Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Czerwcowy rejs z Bergen na Orkady i Szetlandy Nr: BRG-R/2024/06/124

Bergen - Orkady - Far Isle - Szetlandy - Bergen

Data rozpoczęcia:
01.06.2024 sobota
Data zakończenia:
14.06.2024 piątek
Ilość dni:
13 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bergen - Orkady - Far Isle - Szetlandy - Bergen Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 4 060 zł

Ostatnie wolne miejsce!

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs z Norwegii do kilku naprawdę interesujących miejsc znajdujących się na Orkadach i Szetlandach. Na uczestników czeka szmat morza do przepłynięcia, a na trasie jachtu jest kilka wysp do odwiedzenia.
Każdy, kto weźmie udział w tej wyprawie trafi na widoki, zapierające dech w piersiach i spotka niezwykłych i ciekawych ludzi.

Szkockie Orkady to archipelag wysp, który składa się z około 70 wysp, z czego 20 jest zamieszkanych. Znane są ze swojej pięknej przyrody i dzikiego życia. Można tam spotkać wiele gatunków ptaków morskich, takich jak choćby maskonury.

Szetlandy to 100 wysp, z których jedynie 16 jest zamieszkałych. Do dzisiejszego dnia, ważnym aspektem gospodarki Wysp Szetlandzkich jest rybołówstwo. Tutejsza architektura, kuchnia, tradycja muzyczna oraz – ogólnie – styl życia na szetlandach odzwierciedla szkockie i norweskie dziedzictwo tych wysp.
Odnajdziemy tu surowe krajobrazy, zmienną pogodę i przyjaznych mieszkańców.

Trzeba jednak liczyć się z tym, że żeglowanie po skraju Morza Północnego i Norweskiego w początkach czerwca, będzie wiązało się czasami z niskimi temperaturami i częstymi deszczami. Jednak to, co można zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu na postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.

Ten rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną przyrodę z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.

Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro


__________________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE!!!

Zalecamy przed rezerwacją telefonicznie potwierdzić bieżącą dostępność miejsca.

__________________________________________________________________________

Na tym rejsie:

Na ten rejs wybierzemy się z norweskiego Bergen, a Bergen jest z polskiej perspektywy interesujące i odmienne. Punkt obowiązkowy to drewniane Bryggen - czyli drewniane domki, zakamarki, uliczki i sklepy z pamiątkami.

Popłyniemy na Orkady i Szetlandy, gdzie czekają na nas porty z szarego kamienia, domki stojące tuż nad woda, naprawdę wąskie uliczki, wieże, charakterystyczne kominy i lokalne puby. Pomiędzy tymi archipelagami zawiniemy jeszcze do portu na wysepce Fair Isle. Aby tu zacumować trzeba wpłynąć do małej zatoczki czyli potrzebna jest dobra pogoda…

... na koniec powrócimy do Bergen.

Zaokrętowanie: 01.06.2024 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 14.06.2024 pia, godz. 09:00
Port: Bergen Port: Bergen
Rodzaj rejsu: Rejs stażowo - szkoleniowy
Liczba godzin stażu: >150
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Morze Północne
Trasa rejsu: Bergen - Orkady - Far Isle - Szetlandy - Bergen

Realizacja planowanej trasy rejsu, odbędzie się z uwzględnieniem warunków meteorologicznych, sytuacji epidemicznej i kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie wyboru trasy, po konsultacji podejmuje kapitan.

Rejs rozpoczynamy w Bergen, mieście nazywanym miastem siedmiu wzgórz. Malownicze położenie pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen. Bryggen od kilkuset lat jest gwarnym nabrzeżem, dawniej zajmowanym przez hanzeatyckich kupców. Dziś nadal nabrzeże tętni życiem, jest pełne sklepów, kawiarni i straganów – szczególnie wieczorem, jak i w weekendy gdy do Bergen ściąga „kto żyw” z całej okolicy. Miejscowi zamiast przyjeżdżać samochodami - przypływają jachtami, a port pełen jest ruchu. O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus. To czego w Bergen pominąć nie można, to wjazd kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie. Można śmiało powiedzieć, że miasto jest kulturalnym centrum Norwegii. Można je również nazwać stolicą krainy fiordów, z uwagi na lokalizację między najdłuższymi fiordami Norwegii: Sognefjordem i Hardangerfjordem.

Z Bergen ruszamy obierając kurs na Orkady.
Szkockie Orkady to archipelag wysp, który składa się z około 70 wysp, z czego 20 jest zamieszkanych. Wyspy te były zamieszkane przez Piktów, a później przez Celtów i Wikingów. W 1468 roku Orkady zostały przekazane Szkocji przez Norwegię.
Orkady są znane ze swojej pięknej przyrody i dzikiego życia. Można tam spotkać wiele gatunków ptaków morskich, takich jak maskonury i alki. Wyspy te są również domem dla wielu innych zwierząt, takich jak foki i delfiny.

