Północnym i Norweskim.

Długość:
11,72 m
Szerokość:
3,90 m
Zanurzenie:
1,6 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
6 / 3
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
360 l
Zbiornik paliwa:
150 l
Silnik:
40 KM
Wyposażenie

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- 2 chartplottery Raymarine (jeden dotykowy w kokpicie, jeden w nawigacyjnej)
- radar
- autopilot
- navtex do odbioru prognoz pogody i ostrzeżeń nawigacyjnych
- AIS
- radio VHF z DSC
- kompas
- wiatromierz, log, echosonda

WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE:
- grot z listwami stawiany tradycyjnie, genua rolowana
- 6 dużych kabestanów Lewmar
- szprycbuda
- winda kotwiczna, kotwica Delta, łańcuch 50m
- dodatkowe akumulatory (łącznie 330Ah)

WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- ogrzewanie
- lodówka w kambuzie
- 2-palnikowa kuchenka z piekarnikiem
- pełne oświetlenie wnętrza LED
- odtwarzacz muzyki
- 2 głośniki w mesie
- telewizor
- platforma na rufie
- pościel i ręcznik dla każdego uczestnika
- pełne wyposażenie kuchenne
- literatura żeglarska, gry

WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jacht został kompletnie wyposażony w tym zakresie.

Należy tu wymienić:
- oceaniczne tratwy ratunkowe dla 8 osób
- radiopławy EPIRB
- ratunkowe kamizelki pneumatyczne z szelkami
- 2 koła ratunkowe (jedno z linką, drugie z pławką świetlną)
- pirotechnika (rakiety spadochronowe i pławka dymna)
- apteczka wyposażona przez lekarza we wszystko co potrzebne

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- wybraną koję,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL (koszty leczenia) i NW,
- ubezpieczenie KRiT (od rezygnacji z imprezy turystycznej),
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- sprzątanie końcowe jachtu,
- pościel i ręcznik,

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: ok. 200 - 250 EUR/osobę/tydzień w zależności od etapu rejsu - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;

Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.

__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.

Harmonogram płatności:
  • 50% – w dniu rezerwacji online
  • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 1 800 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!