Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs Żaglowcem po Bałtyku Nr: BNT-R/2023/05/6

Gdańsk - Bałtyk - Gdańsk

Data rozpoczęcia:
07.05.2023 niedziela
Data zakończenia:
13.05.2023 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdańsk - Bałtyk - Gdańsk Więcej informacji
Jacht:
Żaglowiec drewniany Więcej informacji

Cena: 2 350 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Jeśli chcesz odkryć magię Bałtyku podczas rejsów żaglowcem - ZAPRASZAMY!

Organizujemy serię rejsów na trasie Gdańsk - Gdańsk oraz kilka na trasach ONE-WAY, tj. żaglowiec weźmie udział w Baltic Sail w Gdańsku, Sea Festival w Kłajpedzie, Hanse Sail w Rostoku i Dniach Morza w Szczecinie.

Sezon rozpoczynamy w maju i pływać będziemy do jesieni.

Rejs pozwoli wypływać godziny stażowe potrzebne do uzyskania stopni żeglarskich. W rejsie 7 dniowym realnie można wypływać od 70 do 90 godzin stażowych (ilość wypływanych godzin stażowych jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi). W rejsie pięciodniowym nieco mniej: 50-65.

Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich! Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zasmakować morskiej przygody na dwumasztowym żaglowcu i tradycyjnego żeglarstwa bałtyckiego.

Nasz rejs to doskonała okazja do zdobycia stażu morskiego oraz nowych wiadomości i umiejętności żeglarskich.

W cenie każdego z naszych rejsów zawarliśmy wszystkie dodatkowe koszty: wyżywienia, opłat portowych, ubezpieczenia oraz paliwa.

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu (akceptowaną przez PZŻ).

TEN REJS

To gdzie popłyniemy zależeć będzie od prognoz meteorologicznych i warunków pogodowych.

Na trasie Gdańsk - Gdańsk rejs zaczynamy i kończymy w Gdańsku.

Po wypłynięciu z Gdańska możemy wybrać jeden z wariantów:

1) rejs do litewskiej Kłajpedy. W tym wariancie możemy też popłynąć do łotewskiej Lipawy lub wpłynąć przez śluzę PRZEKOPU na Zalew Wiślany;

2) rejs po polskich portach Zatoki Gdańskiej (Gdynia, Sopot, Hel, Jastarnia) do Władysławowa i wpłynąć przez śluzę PRZEKOPU na Zalew Wiślany;

3) przy sprzyjającej pogodzie i dobrym wietrze możemy popłynąć do portów duńskiego Bornholmu i na Christianso;

4) innym wariantem możliwym przy sprzyjającej pogodzie i dobrym wietrze będzie rejs do szwedzkiej Karlskrony i wyspę Utklippan.

Organizacja rejsu
Uczestnicy rozmieszczeni zostaną na kojach w jednym z dwu czteroosobowych kubryków (dziobowym lub rufowym).

Na rejsie, każdy uczestnik wchodzi w skład załogi, a co za tym idzie, jest zobowiązany do aktywnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie i dostosowywania się do poleceń kapitana.

Kapitan dzieli załogę na wachty:
- nawigacyjne (uczestniczenie w manewrach);
- kambuzowe (przygotowywanie posiłków dla całej załogi oraz sprzątanie po posiłkach i gotowaniu, zakupy).

Do załogi należy również dbanie o czystość na jachcie i sprzątanie końcowe żaglowca.

Zaokrętowanie: 07.05.2023 nie, godz. 14:00 Wyokrętowanie 13.05.2023 sob, godz. 09:00
Port: Gdańsk Port: Gdańsk
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Gdańsk - Bałtyk - Gdańsk

Podana trasa rejsu ma charakter orientacyjny i może ulec zmianie w przypadku trudnych warunków atmosferycznych, działania siły wyższej i ograniczonej sprawności załogi. Ostateczna decyzja co do sposobu realizacji trasy (odwiedzanych portów i czasu postojów) należy do kapitana jachtu i jest podejmowana na bieżąco podczas rejsu.

