BAŁTYK WSCHODNI >>> Rejs do Kłajpedy Nr: NAV-R/2023/09/73
GDYNIA - KŁAJPEDA - LIPAWA - WŁADYSŁAWOWO - GDYNIA
- Data rozpoczęcia:
- 23.09.2023 sobota
- Data zakończenia:
- 30.09.2023 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- GDYNIA - KŁAJPEDA - LIPAWA - WŁADYSŁAWOWO - GDYNIA Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 46 Cruiser Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Tym razem popłyniemy w mało popularnym ostatnio kierunku, pożeglujemy na Wschód. Naszym celem jest Kłajpeda, która jest miastem o najbogatszej przeszłości historycznej na Litwie, wciąż można tutaj poczuć historię i czasy, kiedy tym miastem władali niemieccy żołnierze. Od stolicy Wilna i drugiego co do wielkości Kowna różni się stylem architektonicznym i krętymi brukowanymi uliczkami. Jacht zacumujemy w samym centrum na rzece przepływającej przez miasto. Kłajpeda ożywa wieczorami po całym dniu wolnego i spokojnego życia...turyści przychodzą pobawić się na starówce, która przypomina nam nieco nasz polki Gdańsk. Chcesz zakosztować litewskiego przysmaku? Jeśli tylko potrafisz wyłączyć na chwilę myślenie, z pewnością dasz się namówić na świńskie uszy - tutejszy przysmak podawany w restauracjach i tawernach.
Dalej popłyniemy do Lipawy aby odwiedzić ten nadmorski kurort. Ciekawostką tego miejsca jest dzielnica Lipawy - Karosta. Jest ona największym historycznym garnizonem wojskowym w krajach bałtyckich i stanowi prawie jedną trzecią terytorium Lipawy. Z rozkazu cara Rosji Aleksandra III w 1890 r. rozpoczęto budowę rozległej twierdzy i miasta wojskowego. Pierwotnie nosił nazwę Port cesarza Aleksandra III. Nazwę Kara Osta (Port Wojenny), a później Karosta uzyskała dopiero w latach niepodległości Łotwy. Zaplanowano go jako całkowicie autonomiczny obszar z własną infrastrukturą, elektrownią, wodociągiem, kościołem i szkołami. W okresie sowieckiej okupacji był to teren zamknięty, niedostępny nawet dla miejscowej ludności cywilnej. Ostatni żołnierze armii radzieckiej opuścili Lipawę dopiero w 1994 roku. Nowoczesna Karosta to swoista mieszanka militarnej brutalności i ozdobnej architektury z końca XIX wieku, która jednocześnie nadaje się zarówno do nowoczesnego życia, jak i do biznesu.
Wracając do Gdyni mamy w planach wpłynąć jeszcze do Władysławowa na rybkę. Ten polski port zawsze chętnie wita żeglarzy szukających morskich przygód na żeglarskich szlakach. Opłynięcie półwyspu helskiego to ostania część naszego rejsu, którego koniec zaplanowaliśmy w Gdyni. Wieczorem przy szklaneczce rumu będziemy snuć morskie opowieści o odbytych i nadchodzących rejsach.
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.
Zaokrętowanie: | 23.09.2023 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 30.09.2023 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Marina Gdynia | Port: | Marina Gdynia |
Liczba godzin stażu: | 60-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk Południowo-Wschodni |
---|---|
Trasa rejsu: | GDYNIA - KŁAJPEDA - LIPAWA - WŁADYSŁAWOWO - GDYNIA |
Przedstawiamy plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i/lub decyzji kapitana. Miejcie świadomość, że na morzu karty rozdają Neptun i Posejdon.
Gdynia - Kłajpeda - 125Mm
Kłajpeda - Lipawa - 50Mm
Lipawa - Władysławowo - 135Mm
Władysławowo - Gdynia - 30Mm
RAZEM - 340Mm
Transport do góry
Transport po kraju we własnym zakresie.
Jacht do góry
Bavaria 46 Cruiser
(2014)
Bavaria Yachtbau
Jacht Bavaria 46 Cruiser jest udaną konstrukcją w serii Cruiser i w grupie „class” jest aktualnie na czołowym miejscu wśród czterokabinowych jachtów. Nie bez przyczyny - ma bowiem naprawdę dużo zalet. Obsługa rolowanych żagli jest prosta, manewrowanie pod żaglami i na silniku w portach łatwe. Dwa koła sterowe ułatwiają manewrowanie, osiągi nautyczne jachtu są zadowalające, na deku i pod pokładem jest bardzo dużo miejsca dla załogi. W takielunku zastosowano wyroby najbardziej znanych i renomowanych producentów: Selden, Lewmar, Furlex.
- Długość:
- 14,27 m
- Szerokość:
- 4,35 m
- Zanurzenie:
- 2,1 m
- Liczba miejsc:
- 10
- Liczba koi/kabin:
- 10 / 4
- Liczba WC:
- 3
- Zbiornik wody:
- 360 l
- Zbiornik paliwa:
- 210 l
- Silnik:
- 55 KM
Wyposażenie
- Plotter map GPS Garmin,
- AIS klasy B,
- Radar,
- Kompas,
- Log,
- Echosonda,
- Wiatromierz,
- Autopilot,
- Ster strumieniowy.
- Rozkładany stół w messie,
- Wyposażenie kambuza,
- 2 lodówki,
- Kuchenka gazowa,
- Piekarnik,
- Radio CD+MP3
Bezpieczeństwo:
- Tratwa ratunkowa 10 os.,
- EPIRB z GPS,
- NAVTEX,
- Kamizelki pneumatyczne,
- Zapasowy rumpel,
Pozostałe:
- Ogrzewanie WEBASTO,
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
Cena rejsu obejmuje:
koszty przygotowania jachtu do rejsu
koszty organizacji rejsu
koszty pobytu na jachcie
opiekę doświadczonego kapitana
szkolenie żeglarskie dla chętnych
Cena rejsu nie zawiera
Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.
Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (kapitan pozostaje na utrzymaniu załogi). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!