Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

MAJ NA JACHCIE >>> Rejs ze Szwecji do Norwegii Nr: BRG-R/2024/05/125

Geteborg - Oslo - Mandal - Kristiansand

Data rozpoczęcia:
11.05.2024 sobota
Data zakończenia:
19.05.2024 niedziela
Ilość dni:
8 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Geteborg - Oslo - Mandal - Kristiansand Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 2 340 zł

Wolne miejsca: 6

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs dla aktywnych żeglarzy o gorącej krwi jak również osoby gotowe na wyzwania i przygody.
To rejs, w którym płyniemy z Polski do Norwegii.

Ten rejs dzielimy na kilka etapów. Na wodzie z Bałtyku popłyniemy przez Cieśniny Duńskie, Kattegat, Skagerrak i dotrzemy na Morze Północne. Po drodze odwiedzimy Danię, Szwecję i Norwegię.

Można wziąć udział w jednym, bądź kilku etapach tej wyprawy, o charakterze stażowo-żeglarskim. W ciągu kilku tygodni przemierzymy setki mil morskich, odbywając podróż na bardzo interesującej trasie.
Pod względem żeglarskim, rejs będzie naprawdę interesujący: długie przeloty, ciasne cieśniny, ciekawymi portami i żeglarstwem na wysokim poziomie.
Każdy z etapów rejsu, będzie okazją do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych portów i miejsc na lądzie oraz poznania ciekawych ludzi zakochanych w żeglarstwie.

Oczywiście godziny spędzone na morzu, zliczają się na „staż morski” tak potrzebny pragnącym uzyskać wyższe stopnie żeglarskie.

Na morzu będzie chłodno i pewnie wietrznie… tak podpowiadają nasze doświadczenia.

UWAGA
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób!!!
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro / osobę /dzień.

TEN REJS

Na początek wypłyniemy z Geteborga i przez Skagerrak udamy się do Oslo. Dalej wzdłuż południowego wybrzeża Norwegii dotrzemy do Kristiansand.

Zaokrętowanie: 11.05.2024 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 19.05.2024 nie, godz. 09:00
Port: Geteborg Port: Kristiansand
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 90-120
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Dania, Szwecja, Norwegia
Trasa rejsu: Geteborg - Oslo - Mandal - Kristiansand

UWAGA: wskazana trasa, jest propozycją, którą podczas rejsu będziemy chcieli zrealizować. Warto jednak zwrócić uwagę, iż jej realizacja ostatecznie może ulec zmianie, a to za sprawą warunków pogodowych i kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody i ocenę bieżącej sytuacje podczas rejsu.

Na naszej trasie znajdują się:

Göteborg to drugie szwedzkie miasto pod względem wielkości i jednocześnie największy port. Miasto jest też największym centrum uniwersyteckim w całej Skandynawii.
Miasto fascynuje ciekawą architekturą i historią, ma też wiele muzeów.
Są też tu wspaniałe parki i ogrody botaniczne, które przyciągają zapalonych przyrodników. Z kolei olbrzymia ilość studentów sprawia, że Göteborg tętni życiem także nocą.
Za najważniejszą atrakcję turystyczną miasta uchodzi wielki park rozrywki Liseberg.

Oslo, miasto zachwycające dynamicznym życiem towarzyskim i kuszącym jedyną w swoim rodzaju możliwością połączenia kontaktu natury (rozlokowało się na końcu fiordu Oslofjord) z życiem miejskim. Linia brzegowa Oslo to wybrzeże fiordowe. Porozcinane jest ono szeregiem długich, wąskich, rozgałęziających się zatok, na przedpolu lądu występują liczne wyspy i wysepki.
Tutaj, na półwyspie Bygdøy rozlokowane są muzea, których żeglarze nie mogą ominąć:
Muzeum Kon-Tiki, upamiętniające podróż Thora Heyerdahla na tratwie Kon-Tiki przez Ocean Spokojny w 1947 roku oraz Muzeum Statku Fram, poświęcone jednostce zbudowanej w 1892 roku na zamówienie podróżnika Fridtjofa Nansena na poczet wypraw polarnych.

Linia brzegowa Oslofjordu to wybrzeże porozcinane szeregiem długich, wąskich, rozgałęziających się zatok, na przedpolu lądu występują liczne wyspy i wysepki.

Generalnie norweskie fiordy to cud natury, ukształtowany przez topniejące lodowce. Ogromne zatoki wcinają się głęboko w ląd. Otoczone są niekiedy charakterystycznymi niemal pionowymi brzegami powstałymi przez zalanie dolin polodowcowych. Niezliczone odcienie zieleni i błękitu, cudownie czyste powietrze… Tu mamy dopiero ich przedsmak.

Mandal to najbardziej wysunięte na południe miasto portowe w Norwegii (a port położony jest w urokliwej zatoczce). Miejsce to cechuje piękna architektura, wyjątkowy, skandynawski urok oraz imprezy o charakterze kulturalnym i regionalnym.
Architektura przejawia się tu w tradycyjnej skandynawskiej zabudowie tworzonej przez drewniane, białe (i nie tylko) domki. Będąc w mieście warto odwiedzić kościół. Jest to największy, drewniany kościół w Norwegii (Mandal Kirke) zbudowany w XIX wieku.
Imprezy kulturalne odbywają się tu niezwykle intensywnie, gdyż każdego roku jest tu organizowane około 200 koncertów i niezliczone wystawy. Mieszkańcy Mandal uwielbiają muzykę i sztukę,

Na koniec popłyniemy do Kristiansand, miasta uważanego za najstarsze zasiedlone miejsce w Norwegii. Jedną z głównych atrakcji jest nadal czynna historyczna stocznia, gdzie do dziś można zobaczyć oryginalne pomieszczenia i sprzęt używany do produkcji łodzi. Miejsce to słynie również z cenionego na świecie „klipfisza” – suszonego dorsza.

Transport do góry

Dojazd do miejsca startu i powrót z miejsca zakończenia rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Jeżeli wracacie z Bergen - to najlepiej dolecieć samolotem do Polski.

Jeżeli wybieracie się do Kristiansand - to również można dolecieć tam samolotem tanich linii lotniczych z Gdańska.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie i pobyt na jachcie
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana
- ubezpieczenie jachtu
- ubezpieczenie od NNW uczestników

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia
- opłat portowych
- paliwa
- gazu do kuchenki
- dojazdu i powrotu
- indywidualnego ubezpieczenia KL
- korzystania z płatnych natrysków w marinach
- zwiedzania i biletów wstępu

Na pokrycie opłat portowych, paliwa, gazu do kuchenki i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 20-25 EUR za osobę na dzień, w zależności od etapu rejsu.

Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 340 zł

Wolne miejsca: 6

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
01.05.2024 śro
10.05.2024 pia
9 Szczecin - Kopenhaga - Helsingor - Wyspa Anholt - Geteborg 2 600 zł Więcej o rejsie
20.05.2024 pon
30.05.2024 czw
10 Kristiansand - Flekefjord - Egersund - Stawanger - Preikestolen - Bergen 2 860 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!