Rejs Zaczynamy i kończymy w Gdańsku.
Gdańsk jest miastem które warto szerzej poznać. Miasto leży nad Morzem Bałtyckim, a jego port jest największym portem morskim w kraju i jednym z największych w Europie.
Gdańsk ma długą i bogatą historię, która sięga ponad tysiąca lat. Miasto zostało założone przez Mieszka I w X wieku i szybko stało się jednym z najważniejszych portów morskich na Bałtyku. W XIV wieku Gdańsk stał się wolnym miastem, a w XVI i XVII wieku był jednym z najbogatszych miast w Europie. W czasie II wojny światowej miasto zostało zniszczone w ponad 80%, ale po wojnie zostało odbudowane.
Jednym z najciekawszych miejsc wartych zobaczenia jest zabytkowy Żuraw – wizytówka miasta. Był on używany do załadunku i rozładunku towarów od XV wieku. Obecnie jest on częścią Muzeum Narodowego i można zwiedzać jego wnętrze. Warto też zobaczyć inne zabytki, takie jak Brama Mariacka, Fontanna Neptuna, Katedra Oliwska, Złota Brama, a także udać się na przechadzkę po Starym Mieście i Drodze Królewskiej, przejść ulicą Mariacką pełną historycznych kamienic.
Mając więcej czasu, warto pójść do jednego z muzeów: Muzeum II Wojny Światowej, Europejskie Centrum Solidarności, Muzeum Narodowe, Muzeum Bursztynu, Muzeum Archeologiczne i Muzeum Etnograficzne.
Można też wybrać się na wycieczkę w okolice miasta. Najczęściej wybierane są: rejs statkiem po Motławie i kanale Martwa Wisła, wizyta na Westerplatte, Wycieczka do Sopotu i Gdyni, odwiedzenie zamku w Malborku, wypad statkiem na plażę w Jantarze lub Jastarni .
W Gdańsku można spróbować lokalnych potraw, takich jak: zupa rybna czy śledź w śmietanie (przysmak kuchni kaszubskiej).

Kilka słów o miejscach do których możemy zawitać:

TRASA 1
Kłajpeda znajdujące się w południowo-wschodniej Litwie nad zalewem Kurońskim. Jest miastem o długiej historii sięgającej średniowiecza. W XIII wieku miasto było ważnym ośrodkiem handlowym i rybackim. W czasie I wojny światowej Kłajpeda została zajęta przez Niemców, a po II wojnie światowej przeszła pod panowanie radzieckie.
Z racji położenia, miasto ma długą tradycję rybołówstwa i przemysłu morskiego, a turyści mogą zwiedzić port i Muzeum Morskie (w dwudziestu czterech akwariach muzeum występują cztery ekosystemy: słodkowodny, bałtycki, północny i tropikalny).
W Kłajpedzie znajduje się kilka ciekawych zabytków, w tym Katedra św. Piotra i Pawła, Kościół św. Trójcy, Zamek Kłajpedy i Stary Ratusz. Turyści mogą również odwiedzić Muzeum Litewskiej Kultury Morskiej i Park Historyczny.
Nieopodal portu jachtowego, warto zobaczyć legendarnego Czarnego Ducha (Juodasis Vaiduoklis), czyli mroczną statuę umocowaną do nadbrzeża (przedstawia ona legendarną postać, która w XVI wieku miała ukazać się przerażonemu strażnikowi portu i ostrzec go, że miastu kończą się zapasy).
Laisvės Alėja jest jedną z najważniejszych ulic w mieście i jest pełna sklepów, restauracji i kawiarni. Można w nich zjeść i wypić tradycyjne litewskie potrawy, takie jak cepelinai (kulki ziemniaczane z mięsem lub twarogiem), kibinai (kulki z ciasta z mięsem lub kapustą) i šakotis (wieża ciasta). Napojami tradycyjnymi są miód pitny i miód pitny z ziołami oraz tradycyjnie ważone piwo..
... aż szkoda będzie wypływać w dalszą drogę, drogę powrotną.

