Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Jesienny rejs stażowy >>> kierunek Gotlandia >>> 100H stażu!!! Nr: MIM-R/2023/09/410

Gdynia – Visby – Kalmar/Olandia – Gdynia

Data rozpoczęcia:
14.10.2023 sobota
Data zakończenia:
21.10.2023 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdynia – Visby – Kalmar/Olandia – Gdynia Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 38 Cruiser (2008) Więcej informacji

Cena: 1 600 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs po rodzimym Bałtyku. W trakcie rejsu planujemy popłynąć na północ i osiągnąć Gotlandię, a co za tym idzie spędzimy dużo czasu na morzu (możliwy staż morski nawet 100 godzin!!!)

W trakcie rejsu, w zależności od pogody odwiedzimy kilku portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.
Dla żeglarzy jednak, najważniejszy będzie czas na morzu.

Płynąc na ten rejs, oprócz godzin stażu zyskacie też sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego.

Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia, ale należy mieć świadomość, że jest to rejs z dużą ilością żeglowania (aby dotrzeć do Visby potrzeba zwykle 1.5-2 doby) więc i na morzu spędzimy dużo czasu.

Po rejsie Skipper wystawi uczestnikom rejsu opinie.

Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!

TEN REJS

Ten rejs to długa i intensywna żegluga po Bałtyku - planujemy osiągnąć Visby na Gotlandii. Płynąc będziemy także nocą. Pozwoli to uzyskać duży staż (nawet 100 godzin).
W drodze powrotnej do Polski opcją są odwiedziny miasta Kalmar.

Zaokrętowanie: 14.10.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 21.10.2023 sob, godz. 09:00
Port: Gdynia Port: Gdynia
Rodzaj rejsu: Rejs stażowy
Liczba godzin stażu: 90-110
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Szkiery
Trasa rejsu: Gdynia – Visby – Kalmar/Olandia – Gdynia

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan.

Naszym celem jest piękne, średniowieczne miasto Visby na szwedzkiej Gotlandii.

Visby to miasto które kiedyś było członkiem Hanzy. Do dziś zachowało swój nieprawdopodobny charakter. Jest to absolutna perełka bałtycka, którą koniecznie należy odwiedzić.
Aby dotrzeć do Visby, musimy pokonać kawał Bałtyku. Droga zwykle zajmuje 1,5-2 doby.

Jeśli pogoda pozwoli po zwiedzeniu Visby w drodze powrotnej do Polski odwiedzimy jeszcze dodatkowo Kalmar z jego pięknym zamkiem. Jeśli będziemy musieli się śpieszyć to od razu popłyniemy w kierunku Zatoki Gdańskiej.
Alternatywą dla Kalmaru, jest wizyta w którymś z portów Olandii.

Kalmar ma bardzo bogatą historię. W czasach największej świetności miasta, kiedy to Kalmar był w Szwecji ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy, urzędowali tu nawet królowie. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700.

Planując pobyt na Olandii, często zawija się do Grönhögen lub do Borgholm.

Grönhögen to spokojna i malownicza miejscowość letniskowa z niewielką, ale licznie odwiedzaną w sezonie przez polskie jachty mariną. Daje ukojenie po wielogodzinnym rejsie jeśli płynie się tu bezpośrednio z Polski.
Kiedyś był to ważny port rybacki, w którym z kutrów i łodzi na ląd trafiał cały ładunek łososia złowionego w wodach południowego krańca Cieśniny Kalmarskiej.
Będąc już w wiosce, wybrać można się do oddalonej o ok. 9 km latarni morskiej „Długi Jan” - „Långe Jan”). Dla osób dla których na pieszo do latarni jest za daleko, przy marinie istnieje możliwość wypożyczenia roweru. Zbudowana w 1785 roku latarnia, na określenie „długi”, 42-metrowa budowla zasłużyła w pełni (jest to druga pod względem wysokości latarnia w Szwecji). Z jej galeryjki rozciąga się imponujący widok, na morze i tereny rezerwatu przyrody Ottenby, którego główną atrakcją są migrujące ptaki – południowa Olandia jest dla nich przystankiem w drodze na południe i północ, jesienią i wiosną. Tuż przy latarni jest też kolejne „naturum” czyli interaktywne muzeum przyrodnicze, w którym można poznać ekosystem tego terenu.

Borgholm w sezonie turystycznym zamienia się w gwarny kurort. Poza sezonem jest spokojnym miasteczkiem ze wspaniałą mariną. Kiedyś w cenie postoju można było skorzystać z basenu i sauny (może sprawdzimy jak jest teraz).
Najciekawszą budowlą Borgholmu są usytuowane w południowej części miasta okazałe ruiny średniowiecznego zamku - w pełni zabezpieczone ruiny udostępnione są dla zwiedzających. Warowania ta wzniesiona została w XII wieku, a przez kolejne stulecia była konsekwentnie rozbudowywana. W czasach swej świetności był to jeden z najważniejszych i najpotężniejszych zamków Królestwa.
W mieście będzie gdzie spędzić trochę czasu, są tu bowiem liczne bary i restauracje, zatem pomimo pysznego jedzenia na jachcie można skosztować miejscowych specjałów.

... a na zakończenie, nie omieszkamy odwiedzić słynnej tawerny Captain Morgan na Helu.

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria 38 Cruiser (2008)

Rejs odbędzie się na naszym komfortowym, dobrze wyposażonym jachcie Bavaria 38 Cruiser z roku 2008.

Dane techniczne:
Długość całkowita: 11,76m
Długość kadłuba: 11,45m
Szerokość: 3,90m
Zanurzenie: 1,50m – krótki kil
Powierzchnia żagli: 69m2
Moc silnika: Volvo 40KM
Pojemność zbiorników na paliwo: 150l
Pojemność zbiorników na wodę: 360l
Układ wnętrza: 3 kabiny dwuosobowe, łazienka z toaletą i prysznicem, 2 pojedyncze koje w mesie

Wyposażenie żeglarskie, nawigacyjne, ratunkowe:
grot i fok (grot z listwami i lazy jackiem, fok rolowany), 6 kabestanów, chartplotter w kokpicie, chartplotter przy stoliku nawigacyjnym, radar, radio VHF z DSC, navtex, AIS, autopilot, tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne, EPIRB i wiele innych.

Wyposażenie komfortowo-hotelowe:
ogrzewanie, lodówka w kambuzie, kuchenka z piekarnikiem, nagłośnienie i telewizor w mesie, pościel i wiele innych.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie (koja*),
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- sprzątanie końcowe jachtu,
- pościel - kołdrę i poduszkę,
- ręcznik,
- ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z rejsu.

_______________
* 6 koi w kabinach dwuosobowych, 1 koja w mesie

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu. Zwykle składka wynosi równowartość 600 PLN/osobę/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;

Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.

__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.

** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.

Harmonogram płatności:
  • 50% – w dniu rezerwacji online
  • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 1 600 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!