Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Szwedzkie szkiery >>> Rejs ze Sztokholmu do Kołobrzegu Nr: OFS-R/2023/07/55

Sztokholm - Olandia - Karlskrona - Christianso - Bornholm - Kołobrzeg

Data rozpoczęcia:
12.07.2023 środa
Data zakończenia:
22.07.2023 sobota
Ilość dni:
10 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Sztokholm - Olandia - Karlskrona - Christianso - Bornholm - Kołobrzeg Więcej informacji
Jacht:
Gib Sea 43 Więcej informacji

Cena: 2 900 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs w którym pokonamy ponad trzysta mil na trasie Szwecja - Polska. To nasz BAŁTYCKI KLASYK bez pośpiechu.

Popłyniemy tak zwanym Błękitnym Wybrzeżem pełnym szkierów, przeciśniemy się Kalmarsundem i zatrzymamy na Olandii, a potem w Karlskronie, gdzie przyczaimy się do przeskoku przez Bałtyk.

W drodze powrotnej “szlakiem praojców” zajrzymy na Christianso i Bornholm.

Finisz w Marinie Solnej w Kołobrzegu

Zaokrętowanie: 12.07.2023 śro, godz. 16:00 Wyokrętowanie 22.07.2023 sob, godz. 09:00
Port: Sztokholm Port: Kołobrzeg

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Szkiery
Trasa rejsu: Sztokholm - Olandia - Karlskrona - Christianso - Bornholm - Kołobrzeg

Trasa rejsu może ulec zmianie w przypadku trudnych warunków atmosferycznych, działania siły wyższej, sprawności załogi oraz decyzji skippera.

Rejs zaczynamy w Sztokholmie
Stolica Szwecji to absolutnie wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach oraz otoczone archipelagiem sztokholmskim, składającym się z ponad 20 tysięcy wysp i wysepek!!! Ważne dla nas. To to, że trochę uroku i trudu pływania po szkierach uda nam się uszczknąć. Żegluga szkierami jest niesamowita….. trudno ją opisać, a zdjęcia nie oddają w pełni tego uroku. Będziecie pod wrażeniem.
Wracając do Sztokholmu, pomimo, iż to duże miasto to zadziwi Was jak dużo znajdziecie tu zieleni, lokowanej pośród harmonijnej zabudowy.

Co zobaczyć? Aby jako tako ogarnąć wszystkie atrakcje, najlepiej byłoby przylecieć do Sztokholmu choć dzień lub dwa wcześniej. Pośród wielu możliwości jakie daje turystom to miasto, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści,
… i wiele innych. Nie sposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie okazja aby tu powrócić.

Sztokholmskie Szkiery - to kraina wysp na Bałtyku, na wschód od Sztokholmu, składająca się z 24 tysięcy mniejszych i większych wysp. Archipelag rozciąga się na przestrzeni 150 km, od wyspy Archolma na północy do Landsort na południu.
Wyspy te różnią się nie tylko wielkością, ale też ukształtowaniem, szatą roślinną i urokiem. Scenerie takich wysp to lasy i skały, łąki i pastwiska, przystanie, plaże oraz oczywiście zabudowania (domy, domki, budynki gospodarcze). Na wielu wyspach są kawiarenki, butiki, restauracje. Archipelag to raj zarówno dla żeglarzy, jak i osób posiadających na którejś z wysp swój domek letniskowy.

Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.

Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Najczęściej odwiedzaną atrakcją wyspy Bornholm są największe w północnej Europie ruiny zamku Hammershuus. Gniazdo orła na szczycie 74 metrowego skalnego masywu zaprasza do ponad 800 lat fascynującej historii.
Należy również odwiedzić okolice starego Borg , który jest jednym z pierwszych budynków w Danii, ale przede wszystkim 4 piękne okrągłe kościoły.
Każdy port wyspy, każde ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną. W kilku portach możemy odwiedzić małe huty, w których wytwarzane są szklane cudeńka, zajrzeć do pracowni ceramicznych lub odwiedzić warsztat tkacki. W miasteczkach pełno też jest małych sklepów ze starociami, antykwariatów oraz niedużych galerii plastycznych. W sklepikach z pamiątkami, przeważają wyroby zakorzenione w tradycyjnym rękodziele.