TRASA 2
Gdynia to miasto założone w 1926 roku, w wyniku podziału Wolnego Miasta Gdańska i Polski. Początkowo było niewielką wsią rybacką, a obecnie jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce.
Będąc w Gdyni można wybrać się na Skwer Kościuszki - popularne miejsce spacerowe z widokiem na morze. Przy Nabrzeżu Pomorskim zacumowany jest Okręt-muzeum „ORB Błyskawica” i nieopodal Statek-muzeum „Dar Pomorza”. Można też zajść do Akwarium Gdyńskiego - jednego z największych akwariów w Polsce.
Ze Skweru, schodząc przy Marinie Gdynia, przejdziemy na Miejską Plażę, gdzie można odpocząć czy na samej plaży czy też w jednej z kilku zlokalizowanych tu restauracji. A dla osób lubiących ruch, polecamy spacer zaczynającym się tu Bulwarem Nadmorskim. Bulwarem, ścieżkami po Kępie Redłowskiej i plaży można dojść do Sopotu (a wrócić komunikacją), po drodze mijając drewniane Molo Orłowskie.
Sopot to bałtycki kurort, położony między Gdańskiem a Gdynią.
Historia miasta sięga średniowiecza, kiedy to Sopot był niewielką osadą rybacką. W XIX wieku Sopot stał się modnym kurortem, odwiedzanym przez arystokrację i bogatych ludzi z całej Europy. Wtedy też powstały charakterystyczne dla miasta molo i Grand Hotel.
Hel to niewielkie miasto i port na półwyspie Hel, który oddziela Zatokę Gdańską od Zatoki Puckiej. Miasto powstało w XVII wieku jako ważny ośrodek rybołówstwa. W czasie II wojny światowej Hel był miejscem walk między niemieckimi siłami zbrojnymi a Armią Czerwoną. Po wojnie Hel stał się popularnym kurortem i miejscem wypoczynku nad morzem.
Port w Helu jest jednym z najważniejszych portów rybackich na wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Znajduje się tam wiele kolorowych kutrów rybackich, które dostarczają świeże owoce morza do lokalnych restauracji.
W Helu można zobaczyć m.in.: Fokarium (są tu foki i morświny); Muzeum Rybołówstwa Morskiego, które prezentuje historię rybołówstwa w Helu i na wybrzeżu Bałtyku; Muzeum Obrony Wybrzeża, które poświęcone jest historii walk o Hel w czasie II wojny światowej.
Jastarnia to niewielkie miasto i port leżące na półwyspie Helskim. Miasto powstało w XVIII wieku jako ważny ośrodek rybołówstwa, którym jest też i dziś.. Po wojnie Jastarnia, posiadając piękne plaże, stała się popularnym kurortem i miejscem wypoczynku nad morzem. W Jastarni zlokalizowano Muzeum Wsi Nadmorskiej, które prezentuje historię i kulturę mieszkańców półwyspu Helskiego. Chcąc zobaczyć piękny widok na okolicę trzeba odwiedzić tutejszą latarnię morską.
Władysławowo – port u podnóża Mierzei Helskiej, na wschód od Jastrzębiej Góry. Nad portem góruje Dom Rybaka. Baszta budynku pełni rolę wieży widokowej, skąd widać panor miasta, morze, Przylądek Rozewie, Zatokę Pucką i Mierzeję Helską.
Oczywiście największą atrakcją Władysławowa są piaszczyste plaże, na które wejścia prowadzą przez las i wydmy.
Władysławowo – port u podnóża Mierzei Helskiej, na wschód od Jastrzębiej Góry. Nad portem góruje Dom Rybaka. Baszta budynku pełni rolę wieży widokowej, skąd widać panoramę miasta, morze, Przylądek Rozewie, Zatokę Pucką i Mierzeję Helską.
Oczywiście największą atrakcją Władysławowa są piaszczyste plaże, na które wejścia prowadzą przez las i wydmy. Latem to małe miasteczko staje się kurortem po brzegi wypełniony turystami odpoczywającymi nad morzem.

