MAJ NA JACHCIE >>> Rejs ze Szwecji do Norwegii Nr: BRG-R/2024/05/125
Geteborg - Oslo - Mandal - Kristiansand
- Data rozpoczęcia:
- 11.05.2024 sobota
- Data zakończenia:
- 19.05.2024 niedziela
- Ilość dni:
- 8 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Geteborg - Oslo - Mandal - Kristiansand Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
____________________________________________________________________________
REJS SZCZECIN - BERGEN
UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE ZAREZERWOWANE DLA P. SZYMONA!!!
/Zakup biletów na transport, dopiero po potwierdzeniu rezerwacji miejsca na rejsie/
____________________________________________________________________________
Zapraszamy na rejs dla aktywnych żeglarzy o gorącej krwi jak również osoby gotowe na wyzwania i przygody.
To rejs, w którym płyniemy z Polski do Norwegii.
Ten rejs dzielimy na kilka etapów. Na wodzie z Bałtyku popłyniemy przez Cieśniny Duńskie, Kattegat, Skagerrak i dotrzemy na Morze Północne. Po drodze odwiedzimy Danię, Szwecję i Norwegię.
Można wziąć udział w jednym, bądź kilku etapach tej wyprawy, o charakterze stażowo-żeglarskim. W ciągu kilku tygodni przemierzymy setki mil morskich, odbywając podróż na bardzo interesującej trasie.
Pod względem żeglarskim, rejs będzie naprawdę interesujący: długie przeloty, ciasne cieśniny, ciekawymi portami i żeglarstwem na wysokim poziomie.
Każdy z etapów rejsu, będzie okazją do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych portów i miejsc na lądzie oraz poznania ciekawych ludzi zakochanych w żeglarstwie.
Oczywiście godziny spędzone na morzu, zliczają się na „staż morski” tak potrzebny pragnącym uzyskać wyższe stopnie żeglarskie.
Na morzu będzie chłodno i pewnie wietrznie… tak podpowiadają nasze doświadczenia.
UWAGA
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób!!!
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro / osobę /dzień.
TEN REJS
Na początek wypłyniemy z Geteborga i przez Skagerrak udamy się do Oslo. Dalej wzdłuż południowego wybrzeża Norwegii dotrzemy do Kristiansand.
Zaokrętowanie: | 11.05.2024 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 19.05.2024 nie, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Geteborg | Port: | Kristiansand |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 90-120 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Dania, Szwecja, Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Geteborg - Oslo - Mandal - Kristiansand |
UWAGA: wskazana trasa, jest propozycją, którą podczas rejsu będziemy chcieli zrealizować. Warto jednak zwrócić uwagę, iż jej realizacja ostatecznie może ulec zmianie, a to za sprawą warunków pogodowych i kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody i ocenę bieżącej sytuacje podczas rejsu.
Na naszej trasie znajdują się:
Göteborg to drugie szwedzkie miasto pod względem wielkości i jednocześnie największy port. Miasto jest też największym centrum uniwersyteckim w całej Skandynawii.
Miasto fascynuje ciekawą architekturą i historią, ma też wiele muzeów.
Są też tu wspaniałe parki i ogrody botaniczne, które przyciągają zapalonych przyrodników. Z kolei olbrzymia ilość studentów sprawia, że Göteborg tętni życiem także nocą.
Za najważniejszą atrakcję turystyczną miasta uchodzi wielki park rozrywki Liseberg.
Oslo, miasto zachwycające dynamicznym życiem towarzyskim i kuszącym jedyną w swoim rodzaju możliwością połączenia kontaktu natury (rozlokowało się na końcu fiordu Oslofjord) z życiem miejskim. Linia brzegowa Oslo to wybrzeże fiordowe. Porozcinane jest ono szeregiem długich, wąskich, rozgałęziających się zatok, na przedpolu lądu występują liczne wyspy i wysepki.