Transport do góry

Transport do portu rozpoczęcia rejsu / z portu zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Gib Sea 43

Na ten rejs popłyniemy Jachtem Gib Sea 43.

Dla uczestników rejsu mamy przygotowane 7 miejsc.

Jacht został stworzony dla wygodnych rejsów. Cechuje go wiele wolnej powierzchni na pokładzie, dobrze oświetlone i wentylowane wnętrze. Jacht Gib Sea 43 jest szeroki i właściwość ta została wykorzystana w konstrukcji do maksimum. Szeroka rufa pozwala na obszerne kabiny rufowe i duży kokpit.
Dobrze rozplanowana, obszerna mesa jachtu pomieści wygodnie wszystkich członków załogi.
Układ dwóch kół sterowych, o niezależnym układzie sterociągów, pozwala na swobodne przejście na rufę i lepszą widzialność sternikowi.
Wielkość ożaglowania jest wystarczająca dla pewnej żeglugi.
Jacht dobrze reaguje na ster pod żaglami jak i silnikiem.

Parametry:
Model: Gib Sea 43, 2003
Flaga / rodzaj rejestracji: Polska, komercyjna
Długość: 12,87 m
Szerokość: 4,26 m
Zanurzenie: 1,70 m
Żagle: Genua, Grot (nowe 2020), Fok sztormowy
Powierzchnia ożaglowania: 82 m2
Kabiny: 4
Koje: 8
Łazienki: 2
Pojemność zbiorników na wodę: 500l
Pojemność zbiorników na paliwo: 240 l
Silnik: Yanmar 54 KM

Wyposażenie ratunkowe: EPIRB, tratwa oraz grab bag, kamizelki ratunkowe, apteczka, radio VHF, Navtex, pirotechnika, sprzęt gaśniczy (gaśnice i koce), kombinezony chroniące
przed hipotermią

Wyposażenie nawigacyjne: AIS dwukierunkowy, chartplotter (Navionics), mapy, locje, autopilot, wiatrowskaz, głębokościomierz, Garmin In - Reach

Wyposażenie hotelowe / rekreacyjne: Ponton z silnikiem zaburtowym, wyposażenie kuchenne (blender, slow cooker), piekarnik, łazienki z prysznicem i gorącą wodą, platforma
kąpielowa, radio, biblioteczka (locje, papierowe mapy i inne tytuły, żeglarskie oraz nieżeglarskie), ogrzewanie (Webasto), panel słoneczny, pościel, bimini.

Certyfikaty: Karta Bezpieczeństwa, kategoria pełnomorska, Kategoria konstrukcyjna A wg. Dyrektywy RCD

Zakwaterowanie: cztery podwójne kabiny (jedna z łóżkiem piętrowym). Dwie łazienki.
Obsada: stała załoga 2 osoby + 6 uczestników naszych rejsów.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

1. Opiekę skippera,
2. Miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie;
3. Praktyczne szkolenie żeglarskie;
4, Ubezpieczenie „casco”, OC oraz NNW;
5. Pościel;
6. Dostęp do wszystkich udogodnień jachtowych;
7. Sprzątanie po rejsie;
8. Gaz do kuchenki.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej*, zwykle 50 – 70 EUR / tydzień / osobę, przeznaczonej na:
- wyżywienie;
- paliwo;
- opłaty portowe.
Rozliczane składki wg. zużycia, Załoga Stała partycypuje w ww. kosztach.
2. Transportu na miejsce rozpoczęcia rejsu i z miejsca zakończenia;
3. Ubezpieczenia podróżnego;
4. Kosztów lokalnych atrakcji;
5. Wydatków własnych;

Harmonogram płatności:
  • 10% – w dniu rezerwacji online
  • 90% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 900 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!