TRASA 3
Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Najczęściej odwiedzaną atrakcją wyspy Bornholm są największe w północnej Europie ruiny zamku Hammershuus. Gniazdo orła na szczycie 74 metrowego skalnego masywu zaprasza do ponad 800 lat fascynującej historii.
Należy również odwiedzić okolice starego Borg , który jest jednym z pierwszych budynków w Danii, ale przede wszystkim 4 piękne okrągłe kościoły.
Każdy port wyspy, każde ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną. W kilku portach możemy odwiedzić małe huty, w których wytwarzane są szklane cudeńka, zajrzeć do pracowni ceramicznych lub odwiedzić warsztat tkacki. W miasteczkach pełno też jest małych sklepów ze starociami, antykwariatów oraz niedużych galerii plastycznych. W sklepikach z pamiątkami, przeważają wyroby zakorzenione w tradycyjnym rękodziele.
Z Bornholmu skierujemy jacht na Christiansø wyspę położoną 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu. Większość fortyfikacji na wyspie – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu. Warto zrobić sobie tu spacer oglądając zabytkową zabudowę wysp, wieże Store Tårn (od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej), królewski ogród.

TRASA 4
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.

Utklippan to miejsce naprawdę wyjątkowe, trzeba je zobaczyć gdyż trudno je opisać słowami. Całość wyspy jest rezerwatem przyrody, więc tu możecie spotkać foki wygrzewające się w słońcu, tu jest na to największa szansa.
Na wyspie znajduje się latarnia morska i niewielkie schronisko. Brak jest natomiast udogodnień cywilizacyjnych, co jest największą zaletą tego miejsca.

Transport do góry

Dojazd i powrót z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Żaglowiec drewniany (1948)
Armator

Remont generalny 2012.
Żaglowiec ma rzadko spotykany osprzęt żaglowy typu żebrowego.

Do dyspozycji załogi są dwa czteroosobowe kubryki - dziobowy i rufowy, oraz dwie koje w mesie (niezależnie od miejsc do siedzenia).

Jacht posiada dwie toalety, wygodny kambuz (kuchenka trzypalnikowa, piekarnik, zlew dwukomorowy, lodówka 100 l).

Dodatkowo praktycznie przy każdej koi gniazdo 230V (w trakcie płynięcia na silniku i po podłączeniu do prądu w porcie) oraz wyjście 12V.

Długość:
20,00 m
Szerokość:
4,87 m
Zanurzenie:
2,1 m
Liczba miejsc:
14
Liczba koi/kabin:
10 / 2
Liczba WC:
2
Wyposażenie

- GPS,
- Plotter wielofunkcyjny z repetytorem,
- nadajnik/odbiornik AIS,
- radar,
- zdublowany stacjonarny radiotelefon UKF,
- dwa ręczne radiotelefony UKF,
- telefon satelitarny,
- autopilot,
- NAVTEX,
- echosonda,
- wiatromierz/wiatrowskaz,
- wskaźnik wychylenia płetwy sterowej.

- Webasto

Wyposażenie kambuza:
- kuchenka trzypalnikowa,
- piekarnik,
- zlew dwukomorowy,
- lodówka 100 l.

Dodatkowo praktycznie przy każdej koi gniazdo 230V (w trakcie płynięcia na silniku i po podłączeniu do prądu w porcie) oraz wyjście 12V.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

• miejsce na jachcie,
• prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
• wyżywienia podczas rejsu
• opłaty za postój jachtu w portach,
• opłaty administracyjne,
• paliwo do jachtu,
• wodę, gaz,
• ubezpieczenie jachtu,
• ubezpieczenie załogi KL i NNW,
• podatek VAT.

Cena rejsu nie zawiera

• kosztów dojazdu i transferu do miejsca zaokrętowania/wyokrętowania,
• opłat za płatne toalety i prysznice w niektórych portach (gdy nie są wliczane w cenę postoju),
• sprzątania jachtu po rejsie (załoga sprząta samodzielnie),
• biletów wstępu do zwiedzanych obiektów, na atrakcje turystyczne, itp.,
• pościeli (należy zabrać śpiwór).

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 350 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!