Bałtyk - płyniemy ze Szczecina na Bornholm Nr: BRG-R/2023/08/121
Szczecin – Świnoujście – Bornholm – Christianso – Szczecin
- Data rozpoczęcia:
- 05.08.2023 sobota
- Data zakończenia:
- 12.08.2023 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Szczecin – Świnoujście – Bornholm – Christianso – Szczecin Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 - BPd Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs stażowo-szkoleniowy po Bałtyku.
Na rejsie tnąc fale morskie, będziemy wyrabiać długie godziny stażowe. Kapitan zainteresowanym przybliży ważne z punktu widzenia rejsu zagadnienia żeglarskie.
W tym cyklu rejsów, pływać będziemy ze Szczecina w różnych kierunkach, odwiedzając porty Danii, Szwecji i Niemiec.
Po rejsie kapitan wystawi uczestnikom „opinie z rejsu”, które ważne są dla osób chcących ubiegać się o stopnie żeglarskie.
TEN REJS
Na ten rejs wypłyniemy ze Szczecina i skierujemy się do Świnoujścia, aby dalej wypłynąć na otwarty Bałtyk i dotrzeć na Bornholm.
Na koniec obierzemy kurs powrotny na Szczecin, gdzie zakończymy rejs.
Dla chętnych podczas rejsu przybliżymy różne zagadnienia żeglarskie:
- światła nawigacyjne w praktyce,
- planowanie trasy rejsu,
- czytanie prognoz pogody,
- praktyka pływania na samosterze wiatrowym.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób!
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby do składki składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro/osoba/dzień.
Zaokrętowanie: | 05.08.2023 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 12.08.2023 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Szczecin Dąbie | Port: | Szczecin Dąbie |
Rodzaj rejsu: | Rejs stażowo - szkoleniowy |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 70-90 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk Zachodni: Dania, Niemcy, Szwecja, Polska |
---|---|
Trasa rejsu: | Szczecin – Świnoujście – Bornholm – Christianso – Szczecin |
Trasa rejsu ma charakter wariantowy i może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.
Zaczynamy rejs w Szczecin Dąbie – porcie zaokrętowania. Tu zrobimy podstawowe zaopatrzenie i jak tylko prognoza pozwoli – ruszamy. Po drodze Świnoujście – ale miejmy nadzieję, tylko na chwilę.
Świnoujście
Świnoujście to wspaniałe miejsce do wypoczynku i relaksu, a dzięki klimatowi również pozytywnie wpływające na stan naszego zdrowia. Świnoujście z roku na rok staje się coraz bardziej znane jako jedno z atrakcyjniejszych miejsc do aktywnego wypoczynku w Polsce.
Do dyspozycji przyjezdnych są zabawy i ruch nad wodą, liczne ścieżki rowerowe i zwiedzanie wielu okolicznych atrakcji, np:
- Latarnia Morska z 1858 roku - najwyższa nad Bałtykiem (68 m);
- Park Zdrojowy z XIX w. według projektu architekta ogrodów królewskich m.in. w Berlinie i Poczdamie – Petera Josefa Lene – wyspa Uznam;
- Wieża widokowa po byłym kościele protestanckim Marcin Lutra;
- ostoja ptaków Karsiborska Kępa (wyspa Karsibór) enklawa dzikiego ptactwa, posiadająca rangę europejską, obserwuje się tu około 140 gatunków ptaków).
Ze Świnoujścia popłyniemy na Bornholm i Christianso.
Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Najczęściej odwiedzaną atrakcją wyspy Bornholm są największe w północnej Europie ruiny zamku Hammershuus. Gniazdo orła na szczycie 74 metrowego skalnego masywu zaprasza do ponad 800 lat fascynującej historii.
Należy również odwiedzić okolice starego Borg , który jest jednym z pierwszych budynków w Danii, ale przede wszystkim 4 piękne okrągłe kościoły.
Każdy port wyspy, każde ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną. W kilku portach możemy odwiedzić małe huty, w których wytwarzane są szklane cudeńka, zajrzeć do pracowni ceramicznych lub odwiedzić warsztat tkacki. W miasteczkach pełno też jest małych sklepów ze starociami, antykwariatów oraz niedużych galerii plastycznych. W sklepikach z pamiątkami, przeważają wyroby zakorzenione w tradycyjnym rękodziele.
Christiansø wyspa położona 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu. Większość fortyfikacji na wyspie – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu. Warto zrobić sobie tu spacer oglądając zabytkową zabudowę wysp, wieże Store Tårn (od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej), królewski ogród.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia / zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Roberts 44 - BPd
Roberts 44 (2003) to stalowy jacht przeznaczony do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich.
Cechuje go niezwykła dzielność i bezpieczeństwo nawet w najtrudniejszych (arktycznych) warunkach.
Jacht, od lat potwierdza swoją renomę. Popłynął w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, na (i dookoła) Svalbardu, na Islandię i niejako w drodze na daleką Norwegię.
Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Parametry:
Długość całkowita: 13,50 m
Szerokość: 3,88 m
Zanurzenie max: 2,2 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Liczba kabin: 2
WC: 1
Liczba koi: 7
Zbiornik na wodę: 500l
Zbiornik na paliwo: 400l
Silnik: Krab 66 KM
Wyposażenie nawigacyjne:
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
Wyposażenie dodatkowe:
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- wsparcie kapitana,
- praktyka manewrowania jachtem na silniku,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu.
Cena rejsu nie zawiera
- wyżywienia
- opłat portowych
- paliwa
- dojazdu i powrotu
- indywidualnego ubezpieczenia KL
- korzystania z płatnych natrysków w marinach
- zwiedzania i biletów wstępu
Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 600 PLN / osobę.
Składka jest rozliczana na koniec rejsu.
Kapitan jest zwolniony ze składki i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!