Na Orkadach znajduje się wiele interesujących miejsc do odwiedzenia. Jednym z nich jest Skara Brae prehistoryczne osiedle z kamienia, które jest starsze niż piramidy w Egipcie. Inne popularne atrakcje to Ring of Brodgar, starożytny krąg kamieni, oraz Maeshowe, grobowiec z epoki neolitu.
Wyspy te mają również wiele uroczych miasteczek i wiosek. Jednym z najbardziej znanych miast na Orkadach jest Kirkwall, które słynie ze swojej katedry św. Magnusa i zamku Biskupiego Pałacu. Inne ciekawe miejsca to Stromness - malownicze miasteczko portowe, oraz St. Margaret’s Hope urocza wioska rybacka.
Na Orkadach można spróbować tradycyjnych szkockich potraw, takich jak haggis (tradycyjna potrawa z baraniny), neeps and tatties (puree z rzepy i ziemniaków) oraz smoked salmon (wędzony łosoś). Można również spróbować lokalnego piwa i whisky.

Fair Isle to niewielka wyspa położona w archipelagu Szetlandów, na północy Szkocji. Leży ona w połowie drogi między głównym lądem Szetlandów a Orkadami. Jest to raczej spokojne miejsce z malowniczymi krajobrazami i uroczymi domkami.
Fair Isle ma długą historię, sięgającą czasów neolitu. Rozwój osadnictwa możliwy był z uwagi bogate w ryby wody otaczające wyspę.
Wyspa jest również znana ze swojego obserwatorium ptaków oraz tradycyjnego stylu dziergania, który jest kontynuowany przez lokalnych mieszkańców. Można znaleźć unikalne rękodzieła wykonane przez mieszkańców Fair Isle.

Wracając zajrzymy na Szetlandy.
Szetlandy to 100 wysp, z których jedynie 16 jest zamieszkałych. Historycznie, przez większość czasu Szetlandy podlegały wpływom ze Skandynawii, zwłaszcza Norwegii zanim stały się częścią Szkocji w XV w. (zostały przekazane w ręce szkockiego króla jako wiano duńskiej księżniczki).
Do dzisiejszego dnia, ważnym aspektem gospodarki Wysp Szetlandzkich jest rybołówstwo. Architektura, kuchnia, tradycja muzyczna oraz – ogólnie – styl życia na szetlandach odzwierciedla szkockie i norweskie dziedzictwo tych wysp.
Odnajdziemy tu surowe krajobrazy, zmienną pogodę i przyjaznych mieszkańców.
Wyspy te są również ojczystym środowiskiem życia dla wielu dzikich zwierząt i ptaków, a są one dobrze znane dzięki uroczej kucykowi szetlandzkiemu. Zwierzę to można zobaczyć na tych wyspach: na plażach, pastwiskach przy drodze lub na pokrytych wrzosami wzgórzach.

Lerwick największe miasto archipelagu Szetlandów, położone na wyspie Mainland. Zamieszkuje je ponad 6 tys. mieszkańców, co stanowi ok. 1/3 populacji wysp.
Miasto jest najważniejszym portem Szetlandów. Przybywają tu statki handlowe, rybackie, a także promy promy z Kirkwall (Orkady), Aberdeen, Fair Isle, Thorshavn (Wyspy Owcze), Bergen i Seyðisfjörður.
Lerwick jest także administracyjnym, gospodarczym i kulturalnym centrum Szetlandów.
Funkcjonuje tu wyższa uczelnia, w dawnych dokach (Hay's Dock) działa Muzeum Szetlandów (The Shetland Museum and Archives) i posłuchać można tu lokalnej stacji radiowej Shetland Islands Broadcasting Company.
W centrum Lerwick, nad brzegiem cieśniny znajduje się jedna z głównych atrakcji turystycznych miasta bastionowy Fort Charlotte, pierwotnie zbudowany jeszcze przez Olivera Cromwella w latach 1652-1653, w czasie pierwszej wojny angielsko-duńskiej.

Transport do góry

Dojazd do miejsca startu rejsu i powrót z miejsca jego zakończenia - uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Do Norwegii z Polski/ z Norwegii do Polski łatwo znaleźć przelot bezpośredni tanimi liniami lotniczymi.

Na Wyspy Owcze / z Wysp Owczych z/do Polski można dostać się dwiema liniami lotniczymi: Atlantic Airways i Scandinavian Airlines. Co prawda nie ma bezpośrednich połączeń z/do Warszawy, ale podróż z przesiadką w Kopenhadze to średnio 5 – 7 godzin, w zależności od dnia czy godzin wylotu.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników.

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- gazu do kuchenki,
- dojazdu i powrotu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL,
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- zwiedzania i biletów wstępu.

Na pokrycie opłat portowych, paliwa, gazu do kuchenki i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości równowartość 25 EUR za osobę na dzień, w lokalnej walucie.

Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 4 060 zł

Ostatnie wolne miejsce!

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!