Tutaj, na półwyspie Bygdøy rozlokowane są muzea, których żeglarze nie mogą ominąć:
Muzeum Kon-Tiki, upamiętniające podróż Thora Heyerdahla na tratwie Kon-Tiki przez Ocean Spokojny w 1947 roku oraz Muzeum Statku Fram, poświęcone jednostce zbudowanej w 1892 roku na zamówienie podróżnika Fridtjofa Nansena na poczet wypraw polarnych.
Linia brzegowa Oslofjordu to wybrzeże porozcinane szeregiem długich, wąskich, rozgałęziających się zatok, na przedpolu lądu występują liczne wyspy i wysepki.
Generalnie norweskie fiordy to cud natury, ukształtowany przez topniejące lodowce. Ogromne zatoki wcinają się głęboko w ląd. Otoczone są niekiedy charakterystycznymi niemal pionowymi brzegami powstałymi przez zalanie dolin polodowcowych. Niezliczone odcienie zieleni i błękitu, cudownie czyste powietrze… Tu mamy dopiero ich przedsmak.
Mandal to najbardziej wysunięte na południe miasto portowe w Norwegii (a port położony jest w urokliwej zatoczce). Miejsce to cechuje piękna architektura, wyjątkowy, skandynawski urok oraz imprezy o charakterze kulturalnym i regionalnym.
Architektura przejawia się tu w tradycyjnej skandynawskiej zabudowie tworzonej przez drewniane, białe (i nie tylko) domki. Będąc w mieście warto odwiedzić kościół. Jest to największy, drewniany kościół w Norwegii (Mandal Kirke) zbudowany w XIX wieku.
Imprezy kulturalne odbywają się tu niezwykle intensywnie, gdyż każdego roku jest tu organizowane około 200 koncertów i niezliczone wystawy. Mieszkańcy Mandal uwielbiają muzykę i sztukę,
Na koniec popłyniemy do Kristiansand, miasta uważanego za najstarsze zasiedlone miejsce w Norwegii. Jedną z głównych atrakcji jest nadal czynna historyczna stocznia, gdzie do dziś można zobaczyć oryginalne pomieszczenia i sprzęt używany do produkcji łodzi. Miejsce to słynie również z cenionego na świecie „klipfisza” – suszonego dorsza.
Transport do góry
Dojazd do miejsca startu i powrót z miejsca zakończenia rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.
ZAKOŃCZENIE REJSU
Z Bergen do Polski najlepiej dolecieć samolotem.
Z portu uczestnicy we własnym zakresie i na własny koszt przejeżdżają na lotnisko w Bergen. Z okolicy mariny kursuje bezpośredni tramwaj numer 1.
Czas przejazdu 40 minut, koszt biletu 115 NOK.
Jacht do góry
Roberts 44
(2003)
Bruceo
Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Stalowy jacht, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach.
I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie priorytetem.
Jacht ma prostą, tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli: dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami (jedną z nich na stałe zajmuje kapitan). Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest też doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne.
Jest też rzecz jasna - morska toaleta.
Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Ten jacht swoją dzielność potwierdził wielokrotnie w wyprawach oceanicznych na:
- Islandię i daleką Norwegię.
- Grenlandię,
- Svalbard,
a nawet na Przylądek Horn!
- Długość:
- 13,50 m
- Szerokość:
- 3,88 m
- Zanurzenie:
- 2,2 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 7 / 2
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 500 l
- Zbiornik paliwa:
- 400 l
- Silnik:
- 66 KM
Wyposażenie
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie i pobyt na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- gaz do kuchenku,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników.
Cena rejsu nie zawiera
1. Wyżywienia, opłat portowych, paliwa - SKŁADKA JACHTOWA*
2. Dojazdu na rejs i powrotu z rejsu;
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL;
4. Korzystania z płatnych natrysków w marinach;
5. Zwiedzania i biletów wstępu;
6. Jakichkolwiek wydatków własnych.
___________________________
* - na pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości ~25 EUR za osobę na dzień. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Co ważne - przy rejsie na który zgłosi się 1-2 osoby, składka jachtowa nie przekroczy wskazanej kwoty.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!